Wat voor PC heeft de Motor-Forummer?

Siemens Scenic Mobile 510 AGP (dat staat er tenminste op) Vraag me niet naar hoeveelheid PK\'s, topsnelheid, Nm\'s, en of ik de glimrandjes er al afgereden heb. Ik zou het in alle eerlijkheid niet weten.
 
PC 1)
- piii 600
- 650mb 100mhz dimm
- abit bh6 mainboard
- creatvice g-force 32mb DDR
- adaptec 2940 uw
- wd enterprice uw scsi hd 9gb
- micropolis uw scsi 4gb
- 52x acer cd-rom
- 16x liteon brandertje
- ide zipdrive 100mb
- 3com 10/100 pci
- miro pctv
- sb64 awe isa
- 19\" pro sony trinitron monitor
- logitech usb mouse
- compac keyboard
- kenwood dolby digital met magnat speakers
- hp880 printer
- vuego usb scanner

PC2)
- celeron 500
- 192mb 100mhz dimm
- abit bh62 mainboard
- wd caviar 15gb hd
- adaptec 2940
- plextor 40x scsi cd-rom
- yamaha :r 4x scsi brandertje
- Diamond viper tnt2 32mb
- 2x 3com 10/100 pci
- 17\" pro sony trinitron beeldscherm
- yamaha :r speakersetje
- logitech usb mouse
- sb 128 pci
- sun keyboard

LAPTOP)
- pii 266
- 64mb
- 4gb
- 3com 10/100 pcmcia
- 13,1\" tft
- 24x cd-rom

Oldies:
msx1, 2x msx2, msx2+, c64,amiga, en nog wat atari\'s :)

[editmode]
Oja, en een motorstuurtje :P
[/editmode]
 
Laatst bewerkt:
Tsja als je ziet wat ik voor die waterkoeling heb uitgegeven zou je best zo\'n zelfde bedrag erbij kunnen lappen en zo\'n koolance kast kunnen nemen, ik vraag me dan alleen af, waar ligt de grens..
Mijn grens was in ieder geval de pokkeherrie als ik mijn amd machine aanzette, ik kreeg steevast de opmerking \"ga je stofzuigen?\" naar mijn hoofd van mijn vriendin }) , en dat is voorbij, tuurlijk hoor je altijd nog wel wat, maar dit is ZEER acceptabel....

Da\'s dus precies de grens waar ik nu ook tegenaan loop. Vrienden van me vragen steeds als ze me bellen of ik in de auto zit :P en mijn vriendin stelt idd de stofzuigervraag... AAAHHH, vandaar dus. Ik wil de stilte EN de performance.
 
Jaaaaaaaa.... Nieuwe mamaplank is binnen. Nu nog ff een cpu bestellen en wat mem en we kunnen weer lekker pc\'en.

Alleen jammer dat je voor een paar mhz\'n meer ineens $$$ meer neer moet tellen :(

ff stukje uit de Pricewatch van Tweakers.net geript!

AMD Athlon XP 1500+ (1,33GHz) FL 360,-
AMD Athlon XP 1600+ (1,4GHz) FL 389,-
AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz) FL 470,-
AMD Athlon XP 1800+ (1,53GHz) FL 608,-
AMD Athlon XP 1900+ (1,6GHz) FL 779,-
 
goh..waar zou unstable werken...
volgens bij intel...(en dat is geen grapje :) )

Op maandag 26 november 2001 08:48 schreef MartijnL het volgende:En ja, hij zit inderdaad in de meterkast 8-)Jij moet goede contacten hebben bij Intel. Volgens mij zijn ze nu pas bij de 2Ghz namelijk. :?
 
flame accepted...

zullen we een testje doen?
download 3dmark 2001 installeer m...
en draai de default test op 1024x768

laat je score weten....
dan zal ik mijne erop zetten...
wedden dat mijn score VEEL hoger is als de jouwe!! :)

ik ben en blijf ANTI AMD...t haalt het toch niet bij INTEL...en amd..sja..financieel doen ze het toch ook al niet te best....

de er blijft er maar een over...

en dat is INTEL...
intel..ruleert...zo en nu jullie weer.. :)

is kijken wat dat bij de amd\'ers los maakt...

[no flame intended]
Wat betreft Mhz-jes (9 stuks ;) ) wel misschien, maar ik denk toch niet wat performance betreft, bekijk de diverse tests maar eens, als ik sisoft sandra erbij pak zegt ze dat ik een Pentium 2300Mhz bij kan stomen :P
[/no flame intended]Hee buur, ja jij kunt het weten ja, ik wist alleen niet eens meer dat ik het je heb laten zien maar ik vergeet wel meer dingen op het ogenblik.....

LOL @ IntelTsja als je ziet wat ik voor die waterkoeling heb uitgegeven zou je best zo\'n zelfde bedrag erbij kunnen lappen en zo\'n koolance kast kunnen nemen, ik vraag me dan alleen af, waar ligt de grens..
Mijn grens was in ieder geval de pokkeherrie als ik mijn amd machine aanzette, ik kreeg steevast de opmerking \"ga je stofzuigen?\" naar mijn hoofd van mijn vriendin }) , en dat is voorbij, tuurlijk hoor je altijd nog wel wat, maar dit is ZEER acceptabel....
 
Op maandag 26 november 2001 15:11 schreef Fastnappie het volgende:
flame accepted...

zullen we een testje doen?
download 3dmark 2001 installeer m...
en draai de default test op 1024x768

laat je score weten....
dan zal ik mijne erop zetten...
wedden dat mijn score VEEL hoger is als de jouwe!! :)
Dat is niet verrassend aangezien 3DMarks2001 een pro-nVidia benchmark is. P4@1600 of Athlon@1600 maakt in dat geval niet zoveel uit (aangezien jij een GF3 hebt.)

Athlon@1600 scoort trouwens op processorniveau beter.
 
Op maandag 26 november 2001 15:11 schreef Fastnappie het volgende:
flame accepted...

Huh :? Ik zei dus [no flame attended]

zullen we een testje doen?
download 3dmark 2001 installeer m...
en draai de default test op 1024x768

laat je score weten....
dan zal ik mijne erop zetten...
wedden dat mijn score VEEL hoger is als de jouwe!! :)

Ik wist niet dat we dezelfde video-kaarten hadden?? Dat is wat je test namenlijk met 3dmark, niet dat processorkracht niet meetelt maar goed..

ik ben en blijf ANTI AMD...t haalt het toch niet bij INTEL...en amd..sja..financieel doen ze het toch ook al niet te best....

Ik heb beiden thuis staan en kan je met een gerust hart zeggen, ik ben niet anti en ik ben niet pro (merk onafhankelijk)

de er blijft er maar een over...

en dat is INTEL...
intel..ruleert...zo en nu jullie weer.. :)

is kijken wat dat bij de amd\'ers los maakt...

Ik weet niet of je het weet, maar je denkt behoorlijk in een hokjesgeest ;)

Op maandag 26 november 2001 16:19 schreef MartijnL het volgende:Dat is niet verrassend aangezien 3DMarks2001 een pro-nVidia benchmark is. P4@1600 of Athlon@1600 maakt in dat geval niet zoveel uit (aangezien jij een GF3 hebt.)

Athlon@1600 scoort trouwens op processorniveau beter.

Dit is exact wat ik bedoel Martijn, bovendien wil ik niet eens weten wat zijn score is, dat zal me een rotzorg zijn, ik kan perfect werken met mijn machientje@low-noise dus tsja....
 
Laatst bewerkt:
achja...al die benchmarks...de concurrent van Intel loopt de boel een beetje te neppen, de benchmarks kloppen nie, neem een Athlon XP 1600+ wat denk je dat je krijgt? GEEN 1,6 Ghz hoor...maar een 1,2.

(kheb trouwens vanmiddag de eerste mamabordjes met DDR zien draaien voor P4...en das errug :9~ )

Ennu Fastnappie: jouw 1400 kan nog VEEL harder hoor, als je bedenkt dat de 2,0 naar 3,5 kan.. :+
 
beetje laat
maar ik hebt
adlon 800
768mb intern
nu 8 gig 40 komt er aan
32mb gforce
128 bit soundcard muse
tv in kaart
dvd plr
brander
dat was het wel zo,n beetje
 
Dan ik ook maar:

www.duderuud.net/specs

Heb wel meer, maar niet interessant.

En ik kan het niet laten om Unstable ff af te knallen:

Lees hier wat benchmarks...AMD wint ALLE benches, behalve eentje, en de verschillen zijn enorm te noemen...hehe!
En ook nog eens een stuk goedkoper!
Waarom zou je dan in godsnaam nog een Intel kopen?? (Is nog een serieuze vraag ook!)

Dus... :)
 
achja...al die benchmarks...de concurrent van Intel loopt de boel een beetje te neppen, de benchmarks kloppen nie, neem een Athlon XP 1600+ wat denk je dat je krijgt? GEEN 1,6 Ghz hoor...maar een 1,2.

(kheb trouwens vanmiddag de eerste mamabordjes met DDR zien draaien voor P4...en das errug :9~ )

Ennu Fastnappie: jouw 1400 kan nog VEEL harder hoor, als je bedenkt dat de 2,0 naar 3,5 kan.. :+
Hihi, die Unstable.

Dat geneus over die kloksnelheid mag nou wel eens afgelopen zijn. Zolang Intel het nog steeds noodzakelijk vindt om de consument te \'misleiden\' met Mhz cijfers en blind van de daken te roepen dat 2Ghz veel is terwijl ze door een 1,53Ghz Athlon XP worden verslagen qua rekenkracht denk ik dat we niet veel verder komen in deze discussie. Vanuit PR opzicht is het dan ook niet gek dat AMD met Intel meegaat in de \"numbers game\".

Als we met zijn allen de gemiddelde consument nou eens gaan opvoeden zodat deze wat minder gaan kijken naar Mhz\'jes maar naar bruikbare processorkracht.........

{edit}ik zie net trouwens dat het record voor een P4 pas op 3024 (3Ghz) staat.
SL5TQ3024.jpg
 
Laatst bewerkt:
Euhh, geen Intel-AMD discussies aub, in dat geval begint het hier echt op GoT te lijken :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan