Wat voor olieleiding gebruiken?

Lecram

MF veteraan
18 nov 2002
3.602
22
Barendrecht
Ik heb een oliethermostaat gekocht met aansluiting voor een olieleiding met slangenklemmen. Wat voor leiding kan ik het beste gebruiken? Verder nog tips?

oliethermostaat.JPG
 
jow,

ik gebruik hier mazoutleidingen voor, met gevlochten metaal rond... propere afwerking zo, of anders gewone zwarte...

wat is juist de bedoeling van dit spul... is dit voor je olie naar je koeler te leiden, maar dit pas als olie op temperatuur is, of heb ik het compleet mis voor...
 
De thermostaat komt inderdaad in de olieleiding naar de koeler. Als de olie nog niet op temperatuur komt gaat de olie terug het blok in. Bij ca. 83 gr. gaat de klep naar de koeler open en wordt de olie gekoeld.

Staal omvlochten leidingen lijken mij niet mogelijk vanwege de slangenklemmen toch?
 
Staal omvlochten leidingen kunnen ook met slangklemmen vast gezet worden.
Let op, er zijn diverse kwaliteiten staalomvlochten leidingen te koop, zelf gebruik ik die van goodridge, erg goed, maar zeker niet goedkoop!

Paul.
 
Ik ben zojuist bij Goodridge in Delft langsgeweest. Kosten: 150 euro per leiding!! Totaal 300 eurootjes.

Lijkt me een beetje veel van het goede.

Paul (of anderen), weet jij wat eventuele alternatieven kunnen zijn? Ik begreep dat Goodridge de Rolls Royce onder de leidingen is. Mag wat mij betreft wat minder.
 
Ik ben zojuist bij Goodridge in Delft langsgeweest. Kosten: 150 euro per leiding!! Totaal 300 eurootjes.

Lijkt me een beetje veel van het goede.

Paul (of anderen), weet jij wat eventuele alternatieven kunnen zijn? Ik begreep dat Goodridge de Rolls Royce onder de leidingen is. Mag wat mij betreft wat minder.

Dat is toch wel een beetje errug veel van het goede!!
Hoeveel leiding, en welke (inwendige) diameter heb je dan nodig :?
 
Dat is toch wel een beetje errug veel van het goede!!
Hoeveel leiding, en welke (inwendige) diameter heb je dan nodig :?

Hat was niet zozeer alleen de leiding, maar ook alle nodige koppelingen ed. maken het zo duur.
Doordat er niets van de bestaande leiding is te gebruiken moet alles nieuw.

Ik ben bang dat ik thermostaatloos door het leven moet....
 
Terug
Bovenaan Onderaan