wat voor tandwiel achter

gsxr peter

MF'er
30 aug 2003
123
0
ik heb een vraagje over tandwiel voor achter
ik heb een gsxr750 model 2004
origineel zit er een 43T
maar ik wil er een 42T
wat win ik daar mee aan topsnelheid
 
en wat win je dan met een 41T achtertand wiel
met topsnelheid

ipv een 43? Das 2x dezelfde stap als verder naar boven.
Ongeveer 4% dus.
Zit dichter bij de 5 (4,8). Uit het hoofd en afronding enzo :P

[me]PeeJay voelt zich net een rekenmachine.
[/me]

Jullie gaan me toch niet vertellen dat het simpele wiskunde hierachter te moeilijk is? ;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb een vraagje over tandwiel voor achter
ik heb een gsxr750 model 2004
origineel zit er een 43T
maar ik wil er een 42T
wat win ik daar mee aan topsnelheid


Ligt eraan.... loopt ie nu in zn 6 in de begrenzer ja of nee..

--> Ja , dan ga je er misschien iets mee winnen

--> Nee , je motor zal waarschijnlijk topsnelheid inleveren omdat ie iets minder
trekkracht zal krijgen.

Denk wel dat een 2004 750'er in zn 6 de begrenzer zal aantikken.... de mijne (2003) doet dat ook.


Ik zat er juist aan de denken bij de volgende ketting-tandwielset achter 2 tandjes groter te nemen , voor een wat heftigere acceleratie :+


Maar wat moet je met meer topsnelheid dan , loopt ie niet hard zat ?
 
Laatst bewerkt:
let r wel ook op dat als je tandwielen ga vervangen voor andere maten je km teller niet meer klopt??
die zit namelijk op je voor tandwiel....met sensor.
gewoon 1 tand minder voor..kan je lekker wheelien veel leuker dan top rijden?
1 tand achter is ongeveer 5 km snelheid die je inlevert of wint..
 
Als iemand dit nog leest.
Als je de verhouding van de tandwielen wijzigd om sneller te kunnen dan zal ook het maximale koppel afnemen. Het optrekken gaat steeds langzamer en als je ver genoeg gaat dan is een lichte tegenwind al voldoende om niet meer op snelheid te komen. Alleen bergaf kan je dan veel sneller dan iemand op een standaartmotor omdat daarbij de toeren te hoog oplopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan