Wat was jou spannendste moment? (crash/schuiver/bi

Op circuit francorchamps een speedwobble(iedereen weet nu wat het is he?) de bocht uitgevlogen met ±160 km.
Gelukkig in het grind, is toch wel zachter dan asfalt of boom, sleutelbeen gebroken op 2 plaatsen en kuit open doordat motor er boven op landde, motor schijnt twee keer door de lucht te zijn gevlogen.

Op kustweg richting Barcelona, rij auto´s aan het inhalen, slaat er eentje linksaf, ik reed ongeveer 160, remmen, motor stuiteren, gelukkig auto stopte niet, kon net achter hem langs .
Vriend die achter me reed zei dat dat de motor alle kanten opging en dat die al hele enge taferelen voor zich zag.

Al die keren dat er iets weggleed tel ik maar niet mee.

Me broer heeft zichzelf eens onderuit geremd voor een tractor die linksaf sloeg, was een hele grote tractor met vier van die hele grote wielen, de tractor stond stil bovenop ze motor en hij gleed er tegen aan. Dus dat was pech voor motortje ipv me broer.

ooit eens aan het racen met een paar vrienden in de Ardennen, ik had echt iets van ze halen me niet in voor die bocht, dus maar niet te veel remmen, maar kan de bocht niet overzien, dus ietsje remmen, ietsje meer remmen, zie nog steeds niets, nog meer remmen, toen zoiets van haal me maar in, ik ga remmen, bleek juiste beslissing, bleek een haakse knik te zien, was niet eens een bocht.

En ik had iets van als die scherper is dan ik denk leg ik hem wel platter, nou, dat zou erg plat zijn geweest.

Er is vast meer gebeurd, maar die kan ik me even niet herinneren
 
Effe een paar piccies van een FZR na een 240 kph crash...

van voor...

yam-fzr1000-87-bikepics-05137.jpg


valt het reuze mee, nietwaar ??? Alleen de topkuip is kapot ( kost maar 1350,-) en je mist de spiegels ( 190,- per stuk.) ohw en de knipperlichten ( amerikaanse 62,50 ) Nieuw kuipframepje ??? nah dat buigen we wel recht.

Van achter....

yam-fzr1000-87-bikepics-05138.jpg


tja... valt ook wel mee.... niet dan ??? Ohw wacht het subframe is krom.. ohw en het zijpaneel ohw ennuh het zadel, hee het plastic kapje over het achterlicht is weg...

( al met al een 7000 a 8000 piek schade.. Motor net gekocht voor 13500,- Nog geen 1500 km mee gereden... |( )

Ik kan er nu, 8 jaar later, nog om janken...
 
Maar wat ik het knappe van de hele crash vind... Is dat ik ( behalve het asvalt.) helemaal niks geraakt heb... ( stiekum met de uitlaat een hectometerpaaltje gevloerd, maar that's it.)
 
Maar wat ik het knappe van de hele crash vind... Is dat ik ( behalve het asvalt.) helemaal niks geraakt heb... ( stiekum met de uitlaat een hectometerpaaltje gevloerd, maar that's it.)
Asfalt is het ;)

Maar je mag echt van geluk spreken, als je met 240 nergens bij op klapt. :}
 
eh even kijken je rijd 240
je remt hard en te hard ->snelheid al veel lager
snelheid zal tijdens de valpartij een heel stuk lager zijn geweest.
maar even goed schrikken
ben ooit eens zo geschrokken dat ik een uur later nog braakneigingen had.
maar dat was met de 4 wieler
 
F@zertje:]F@zertje:[/url]
eh even kijken je rijd 240
je remt hard en te hard ->snelheid al veel lager
snelheid zal tijdens de valpartij een heel stuk lager zijn geweest.
maar even goed schrikken
ben ooit eens zo geschrokken dat ik een uur later nog braakneigingen had.
maar dat was met de 4 wieler

Uhm nee, je haalt een goede vriend volgas in. Je remt, je stuur begint te klapperen en je smakt tegen het asFalt. Vriend reed zo'n 240.. vandaar die snelheidsindicatie. Vriend heeft trouwens min of meer mijn leven gered door op de linkerbaan te gaan rijden en zo tegenliggers te waarschuwen voor mijn "glijavontuur" .. ( en 9 keer over de kop.)
 
Aauw auw, voor allebei (motor en jij).
Ben ooit eens met een FZ750 met wel 25 hele km per u op een rotonde ten val gekomen. Moest remmen voor een auto, voorwiel glee onderuit. Ik de ene kant op de motor de andere.
Hij schoof zo onder die auto.
Wat was er kapot?
- alledrie de kuipdelen
- koplamp
- linkerstuurhelft
- kuipsteun
- knipperlichten
- m'n linkerenkel zwaar gekneusd

Kosten: exclusief de kuipen (met wat knutselwerk er weer opgezet) 3000,-
;( ;( ;(
 
Mijn spannendste moment op de :] had ik vandaag.
Voor het eerst de weg op met mijn nieuwe S.Blackbird.
T*ring, is dat kikke dan })
niet speculair als verhaal, maar wel super gaaf om te beleven.
 
Mijn spannendste moment op de :] had ik vandaag.
Voor het eerst de weg op met mijn nieuwe S.Blackbird.
T*ring, is dat kikke dan })
niet speculair als verhaal, maar wel super gaaf om te beleven.
Zat het weer een beetje mee ?

Anders kan je straks een nieuw topic beginnen: Nieuwe motor in puin....

 
Helldesker, als die schade van 70km/u kwam had ik je ook geloofd! :)

Volgens mij ben jij met alle geluk van de wereld in de ballenbak van ikea terecht gekomen!!! :+
 
ach ja met de jaren wordt het geheugen wat minder :z
de wheelie die ik in Almere trok is volgens mijn zwager zeker 500 mtr.
maar als je spoor gaat bekijken (vorig jaar stond het er nog) bleek het nog geen 200 mtr te zijn.(was met spinnende band na een burnout)
verhalen worden met de jaren steeds mooier
dat is voor je oude dag dan kun je de kleinkinderen er mee vervelen.
 
Niks vergeleken met de rest hier, maar afgelopen maandag gebeurde me toch wel iets nieuws (en voor mij redelijk spectaculair)

Afremmend voor een haakse bocht had ik me 1 versnelling verteld met terugschakelen en trapte ik de bak ik 1. Aangezien ik al flink aan het vertragen was begon mijn achterwiel te stuiteren. Had net een sprintje getrokken om het groen nog te halen.

Gelukkig bleef de boel wel ik het gareel en kon ik netjes de bocht in draaien maar toch was het ff spannend.
 
Ooh! Dat was in Duitsland, in de Harz om precies te zijn.
Ik had net een jaar rijervaring en nog NOOIT geraced.
Laat staan racen in de bergen.

Anywayz, de meer ervaren rijders gingen ervandoor en ik wilde
ook een avontuur beleven.
Zij met vol controle over hun motoren door de bochten heen alsof het
gewoon een rechte weg was. Ik met mijn 25Kw, kon hun erg goed
zij houden. Kun je het voorstellen met een 37½ PK motor.???
Anywayz, we reden opeens op een normale weg, ik kijk ALTIJD
in mijn spiegels en zag niks van een voertuig achter mij.
Opeens stopten de rijders voor mij, omdat ze te ver reden en de afslag
gemist hadden.
Hoorde ik opeens een getoeter achter mij, OOEEIII!!!! Dat was een auto.
geen idee hoe dicht hij op mijn achterband reedt maar ik voelde de
windvlaag in mijn nek... :( :( :(
Ik stopte en de auto week met een hoop geblaair van piepende banden
uit and resumed his thing.
Het eerste moment waar ik voor mijn moeder riep |( |( |( |(

Het tweede moment was echter mijn eigen schuld.
Ik reed lange een afgrond, best een hoge ook en dacht even
met een hogere snelheid als de andere mee reden er wel doorheen te kunnen.
Bleek strategisch onmogelijk, ik weet het, twijfel nooit aan een
ervaren motorrijder... }) })
Ben ik bijna in de afgrond gereden :+ :+ :+ :+ :+ :+
!!!!!! --- Mommy --- !!!!!!

Dat waren mijn meeste enge ervaringen met motorrijden.
Als een van deze mis ging hadden jullie mij niet als lid van dit forum.
 
Mijn spannendste moment op de :] had ik vandaag.
Voor het eerst de weg op met mijn nieuwe S.Blackbird.
T*ring, is dat kikke dan })
niet speculair als verhaal, maar wel super gaaf om te beleven.

Hé, nog een blackbirdje! *D

Nog fff en we vormen al 'een zwerm merels' op dit forum!

:}
 
misschien niet super-spectaculair maar een van de spanneste moment moet wel zijn geweest toen ik op weg was vanuit het zuiden naar de motor-beurs in utrecht.....ik had toen net de motor die ik nu heb en ook nog eens iemand achterop , ik was net bezig een aoto in te halen (net van strook gewiisseld) toen ik dus rechts door een dikke BMW nog wordt ingehaald en die dus ook die auto die ik aan het inhalen was gaat inhalen , en mij ongeveer de vangrail insnijdt :j :( :j , ging gelukkig net goed......ik woeu dat ik toen die leuke gadget had die de saint in een ander topic heeft gepost(dat pistool op het stuur) })
 
Hmm gelukkig niet te veel enge ervaring nog meegemaakt,
maar van wat ik me kan herinneren ;

Een keer op een weg met +/- 70 a 80km/u over een drempel heen geknalt. Ik keek naar rechts richting een winkelcentrum om te kijken of daar geen auto aan kwam (op dat punt gebeuren vaak aanrijdingen, dus uit voorzorg).. en dan ligt daar zo'n g*dverd*mde drempel ! En niet zo een als in een woonwijk ofzo, nee zo'n half ronde, gladde.. :( :( :(

Ik schrok me de tering, vloog bijna van m'n motor af, kon 'm gelukkig nog redelijk op de zelfde baan houden, scheelde ECHT weinig. Echt kutdrempels hier in Amersfoort. Ik had deze dus totaal niet verwacht, en dan schrik je dus echt, als je net even je hoofd naar rechts hebt gedraaid.
Al met al geen deuk in m'n velg, ook m'n kuip godzijkdank niet in 2en gekrakt ofzo, maar drempels zijn echt levensgevaarlijk voor motorrijders.. dat meneer de wegbeheerder daar niet aan denkt. Hij denkt alleen aan 'snelheid omlaag houden' en niet aan de motorrijders.

Overigens als je met een auto ongeveer 80km/u over een drempel heen rijd, merk je bijna die drempel niet. Dus in hoeverre helpt een drempel nou echt ? Slecht voor het milieu (Remmen, gas geven, extra uitlaatgassen, files)


En nog 1 waar ik ff bang was, ik reed op een weg met net nieuwe witte strepen.. ik rij tijdens het verplaatsen van banen net over een stukje witte streep.. mooi dat ik 'm helemaal voelde weg glijden.. dat voel je wel ff in je pens :)

Maargoed, tot nu toe zonder brokken gereden en dat wil ik zo houden ook.
 
2x Echt heel erg geschrokken.

1e Keer was met een klein toertochtje met een vriend van me, allebei op de brommer. Lekker een beetje door het brabantse land toeren, over de minder bereden wegen enzo. Lekker weinig verkeer, geen moeders met kinderwagens, en dus verantwoord om een beetje door te rijden. We zijn dus lekker aan het toeren tot er opeens een of ander landvoertuig voor ons zit. We zitten dan net in een blinde bocht, dus ik besluit achter dat kreng te blijven (20 km/h ofzo :( ), hoewel m'n vriend er langs scheurt met z'n stomme kop. Na die bocht ga ik helemaal naar rechts om te kijken of er iets aan komt. Ik kijk langs dat geval en zie helemaal niks, alleen m'n vriend die daar 200 meter verderop rijdt. Ik besluit terug te schakelen, toeren te draaien en zo snel mogelijk langs dat kreng te gaan. Op het moment dat ik uit de slipstream van die tractor kom zie ik een auto met een ENORME vaart op me af komen. Denk dat die schobbejak wel 120+ reed (provinciale weg zonder fietspad/voetpad.) Ik dank God nog steeds dat dit me niet gebeurde toen ik net 2 weken op dat ding knorde, want dan had ik nooit snel kunnen reageren en weer achter die tractor kunnen kruipen. Het scheelde uiteindelijk ongeveer een halve meter. Ik kon die vent wel schieten :(

2e keer was met de brommer van m'n zus. Het had die nacht gesneeuwd (eind februari, de zaterdag van carnaval) maar desondanks was het prachtig weer. De zon had alle sneeuw doen smelten en ik kon dus gerust een stukje rijden om nog iets te kopen. Terwijl ik bij een rontonde kom rijd ik een tunnel binnen die afbuigt naar links, ik zie dus niks. Ik besluit af te remmen tot ongeveer 40km/h. De bocht houdt op en de tunnel gaat weer omhoog. Opeens klap ik vol op m'n smoel en schuif nog ff 10 meter door. Ik dacht dat ik ter plekke debiel was geworden, ik had namelijk nooit van mezelf verwacht dat ik in zo'n flauwe bocht ooit op m'n bek kon gaan. Terwijl ik opsta merk ik dat ik een enorme pijn in m'n been heb en dat ik moeilijk kan blijven staan. Ik til de brommer op, constateer dat de tank een fikse deuk heeft opgelopen doordat de knipperbol er in was geslagen, en dat er nog een heleboel accesoires gesloopt zijn (knipperbol zelf, voetsteun, koplamp zat er tijdelijk niet op dus dat scheelde :) en tot mijn grote verbazing was de versnellingspook onder het blok gebogen, terwijl ik de andere kant op gekletterd was.) Nog steeds verdwaast van de klap ga ik kijken waarom ik nou eigenlijk op mijn bek gegaan was. Ik loop (lees strompel) 10 meter terug, en glij bijna onderuit. De sneeuw die die nacht gevallen was, was mooi gesmolten door alle zon, het vroor echter nog wel, en in die tunnel (waar geen zon komt) was alles weer vastgevroren. Ik was dus slachtoffer geworden van het noodlot en verschrikkelijk ongunstige omstandigheden.

De schade die ik opliep was dus:
- De brommer zelf
- Een gescheurde kuitspier in mijn linkerbeen (terwijl ik rechtsom tegen de grond ging :? )
- Kalk in mijn linkerschouder (wederom vreemd)
- Flink beschadigde handschoenen (rijd dus nooit meer zonder sindsdien)
- Flink beschadigde jas (rijd dus nooit meer in een t-shirt sindsdien)
- Geschaafde knieën
- Een flinke kras op mijn ego '(

Al met al heb ik van deze 2 acties toch een hoop geleerd, en aangezien het allebei door een dode hoek kwam, zal ik voortaan wel 3x nadenken voordat ik zomaar 'op goed geluk' door een bocht rijd. Die kuitspier is trouwens nog steeds niet genezen, moet binnenkort naar fysiotherapie omdat er een klontering is ontstaan :(

Als ik al deze verwondingen op een rij zie staan (met slechts 40km/h) moet ik er werkelijk niet aan denken dat ik op m'n bek ga met een vaartje van 200km/h. Hoewel ik er al helemaal niet aan moet denken dat ik nooit meer zou rijden >:) Je moet je prioriteiten stellen, of dat nou op een brommer is, of over een paar jaar (als ik eindelijk geld zal hebben) op een wat meer vermogende gemotoriseerde 2-wieler.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Oosthoek op 2001-08-06 01:22 ]
 
Op 2001-07-08 11:59, schreef F@zertje:
eerst streetfighterdag in almere
lees maar na in een oude kicxstart.
beetje water in de uitlaat van de blade
verder zeg ik nix
WAAHHHAAAAAHAAAAAAA, Was jij dat?? Ik zat in de organisatie en bij de "security" van die dag ( Andy Hall = goede vriend ).
Beetje water in de uitlaat??????????? Zeg inderdaad maar niks }) :9~

Okay, nu willen wij het ook weten })
 
het begon op de eerste streetfigher dag in almere.
we hadden al wat uren van het mooie spul genoten toen we besloten naar huis te gaan.
nou wil het geval dat er al wat burnouts gemaakt waren van het kaliber :r
dus ik besloot een staaltje van mijn kunnen te tonen.
motor even warm gedraaid en midden op straat een donut neergezet.
als toegift een rolling burnout gevolgt door een wheely. :}
tijdens de wheely staat hij mooi rechtop en net op dat moment krijgt mijn achterband weer volle grip(hij was nog een beetje vloeibaar).
nou was ik de laatste die daar op gerekend had :?
en val er met ongeveer 100 km/u achterover af '(
ik denk "kut hij valt kapot. ;(
de blade denkt daar echter anders over en komt op zijn pootje terecht(hij rijd op dat moment nog gewoon 100km/u)
ik kom zittend op mijn kont tot stilstand en zie de blade een nieuw record vestigen
hij rijd 150 door de straat(en raakt gelukkig niemand :) )
bij een brugje kan hij kiezen op de brug kapot vallen of in het water terecht komen.
hij kiest voor het laatste.
ik zie dit alles gebeuren zittend op mijn kont.
daarna vestig ik een wereldrecord op de 150 mtr (helaas geen officiele tijd waarneming).
de blade ligt 1,5 mtr diep :)
met vereende krachten van wat mensen wordt de blade op de kade getrokken.
de schade :een klein deukje in de uitlaat bocht ;)
en verders overal water in !
de motor wil niet starten en zit vast door het water boven de zuigers.
een monteur van motorhuis almere bied aan om hen in hun werkplaats droog te maken. (klasse )
in de werkplaats blijkt in volgorde van demontage het luchtfilterhuis.inlaatkelken, carbs (tot boven de membramen) ,inlaat buizen 2 cillinders en een uitlaat vol water te staan.
na alles droog gemaakt te hebben en nieuwe olie erin start de blade meteen (this een honda) en blaast heel de werkplaats vol met water wat nog in de uitlaat stond..
geef de mensen van motorhuis almere een dikke fooi en vertrek met een wheely uit de werkplaats(de monteur schudde zijn hierbij zijn hoofd).
als ik het straatje uitrij kom ik weer op de plaats uit waar alles gebeurde.
ik wil niet stiekem wegrijden (en de pirelli dragon moest er toch af) en maak nogmaals een burnout en schakel daarbij door naar de zesde versnelling.
hierna naar huis gereden en alle natte spullen uitgetrokken.
ook de blade even uit elkaar gehaald en met wd40 in gespoten.
als ik mijn laars uittrek blijkt mijn linker voet en enkel geheel blauw te zijn en alles opgerekt(ik liep hiermee wel nog die 150 mtr).
blade heeft verders nog nooit een slag verkeerd gegeven tot ik onvrijwillig afscheid moest nemen (hij werd op school gestolen)
hieronder wat foto's uit de kickstart


water1.jpg

water.jpg

burn.jpg

text.jpg




_________________
Al heb je nog zoveel pk's onder je kont een gek op een F@zer rij je er niet zomaar uit.

[ Dit Bericht is bewerkt door: F@zertje op 2001-08-06 20:07 ]
 
Terug
Bovenaan Onderaan