Wat voor pak draag jij, advies..

Prikkie

MF veteraan
24 okt 2001
2.637
37
Ik heb zaterdag twee pakken gepast van dainese type WING en AGE-T. Zaten beide wel strak, maatje 50.Ik zoek een nieuw pak voor op mijn Mille.Heb nu een toer sport pak , type lawson van dainese, waar ik me niet lekker in kan bewegen, bijv. kneedown maken.Heeft iemand advies over deze modellen of andere merken die lekker zitten op een supersport motor?Huidege pak had ik voor op mijn VFR gekocht, is gesneden voor rechtere zithouding.
PS, ik probeer scan te maken van mijn mooie motor met donderbussen en foto uit moto 73 RSV mille test.Wil nog niet lukken :(
 
tja, ik heb slechts 1 pak en nog een xtra broek. beiden van leer, veel bewegingsruimte. voor kneedown lijkt het me minder geslaagd, daar heb ik nog geen ervaring mee. ik vind leer wel mooier, maar dat doet er zeker niet zo toe?
 
PS, ik probeer scan te maken van mijn mooie motor met donderbussen en foto uit moto 73 RSV mille test.Wil nog niet lukken :(

Gerard, je woont toch in Zutphen? Ik kan van het weekend wel even langskomen met een digitale camera om je een paar mooie foto's te schieten (woon in Warnsveld)?
 
Ik denk dat het merk afhankelijk is van je figuur en je voorkeur. Het ene merk is in maat 50 (vaak Italiaans) strakker dan het andere merk. Een kwestie van passen én op de motor passen denk ik.
 
Hallo,

Het is al in andre topic's vaker gezegd, maar goed: MJK op maat gemaakt!!
Zit gewoon perfect, gaat jaaaren mee, en geweldige goede service.
Tevens maakt het dan geen hol uit of je op een sjoppertje, een tourVFR, of een supersportmotor zit/rijdt.

Groetjes :z
 
Het is al in andre topic's vaker gezegd, maar goed: MJK op maat gemaakt!!

Hoe werkt zoiets? Wordt je gewoon opgemeten en krijg je achteraf je pak? Of moet je zelf ook input geven? Ik merk namelijkk altijd achteraf pas dat dat kledingstuk net iets te klein of net iets te groot is. :(
 
Volgens mij meten ze je van boven tot onder (en alles wat daar tussen zit) op en aan de hand daarvan maken ze een pak. Het lijkt me dat je zelf aan kan geven wat voor model je wilt hebben (strak, iets losser etc.) Het zou dus eigenlijk perfect :9 moeten zitten (mits je niet dikker/dunner wordt natuurlijk...)
 
Ik heb een MQP leren broek, en een "gewone" jas van het moto-port huismerk, ben wel op zoek naar een knappe leren jas maar is er nog niet van gekomen.
 
Hoe werkt zoiets? Wordt je gewoon opgemeten en krijg je achteraf je pak? Of moet je zelf ook input geven? Ik merk namelijkk altijd achteraf pas dat dat kledingstuk net iets te klein of net iets te groot is. :(
dan ben je bij slechte maatopnemers geweest....

bij mjk doen ze dat netjes... en als je later iets wilt veranderen kan dat ook makkelijk bij ze...
 
Is het een idee om je huidige pak te laten aanpassen?

Mijn broek zat me eerst te strak rond de knieeen, en dat ging ook niet over na hem al een tijdje te hebben gedragen. Toen hebben ze hem aangepast, en nu zit ie perfect. Koste me toen iets tussen de 150 en 250 gulden.
 
dan ben je bij slechte maatopnemers geweest....

bij mjk doen ze dat netjes... en als je later iets wilt veranderen kan dat ook makkelijk bij ze...

Ik heb nog geen op maat gemaakt pak he. Ben bij verheyden ofzo gaan shoppen en daar heb'k me dus een iets te klein pak laten aansmeren.. zette nog wel wat uit volgens die dame. Niet dus.. (blote enkels en polsen).
Ondertussen ben ik nog eens serieus dikker geworden ook dus betwijfel of'k nog wel in me pak in kan.

Maar ik bedoel eigenlijk dat zelfs al pas ik helemaal alleen en fatsoenlijk dan nog kom'k vaak thuis met b.v. een trui die eigenlijk iets te klein is, of eigenlijk net te groot.
 
Ik heb zelf Revit en zit perfect maar er zijn waarschijnlijk meerdere merken die wel goed zitten. Lijkt me niet dat je zo kan meteen wat voor een merk je moet kopen :) .
 
Heb een leren Revit broek en een textielen Richa jas. Vanmiddag nog dikke 150 km mee gereden en niets te klagen
 
Naar wat ik van mijn oom gehoord heb, meten ze je bij mjk helemaal op en vragen ze wat je rijstijl is.
Hoe harder je rijdt, hoe strakker het pak moet.
 
Dus als je regelamtig 200+ rijdt dan moet je je liggend op je bed in je leren broek frommelen :? Lijk je wel meteen 2 maten slanker :+
 
MJK is wel fraai, maar ook behoorlijk aan de prijs. misschien voor later...

Momenteel doorrijpak van IXS, winterlaarzen (merk weet ik niet, waren wel goedkoop), MQP sportlaarzen en leren broek, IXS leren jack.

Leer rijdt een stuk lekkerder, maar van mij hoeft het niet allemaal zo strak (althans de broek), is ook weer niet zo wijd dat het gaat wapperen. Ook doorrijpak zit niet te losjes.
 
Dus als je regelamtig 200+ rijdt dan moet je je liggend op je bed in je leren broek frommelen :? Lijk je wel meteen 2 maten slanker :+
MMM.. rond m'n buik ga'k het hardst meneer.. daar magtie wat smaller :+


Op dinsdag 05 maart 2002 15:39 schreef Fastcruiser het volgende:
Leer rijdt een stuk lekkerder, maar van mij hoeft het niet allemaal zo strak

Jij bent dan ook een slome toerder he.
 
Laatst bewerkt:
Jij bent dan ook een slome toerder he.

LOL
LOL.gif


Overigens PeeJay: mijn leren broek en jas zitten lekker strak hoor ')
 
Laatst bewerkt:
Spidi Ring heb ik

Nu bij Termaat voor €600 (volgens advertentie in Motor Magazine). Het pak is antraciet/grijs/gebroken wit/zilver. Met alle denkbare protectoren. Enige nadeel: geen stretch bij je kruis. Het duurt dus even voordat je je knie ver genoeg naar buiten kunt steken.

KombiRing.jpg


http://www.motorama.ch/bekleidung/Spidikombis_g.htm (Hier) staan nog wat meer Spidi combi's.
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 05 maart 2002 17:20 schreef Fastcruiser het volgende:Overigens lijken mijn toesliders niet op die van een slome toerder hoor ;)

Heb je er al eens aan gedacht om je voeten wat meer naar achter op je stepjes te zetten :9 ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan