Wat voor slot?

Edoll

Die hard MF'er
12 jun 2002
527
0
Hoogezand
Ik moet nog steeds zo'n ART goedgekeurd slot kopen..

maar wat voor slot? ik heb begrepen dat een
schijfremslot moeilijker is door te "knippen",
maar een kettingslot lijkt me een stuk handiger,
kan de helm doorheen, evt kleding, en de motor kan
dan ook nog ergens aan vast gemaakt worden.

Welke heeft de voorkeur?
 
Dat is helemaal aan jouw en of je beetje makkelijk slot mee krijgt op de fiets.

Ik heb iig altijd schijfremslot bij me.
Ik heb ook een ART 5-arms-slot.
Die past net niet in me kontje. Kettingslot past dus ook niet.

Me helm kan ik evt aan de binnenkant van me buddy vastmkn.

Voor de verzekering moet ik wel een ART slot erop hebben eigelijk ;)
 
Ik heb ook een schijfremslot voor ff snel en zo'n 5-arms cyclelock, die schijnen wel vrij goed te zijn (al heeft een beetje fietsendief volgens mij al die dingen binnen vijf minuten los).

Schijfremsloten helpen alleen niet meer als de aso in kwestie je remschijven even losdraait.
 
Op dinsdag 16 juli 2002 21:41 schreef TTeun het volgende:
Ik heb ook een schijfremslot voor ff snel en zo'n 5-arms cyclelock, die schijnen wel vrij goed te zijn (al heeft een beetje fietsendief volgens mij al die dingen binnen vijf minuten los).

Schijfremsloten helpen alleen niet meer als de aso in kwestie je remschijven even losdraait.

Zo heet dat ja })

En ach...Als ze echt hun zinnen erop hebben gezet krijgen ze je fiets toch wel mee.
 
Ik heb een 5 sterren schijf slot van kryptonite (koste verleden jaar 170 gulden), dit slot levert bij noorhollandse van 1816 (verzekering maatschappij) 3% korting op.. :)
 
Hangt ook een beetje van de verzekering af, ik moest per se een ART goedgekeurd ketting of beugelslot hebben, schijfrem slot alleen vonden ze niet genoeg, heb nu een combinatie, ketting die je vast zet met een schijfremslot.
 
Zoiets ja :+

maar even "een beetje" serieus, die grappenmakers van de verzekering vonden het perse noodzakelijk, alsof je nu als je het schijfremslot losbreekt de ketting door het wiel laat liggen wanneer je wegrijd.

Maar ja, als ie gejat wordt krijg ik wel centjes en ander moet ik op de step. heb toen maar een extra ketting(slot) :P gekocht.

kost een paar euro's maar is voor het goede doel zullen we maar zeggen.
 
Zoiets ja :+

maar even "een beetje" serieus, die grappenmakers van de verzekering vonden het perse noodzakelijk, alsof je nu als je het schijfremslot losbreekt de ketting door het wiel laat liggen wanneer je wegrijd.

Maar ja, als ie gejat wordt krijg ik wel centjes en ander moet ik op de step. heb toen maar een extra ketting(slot) :P gekocht.

kost een paar euro's maar is voor het goede doel zullen we maar zeggen.

Ik ga het begrijpen :?

Jij moet van je verzekering je slot met een slot vastzetten?

Ik krijg niet eens slot door me schijfremslot.
Piest precas om me schijf en dan houdt het echt op met de ruimte.

En ik weet het niet zeker, maar zijn die schijfsloten wel ART gekeurd?
Gekeurd zullen ze wel zijn, maar ook zoals de verzekeringen dat graag zien zoals met die cyclelocks.
 
Ik heb een abus victory 39 schijfremslot en een abus ketting. Volgens de dealer was ie ART goedgekeurd en ik heb de info naar de verzekering gestuurd en die reageerden ook positief. Op de site van ABUS kon ik namelijk helemaal niets vinden over het ART keurmerk.

heb een plaatje bijgevoegd


http://www.motor-forum.nl/forum/misc/4481
 
Er is een nieuw ART-keur dat gradaties kent in de kwaliteit van het slot. Eén ster is de lichtste goedkeuring, vier sterren is het hoogste. Als er een plusje bij staat kan je de tweewieler aan een hek/paal/boom vastzetten.

Langzaam maar zeker gaan de verzekeringen een vier sterren slot eisen. Kijk hier goed naar als je een nieuwe polis krijgt. (meestal samen met de acceptgiro)

Een lijst met goedkeuringen kan je vinden op www.stichtingart.nl
 
Schijfremslot is niets, skateboard of rolschaats eronder en fietsie is foetsie. Ik kies voor een kettingslot dat je ergens aan vast kunt leggen.
 
Schijfremslot is niets, skateboard of rolschaats eronder en fietsie is foetsie. Ik kies voor een kettingslot dat je ergens aan vast kunt leggen.

Heb jij altijd een paal dan...

Ik niet direct overal eigelijk.

Voor me huis wel. Dat hebben ze goed bedacht met die huizen van dat architectonische hoogstandje |(
Dus daar kan ik hem dan aan vast leggen, maar als ik naar de stad ga, ergens waar het druk is of voor een huis sta met uitzicht erop, dan is het bij mij stuurslot en schijfremslot.
 
Wel grappig dan dat alle schijfremsloten van de categorie 4 (hoogste)zijn terwijl kettingsloten van lagere klasses zijn :? Zolang ik een diefstalverzekering heb, telt bij mij alleen wat de verzekering eist en zal het me worst wezen of ze de motor dan toch nog gemakkelijk kunnen meenemen.
 
Mijn idee, schijfremslot en ketting vereist, doe ik er een ketting en een schijfremslot op. Ik hoop alleen dat als ze hem proberen te jatten ik dat niet zie, verzekerd of niet ik denk dat ik wat pissig wordt en dat is nie gezond voor mijn omgeving (denk ik).
 
Ooooooowwwwwwww jongetjes... |( ;)

Zullen we het houden op verkeerde woordkeuze alá LCB ofzow!!!
 
Op dinsdag 16 juli 2002 23:29 schreef LCB het volgende:Ik ga het begrijpen :?

Jij moet van je verzekering je slot met een slot vastzetten?

Ik krijg niet eens slot door me schijfremslot.
Piest precas om me schijf en dan houdt het echt op met de ruimte.


Ik dacht dat het aan het tijdstip lag, maar gezien de voorgaande post.......
 
Heb een ABUS schijfremslot gecombineerd met ketting. Weegt een stuk minder dan reguliere ketting en past onder de buddy.

Daarnaast nog een ABUS schijfremslot.

In de stad en als ik ga wandelen leg ik hem altijd ergens aan vast, alleen als het echt niet kan doe ik het zonder. Leg de ketting dan om het achterwiel.

Toch ook besloten een alarm te monteren... ivm vakantie e.d. Komt er morgen op. Hoop dan wel dat mijn slot nog onder de buddy past... hoe groot is zo'n alarmkastje eigenlijk?
 
De motor van mijn zwager die ik wel eens leen gaat altijd met schijfremslot + ketting aan een lantaarnpaal.

Ik zag dat de topicstarter zijn helm ook aan de motor laat hangen. Zijn er nog meer mensen hier die dat doen? Ik zelf absoluut nooit nimmer never, de helm van een maat van mij is een keer volgepist :( . Gelukkig rook hij het al voordat hij hem opzette. Waren denk ik 20 min. weggeweest.
 
ik heb een abus victory 39 kettingslot en een abus schijfremslot. Als ze 'm dan nog mee kunnen nemen, dan mogen ze 'm hebben..... :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan