Wat vragen van een pas geslaagden

playa-bd

Rookie
28 jan 2011
3
0
Hallo motorliefhebbers


nou zoals jullie al van de titel kunnen lezen ben ik geslaagd en uiteraard actief op zoek naar motor:)

maar als ik een paar vragen beantwoord zou kunnen krijgen, zou dat me daar wel bij helpen.



- wat als je een motor rijd die meer KW heeft dan je rijbewijs toestaat, gevolgen als je word gepakt.. verzeker?

- mijn voorkeur gaat zelf naar Kawasaki en wil een lekker geluid als ik hem start (sportief brul en uiterlijk van motor)... en jah weten dat die snel kan wanneer ik wil zou ook niet verkeerd zijn :P kawasaki ZX6 vind ik wel een schoonheid. jullie wat mooie motor merken voor mij ?

-wat gebeurt er als je een motor laat omzetten tot 25 kw als je bijv eentje van 600 cc hebt? wat verandert er allemaal aan de motor? optrek? snelheid? rijstijl?


-wat moet ik vinden van een motor die al 25 kw is en 250 cc heeft?


-Wat kost het nou ongeveer om te laten zetten tot 25 KW?

- En ben je verplicht om ook de papieren te vernieuwen wanneer je je motor laat omzetten tot 25 kw of is er een alternatief? dat je toch verzekerd kunt rijden?


mischien jullie nog wat leuke weetjes voor mij ? allleeemaaall welkom:)



alvast bedankt,
 
Dan ben je dus niet verzekerd en kun je de rest van je leven dokken. Verzekering betaald wél, maar verhaalt op jou. NIET doen dus!!
Alleen op kenteken 25kw is de officiele manier. Rondrijden met uitdraai is m.i en lapmiddel waarvan ik niet weet of je in je recht staat bij problemen.
Topsnelheid en optreksnelheid (vooral >80km/u)veranderen bij 25kw.
Niks mis met 250, of 125cc, 25kw. Die zijn vaak lichter in gewicht en kleiner/smaller. Scheelt overbodige kilo's én omvang. Welke motor is verder té persoonlijk. Ben zelf van mening dat je alles op een lichte, niet te grote motor alles veel sneller leert dan op een grotere terug gevoerde. Want er speelt meer bij beginnende rijders dan alleen vermogen. Ik kan op de 125 dingen die ik voorheen niet op de 600 en 1100 kon. Want het gaat zó rete makkelijk op zo'n ding! Ben er sowieso geen voorstander van, van terugvoeren. Dan líjkt het uiterlijk heel wat, maar ís het in wezen nep, en beetje tegen het idee vd regeling in ook vind ik, maargoed. Het mag dus alla. Ik gebruik liever minder cc's maar wél alle vermogen wat er origineel in zit, dan 'een kurk erin'en meer cc's. :W Maar goed ieder z'n meug en voorkeur. Hangt ook af van je rijstijl en gebruik. 125cc ed is niks vd snelweg vb of om te toeren. :W

Gefeliciteerd trouwens met je slagen!
 
Laatst bewerkt:
-Te veel kw's = problemen.

-Ik had zelf een 2006 r6 op 25kw, heerlijke geluid enz, maar dat persoonlijke smaak.

-Mijne was dus ook 600cc. Ding liep nog 210km top, 0-100 in ongeveer 5 seconden. Liep dus hard zat, en pas vanaf 120-130 ging de vaart er een beetje uit.

-Ik heb zelf 1x gereden op een 125cc. ik ruilde toen met een vriend, hij op de r6, ik op de rs125. Vond het vies tegenvallen. had het idee dat ik op een opgefokte brommer reed, voelde allemaal veel minder degelijk aan dan de r6 en trok ook vele malen minder goed. 250cc kan ik niet over oordelen, maar dat zal iig wel beter dan dan 125cc.


-Kosten op op 25kw te zetten op uitdraai liggen rond de 150 euro.

-Als je van de motor nadat hij is begrensd een uitdraai laat maken(kan het bedrijf waar je het laat doen voor je maken) kan je die in overleg met de verzekering gebruiken voor een correcte verzekering, dan ben je dus gewoon verzekerd

succes met de zoektocht!
 
1: Wat versta jij onder gepakt? Als de politie je tegenkomt en je rijd vol vermogen met een 25kW rbw, krijg je een boete voor onverzekerd rijden (je hebt immers niet een correct rbw daarvoor)

2: Kies wat je mooi vind, maar ook zeker wat lekker rijd! Andere 600cc supersports: CBR600rr, GSXR600, R6.

3:Als je een motor laat terugvoeren merk je dat in het accelereren. Tot de 60 merk je weinig, daarboven wat meer en vanaf de 120 is het goed te merken. Je hebt echter meer dan genoeg plezier, en met een supersport op 25kW rijd je nog 95% v/d auto's eruit.
Kwa rijstijl blijft hij hetzelfde: vering, remmen, positie etc is allemaal hetzelfde. Je rijd dus echt motor, maar kan niet voluit ;)

4: Wat je ervan moet vinden moet je zelf weten. Ik vind ze te klein, smal en licht. Het is, zoals hierboven al gezegd, in mijn ogen een opgevoerde brommer. Ook is het vermogen anders, het motorkoppel is veel lager, dus die 125cc/250cc's hebben meer een piekvermogen (dus bij een bepaalde hoeveelheid toeren). In dat toerengebied moet je hem houden om vermogen te hebben, en dat is vaak hoog (8-11K toeren).
Toch wel een grote kans dat een echt 250cc rijder, mij (met een 25kW 600cc) er vierkant uitrijd. Je moet ervan houden

5: Kosten zijn verschillend. Officieel, dus op je papieren, kan het 500eu kosten. Op uitdraai gemiddeld 150eu. Echter moet je met een uitdraai verzekering, goed zwart op wit hebben dat je goed gedekt bent met je uitdraai!
Anders kan de verzekering zich terugtrekken bij een ongeluk.
Met uitdraai verzekerd zijn houd ook in dat je een boete kan krijgen van een agent voor onverzekerd rijden (wederom, je rijd niet met 25kW papieren bij je 25kW rijbewijs)

6: Zie hierboven, nieuwe papieren is de officiele manier, maar kost meer. Vermogensuitdraai is niet 'officeel', maar wel goedkoper.

Verder, kijk goed rond, er zijn veel motoren. Rijd proefritjes waar het kan,en houd met je budget rekening met een goed pak/helm etc. Ik zou zelf aanraden met een goedkope motor te beginnen, maar dat is persoonlijk.
Zo dat was het einde van mijn verslag :+

Gefeliciteerd trouwens *O*
 
Laatst bewerkt:
Jongens jullie zijn heel vriendelijk.

Ik heb heel veel aan jullie meningen aangezien ik er nog niet zo veel over weet:$


Ik heb nog even gekeken op het net ik zat te denken aan een kawasaki 250 r, Maar nu ik hoor dat het een beetje op een opgefokte scooter lijkt... en ik al 2 jaar scooter heb gereden en niet mijn motor rijbewijs heb gehaald om op een grotere scooter te rijden:P .. ben ik er best wel koud van geworden:P...

Ik zal verder kijken ik denk wel 600 cc .. liefst uiteraard al 25 KW zodat ik er niets meer aan hoef te veranderen... kawasaki en yamaha, zijn mijn merken... weten jullie mischien een paar motoren die te koop staan niet te oud ik heb een redelijk grootte budget ik kan tot 10.000- gaan... als de motor het waard is uiteraard.

Ohw en vriendelijk bedankt voor de felicitaties.
 
Voor 10000 kan je zo goed als elke 2e hands motor kopen. Dat is echt een gigantisch budget, en dit zou ik zeker niet opmaken aan ene 25kW fiets. Waarom niet?
nou je leert motorrijden, maar ook omgaan met je motor. Het zal vast wel gebeuren dat je wat krasjes erop maakt door onhandigheden, en misschien wel een keer schuift. Lijkt me (heel erg) zonde om dat op een 2009 R6 te doen van 7500eu.
Daarbij is zo'n motor, met jou schadevrije jaren en ervaring, ontzettend duur in de verzekering.

Paar snelle voorbeelden:
http://link.marktplaats.nl/390885656 (mooi ding, garantie en bij een dealer, dus ze kunnen hem zo op 25kW zetten voor je)
http://link.marktplaats.nl/416929251 (zelfde verhaal)
 
Ik heb mijn 2006 r6 die 25kw op kenteken stond vorig jaar april voor 7500 euro verkocht.
Als je hem all risk gaat verzekeren is het sowieso duur, maar wa (+) maakt bijna geen verschil of het een nieuwere of oudere motor betreft
 
Rcik vriendelijk bedankt voor je advies, dit wil ik gaan doen:


kawasaki zx6R +- 600 cc bij de dealer en uiteraard terug laten voeren naar 25 KW


tot in het verkeer:)
 
Ik vind de vergelijking van 250 cc motor met een opgefokte scooter wel erg simplistisch...
Een ninja 250r is in staat om een snelheid van 170 km/u te halen.

Ik zou trouwens ook niet zo afgaan op wat anderen ervan vinden, zeker niet als het zo slecht onderbouwd is.

Verder is het afknijpen van een zwaardere motor niet echt ideaal, want je kapt hem eigenlijk af in het gebied waarin hij juist optimaal gaat presteren. Ik denk dat een 'originele' 25 kw veel leuker presteert.
Ik weet bijv. zeker dat een geknepen honda CB500 ('lichte' motorfiets van de rijschool waar ik een paar keer op gelest heb) die 170 km/u absoluut niet gaat halen. CC's zeggen dus niet alles. (trouwens, als dat wel zo zou zijn, is het dus ook onzin om 50 cc met 250 cc te vergelijken...)
 
Laatst bewerkt:
Hallo motorliefhebbers


nou zoals jullie al van de titel kunnen lezen ben ik geslaagd en uiteraard actief op zoek naar motor:)

maar als ik een paar vragen beantwoord zou kunnen krijgen, zou dat me daar wel bij helpen.



- wat als je een motor rijd die meer KW heeft dan je rijbewijs toestaat, gevolgen als je word gepakt.. verzeker?

- mijn voorkeur gaat zelf naar Kawasaki en wil een lekker geluid als ik hem start (sportief brul en uiterlijk van motor)... en jah weten dat die snel kan wanneer ik wil zou ook niet verkeerd zijn :P kawasaki ZX6 vind ik wel een schoonheid. jullie wat mooie motor merken voor mij ?

-wat gebeurt er als je een motor laat omzetten tot 25 kw als je bijv eentje van 600 cc hebt? wat verandert er allemaal aan de motor? optrek? snelheid? rijstijl?


-wat moet ik vinden van een motor die al 25 kw is en 250 cc heeft?


-Wat kost het nou ongeveer om te laten zetten tot 25 KW?

- En ben je verplicht om ook de papieren te vernieuwen wanneer je je motor laat omzetten tot 25 kw of is er een alternatief? dat je toch verzekerd kunt rijden?


mischien jullie nog wat leuke weetjes voor mij ? allleeemaaall welkom:)



alvast bedankt,

Heel veel van je vragen zijn gewoon met de zoekfunctie te vinden en in de 25kw FAQ die sticky bovenaan in dit subforum staat.

Met meer Kw rijden dan toegestaan - Zie 25Kw FAQ

Geluid bij starten - Oninteressant, geluid bij rijden is leuker en kwestie van smaak. 1 cilinder, 2 cilinder, V2, 3 cilinder of 4 cilinder. Kijk eens op youtube voor geluiden, maar belangrijker ga er eens mee rijden om te kijken wat je FIJN VIND RIJDEN!

Verandering bij terugzetten - Je hebt simpelweg minder vermogen om dezelfde motor te laten optrekken. Mits dit goed gebeurt (igv carbs afstellen enzo) alleen dat.

25Kw en 250cc - Dat zal een 4t zijn iig. Een 125cc 2t heeft namelijk al 25Kw, een 250cc 2t zit rond de 60pk (35Kw?). Niets mis mee, gewoon lekker duidelijk dat je 25Kw rijd ipv met 600cc en ipv 100pk dus maar 34pk hebben. Zie ook 25Kw FAQ.

Kosten 25 zetten - Erg afhankelijk van de motor. Hoor van 75 euro (schroefje in het gas en een uitdraai) tot 400 euro (middels CDI vervanging) Zie ook 25Kw FAQ.

Papieren wijzigen - De enige 100% legale manier is een motor op kenteken als 25kw te hebben. Met uitdraai ed is allemaal niet legaal! Een aantal verzekeringen accepteren dit echter wel. Om je papieren te kunnen wijzigen moet hij of een 2e type goedkeuring hebben of voldoen aan de eisen om in Lelystad bij het RDW een keuring te laten doen en dan je papieren te laten wijzigen. Zie ook 25Kw FAQ

Weetjes - ZIE 25KW FAQ!!!

Jongens jullie zijn heel vriendelijk.

Ik heb heel veel aan jullie meningen aangezien ik er nog niet zo veel over weet:$


Ik heb nog even gekeken op het net ik zat te denken aan een kawasaki 250 r, Maar nu ik hoor dat het een beetje op een opgefokte scooter lijkt... en ik al 2 jaar scooter heb gereden en niet mijn motor rijbewijs heb gehaald om op een grotere scooter te rijden:P .. ben ik er best wel koud van geworden:P...

Ik zal verder kijken ik denk wel 600 cc .. liefst uiteraard al 25 KW zodat ik er niets meer aan hoef te veranderen... kawasaki en yamaha, zijn mijn merken... weten jullie mischien een paar motoren die te koop staan niet te oud ik heb een redelijk grootte budget ik kan tot 10.000- gaan... als de motor het waard is uiteraard.

Ohw en vriendelijk bedankt voor de felicitaties.

Geloof niet alles wat je hoort. In NL heerst nogal een bigger is better cultuur wat betreft motoren. Ik zelf heb de meeste lol op mijn RSjes. Hoe het eruit ziet heeft sowieso niets te maken met het gevoel dat je van het rijden krijgt. 34pk of nog geen 5 pk van een (behoorlijk) opgefokte scooter is al niet te vergelijken.

600cc is niet per se een slechte keus, mijn mening was destijds alleen dat ik niet met een motor die 100pk hoort te hebben ineens met maar 34 pk voor het stoplicht sta. Je bent er (mits je goed optrekt) nog steeds sneller mee als een motor maar vind het persoonlijk knullig.
Voor 10.000 euro koop je bijna een gloednieuwe 600cc sportfiets. Heb je al wel rekening gehouden met kleding,helm, brandstof, onderhoud, verzekering en belasting?

Rcik vriendelijk bedankt voor je advies, dit wil ik gaan doen:


kawasaki zx6R +- 600 cc bij de dealer en uiteraard terug laten voeren naar 25 KW


tot in het verkeer:)

Dat kan. Succes maar luister ook weer niet teveel naar wat anderen vinden. Kijk wat lekker rijd en je past en ga daarmee rijden.
En een :} als je idd netjes je 2 jaar 25Kw volmaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan