Wat voor troep ben jij al tegengekomen op de weg?

British

Die hard MF'er
14 okt 2004
708
0
Heiloo
Ik maak aardig wat km's voor de baas en natuurlijk zelf ook met auto en motor van en naar mn werk.
Ik kan me ook flink ergeren aan de rotzooi die ik onderweg op en nabij de weg zie liggen.
Vaak zijn t cementwagens die in een bocht ff een rest cement neerkwakken of kiezels verliezen alsof ze aan t knikkeren zijn.

Ook stukken hout,pallets, brokken steen, brokken rubber van klapbanden en overblijfselen van ongelukken zorgen voor de nodige schrikmomenten.

Maar wat ik gister meemakte spant voor mij toch wel de kroon.

terugtuffend in t donker vanuit mn werk( westpoort amsterdam) rij ik via spaarnwoude naar huis.

Na de Afrikahaven krijg je een bocht naar links bij het gemaal en daar gebeurde het.
Er reed geen verkeer voor mij en in t schemerdonker dacht ik iets op de weg te zien liggen ik dacht eerst aan een wegversperringsbord dat was omgewaaid maar t reflecteerde voor geen meter en ik moest uitwijken en wat bleek nou;
palletwagen.jpg

Er lag verdomme een steekwagen dwars op de weg!
Hoe krijg je t voor mekaar om zo n lel van je vrachtwagen te laten kletteren? :?
Gelijk in de bushalte haven mn fiets neergezet en t verkeer proberen te laten uitwijken.
Ik zag al meerdere auto's op t laatste moment uitwijken en er dus bijna opknallen.
Zo n steek/pompwagen komt hard aan geloof me die krengen zijn zwaar.
Bewuste steekwagen maar ff in de berm gesleept maar damn je zal m maar over t hoofd zien en dr vrolijk boven opknallen met je motor of auto :N

Kortom wat voor gevaarlijke rommel ben jij wel eens tegengekomen op het wegdek en hoe pak je dat aan?
Ruim je t op? laat je t liggen of bel je 0800-8002?
 
Ik ben overigens ook wel eens een expansievat van de luchtvering van een zandauto tegengekomen.

Ik reed richting Beneluxtunnel (rotterdam) en rechtsvoor me reed zo n zandtruck met een expansievat wat al los hing.
Ik probeer die chauffeur nog te seinen en duidelijk maken dat zn luchtgeval aan t stuiteren was en alleen nog aan een slang vast hing.

In de bocht kregen de natuurwetten de overhand en dat vat schiet met een gangetje van 80 km/h los en begint spinnend en stuiterend op mn auto af te denderen en het is dus echt waar in zo n moment gaat alles in slow motion.
Stuiter de stuiter en pcies voor mn rechterwiel stuitert ie omhoog en met n boog over mn motorkap de berm in.

B| vuk dan sta je wel ff te trillen.
 
Ik maak aardig wat km's voor de baas en natuurlijk zelf ook met auto en motor van en naar mn werk.
Ik kan me ook flink ergeren aan de rotzooi die ik onderweg op en nabij de weg zie liggen.
Vaak zijn t cementwagens die in een bocht ff een rest cement neerkwakken of kiezels verliezen alsof ze aan t knikkeren zijn.

Ook stukken hout,pallets, brokken steen, brokken rubber van klapbanden en overblijfselen van ongelukken zorgen voor de nodige schrikmomenten.

Maar wat ik gister meemakte spant voor mij toch wel de kroon.

terugtuffend in t donker vanuit mn werk( westpoort amsterdam) rij ik via spaarnwoude naar huis.

Na de Afrikahaven krijg je een bocht naar links bij het gemaal en daar gebeurde het.
Er reed geen verkeer voor mij en in t schemerdonker dacht ik iets op de weg te zien liggen ik dacht eerst aan een wegversperringsbord dat was omgewaaid maar t reflecteerde voor geen meter en ik moest uitwijken en wat bleek nou;
(Afbeelding)
Er lag verdomme een steekwagen dwars op de weg!
Hoe krijg je t voor mekaar om zo n lel van je vrachtwagen te laten kletteren? :?
Gelijk in de bushalte haven mn fiets neergezet en t verkeer proberen te laten uitwijken.
Ik zag al meerdere auto's op t laatste moment uitwijken en er dus bijna opknallen.
Zo n steek/pompwagen komt hard aan geloof me die krengen zijn zwaar.
Bewuste steekwagen maar ff in de berm gesleept maar damn je zal m maar over t hoofd zien en dr vrolijk boven opknallen met je motor of auto :N

Kortom wat voor gevaarlijke rommel ben jij wel eens tegengekomen op het wegdek en hoe pak je dat aan?
Ruim je t op? laat je t liggen of bel je 0800-8002?
Op de moto ben ik al gestopt om planken en een stuk afgelopen band op te ruimen, in de wagen ben ik al gestopt om een bundel takken van de baan af te halen. Op de autosnelweg heb ik al moeten uitwijken voor een betonkuip, planken, een aantal emmers, isoleermateriaal, dekens, ...
 
Ik ben wel eens een rol tapijt tegengekomen. Was op de weg van Stompwijk naar Leiden (stuk met rechts de busbaan).

De lading goed vast zetten kost waarschijnlijk teveel moeite/tijd/geld.
 
Ook een keer meegemaakt hoe een diervoedertankwagen een klapband kreeg waardoor een van de slangen die aan de zijkant vast hingen los schoot en vervolgens begon te tollen, stuiterde over een motorfiets heen waarna er een auto overheen reed en zn bumper drmee afknalde.

gekkewerk af en toe al die losschietende meuk :( |( B| :N
 
Een complete voorbumper, die door een vrachtwagen de weg werd opgezogen en die ik nog net kon ontwijken.
En een keer toen ik tussen de file door sukkelde, de restanten van de oorzaak van deze file. Een stuk bumper waar ik dus vol overheen reed. Dat ding flapte omhoog en kwam tegen mijn been aan. Toen schrok ik dus behoorlijk.
 
Zie ook: Wat kom je onderweg tegen?
Staan ook een hoop interessante dingen in die je zoal tegen kunt komen...
Eigen ervaring:
- Zak puin
- Compleet uitlaatsysteem van een motorfiets, dat er af donderde bij 140 per uur op de A28 |(
- lege groentekrat
- dieselolie

En met 50.000+ km per jaar (helaas vooral in het koekblik) kan ik zo nog wel even doorgaan!
 
ik ben ook een keer een oma met fiets tegen gekomen, vervolgens had ik zo'n 800 euro schade, aangezien de oma mij pas tegenkwam toen ik al onderuit lag
 
Hulde aan degenen die stoppen en ff de troep aan de kant mieteren.
De gemiddelde koekblikker rijd er langs of overheen en denkt ook; "zal mij dat schelen iemand anders ruimt t wel op"

met alle gevolgen van dien.
 
Aandrijfas van een vrachtwagen :Y
Zal waarschijnlijk wel achterop een trailer hebben gelegen en
onder het rijden eraf zijn gedonderd...
 
Op de motor een keer een hectometerpaaltje midden op de rijbaan:

IMG_0005.JPG


Ik kon 'm nog net ontwijken. Daarna maar even gestopt en 't ding in de berm gegooid.
 
Snelweg:
Klapband van een vrachtauto

Binnen de bebouwde kom:
Fietsen
Prullenbakken/containers
Auto spiegels
 
- Op de A16 een klapstoel op de middelste strook, uitgeklapt
- Op de A12 een uitgevouwen ladder van c.a 4 meter op de middelste baan
- Op de A29 pal achter een vrachtwagen gereden die zijn halve lading houte plankjes van zeker 5cm bij 50cm verloor

Voor de rest natuurlijk standaardshit zoals vuilniszakken enz.
 
op de a16 een dixie toilet die op zijn kant lag op de linkse baan.
En op de A58 een complete aanrecht met kraan.
Verder was ik niet gestopt, maar reed de eerste km's met mijn staart tussen mijn benen |(

en natuurlijk veel van die stophoutjes die op zo'n platte aanhanger van een vrachtwagen liggen, schijnbaar snappen ze niet dat zoiets er toch af kan donderen :(
 
paar gasten die naar de mac waren geweest vonden het nodig om recht voor mijn neus de verpakkingen op de weg te gooien (80 km/u).
Na groot licht en claxon gewoon nog een keer doen, stelletje idioten.
Jammer dat ze bij de verkeerslichten eerder weg waren (nee nee, in de zin van ikke linksaf, en zij rechtdoor).
 
Tja, ik rij graag over landweggetjes, dus veelal konijnen, reeen, koeien, schapen en een op hol geslagen paard.
 
hmmm avn de week vond ik geheel onvrijwillig een kentekenplaat in een bocht... dat glijd goed zo´n ding.

Ook wel eskters en een paar schoenen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan