Wat voor vloeistof onder de zitting?

Rico_man

Rookie
25 feb 2002
15
0
Rotterdam
Dag M-F leden,


Toevallig controleerde ik de achterband, en keek ook meteen in het holle stuk boven onder de zitting. En zag dat er links en rechts, reservoirs met vloestof zitten. Links zit een vloeistof dat lijkt blauw van kleur te zijn, en daar zit te weinig vloeistof in. Weet iemand wat voor vloeistof dit is? Mijn motor is watergekoeld, en ik denk dat water toch een andere kleur heeft...of niet?

Aan de andere kant ziet het vloeistof er geelig uit, waar is dat eigenlijk voor?

Groetjes,


Rico
 
Dat blauwe zal wel de koelvloeistof zijn inderdaad. Het wordt dan wel 'watergekoeld' genoemd, maar vaak zit er geen puur water in maar speciale 'koelvloeistof'. Dit bevriest bijvoorbeeld niet in de winter.
Het lijkt me sterk dat het een reservoir is voor de ruitensproeiervloeistof. :+

Dat gele, is dat niet toevallig een soort olie voor een of andere smering?
 
Let op: Als dit de koelvloeistof bij wilt vullen, vergeet dan niet dat er ook een deel in het blok zit. Als het reservoir leeg lijkt, kan het dus best zijn dat de stand goed is. Normaal gesproken wordt er geen vloeistof verbruikt, tenzij je een lek ergens hebt. Maar dat zou je snel genoeg moeten merken.

Check je boekje even waar de reservoirs voor zijn.

Is het reservoir met gele vloeistof niet een reservoir voor als je onderweg moet zeiken ofzo?! Dan issie nog niet geleegd door de vorige eigenaar :+
 
Zit er dan geen dop op dat reservoir? Lijkt me logisch dat je de vloeistof vanaf het hoogste punt bijvult, dus bij dit reservoir.

Kan ook direct in de radiateur bij sommige motoren. Gewoon op de dop lezen wat erop staat. Staat erop dat je niet direct moet bijvullen in de radiateur, dan via het reservoir :)
BTW: zorg wel dat de motor helemaal afgekoeld is, anders kan je niet meer lachen als je met een heet blok het doppie van de radiateur eraf draait :)
 
Op dinsdag 10 september 2002 14:16 schreef JK het volgende:BTW: zorg wel dat de motor helemaal afgekoeld is, anders kan je niet meer lachen als je met een heet blok het doppie van de radiateur eraf draait :)

Volgens mij moet je nooit met een hete motor je radiateurdop eraf halen, staat altijd druk op, en dan heb je een radiateurdop in je hoofd als je em los draait :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan