Wat was je beste bijna ongeluk?

Helaas voor mij geen bijna-ongeluk afgelopen juli op het klaverblad op de A2:

De avond voordat ik op tour zou gaan met mijn band, besloot van de luie bank af te rollen en nog maar een rondje te gaan gummen. Het was immers superweer en het gummen zou er gezien de komende tour de komende tijd niet meer van komen dacht ik (ik moest eens weten) :X .

Na wat tuffen ben ik op de A2 beland. Ik kom een lus van het klaverblad af met een enorme grijns op mijn smoel *O*. Op het eind van de lus zal ik zo'n 120 km/h hebben gereden, schat ik. Dom genoeg ben ik toen heel even met mijn gedachten afgedwaald waardoor ik véééél te hard op de volgende bocht kwam ingereden.
SHIT! Toen kwam de bekende split second voorbij die voor het gevoel veel langer duurde.

Aangezien ik nog geen aanstalte had gemaakt om de moto überhaupt in de bocht te gooien, ben ik in die "split second" vol in de ankers gegaan en heb nog proberen te sturen. Toen stond daar uiteindelijk de grote vriend meneer vangrail. Heb op het laatste moment nog mijn linkerbeen op kunnen tillen zodat deze niet tussen de rail en de moto in kwam. Ben, toch nog met een redelijke bocht, op de vangrail geknald met ik denk 50/60 km/h, voorover de moto heen gevlogen en op het asfalt gesmakt. Ik dacht nog "Ow als dit alles is, dan valt het nog mee" totdat de moto mij achterna kwam gevlogen en vol op mijn achterste lande. Auw -O-

Heb alsnog geprobeerd om op te staan, de moto te starten en verder te rijden. Tijdens het optrekken aan de vangrail overwon de pijn echter de adrenaline, en ik merkte dat mijn heup begon te kraken.

Uiteindelijk heb ik een week verplicht platgelegen (zonder operatieve ingreep) in het ziekenhuis met een gebroken en gescheurd bekken. De moto heeft een zachte landing gehad en heeft enkel wat schrammetjes.

Nu na 3,5 maand fysiotherapie heb ik gelukig vrijwel niets meer overgehouden aan het ongeval. Heb sindsdien niet meer motor gereden, maar dat komt mede door mijn bezorgde/zwangere vrouw :9

Na komende winter ga ik toch weer rustig aan beginnen, met de geleerde les om altijd de gedachten bij het motorrijden te houden.....
 
In een woonwijk waar je 30 mocht reed ik met 80 al wheeliend doorheen, ik was nog aan het oefenen. Er waren veel kinderen aan het spelen op de weg. Die kon ik steeds best wel goed ontwijken. Totdat er eentje achter een auto vandaan kwam, terwijl ik net al wheeliend achterom keek. Ik mn gas dicht gedraaid en met een 180 gr. slip kwam ik tot stilstand. Dat kind heb ik natuurlijk flink verteld hoe gevaarlijk het is zomaar achter een auto vandaan de straat op te rennen.


Deze post is echt legendarisch!!

Ik hoop echt ten zeeeerste dat het grappig bedoeld is! Alsjeblieft vertel me dat het grappig bedoeld is!
 
Deze post is echt legendarisch!!

Ik hoop echt ten zeeeerste dat het grappig bedoeld is! Alsjeblieft vertel me dat het grappig bedoeld is!

Daar moet je maar gewoon van uit gaan :+

Mijn bijna-ongeluk kwam ook door een split-second niet opletten.. Rechte weg, stukje voor me reed een Peugeot. Die gaat opeens vol in de ankers, om een afslag te nemen. Helaas had ik dat pas een halve seconde later door toen ik in mijn ooghoeken de remlichten op zag lichten. Voorrem vol in, achterrem beetje, zoals ik dat zo mooi heb geleerd bij mijn rijles. Nou gebeurt er niet zoveel als je bij een Suzuki GSX 400 E de voorrem inknijpt en al helemaal weinig als je de achterrem intrapt maar het was in deze situatie nét genoeg om me zo'n 10 cm voor de achterbumper van de Peugeot tot stilstand te brengen. 307 HDI las ik op de achterklep, nog trillend op de benen... :') Sindsdien zit ik weer wat alerter op de motor O-)
 
Laatst bewerkt:
Helaas voor mij geen bijna-ongeluk afgelopen juli op het klaverblad op de A2:

....

Ik dacht nog "Ow als dit alles is, dan valt het nog mee"

...

_O- Gek he, hoe je zulke dingen zo snel kunt denken, Ik ging laatst bijna achterover met een wheelie, en zag in mn gedachte mn motor al over de grond rollen. Misschien dat ik daarom extra hard heb gerent om mn motor met het rubber onder te houden :+
 
Zo heb ik er ook nog wel 1. Alhoewel, het was ook een soort bijna-dood ervaring ;(

Ik rij met de motor in het donker op een provinciale weg in Noordholland (N244) van Alkmaar naar Zaanstad. In die tijd (2 jaar geleden) nog gewoon een 100km weg met voor mij aan de rechterkant het NH-kanaal met vlak voor het pontje van Akersloot een stuk vangrail.

Precies in die bocht naar rechts komen er ineens twee paar koplampen naast elkaar op mij af. Wat voor mij overblijft aan asfalt is het stukje tussen de witte streep aan de rechterkant van de weg en de berm, zeg 20cm :o

In het voorbijgaan zie ik in mijn ooghoek nog zo'n gepimpt Peugeotje met een wit petje achter het stuur. :r

Even nog gedacht: moet ik hem achterna gaan? Toch maar niet gedaan en de motor wel bij het pontje stilgezet om (figuurlijk) een schone luier om te doen. :+



Gelukkig hebben ze nu doorgetrokken middenstrepen gemaakt alleen is dat weer doorgeslagen door dat over de hele 12km te doen en omdat we toch bezig zijn is er meteen een 80km weg van gemaakt. :(
 
Laatst bewerkt:
Daar moet je maar gewoon van uit gaan :+

Mijn bijna-ongeluk kwam ook door een split-second niet opletten.. Rechte weg, stukje voor me reed een Peugeot. Die gaat opeens vol in de ankers, om een afslag te nemen. Helaas had ik dat pas een halve seconde later door toen ik in mijn ooghoeken de remlichten op zag lichten. Voorrem vol in, achterrem beetje, zoals ik dat zo mooi heb geleerd bij mijn rijles. Nou gebeurt er niet zoveel als je bij een Suzuki GSX 400 E de voorrem inknijpt en al helemaal weinig als je de achterrem intrapt maar het was in deze situatie nét genoeg om me zo'n 10 cm voor de Peugeot tot stilstand te brengen. 307 HDI las ik op de achterklep, nog trillend op de benen... :') Sindsdien zit ik weer wat alerter op de motor O-)

Er langs gestuurd :?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer een beste bijna ongeluk gehad :(

Was lekker aan het touren op me Z750 en ik zie een auto links van me komen aanrijden. ( toevallig weet ik dat de auto voor een STOP bord staat , want ik kom zelf ook weleens van die kant aanrijden ).
Maar meneer in de auto dacht ,zonder te kijken, hem er nog wel even voor te kunnen gooien :X ..
Ik vol in de remmen en kon gelukkig nog op het laatste moment uitwijken... O-)

Meneer keek me verbaasd aan :? en had geen idee wat ie fout deed .. |(
 
Laatst bewerkt:
De motor van mij baas bij me.
Van de achterhoek naar Zandvoort netjes gereden en gedragen.
In Zandvoort op een langere weg ff sportief het gas erop, komt er een auto van de links de weg op denderen... :X
Ziet niks natuurlijk... Ik kon nog net er voorbij sturen. Ik denk dat ik rechts bij mijn voorwiel nog 5cm tot de stoeprand had en links 3cm bij de auto. :X

Was wel ff zweten... :X
 
Net weer eentje...

Mn lampen zijn aangepast (fazer, branden nu allebei ipv 1tje en bij grootlicht blijft dimlicht branden) maar had het idee dat mn grootlicht niet zoveel meer deed dus van de snelweg af even naar het strand toe gereden (weg die ik ken, waar niet 1 lamp staat, ideaal dus).

Zag inderdaad geen ruk, grootlicht gaf een sterkere straal maar kwam net zo ver als dimlicht.. niet verder dus zoals het hoort. Vizier open om toch iets meer te zien, begon ik te tranen dus vizier weer dicht om te kijken of ik dan toch wat meer zou zien.. en tada! bocht!
scherper dan ik dacht en ging harder dan ik dacht..

Stuur omgemikt, beetje gas erbij en achterrem ingeduwd om hem nog te halen.. flink "IEEEEKS" momentje :P

Maar gelukt :)
 
Bijna ongelukken zijn nooit goed. Wel ongelukken ook niet trouwens.

Juist. Ik heb wel een beste plek voor bijna ongelukken: bij mij voor de deur :(

Kruising met doorgaande weg, en parallelweg, en fietspad, en parkeerplaats supermarkt. Te ingewikkeld voor de meeste weggebruikers denk ik, richting aangeven is er niet bij, of de verkeerde kant op :X

En oversteken gaat van: adem inhouden, ogen dicht en gáán! Of juist enorm onzeker en traag zodat de hele boel wordt opgehouden en men gaat spookrijden etc.

Dagelijks lopen hier mensen blikschade op/ worden fietsers en voetgangers van hun sokken gereden. En motorrijders dus bijna. B| Ik maak elke keer wel wat mee als ik vertrek of thuis kom.
 
tijdje geleden alweer:

Lange flauwe bocht naar links die aan het einde stuk scherper wordt.
Stukje rij ik heel vaak dus wist wat voor bocht het was.
Had wat hoog gras aan de linker kant staan maar kon nog wel een personen auto zien rijden voorbij de bocht
Ik ga lekker zitten voor die bocht, stuur in (beetje aan de binnenkant), komt er een Lotus Exige de bocht omzetten.
Die had ik dus niet gezien over het gras heen.
Ik midden in de bocht fiets rechtop richting de berm, zoveel mogelijk remmen en net voor de berm mijn rem los en de koppeling in geknepen.
Beetje door het gras heen stuiteren en weer voorzichtig richting de weg sturen.
Eenmaal weer op de weg terug schakelen en verder.

:} :} :} :} :} :} :} Leve de VRO2 cursus :} :} :} :} :} :} :}
 
Juist. Ik heb wel een beste plek voor bijna ongelukken: bij mij voor de deur :(

Kruising met doorgaande weg, en parallelweg, en fietspad, en parkeerplaats supermarkt. Te ingewikkeld voor de meeste weggebruikers denk ik, richting aangeven is er niet bij, of de verkeerde kant op :X

En oversteken gaat van: adem inhouden, ogen dicht en gáán! Of juist enorm onzeker en traag zodat de hele boel wordt opgehouden en men gaat spookrijden etc.

Dagelijks lopen hier mensen blikschade op/ worden fietsers en voetgangers van hun sokken gereden. En motorrijders dus bijna. B| Ik maak elke keer wel wat mee als ik vertrek of thuis kom.

Ah, bij jij dat, die bij de supermarkt woont!?!
 
Gisteravond eentje .......... Koekblik komt van links, moet daarbij over een stoep, dan de rijbaan kruisen van het mij tegemoetkomend verkeer. Kan daar op het stukje tussen de rijbanen in wachten op het verkeer wat hem kruist om vervolgens links af onze rijrichting op te gaan. Ik ging er nog vanuit dat hij zoals de rest netjes middenop wacht. Hij besloot echter toen ik er ongeveer was toch maar gewoon door te rijden. Vol in de ankers, achterkant brak wat uit en ik kwam een 10 centimeter voor het koekblik tot stilstand (geen enkele ruimte voor wat voor een uitwijk dan ook). Duim zat toevallig bij de toeter en die 135 dB hebben zich de hele remweg laten horen. Meneer stopte even verderop wel. Hij had me niet gezien, was zich rotgeschrokken en vroeg een paar keer of het met mij goed ging. Niet boos geworden, gezegd dat het ging en maar weer doorgekacheld. Pfffff .... mijn hart doet het in ieder geval nog, die heb ik voelen kloppen in mijn keel :)
 
Gisteravond eentje .......... Koekblik komt van links, moet daarbij over een stoep, dan de rijbaan kruisen van het mij tegemoetkomend verkeer. Kan daar op het stukje tussen de rijbanen in wachten op het verkeer wat hem kruist om vervolgens links af onze rijrichting op te gaan. Ik ging er nog vanuit dat hij zoals de rest netjes middenop wacht. Hij besloot echter toen ik er ongeveer was toch maar gewoon door te rijden. Vol in de ankers, achterkant brak wat uit en ik kwam een 10 centimeter voor het koekblik tot stilstand (geen enkele ruimte voor wat voor een uitwijk dan ook). Duim zat toevallig bij de toeter en die 135 dB hebben zich de hele remweg laten horen. Meneer stopte even verderop wel. Hij had me niet gezien, was zich rotgeschrokken en vroeg een paar keer of het met mij goed ging. Niet boos geworden, gezegd dat het ging en maar weer doorgekacheld. Pfffff .... mijn hart doet het in ieder geval nog, die heb ik voelen kloppen in mijn keel :)


Toch netjes dat ie even stopt. Helaas te laat, maar toch.
 
twijfel tussen twee : Op een provinciale weg waar 80 toegestaan is met die snelheid aan kwam rijden en een ouwe lul met z`n koekblik zonder te kijken met 10 km/h de weg opdook. Kon deze nog net ontwijken en voelde m`n knie rakelings langs z`n auto glijden. :(

En een keer ook op een provinciale weg richting baarn toen plots uit het bos een muts met capuchon op en d`r hond gewoon de weg overstak zonder te kijken scheelde ook verdomd weinig. :(
 
En een keer ook op een provinciale weg richting baarn toen plots uit het bos een muts met capuchon op en d`r hond gewoon de weg overstak zonder te kijken scheelde ook verdomd weinig. :(

Wat is het nou? Muts of capuchon? O-) Maar idd, voetgangers die er vanuit gaan dat auto's (en motoren) wel stoppen: :X
 
Laatst bewerkt:
Rond Eindhoven is veel veranderd. Blikmobilisten kunnen dan ook onvoorspelbaar reageren als hun afslag blijkt te zijn verdwenen, verlegd of simpelweg afgesloten.

Ik reed met voldoende afstand achter een auto die bij een afslag zo plotseling op de rem ging, dat ik ineens naast hem reed en een verschrikte man aankeek. :o Ik ben blij dat ik meestal schuin achter een auto blijf rijden zodat ik bij een noodstop niet achterop knal..

Duimpje omhoog en door rijden maar.. 8-)
 
Topic even wakker houden:

4 weken geleden reed ik over de A2 van Amsterdam naar Utrecht. Op een vrijdag tussen 3 en 4 uur 's middags ongeveer.

Dat betekend dat er dus steeds stukjes file staan en alles daarna weer 100 rijdt tot alles weer stil staat.

Geen probleem natuurlijk, want gewoon tussen de langzaamrijdende / stilstaande blikken door slalommen is eigelijk wel leuk, vooral als ze je net iets te weinig ruimte geven.

File lost weer op, iedereen weer 100 +, een paar 100 meter in de verte zie ik weer remlichtjes. kijk even in mn spiegel of er toevallig geen automobilist bezig is mijn achterband te bevruchten (vinden ze vaak nodig). Het valt mee dus ik kijk weer gewoon voor me. Ineens alleen maar remlichten, en de Mazda 6 (?) die net nog ruim voor me reed komt nu ineens gruwelijk dichtbij.

Knijp instinctief in de rem, gelukkig niet te hard. maar helaas ook niet hard genoeg. Waardoor ik merk dat ik het niet ga halen.

Los de rem en geef de motor een slinger naar rechts. (reed op de linkerbaan)

Op dat moment was het allemaal slow motion zoals anderen voor me ook al opmerkten.

Ik mis op een haar na met mn stuurkuip de mazda voor me, maar moet ook weer terugsturen zodat ik de auto op de rechterbaan niet ga raken.
Op dat moment hoor en voel ik dat ik met de mouw van mn jas tegen de spiegel van de Mazda links van me en de BMW die daar voor stil staat schuur. Maar dus niets geraakt heb.

Ik denk dat ik meer adrenaline dan bloed in mn lichaam had op dat moment.
Toch ben ik verder tussen de file doorgereden alsof ik het zo bedoed had.

Pas na een paar minuten had ik door dat als ik het op remmen had geprobeert te halen mn motor nu halverwegen een Mazda geparkeerd zou zijn.

Tegenwoordig laat ik bij het zien van het begin van een file de achterbandbevruchters voor wat ze zijn en doe ik mn gevarenknippers vast aan :) :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan