Wat, waarom, hoeveel???

jorisubliem

Rookie
4 nov 2005
8
0
Cuijk
Na deze winter ben ik van plan mijn motor rijbewijs te gaan halen.
Ik heb de centen al bij elkaar, nou nog het goeie seizoen!

Natuurlijk ben ik dus ook al opzoek naar een motor, de Honda Shadow.
Nou heb ik voor de rest ( als newbie) natuurlijk nog erg weinig
verstand van motoren!

Maar waar moet ik nou precies op letten als ik een motor koop???
Ik ben er al achter dat het niet verstandig is een 250CC motor aan te schaffen.

Maar waarom een 500, 600, 700 cc???
En welke aandrijving is goed, handig of veilig?? ( ketting ofzo )
Wat zijn minpunten van de Shadow??
Zelf dacht ik aan zo'n 600CC. Hoe zuinig is zoiets en in hoeverre hangt dat af
van rijstijl???



graag hoor ik jullie meningen en feiten hierover !
 
Hy joris, leuk dat je je aanmeld.
Waarom een shadow? er zijn nog 100 andere types die net zo lekker rijden gaaf/snel weetikveel zijn. maargoe, 'k heb geen idee hoe zuinig een shadow rijdt. 'k zou zeggen, gebruik het 'zoeken' knopje

suc6 met je A!
somberaz
 
Hy joris, leuk dat je je aanmeld.
Waarom een shadow? er zijn nog 100 andere types die net zo lekker rijden gaaf/snel weetikveel zijn. maargoe, 'k heb geen idee hoe zuinig een shadow rijdt. 'k zou zeggen, gebruik het 'zoeken' knopje

suc6 met je A!
somberaz


Alleen jammer dat de search het momenteel niet doet B| :o
 
Proefrijden proefrijden Proefrijden ,
Brutaal zijn en proefrijden , dan weet je iig wat je wel en niet wilt rijden !
voor de rest http://www.google.com

suc6 Rob

ps, aandrijving. je bedoelt kardan of ketting? ketting vergt meer onderhoud , maar levert ook betere prestaties.
 
De vragen die je hebt over je toekomstige motor word momenteel ook besproken in het 25KW forum, tevens zal dit daar wat meer thuis horen en meer informatie te vinden zijn over 25KW motoren. :)
 
Na deze winter ben ik van plan mijn motor rijbewijs te gaan halen.
Ik heb de centen al bij elkaar, nou nog het goeie seizoen!

Natuurlijk ben ik dus ook al opzoek naar een motor, de Honda Shadow.
Nou heb ik voor de rest ( als newbie) natuurlijk nog erg weinig
verstand van motoren!

Maar waar moet ik nou precies op letten als ik een motor koop???
Ik ben er al achter dat het niet verstandig is een 250CC motor aan te schaffen.

Maar waarom een 500, 600, 700 cc???
En welke aandrijving is goed, handig of veilig?? ( ketting ofzo )
Wat zijn minpunten van de Shadow??
Zelf dacht ik aan zo'n 600CC. Hoe zuinig is zoiets en in hoeverre hangt dat af
van rijstijl???



graag hoor ik jullie meningen en feiten hierover !

Tja, een beetje same story als bij een auto kopen... En zuinig? Hangt voornamelijk van de rechterhand af... Verder gewoon proefrijden op verschillende merken en type motoren en je niet blind staren op 1 model :)
Het kan ook makkelijk zijn dat een Honda Shadow VT600 helemaal niet zo lekker rijdt dan dat je had gedacht en een Suzuki Intruder 700 ofzo helemaal perfect is voor jou :)

En voor hetzelfde geld rij je daarna proef op een all-road ofzo en ben je opslag verliefd bij wijze van spreke :)

Kortom, proef rijden is wederom het devies. Verbruik is niet zo boeiend is toch meestal ergens tussen de 1 op 15 en de 1 op 20...
 
Hm.... ik neem aan dat je die Shadow kiest op uiterlijk en misschien op wat anderen je er over hebben verteld? Niet altijd de beste manier om een keuze te maken. Een proefrit zegt meer dan 1000 woorden.

Maar een chopper/cruiser rijd je op "koppel", da's een van de belangrijkste aspecten van zo'n ding. Schakellui rijden, zo snel mogelijk opschakelen, genieten van de klappen van dat blok.
Nu is de ellende van de 600cc (of lager) choppers/cruisers, dat ze amper koppel hebben..... Het is zoiets als een Ferrari kopen met een kevermotor..... Om het ding vooruit te krijgen, ben je constant aan het toeren maken. Da's nou net NIET waar een chopper voor is.....

Als je dit type motor écht "jouw" motor vindt, raad ik je aan een wat zwaardere te testen/kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan