Wat voor remvloeistof?

Huubke

Die hard MF'er
13 jul 2002
652
0
Udenhout
Weet iemand 't verschil tussen remvloeistoffen, merken, dot3-4-5 :?
En wat 't best is in combinatie met stalen leidingen?

Kan ik strakjes weer lekker remmen })
 
ff schoppen.

Ik ging vandaag ff remvloeistof halen en de DOT4 is geeneens te krijgen!!! Het werd DOT 5.1.

Was wel hard nodig, de remvloeistof die ik had was zo zwart als de kachel |(
 
ff schoppen.

Ik ging vandaag ff remvloeistof halen en de DOT4 is geeneens te krijgen!!! Het werd DOT 5.1.

Was wel hard nodig, de remvloeistof die ik had was zo zwart als de kachel |(

WAAR ben jij geweest dan?
Ik kon tot nu toe altijd nog DOT4 krijgen... van Gamma tot Motoport... altijd wel Dot4 aanwezig.
 
Ook laatst te horen gekregen. Ben de deur uitgelopen naar het tankstation aan de overkant en daar gewoon dot 4 uit het rek gepakt. (was nog een stuk goedkoper ook)
 
remolie is hygroscopisch. trekt dus water aan het verschil is hoe hoger dhet nummer hoe minder water de remvloeistof aanterkt 5.1 is synthetisch en word niet zoveel gebruikt volgens mij alleen door harley. Het beste is 5 gebruiken en nooit mixen. Wil je toch bijvullen neem dan altijd hetzelfde of een hoger dot nummer.
Greetz 400cc
 
Wat is het verschil volgens jou dan?
dot 3,4 en 5.1 staat o.a. voor het minimale kookpunt. dit is 140 150 en 180 graden celsius.tegenwoordig liggen deze waardes een stuk hoger en het komt voor dat een dot 4 een hoger kookpunt heeft dan dot 5.1 van een ander merk.
ik gebruik zelf rbf600. dit omdat dot5.1 van hetzelfde merk (motul)bij mij gaat koken, waardoor ik in een keer heel mijn hendel tegen het stuur aan kan trekken.na gebruik van rbf600 is dit probleem verdwenen.
 
dot 3,4 en 5.1 staat o.a. voor het minimale kookpunt. dit is 140 150 en 180 graden celsius.tegenwoordig liggen deze waardes een stuk hoger en het komt voor dat een dot 4 een hoger kookpunt heeft dan dot 5.1 van een ander merk.
ik gebruik zelf rbf600. dit omdat dot5.1 van hetzelfde merk (motul)bij mij gaat koken, waardoor ik in een keer heel mijn hendel tegen het stuur aan kan trekken.na gebruik van rbf600 is dit probleem verdwenen.


Rbf600 gaat als een van de enige over de 300 graden. Als die gaat koken is het echt mis. Volgens mij is dit op het moment de beste remvloeistof die er te koop is.
 
dot 3,4 en 5.1 staat o.a. voor het minimale kookpunt. dit is 140 150 en 180 graden celsius.tegenwoordig liggen deze waardes een stuk hoger en het komt voor dat een dot 4 een hoger kookpunt heeft dan dot 5.1 van een ander merk.
ik gebruik zelf rbf600. dit omdat dot5.1 van hetzelfde merk (motul)bij mij gaat koken, waardoor ik in een keer heel mijn hendel tegen het stuur aan kan trekken.na gebruik van rbf600 is dit probleem verdwenen.

Ik stond vandaag bij de S**LL en zag daar een beetje wazige remvloeistof aangeduid als "exceeds DOT 3 and 4". Daar heb ik natuurlijk niks aan. Wat moet ik stoppen in een Motomaster supermoto remkit (voor) en de originele remklauw van Honda achter? Met staalflex remleidingen. Helaas heb ik er al een DOT 4 ingedaan die ik nog had staan maar eventueel spoel ik de bende wel door want ik moet toch heftig ontluchten want die turborem voor doet het nog niet goed.

full
 
Ik stond vandaag bij de S**LL en zag daar een beetje wazige remvloeistof aangeduid als "exceeds DOT 3 and 4". Daar heb ik natuurlijk niks aan. Wat moet ik stoppen in een Motomaster supermoto remkit (voor) en de originele remklauw van Honda achter? Met staalflex remleidingen. Helaas heb ik er al een DOT 4 ingedaan die ik nog had staan maar eventueel spoel ik de bende wel door want ik moet toch heftig ontluchten want die turborem voor doet het nog niet goed.

(Afbeelding)
ik zou er minstens dot 5.1 in gooien. De rbf600 kost maar enkele euro's meer
en daar zou ik het zeker niet voor laten.
rbf600 :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan