wat voor voorvorkolie zxr en hoeveel?

pietert

Die hard MF'er
1 jul 2004
651
0
de goorn
Ik ga vanmiddag de keerringen van me voorvork vervangen, en doe dan meteen de olie. Maar nu vraag ik me af wat voor type olie er in moet en hoeveel.
Het gaat om een zxr750 uit 1993.
Ik weet wel dat ik dat aan de dealer kan vragen waar ik het koop, maar ik ben van plan de keerringen en olie bij de technische groothandel te halen, aangezien ze daar als standaard keerringen en standaard olie van de hand gaan en dus een stuk goedkoper zijn.
Wie o wie kan mij helpen?? :}
 
Wij hebben de Shell Advance Vork 10 (10W) gebruikt op aanraden van Safe('90 model)

De hoeveelheid is 248,5 (250 in gedaan).

Er is ons wel uitgelegd dat je naar eigen wens kan kiezen (stugge vering of niet)
maar dit is standaard....

Succes!! :}

trek er maar genoeg tijd voor uit als het de eerste keer is... ;)
 
Laatst bewerkt:
ik dank u :)
En nu ik lekker bezig ben, ben ik alweer tegen het volgende probleem aangelopen. Ik heb nu de hele vork uit elkaar getrokken, dus de dop is eraf, de veer is eruit en de olie natuurlijk ook. Ook heb ik de stofring en klemring nu losgehaald. Maar als ik probeer de buiten poot van de binnen poot af te schuiven lukt dat niet.
Ik heb de how to gelezen en daarin staat dat je de buiten poot warm moet stoken. En dat ze dan met wat rukbewegingen van elkaar af gaan.
Maar voor ik dat doe, en met wat geweld ga proberen ze uit elkaar te halen wil ik wel even zeker weten of dat ook geld voor de zxr. Of dat er aan de binnenkant ook nog ergens iets zit dat los moet. :}

en idd het valt nog niet mee zo de eerste keer ;)
 
Als je de veerring verwijdert hebt welke onder de stofring zit kan er alleen aan de onderkant van de buitenpoot (is toch geen UPSD-vork?)een inbusbout zitten welke de demperstang vathoudt. Ik ben niet bekend met de ZXR, dus weet niet of dat daar het geval is.
Als alles dan los is idd met enkele FERME rukken de poten scheiden.
 
ik dank u :)
En nu ik lekker bezig ben, ben ik alweer tegen het volgende probleem aangelopen. Ik heb nu de hele vork uit elkaar getrokken, dus de dop is eraf, de veer is eruit en de olie natuurlijk ook. Ook heb ik de stofring en klemring nu losgehaald. Maar als ik probeer de buiten poot van de binnen poot af te schuiven lukt dat niet.
Ik heb de how to gelezen en daarin staat dat je de buiten poot warm moet stoken. En dat ze dan met wat rukbewegingen van elkaar af gaan.
Maar voor ik dat doe, en met wat geweld ga proberen ze uit elkaar te halen wil ik wel even zeker weten of dat ook geld voor de zxr. Of dat er aan de binnenkant ook nog ergens iets zit dat los moet. :}

en idd het valt nog niet mee zo de eerste keer ;)

sorry daar weet ik niks van laat mijn vriend de post wel ff doornemen hij weet er alles van....vanaaf trek ik ff aan z'n jas
 
oh het is niet meer nodig, maar toch hartelijk bedankt :}
Het is al gelukt. Het waren inderdaad gewoon een paar flinke rukken geven. Die inbusbout onderaan de vork daar hoefde ik niet aan te komen.
Nu zit alles weer mooi op ze plek :)
En in mijn usd vork moest 400cc olie per poot. Volgens lemstra motoren dan, neem aan dat die dat wel weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan