Wat voor olie?

1 feb 2002
4
0
papendrecht
Ik heb een oude honda 125cc 2takt crosser staan.Watergekoeld.Nu moet er nog olie in het blok.Ik heb nog 2takt olie staan om te mengen met benzine.Kan dit ook in het blok?
 
Ik heb een oude honda 125cc 2takt crosser staan.Watergekoeld.Nu moet er nog olie in het blok.Ik heb nog 2takt olie staan om te mengen met benzine.Kan dit ook in het blok?

Nee, hier hoort speciale olie in geschikt voor versnellingsbak/koppeling.
Er is zo'n olie in de handel van bell-ray, en hij heet "gear saver" dit is een olie die daar speciaal voor gemaakt is, en dit is géén reguliere 4-takt olie!

Groeten Paul.

PS; ook voor PFdA wil ik het advies geven deze olie te gaan gebruiken (mits hij nog de NS400 heeft), het verschil is vaak merkbaar (beter).
Ik ga er dan ook van uit dat PFdA niet op de hoogte was van het bestaan van deze olie.
 
Laatst bewerkt:
Nee, hier hoort speciale olie in geschikt voor versnellingsbak/koppeling.
Er is zo'n olie in de handel van bell-ray, en hij heet "gear saver" dit is een olie die daar speciaal voor gemaakt is, en dit is géén reguliere 4-takt olie!

Groeten Paul.

PS; ook voor PFdA wil ik het advies geven deze olie te gaan gebruiken (mits hij nog de NS400 heeft), het verschil is vaak merkbaar (beter).
Ik ga er dan ook van uit dat PFdA niet op de hoogte was van het bestaan van deze olie.

Wist ik idd niet. Ik volgde gewoon het werkplaatshandboek... Bedankt iig :}
 
Toch blijf ik erbij dat specifieke motorfiets-olie zonder meer goeg genoeg is voor een 2-takt.
Die speciale 2-takt versnellingsbak-olie kan wel leuk klinken, maar kan iemand dan uitleggen waarom de viertakten met dan geen versnellingsbakproblemen hebben ?
Zij hebben immers geen aparte versnellingsbak-olie.
 
Als er nu speciale versnellingsbak olie is, dan gebruik je die, je pleurt toch ook geen motorolie in de versnellingsbak van je auto.

Gebruikt nou gewoon iets waarvoor het is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan