wat vraagjes omtrend remmerij

Hmm, leuk al die spraakverwarring over het aantal zuigers, het is echt niet zo moeilijk hoor, zie je 1 ronddje op je remtang zitten, heb je 2 zuigers, 2, rondjes is 4 zuigers, 3 rondjes is 6 zuigers, 4 rondjes is reteduur.

je redenering klopt voor een deel..... maar gaat alleen op voor remklauwen waar aan beide kanten van de schijf een zuiger zit, als je het topic doorleest zie je dat dat bij de Japanse remmen niet altijd het geval is en dat in een aantal gevallen de klauw schuivend is opgehangen en maar aan 1 kant voorzien van zuiger(s)
 
Ik heb nog een paar klauwen liggen van een VFR uit 1996 ;) compleet met adaptor platen hart op hart 80 ;)
Ze zijn nog in nieuwstaat (zie foto) vaste prijs 75 euri met zo goed als nieuwe (2000km)blokken (org Honda 45 euri per kant)100euri
En oh ja het zijn 2 zuigerklauwen dus aan 1 kant 2 zuigers en de andere kant geen
full

;)
 
is dat het rc36 type dat mr. zed aangaf bij passende modellen op voorgaande pagina?

met andere woorden: zijn dat exact de klauwen die ik nodig heb? :)



edit: mochten het dezelfde klauwen zijn (vermoed van wel maar ben onzeker aangezien ik er nog weinig kijk op heb) wellicht interesse en redelijk in de buurt ;)
Ik zou zeggen neem het hele spulletje van jou gewoon mee, dan passen we het en dan kan je altijd nog beslissen ;)
Yep van de RC36 types (1&2) zijn de klauwen hetzelfde en die worden ook op andere type's gebruikt ;)
 
het hele spulletje meenemen is ietwat lastig aangezien ik enkel motor rijd. een enkele vorkpoot in de rugzak zou nog gaan, twee stuks inc velg en schijven kost me geheid de rug en ietwat omvangrijk ;)

maak echter uit de combinatie van jou reactie en de eerdere van mr Zed op, dat dit dezelfde klauwen zijn als die op mijn vorkpoten normaal ook gemonteerd zitten?

heb serieuze interesse mits ze goed zijn en goed passen :)
Ik zou zeggen kom een keer langs, of ik kom bij jou langs alleen op dit moment is het een beetje hectisch vanwege de zomerfeesten :? (morgen ben ik de hele dag thuis)
Je kan ze overnemen en als ze niet bevallen/niet passen kan je ze altijd weer terug brengen
;)
Stuur maar een mailtje dan antwoord ik hem wel *O*
 
Hmm, leuk al die spraakverwarring over het aantal zuigers, het is echt niet zo moeilijk hoor, zie je 1 ronddje op je remtang zitten, heb je 2 zuigers, 2, rondjes is 4 zuigers, 3 rondjes is 6 zuigers, 4 rondjes is reteduur.

Over die rempomp, ik heb mijn 4 zuigertangen vervangen voor 6 zuigertangen, en daar zat exact dezelfde pomp bij.

ivan, je zegt dat een te lange slag hebt, zijn je leidingen wel goed ontlucht?

Ik heb nog een setje 4 zuigertangen met pomp in de schuur liggen, ik zal morgen wel ff kijken wat de steekmaat is.


en als de zuigertjes nou aan een kant zitten?
 
Hoi,

De klauwen komen brengen wordt wat teveel van het goede hoor ;)

Ik zal in de loop van de avond je even een mail sturen om het 1 en ander kort te sluiten. Vandaag zelf nog paar uur gewerkt en zo een rijles waardoor het allemaal wat krap wordt. Anderzijds woon ik erg dichtbij (Didam, over Kleve ongeveer 20 minuutjes) dus komt wel in orde.

Niet goed, weer terug vind ik heel schappelijk al hoop ik natuurlijk dat dit de goeie klauwen zijn en vermoed zelf van wel aangezien ik dit vandaag nog nagevraagd heb aan een kennis, maar toch werkt passen beter :)

Ik mail je later op de avond!

Mvg
Ok ;)
Rijles, je hebt toch wel een A :?
 
je beveelt me de originele remklauwen aan die bij deze vork horen??

dcbs, weet niet wat het is eerlijk gezegd.

wel begrepen dat antiblokkeer systeem iets was van het type vork vóor deze en dat deze dat dus niet heeft.
DCBS staat voor Dual Combined Brake System. Dit zorgt ervoor dat als je één rem gebruikt, de andere automatisch ook meeremt in een bepaalde verhouding.

En antiblokkeer systeem op een dergelijk oud remsysteem? :? Ben je niet in de war met een antidive systeem in de vorkpoten? Dat was helemaal hot in de jaren 80.
 
DCBS staat voor Dual Combined Brake System. Dit zorgt ervoor dat als je één rem gebruikt, de andere automatisch ook meeremt in een bepaalde verhouding.

En antiblokkeer systeem op een dergelijk oud remsysteem? :? Ben je niet in de war met een antidive systeem in de vorkpoten? Dat was helemaal hot in de jaren 80.

kan best wel hoor, Guzzi gebruikte in de jaren 80 het intergraal remsysteem; de voetrem stuurt dan door middel van een drukverdeler 1 voorschijf en de achterschijf aan, de handrem bedient de andere voorschijf. in de praktijk is dat een zeer verdienstelijke voorloper van het moderne ABS
 
kan best wel hoor, Guzzi gebruikte in de jaren 80 het intergraal remsysteem; de voetrem stuurt dan door middel van een drukverdeler 1 voorschijf en de achterschijf aan, de handrem bedient de andere voorschijf. in de praktijk is dat een zeer verdienstelijke voorloper van het moderne ABS
Dit is toch (min of meer) hetzelfde als DCBS? Lijkt me geen ABS. ABS lost de rem op het moment dat het wiel blokkeert, das iets heel anders.
 
DCBS werkt voor zover ik weet alleen op je remhandle, dus de "voorrem inknijpen levert deels remvertraging op je achterwiel, alleen je achterwiel remmen leverde volgens mij niets op het voorwiel, iets anders dus als bij de Guzzi's.....maar pin me hier nie op vast ;)
 
DCBS werkt voor zover ik weet alleen op je remhandle, dus de "voorrem inknijpen levert deels remvertraging op je achterwiel, alleen je achterwiel remmen leverde volgens mij niets op het voorwiel, iets anders dus als bij de Guzzi's.....maar pin me hier nie op vast ;)

Op mijn PAN werkt het wel degelijk op beide remmen. Dus rempedaal gebruiken zorgt er ook voor dat je voorrem meewerkt.

Mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan