Wat vraagjes mbt. motorrijbewijs

Nou ik ben 18 en heb een honda CB 400-F.

Officieel 28 kW of zoiets.
Die heb ik laatst laten downtunen naar 25 bij Wim Ter Braakke motoren.

Ja, die uitslag van de rollerbank is officieel.
Maarre, ben ik nu ook verzekert? of moet ik de (groenneland) verzekering hierover inlichten?

Alvast bedankt *D

Ff langs je verzekering gaan met het papiertje, anders staat ie verzekerd als 28kw machine, en dan ben je niet verzekerd. Ik heb 2x nagevraagd of ik m\'n XR wel kon kopen, omdat het gewicht zo laag is en de PK\'s iets teveel zijn voor z\'n gewicht (met 0,16kw/kg)... maar was in orde, hoefde niets te laten zien. En met m\'n GS500e hoefden ze ook geen papieren te zien toen ie geknepen was door de dealer waar ik \'m kocht. Heb ook nooit een uitdraai daar van gezien trouwens.
 
Oké bedankt, Gekbert :} & JK :}
Nu weet ik mooi wat ik in mijn vakantie ga doen.

thanx.
 
Oké bedankt, Gekbert :} & JK :}
Nu weet ik mooi wat ik in mijn vakantie ga doen.

thanx.

Mocht je nog meer willen weten van 25kw dan horen we het wel toch ? ;) Ben er gelukkig over zo\'n 5 a 6 maanden van af....

en vakantie... pff die van mij duurt nog wel ff... zomervakantie pas ;(
 
Wat een ellende he dat 25 kw gebeuren......ben blij dat k er vanaf ben.... :9

tsja... echt k*t... hmm ik zie dat je een gele CB-1 hebt.. ik ben ook een beetje op zoek naar een CB-1 met weinig op de teller. Niet te vinden dus een beetje van af gestapt...... kom eens hier langs }) wil er wel eens op rijden. Wel een keer op gezeten maar nooit op gereden..... je woont toevallig niet in Houten of wel ? Daar zag ik een tijd terug een gele CB-1. En een gele kom je niet zomaar tegen.
 
By the way, Mijn motor staat (nogsteeds) op de naam van mijn vader. lekker goedkoop !!!!

Maar als ik nu naar de verzekering ga zeggen ze
\'ja, de motor staat niet op jouw naam, dus jij mag de papieren niet \'veranderen\' \'

Of maak dat niet uit?
 
By the way, Mijn motor staat (nogsteeds) op de naam van mijn vader. lekker goedkoop !!!!

Maar als ik nu naar de verzekering ga zeggen ze
\'ja, de motor staat niet op jouw naam, dus jij mag de papieren niet \'veranderen\' \'

Of maak dat niet uit?

Zorg eerst dat de motor op jouw naam staat, dan vervalt automatisch de verzekering van je pa, maar zou je dezelfde verzekering op kunnen bellen dat je \'m hebt overgenomen.. maarja dan komt het wel op jouw naam te staan en betaal je uiteraard wat meer geld. Het is wel beter om de motor op je naam te zetten als jij er veel mee rijd, want anders kan een verzkering ook nog eens gaan zeiken omdat iemand anders vaak op de motor rijd ipv de eigenaar.... en bovendien spaar je nu geen schadevrije jaren op...
 
kom eens hier langs }) wil er wel eens op rijden. Wel een keer op gezeten maar nooit op gereden

Ik ben wel aankomende zaterdag in utrecht op de Motorbeurs, dat kan een optie zijn om em te bekijken.... CB-1 is n leuke motor om mee te spelen, heb er ontzettend veel schik mee, maar wil in de toekomst wel voor zwaarder gaan kijken.(het budget laat het nog niet toe

CB-1 tjes staan nog overal te koop voor weinig en voor een paar euro laat je hem overspuiten in een speciaal kleurtje..... :9~

Heb nu 31.000 mijl op de teller en weet de hele historie, maar nog nooit schokkende dingen gebeurd, nu na ca 10.000 km ff na laten kijken en gewoon weer verder tuffen
 
Inderdaad een mooier ding die GS500e lijkt me ook een leuker geluidje maken als de RS125 idd.
Dat van de RS125 is echt nog een brommer geluidje.
 
Zorg eerst dat de motor op jouw naam staat, dan vervalt automatisch de verzekering van je pa, maar zou je dezelfde verzekering op kunnen bellen dat je \'m hebt overgenomen.. maarja dan komt het wel op jouw naam te staan en betaal je uiteraard wat meer geld. Het is wel beter om de motor op je naam te zetten als jij er veel mee rijd, want anders kan een verzkering ook nog eens gaan zeiken omdat iemand anders vaak op de motor rijd ipv de eigenaar.... en bovendien spaar je nu geen schadevrije jaren op...

Ik heb eens van een maat gehoord dat zelfs een verzekeringsman zelf zei dat het het véél voordeliger is om de motor/auto op pa/ma\'s naam te laten zetten (dus inc. no-claim etc.). Als die verzekeringsmensen dat zelf al zeggen moet het dus wel mogelijk zijn.

Bij de verzekeringsmaatschappij moet je ook altijd opgeven wie de \"regelmatige bestuurder\" is.
Ik denk dat het daarmee te maken heeft.
 
Ik heb eens van een maat gehoord dat zelfs een verzekeringsman zelf zei dat het het véél voordeliger is om de motor/auto op pa/ma\'s naam te laten zetten (dus inc. no-claim etc.). Als die verzekeringsmensen dat zelf al zeggen moet het dus wel mogelijk zijn.

Bij de verzekeringsmaatschappij moet je ook altijd opgeven wie de \"regelmatige bestuurder\" is.
Ik denk dat het daarmee te maken heeft.

Hmm nou ik wou dus zoiets doen met m\'n auto op naam van een van m\'n ouders te zetten, maar als je dan als regelmatige bestuurder jezelf in vult, dan gaat de premie wel in prijs om hoog. Vreemd dat die verzekeringsagent het zegt, daarmee krijgen ze alleen maar minder geld in het laadje.
maargoed, heb alles op eigen naam staan... dan weet ik in elk geval dat ze me niet zo snel een poot kunnen uitdraaien als er wat mocht gebeuren.
 
Ik ben wel aankomende zaterdag in utrecht op de Motorbeurs, dat kan een optie zijn om em te bekijken.... CB-1 is n leuke motor om mee te spelen, heb er ontzettend veel schik mee, maar wil in de toekomst wel voor zwaarder gaan kijken.(het budget laat het nog niet toe

CB-1 tjes staan nog overal te koop voor weinig en voor een paar euro laat je hem overspuiten in een speciaal kleurtje..... :9~

Heb nu 31.000 mijl op de teller en weet de hele historie, maar nog nooit schokkende dingen gebeurd, nu na ca 10.000 km ff na laten kijken en gewoon weer verder tuffen

Helaas, zaterdag moet ik gewoon weer werken :(
Ik vind de CB1\'s nog te veel geld.. ze vragen er 4500-6500 gulden voor. Voor een motor die alleen gemaakt is in 1989 en 1990. Beetje TE duur. Voor dat geld heb je hele andere leuke motoren... dus als ik \'m echt voor een leuk prijsje kan krijgen, of in ruil voor m\'n XR met wat bijbetaling dan wil ik het nog wel doen... maar zoiets neerleggen voor een fiets die ongeveer 50.000km heeft gelopen.. no spanks :)
 
Hmm nou ik wou dus zoiets doen met m\'n auto op naam van een van m\'n ouders te zetten, maar als je dan als regelmatige bestuurder jezelf in vult, dan gaat de premie wel in prijs om hoog. Vreemd dat die verzekeringsagent het zegt, daarmee krijgen ze alleen maar minder geld in het laadje.
maargoed, heb alles op eigen naam staan... dan weet ik in elk geval dat ze me niet zo snel een poot kunnen uitdraaien als er wat mocht gebeuren.

Ik heb ook alles op mijn eigen naam staan.
Krijg je thuis tenminste ook geen gezeik wanneer er wel wat gebeurt en Pa z\'n no-claim kwijtraakt.
 
Volgens mij neemt de ene verzekering genoegen met minder dan de andere. Heb nu gehoord dat de ene al tevreden is met een vermogensuitdraai van een garage terwijl de ander een RDW-keuringsbewijs wil zien. Gewoon aan je verzekering vragen lijkt mij.
 
Hoe wil de verzekering ooit erachter komen wie de regelmatige bestuurder is...? Mijn verzekringsadviseur zei zelf ook dat je hem gewoon lekker op je pa/ma zn naam moest zetten...en als er wat gebeurt...tja...reed je er es toevallig een keertje op he...
 
Ik heb ook alles op mijn eigen naam staan.
Krijg je thuis tenminste ook geen gezeik wanneer er wel wat gebeurt en Pa z\'n no-claim kwijtraakt.

Idem hier. Geen gezeik als ik 40 jaar no-claim verpest en ik bouw nu ook zelf schadevrije jaren op.
 
Hoe wil de verzekering ooit erachter komen wie de regelmatige bestuurder is...? Mijn verzekringsadviseur zei zelf ook dat je hem gewoon lekker op je pa/ma zn naam moest zetten...en als er wat gebeurt...tja...reed je er es toevallig een keertje op he...

\"Hallo, met de buurman van ... \"
\"Goedendag, met zus en zo verzekering. Wij hebben een vraag voor U: wie ziet U meestal op motorfiets zusenzo van nummer zoveel rijden\"?
\"Oh, da\'s die knul van ze...\"

EN KASSA!
 
Ik moest eerst 80 gulden voor een solo uur betalen, in 2002 werd dat 39 euro.

Duo lessen waren wel wat goedkoper, in 2002 waren ze 31 euro dacht ik.
Hoeveel een duo les vorig jaar koste weet ik niet meer.

En examen was 200 euro :j + iets van 20 euro voor de rijschool.

200 FUCKING EURO VOOR JE RIJBEWIJS ???????????

ZIJN ZE DAAR HELEMAAL SENIEL GEWORDEN IN NEDERLAND
 
Ik ben donderdag naar de motorbeurs geweest, heel tof. Heb nog eens gevraagd bij de aprilia stand hoe hard die aprilia rs 125 nou eigenlijk reed en het is dus nog wel 180 op de top :) ) ik weer blij ;) *D
 
Ik ben donderdag naar de motorbeurs geweest, heel tof. Heb nog eens gevraagd bij de aprilia stand hoe hard die aprilia rs 125 nou eigenlijk reed en het is dus nog wel 180 op de top :) ) ik weer blij ;) *D

Ach GS500e rijd ook 180-185 op top... maarja niet met het 25kw rijbewijs ;) Maar vergeet niet dat het een 2 takt fietsje is en je wel constant je gas erop moet houden (en veel toeren moet maken) om 180km/u te scheuren. En ze dikken het bij de aprilia stand altijd een beetje aan hè!
 
Ik ben donderdag naar de motorbeurs geweest, heel tof. Heb nog eens gevraagd bij de aprilia stand hoe hard die aprilia rs 125 nou eigenlijk reed en het is dus nog wel 180 op de top :) ) ik weer blij ;) *D
wind mee, plat achter de kuip 170-175, gemeten op een ZX-6R teller in october vorig jaar, toen een kennis een proefrit maakte op zo\'n ding, gast weegt rond de 70 kilo...

Troost: de teller van de RS gaf wel 180 aan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan