wat voor regels trike of motor

YAMAHA FZR

MF veteraan
22 sep 2002
3.993
0
Hendrik ido ambacht
heb via via in amerika een een harley zien staan
gewoon een harley
waar twee zijwielen aan zitten zodat je een trike krijg

wat voor regels zijn hierop van toepassing trike of motor
zijwielen zijn wel demontabel

graag reactie aangezien via via nog in de usa zijn :)
 
Laatst bewerkt:
nog een
full
 
als die wielen rop zitten is t een trike en zonder die wielen is t een motor,beetje logisch lijkt me,voor een trike gelden meen ik, de zelfde regels al voor een auto,en voor een motor.....naja das bekend hierzo lijkt me

maarre hoezo wil je dat weten??

ik persoonlijk zou nog niet dood om een boom gevouwen gevonden willen worden op zon ding...
 
EML maakt ook van die dingen met een goldwing.
dat heeft een autokenteken.
je kan hem ook niet als motor op kenteken krijgen omdat hij symmetrisch is.

naar mijn mening heel geschikt als je gehandicapt bent.
 
als die wielen rop zitten is t een trike en zonder die wielen is t een motor,beetje logisch lijkt me,voor een trike gelden meen ik, de zelfde regels al voor een auto,en voor een motor.....naja das bekend hierzo lijkt me

maarre hoezo wil je dat weten??

ik persoonlijk zou nog niet dood om een boom gevouwen gevonden willen worden op zon ding...




Voorlopig zit er voor jou alleen een trapfiets in :X :X :X





:+ ;) :+
 
Als ik t goed heb wordt een trike boven de 400 kg gezien als auto, je mag dan kiezen tussen een helm of een gordel.

Als de trike minder weegt en max 15kw is moet je een helm op.

Lekker vaag dus...

Maar deze heeft dan 4? wielen en is dus zeker een auto :)
 
Laatst bewerkt:
Ligt er maar net aan hoe ie gekeurd is. En dat kan je alleen checken adhv het kenteken :Y
 
Hoe makkelijk zijn die zijwielen demontabel? Als die bij wijze van spreken met twee vleugelmoertjes vastzitten kan ik me voorstellen dat ze niet als "echte" wielen gezien worden en op het moment van keuring het dus als een motor gezien wordt.. maar dat je mogelijk tegelijkertijd in overtreding zou zijn als je ze er vervolgens wel opzet en mee gaat rijden, omdat het op vier wielen ineens geen motor meer is.

Is zoiets uberhaupt goedgekeurd te krijgen hier? Met kitkars zijn ze ook nooit zo makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
zojuist EML gebeld
en dit is niet op kentkene te krijgen

dit is amerikaans en daar mag het wel

een trike is 3 wielen
een vierwieler is een quadricycle maar mag niet boven de 15 kw komen
anders is het een auto en dan gaat het over ivm kreukelzones en dergelijke

mailtje naar mijn vrienden in amerika gestuurd dat ze alleen mooie foto's moeten maken en geen boot boeken om hem hier naar toe te halen
 
ik persoonlijk zou nog niet dood om een boom gevouwen gevonden willen worden op zon ding...

Ik begrijp je nick nu gelijk een stuk beter... :)
Persoonlijk zou ik met geen enkel voortuig dood om een boom gevouwen willen worden gevonden, maar sommige mensen vinden dat schijnbaar niet erg, als het maar het voertuig van hun keuze is... :z...


:P
 
ik zou zweren dat ik vorige week z'n geval op de A1 heb ingehaald, ben nog langzamer gaan rijden omdat ik het bijna niet geloofde. vrouw achterop en een aanhanger.......het was ooit een rode goldwing.

rijder en passagier droegen wel een helm, en NL kentekenplaat.


mag dus blijkbaar wel op de NL weg
 
ik zou zweren dat ik vorige week z'n geval op de A1 heb ingehaald, ben nog langzamer gaan rijden omdat ik het bijna niet geloofde. vrouw achterop en een aanhanger.......het was ooit een rode goldwing.

rijder en passagier droegen wel een helm, en NL kentekenplaat.


mag dus blijkbaar wel op de NL weg


de goldwing zal dan wel het kenteken dragen
en d helmplicht is dan van toepassing

echter een invoeren en een typegoedkeuring aanvragen lukt niet

en de helmplicht was het uitgangspunt :)
 
ik kwam deze enkele weken terug in Seattle tegen:

full


stuurt volgens de eigenaresse zeer strak, en gaat ook nog bloed hard.
een Amerikaans / Canadees product van de firma Bombardier, aangedreven dacht ik door een Aprillia mille blok
 
Terug
Bovenaan Onderaan