wat voor type uitlaatdemper is dit?????

30 jun 2009
85
0
wil dit onder mn r1 uit 2002 gaan maken :P , maar ik kan nergens het type vinden

Iemand een idee???????

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KYU6D4OR.jpg
 
Als je er een kortere uitlaat onder hebt zitten, zou je dan willen posten wat het doet met het motorvermogen??
Uitlaat wordt dus korter, als het goed is begint ie dan lager in toeren te trekken.

inprincipe verschuif je max. koppel naar een hoger toerengebied, maarja je ken er ook n vette dip van krijgen ;)
 
heb in de tussentijd even gezocht op het forum, maar kan nergens echt vinden dat het negatieve gevolgen heeft, dat inkorten, of ben ik gek?

Ik vind het er zoals op de foto wel VRESELIJK goed uitzien :Y wat jullie?
 
Ik zal me niet zo druk maken over eventuele 'negatieve gevolgen' van het inkorten. Als het al verschil in koppel of vermogenskromme geeft, zul je dat toch niet merken. Slecht voor je motor is het sowieso niet. Als je het mooi vindt, moet je het gewoon doen.
Let wel ff op de speling tussen achterbrug en demper en zorg ook dat ie niet te ver 'uitsteekt' zodat de demper de grond raakt bij een scherpe bocht ;)
 
Lastig te zeggen in welk toerengebied je rijd, dat verschilt nogal namelijk. Denk dat ik de gok maar ga wagen. Heb nu een linkpijp van een sebering, die moet ik afslijpen en dan passend zien te krijgen op een laser, zal nog niet zo mee gaan vallen denk ik. Vind het zo jammer om bij dit model (r1 uit 2002 dus behoorlijk spits en smal) een giga demper langs de zijkant te hangen, maar dat is natuurlijk persoonlijk he, no offence
 
In Duitsland in het streetfighterwereldje is het 2 jaartjes mode geweest om de demper onder het blok te monteren. Zijn ze allemaal van terug gekomen: sommigen tot 20pk verlies. Zal denk ik hier niet zo heel dramatisch zijn, omdat de lengte niet veel wordt ingekort. Ik denk alleen dat het voor je rechterbocht niet zo handig is en schuurplekken op de demper gaat opleveren :D
 
Lijkt de mijne wel :Y
Als je snel kijkt.... 8-)
full
 
Als je er een kortere uitlaat onder hebt zitten, zou je dan willen posten wat het doet met het motorvermogen??
Uitlaat wordt dus korter, als het goed is begint ie dan lager in toeren te trekken.
Met een kortere uitlaat trekt ie eerder in toeren, KAN zijn dat ie boven in toeren iets minder hard gaat trekken...
Rij je vaker in het midden gebied of hoog in toeren??

Gewoon proberen!
Heel kort door de bocht is het eerder zo dat bij een kortere uitlaat max vermogen bij een hoger (en dus niet lager) toerental komt te liggen. De lengte van cilinderkop tot aan de absorbtiedemper is hierbij het belangrijkste trouwens.

@ Reinhoud, ik heb je deze figuur al eerder laten zien:

full


Als ik het goed begrijp heb jij bij jouw uitlaat een aantal belangrijke parameters van een uitlaat tegelijk veranderd: pijp diameter, voorbocht lengte, voorbocht radius, lengte tot demper en de demper zelf. Dan kun je niet zomaar zeggen dat de kortere uitlaat de voornaamste reden is waarom de motor levendiger aanvoelt. Dat hij meer herrie maakt betekent trouwens niet automagisch dat hij ook echt levendiger is, daarvoor zul je hem op de bank moeten zetten.
 
Dat levendiger merkte je echt zo wel!

Ik ging eerst van een 40mm pijp naar een 50mm pijp, wereld van verschil!!!

Toen ben ik eens met de lengte van de demper gaan experimenteren, geluid werd er niet mooier op toen ik hem langer maakt, wél trok ie een stuk minder, moest ineens toeren draaien voor ie begon te trekken, eerder trok ie direkt onderin al... later de demper weer korter gemaakt en hij liep weer als vanouds.

Later heb ik op dezelfde bocht pijp een andere demper gemaakt, één waarvan de pijp diameter steeds wat op liep, de volgende pijp schoof over de voorgaande heen, in zo'n 5 stappen als ik mij niet vergis, tot in de demper heb ik de diameter op laten lopen.
Hier kreeg ik een apart geluid van, vrij zwaar en dicht bij de motor vrij hard geluid, was de motor een aantal meter van je verwijderd was, was ie ineens vrij rustig.
Met deze demper begon de motor ineens een héél stuk harder te trekken, een oud collega van mij die aan SuperMotard doet had mij dit verteld en ik was daar toch nieuwsgierig door geworden, ik was verbaasd over het resultaat!! Motor werd er gewoon agressief van.

Het betrof wel een off roadje..
 
Terug
Bovenaan Onderaan