Wat was je beste bijna ongeluk?

mijn bijna beste was in frankrijk (dussac)vorig jaar met pasen ,
na een stukje getoerd te hebben dacht ik met me vriend (de andere vriend ging naar verblijfplaats)nog eem een paar bochtjes pakken en we scheurden dan ook eem verder
na een bochtje of 4 kwam de volgende ( nu lijkt het net of ik knie aan de grond bochtjes doe maar das ni zo haha) die naar links ging en die begon vlauw maar knikte dan ineens haaksom om het zo maar te zeggen ,
op dat moment als je het niet verwacht kwam er dus wel net eem een auto aan en dan kon ik twee dingen doen stoer de bocht aan scherpen en zeker weten op me plaat gaan of rechtop komen afremmen en net als men zegt jos verstapen na doen want er was daar een uitloop stukje met grind dus ik hobbel en bobbel aan het stil komen te staan .
alles onder controle pfffff met 5 weken maar eens weer gaan kijken daar of ie nou wel beter gaat want dan gaan we er weer heen joe hoe hahahaha
 
Gruwlijke tanks-slapper op een provinciale weg met veel te veel bomen in de berm.
Tering wat poepte ik in m'n broek.
Stuur sloeg als een dolle heen en weer (eindnokje kroonplaat afgebroken!!) achterwiel slingerde als een gek en ik was van de steppie's afgemept en hing aan het stuur over m'n zadel heen.

Bike herstelde zich gelukkig wel weer en het meest gekke is dat toen ik weer goed in m'n zadel zat en m'n voeten weer op de steppie's had staan meteen weer verder ging met m'n sportieve rijden.
 
bij motorport leek wegrijden straalgas erop
komt er een shovel uit de uitrit rijden ik kwam nog maar net onder de bak door en stond tussen het asfalt en prikkeldraad stil

ben daar toch behoorlijk van geschrokken
 
2 jaar geleden, samen met m'n maatje "knalluhh" in Duitsland, op een 100 km weg, we reden ongeveer 220 km zien we in de verte , lees 200 meter verderop , een rotonde, vol in de ankers ongeveer met 80 km de rotonde op, direct sturen rechts,links begin stukje van de berm meegenomen, al glijdend komen we weer op de weg , wheelie trekken en doorknalluh.


Bij Route 67 elkaar maar ff de hand geschud dat het goed gegaan was *O*


Nog eentje, niet van mij maar van m'n zelfde maat

Wheelie trekken , zet met 217 het voorwiel aan de grond, begint de motor een partij te slingeren -O- ik dacht echt daar gaat ie, maar op de één of andere manier hield hij um

*O* *O*

Na een paar honderd meter, hoppa weer op het achterwiel en weer boven de 200 zijn voorwiel neerzetten.

heb het nog op film staan.

klikkerderklik
Voelt lekker aan he zo een adrenaline stoot :Y
 
Voelt lekker aan he zo een adrenaline stoot :Y

:Y

vergat er nog ééntje, rij je op de snelweg zo'n 240, laaghangende zon in de rug :X , gooit er een vrachtwagen , zo'n 300 meter voor je zijn combi naar links -O-
kon nog net tussen de vangrails en de combi tussendoor.

*O* *O*
 
Laatst bewerkt:
ik heb tot nu toe 2 bijnaongelukken gehad; (ik vind ze allebei even erg/goed)

de ene kreeg ik een groen licht voor linksaf, ik had nog gekeken, er leek niemand te komen, en dan zie ik in de ooghoeken een hondelul in een koekblik gruwelijk door rood rijden, ik moest vol in de ankers, en dankzij de ABS bleef ik rechtop, maar wat was ik kwaad toen.

de 2e was een verkeerd ingeschat inhaalbeweging van een automobilist (die een tractor aan het inhalen was)
die lul had eigenlijk nooit mogen beginnen aan die inhaal actie, want ik moest uiterste rechts rijden, en op het moment dat die auto mij passeerde, reed ie op gelijke hoogte met die tractor!

ook toen was ik kwaad!
 
Is alweer een maandje of zo terug denk ik, ik was met m'n vriendin onderweg naar vrienden. Het hoosde weliswaar, maar een auto hadden we ook niet en fietsen in dit weer was al helemaal bagger. Maar goed, we zagen dus geen hol. We rijden over een rotonde (op een 80 weg, zal met iets van 30-35km/u gegaan zijn en in één keer gaat de auto voor ons vol op rem omdat hij een voetganger-die-geeneens-voorrang-had besluit toch voor te laten gaan. Al glibberend en glijdend dan toch op 0,3cm van de achterbumper weten te stoppen, ABS was fijn geweest B|
 
Laatst bewerkt:
:Y

vergat er nog ééntje, rij je op de snelweg zo'n 240, laaghangende zon in de rug :X , gooit er een vrachtwagen , zo'n 300 meter voor je zijn combi naar links -O-
kon nog net tussen de vangrails en de combi tussendoor.

*O* *O*

240 + laaghangende zon tijdens het inhalen van voertuigen? Sorry maar dan ben je ook niet al te snugger bezig O-)
 
Jaren geleden, twee kaarsrechte wegen die elkaar kruisen. Motor op de voorangsweg, auto op de andere weg. Je zag de auto al van ver aankomen. Een vreemd onderbuik gevoel geeft al aan,stopt ie of gaat ie door. Gas dicht, ja hij remt af, gas weer open. Op dat moment besluit de automobilist toch het kruispunt over te steken. Er was geen uitwijken meer mogelijk. Het is onvoorstelbaar hoe helder je kunt denken op zo’n moment. A: achterlangs B: voorlangs C: er bovenop.Bij A en B had ik geen controle op de afloop, bij C kon ik zelf nog iets regelen.

Dus ik ging voor C, zijkant van de auto ter hoogte van de motorkap in de hoop dat wij en in iedergeval mijn vriendin over de auto zouden worden geslingerd en niet er voor of onder de auto te geraken. Op het moment dat ik mij klaar maakte voor de klap greep mijn beschermengel in. Opeens in een fratie van een honderste seconde stond de auto stil en reed ik er rakelings voorlangs. De adrenaline die dan door je lichaam pompt is onvoorstelbaar.

Als je een ongeluk krijgt ben je vaak stukken kwijt. Maar als je een ongeluk krijgt wat niet door gaat, staat alles haarscherp in je geheugen. En dan wil je midden in de nacht nog wel eens wakker schrikken
 
Een jaar of 5 geleden op mijn eerst motor een aprilia rs 125 lekker proberen om zo hard mogelijk te rijden op de snelweg, haalde ongeveer 170 op de teller, opeens stopt en die knal, was dus een vastloper en omdat ik nog niet zo ervaren was en geen benul van had om de koppeling in te knijpen klapte dus vervolgens gelijk de achterband, dus zwabberen over de snelweg en op de vluchtstrook tot stilstand gekomen. Bijna in mijn broek gescheten, maar achteraf vraag ik me af hoe ik in hemelsnaam niet onderuit gegaan ben. Moest toen mijn beschermengeltje maar weer eens bedanken, want als ik bedenk wat er had kunnen gebeuren dan schrik ik nog.
Maar eind goed al goed, dat kloteding toen opgeruimd voor een echte motor :]
 
Ik lees vaak over tankslappers, maar wat veroorzaakt een tankslapper nou precies? Ik neem aan dat het te maken heeft met de voorkant die te licht wordt tijdens de acceleratie of iets dergelijks, maar ik heb er niet al te veel verstand van. Weet wel dat ik er op mijn brommer ooit ook 1 heb gehad. Was schijten, maar hij bleef overeind.
 
Jaren geleden, twee kaarsrechte wegen die elkaar kruisen. Motor op de voorangsweg, auto op de andere weg. Je zag de auto al van ver aankomen. Een vreemd onderbuik gevoel geeft al aan,stopt ie of gaat ie door. Gas dicht, ja hij remt af, gas weer open. Op dat moment besluit de automobilist toch het kruispunt over te steken. Er was geen uitwijken meer mogelijk. Het is onvoorstelbaar hoe helder je kunt denken op zo’n moment. A: achterlangs B: voorlangs C: er bovenop.Bij A en B had ik geen controle op de afloop, bij C kon ik zelf nog iets regelen.

Dus ik ging voor C, zijkant van de auto ter hoogte van de motorkap in de hoop dat wij en in iedergeval mijn vriendin over de auto zouden worden geslingerd en niet er voor of onder de auto te geraken. Op het moment dat ik mij klaar maakte voor de klap greep mijn beschermengel in. Opeens in een fratie van een honderste seconde stond de auto stil en reed ik er rakelings voorlangs. De adrenaline die dan door je lichaam pompt is onvoorstelbaar.

Als je een ongeluk krijgt ben je vaak stukken kwijt. Maar als je een ongeluk krijgt wat niet door gaat, staat alles haarscherp in je geheugen. En dan wil je midden in de nacht nog wel eens wakker schrikken

Als ik het goed begrijp had jij al ver vantevoren kunnen bepalen (lees 'kiezen') of jij en de auto elkaar op exact hetzelfde moment zouden tegen komen of niet.
Niet alleen kijken, maar ook anticiperen en handelen he ;)
 
240 + laaghangende zon tijdens het inhalen van voertuigen? Sorry maar dan ben je ook niet al te snugger bezig O-)

Ik ben nog niet snugger , toch gek dat het al 16 jaar "goed" is gegaan, of zou dat aan mijn rij-kwaliteiten liggen :?

:X :X :P :X :X
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp had jij al ver vantevoren kunnen bepalen (lees 'kiezen') of jij en de auto elkaar op exact hetzelfde moment zouden tegen komen of niet.
Niet alleen kijken, maar ook anticiperen en handelen he ;)

zo is dat, je had harder moeten gaan rijden zodat je een stuk eerder dan de auto op de kruising bent :)
 
Ik heb een keer een bijna ongeluk op mijn scooter meegemaakt
Dat was op een weg waar een raster van beton lag met daartussen gras en ik slipte met mijn achterwiel weg, maar dacht ik geef gas bij waardoor mijn achterwiel opzij schoof en een 360 graden donut maakte kreeg hem uiteindelijk weer recht en reed in één klap weer door.
wel vet maar ik had ook plat kunnen liggen, en dan had het anders af kunnen lopen gezien ik toen ook geen helm op had :o
maarja nu ben ik een stuk wijzer, en draag ik bijna altijd een helm
 
Ik heb een keer een bijna ongeluk op mijn scooter meegemaakt
Dat was op een weg waar een raster van beton lag met daartussen gras en ik slipte met mijn achterwiel weg, maar dacht ik geef gas bij waardoor mijn achterwiel opzij schoof en een 360 graden donut maakte kreeg hem uiteindelijk weer recht en reed in één klap weer door.
wel vet maar ik had ook plat kunnen liggen, en dan had het anders af kunnen lopen gezien ik toen ook geen helm op had :o
maarja nu ben ik een stuk wijzer, en draag ik bijna altijd een helm
_O-
 
1: diverse tankslappers na verkeerd landen van wheelies, dankzij stuurdempers gered
2: paar keer bocht gemist,...bermvlucht,....
3: bijna highsiders (op circuit)
4: wheelies net te ver,...toch nog terug gekomen op aarde
5: wegglijden over het voorwiel en tijdens de kneedownactie motorfiets weer in lijn gedrukt.
6: tijdens crossen serieus zoekend voorwiel nog net weten te redden,...
7: met trialtraining iets te hoge jump genomen en half toch nog op aarde geland

zo kan ik nog wel ff doorgaan,....:)
het leven van een redacteur gaat niet over rozen,...maar wel over asfalt of zand...:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan