Klok en klepel zal over jezelf gaan denk ik??
Filiform is de benaming van een oppervlaktecorrosie onder een beschermlaag...dus ook onder een coating!!
.Dit heeft totaal niets te maken met de bewerking van aluminium!!!
Ik kan je wel uitleggen hoe het ontstaat als je wilt hoor...
Tuurlijk weet ik dat een carter gegoten word maar zie jij hier een carter op de foto of heeft iemand iets geroepen over een carter??
Ik heb het nog niet eens gehad over hoe het glimmend moet worden, TS vroeg hoe je deze corrosievlekken weg kreeg op een makkelijke manier, en een makkelijke manier is stralen!
Aluminium heeft ook de neiging dat het zelf mat wordt vanwege de oxidelaag die het vormt, en dat als je het poetst om het glimmend te krijgen je dit zal moeten beschermen om het glimmend te houden...deze sierdelen zijn dan dus gewoon heel goed te poedercoaten
Dus...connect brain before opening mouth
Dus jij ziet niet dat op die foto's een carter staat? Lijkt mij duidelijk...
En deze kleppendeksel, koppelingsdeksel en dynamodeksel worden niet gegoten dan?
En hoe noem je de koppelingsdeksel en de dynamodeksel ookwel? Juist: Carterdeksels.
Wat is het? (die onduidelijke amerikaanse sites ook altijd...), en kun je er een compleet blok mee doen?Als het wat mag kosten Jet-Hot Coatings and Headers- Home
Ook roestige uitlaten lijken weer als nieuw.
Zo heb ik het in het verleden ook gedaan. Scheelt ERG veel schuurwerk.
Stel dat ik het wel zou doen, welke blanke lak kan ik daarna dan het best gebruiken (waar hebben jullie goede ervaring mee)
En verf afbijt... heeft dat geen nadelig effect op aluminium?
Laten we voorop stellen dat ik meer gecorrodeerd aluminium gezien heb als jij waarschijnlijk in de rest van je leven zult zien.Klok en klepel zal over jezelf gaan denk ik??
Filiform is de benaming van een oppervlaktecorrosie onder een beschermlaag...dus ook onder een coating!!
.Dit heeft totaal niets te maken met de bewerking van aluminium!!!
Ik kan je wel uitleggen hoe het ontstaat als je wilt hoor...
Tuurlijk weet ik dat een carter gegoten word maar zie jij hier een carter op de foto of heeft iemand iets geroepen over een carter??
Ik heb het nog niet eens gehad over hoe het glimmend moet worden, TS vroeg hoe je deze corrosievlekken weg kreeg op een makkelijke manier, en een makkelijke manier is stralen!
Aluminium heeft ook de neiging dat het zelf mat wordt vanwege de oxidelaag die het vormt, en dat als je het poetst om het glimmend te krijgen je dit zal moeten beschermen om het glimmend te houden...deze sierdelen zijn dan dus gewoon heel goed te poedercoaten
Dus...connect brain before opening mouth
Laten we voorop stellen dat ik meer gecorrodeerd aluminium gezien heb als jij waarschijnlijk in de rest van je leven zult zien.
Och jee...we gaan op die toer... Hoe kom je toch aan al die aannames? kerel met alle respect...maar je kent me niet eens!!
Dan is walsen van aluminium geen bewerking, maar een fabricageproces.
De fabricage van aluminium gebeurd in een smeltoven... een vervorming van een metaal is een bewerking...en rara wat gebeurd er in een wals??
Daarna fabriceer (van Dale: Fabriceren; Product vervaardigen) je een onderdeel, de vervormingen die het metaal krijgen om uiteindelijk een onderdeel te worden zijn bewerkingen (van Dale: Bewerking;vorm geven), al deze bewerkingen samen is het fabricageproces
En aangezien de TS een foto post van een koppelingsdeksel is het alleen maar een aanname van mij dat het een carter betreft, en dan is de beste manier van corrosie verwijderen boren, liefst met een 25mm boor.
En poedercoaten is inderdaad een heel goed idee voor dingen die heet worden, zou ik zeker doen!
#Zucht# die covers die op de foto staan worden echt geen 800 graden, sterker nog, diezelfde covers zijn op mijn motoren van gewoon kunststof...deze onderdelen zullen dus zeer waarschijnlijk gewoon gepoedercoat kunnen worden.
Gaan we het over de cilinderkoppen en uitlaatbochten hebben dan geef ik je gelijk, maar dat is in dit geval niet aan de orde...
Corrosie verwijderen met een 25mm boorLaten we voorop stellen dat ik meer gecorrodeerd aluminium gezien heb als jij waarschijnlijk in de rest van je leven zult zien.
Dan is walsen van aluminium geen bewerking, maar een fabricageproces.
En aangezien de TS een foto post van een koppelingsdeksel is het alleen maar een aanname van mij dat het een carter betreft, en dan is de beste manier van corrosie verwijderen boren, liefst met een 25mm boor.
En poedercoaten is inderdaad een heel goed idee voor dingen die heet worden, zou ik zeker doen!
Stel dat ik het wel zou doen, welke blanke lak kan ik daarna dan het best gebruiken (waar hebben jullie goede ervaring mee)
En verf afbijt... heeft dat geen nadelig effect op aluminium?
en even informatief: wat in dan precies het verschil tussen gegoten en gespoten aluminium?
Gewoon, overal waar je corrosie ziet een enorm gat boren. Dat was niet helemaal serieus.Corrosie verwijderen met een 25mm boor
Hoe doe je dat?
Het makkelijkste is denk echt, in de afbijt zetten, schuren, napoetsen met belgom alu, en dan eens per jaar (of 2x in het jaar) even nalopen met een oude lap en wat belgom. Is misschien een kwartiertje werk. Zo klaar.
Eerst met verfafbijt doen. Dan de rest van je lijstje.