Wat was je grootste miskoop?

gromm

MF'er
27 feb 2002
139
0
Utrecht
Welke motor die je ooit hebt bezeten }) was een giganties rotding, en heb je ontzettend spijt van dat je hem ooit hebt aangeschaft?
 
Kawasaki CSR305

vastloper op de snelweg met 100km/u (net rijbewijs 3 maanden, net 2 dagen terug van de motordealer)

:(

csr305.jpg
 
Hmmm al m'n vorige auto's . Goedkoop in aanschaf, duur in onderhoud |( :( Voor de rest geen miskopen...

edit : Dus de motoren die ik tot nu toe heb gekocht (zijn er maar 2) zijn geweldig. Nooit gezeik mee gehad.
 
Toch wel. Beetje een miskoop. Een helm met een geblindeerd visier. Overdag tegen de zon geweldig, maar in de avond zwaar klote. Had daar even geen rekening mee gehouden, laat staan aan gedacht. Nooit gebruikt, maar ja, ik heb me rijbewijs ook nog niet. |(
 
Mijn tweede motor, heel lekker mee gereden (o.a. 4600 km in de Alpen), maar na een jaar waren de onderhouds- en reparatiekosten hoger dan de aanschafprijs, daarna besloten alleen voor betere en/of recentere motoren te gaan.
 
Toch wel. Beetje een miskoop. Een helm met een geblindeerd visier. Overdag tegen de zon geweldig, maar in de avond zwaar klote. Had daar even geen rekening mee gehouden, laat staan aan gedacht. Nooit gebruikt, maar ja, ik heb me rijbewijs ook nog niet. |(

Zit dat vizier van je vastgelijmd :?

Heb ik eigenlijk ook geen echte miskopen gedaan. Wel dingen waar ik minder tevreden mee was. Met alles is het zo dat je pas na eerste exemplaar weet waar je op moet letten: tent, tanktas, bagagerol, helm, kleding. Zo kan ik nog wel effe doorgaan.
 
Welke motor die je ooit hebt bezeten }) was een giganties rotding, en heb je ontzettend spijt van dat je hem ooit hebt aangeschaft?

Mijn allereerste motor, een cbr400four uit 1976, ik had dat ding niet moeten kopen voordat ik me rijbewijs had, zwaar zonde.

Waar ik absoluut geen spijt van heb gehad is mijn RD350 , die's de reden geweest om mijn rijbewijs te halen :}
 
Ik rijd sinds september 2001 mijn eerste motor, een nieuwe ZX-6R. Ik heb dus duidelijk direct veel geld uitgegeven, en dat geldt ook wel voor mijn helm, kleding en andere spullen.

Voordeel: als je goed, nieuw spul koopt is de kans dat je echt een miskoop doet kleiner. Mocht er iets mis zijn met de motor b.v., dan valt dat onder garantie.

Nadeel: geld is, zeker na de afgelopen motorbeurs écht even op! Volgende "aanschaffen" worden de VRO1 en VRO2 cursussen in juni.

Natuurlijk geldt wel dat als je iets koopt dat niet voldoet aan je verwachtingen of waar je het voor nodig hebt, dat het dan hoe dan ook een miskoop is. Altijd bonnetje bewaren dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn 3e brommer

Een peugeot speedake..

Dat ding loopt nog geen 300km zonder problemen.
Hij staat nu al een jaar stil..

Alhoewel, mijn 2e brommer was ook een miskoop.
Dat ding reed wel, maar kreeg ik niet opgevoerd.
Daar ergerde ik me nog veel meer aan..


Met die peugeot was ik de man van het dorp. 8-)
 
Laatst bewerkt:
CB250 uit 1972, toen ik er mee begon te prutsen deed ie 't niet meer, toch wel lastig zo'n 2 cilinder |(

Nu geeft ie zelfs geen vonkjes meer! ;(

Maar toch voordat ik m'n rijbewijs had (en voordat ik rijles had) 6 hele mooie kilometers mee gemaakt :}
 
CB250 uit 1972, toen ik er mee begon te prutsen deed ie 't niet meer, toch wel lastig zo'n 2 cilinder |(

Nu geeft ie zelfs geen vonkjes meer! ;(

Maar toch voordat ik m'n rijbewijs had (en voordat ik rijles had) 6 hele mooie kilometers mee gemaakt :}

Ligt dat aan die CB of aan dat gepruts van jou ... })
 
Ik ben heel erg impulsief met iest kopen, dus ik heb niet vaak een miskoop maar wel een rotgevoel als ik iets snel weggedaan heb.
Ik koop iets en dan ben ik het na een paar maanden zat en dan probeer ik weer iets anders te kopen.
Nu gaat het wat moeilijker nu ik op me eigen woon vroeger ging het wat makkelijker.
 
Ligt dat aan die CB of aan dat gepruts van jou ... })

Nou, ik heb het er toch wel redelijk duidelijk bij gezet volgens mij, tuurlijk komt dat door mijn gepruts.
Toch wel lastig dat de carburateurs van een 2 cilinder syncroon moeten staan maar volgens mij is er wel meer mis mee ;(

Maar ik koop nog wel een iets betere motor en knap de CB in de loop van tijd (een beetje) op, zullen me ouders wel blij mee zijn }) zitten nu al te zeuren dat de gagrage vol zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan