Wat was jou spannendste moment? (crash/schuiver/bi

hehe,is dat spannend fazer?! Da's hilarisch!!
whehehee.. hail to the king!! :} :} :} :}
 
Sjezus,

We hebben een beroemdheid in ons midden!!! :+
All hail 2 the new born king : http://mailto:F@zertje (F@zertje) !!!

:} :} :} :} :} :} :} :}

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-08-07 00:01 ]
 
niets meer dan grote klasse....

volgende keer gewoon op je fiets blijven zitten...
en dan te water....hehehe :)

:} :} :}
 

Geweldig verhaal....... :)

Minder voor je fiets, maar je hebt zeker wat moois te vertellen als je straks in het bejaardentehuis zit.

Ik kniel voor jouw.. :}

prachtig verhaal
 
Fazertje, had jij ook zo'n burn-out :? })

realburnout.jpg


Dat je dacht dat je moest gaan blussen :? })
 
vandaag wel niet mijn spannendste moment beleeft maar wel het kortst op elkaar

1)de eerste op weg naar werk, enorm gehaast en regen -> slechte combinatie
in het midden van een bocht naar rechts zet ik het gas er wat steviger op en het achterwiel breekt uit, nog net op tijd om het gas terug dicht te draaien of ik lag er! en alles dan nog voor niets want toch te laat en kwartier loon kwijt voor ocharme 10 seconden te laat (inklokken :( )

2)dan vanavond net niet van de weg gereden door een witte bestelwagen. die maakte aanstalten om van het linker rijvak naar rechts te gaan en was, dat dacht ik toch, al naar rechts aan het opschuiven zonder pinken
ging ik die dan al links voorbij toen hij toch terug volledig links kwam en ik werd dus in de middenberm geduwd en tot over de witte lijn ! heb enkele takken tegen mijn arm voelen gaan van de struiken
ik reed toen 150 dus was ik onderuitgegaan kan ik het waarschijnlijk vergeten (wel motorvest maar geen broek/handschoenen en met enkel versleten sportschoenen aan)

3)idem van het eerste maar dan in een bocht naar links, opnieuw schrikken en de boel nog net onder controle maar nu nog een stuk erger dan ervoor. het achterwiel enkele tientallen cm's uitgebroken...
was even een zucht van verlichting

als het regent is het echt kut op een motor, maar liever 5 dagen in de regen rijden en 1 dag in de zon :] , dan 6 dagen met de auto :P !
 
Dan kunnen we de Tuftufclub uitnodigen. Die maken van dat vuurtje met liefde en plezier een fotoreportage.
 
geprobeerd afslag apeldoorn-zuid op de a1 met 140 te nemen. dit kan misschien wel moet er alleen geen zand op de weg liggen want dan breekt je achterwiel "zomaar"uit en kun je asvalt happen. op zich valt zo'n glijer wel mee, echter als je motor wordt gestopt door een verkeersbord en je bekijkt dan de schade, dan valt zo'n glijer wel weer tegen. :(
 
Ik heb mijn FZR600R uit '96 nog maar 2 1/2 maand, dus veel heb ik er nog niet op meegemaakt. Het meest heftige was het ritje op de rondweg. Snelheid was redelijk hoog ca. 110. Komt er een blits autootje naast me rijden en zal mij er ff uit rijden. Ik bedenk me niet en zal ff terugschakelen vanaf 6. Schakel ik 1 versnelling te ver terug. Midden in een lange vloeiende bocht. Blokkeruh!!!!! Met wat knap stuntwerk hou ik de motor op de weg. Gas dicht natuurlijk.
Ik zit nog na te trillen van mijn avontuur, staat er zo'n 400 meter verderop een agent met een lasergun, om het feest compleet te maken. Remmen kon dus al niet meer, maar blijkbaar vond hij de overtreding acceptabel. Ik reed ongeveer 80 (en nog afremmend) waar ik 70 mocht. Vond ik wel netjes van hem. Maar als dat grapje met mijn achterwiel niet was gebeurd, had ik het gas stevig los gehad en was ik waarschijnlijk mijn roze papiertje en mijn mooie brommert alweer kwijt geweest.

Een geluk bij een ongeluk dus *D

Verder nix bijzonders meegemaakt, maar dat hoeft ook niet van mij.
 
één keer een botsing met een voetganger.
één keer gecrached vanwege gladheid, maar aan mij niet al te veel schade, omdat ik het lage kreupelhout prefereerde boven het asfalt.

Spannenste moment: moeilijk kiezen vanwege aan aantal keer "op het randje". Echt spannend was het een keer in Friesland. Ik reed met een redelijk vaartje over een spoorwegovergang heen (enkelspoors lijntje naar Stavoren). Helaas kwam direct na de overgang een haakse boch naar rechts (niet aangegeven of een waarschuwing), en dat terwijl ik net was losser op het asfalt zal ivm. die leuke hobbel daar vlak voor. Op het asfalt nog vol in mijn remmen, maar helaas ging dat snel over in een blubberige grasstrook. Remmen los (reed nog zo'n 60-70 km) en gewicht naar achter..toch trok hij volledig zijn eigen spoor en zeilde ik alle kanten uit... gelukkig geen hekje, en zo'n 20 m verderop kwam ik op een volledig vrijliggend fietspad. Motor erop gezet (moest nog een bocht maken met blubberbanden), waarna ik nog uit kon remmen. Phoe!

Dit soort momenten heb ik enkele keren gehad, maar deze duurde zo lang dat hij in mijn geheugen gegrift staat, al is het uiteindelijk niet echt veel...gelukkig maar.
 
Ach viel wel mee, iedereen schat wel eens een bocht verkeerd in. Ik was allang blij met de volgende situatie:

- Geen tegenliggers
- Flinke open grasstrook
- Geen fietsers

Al met al had het heel anders af kunnen lopen. Ik had in de Eiffel ook eens zo'n mazzel (zou het aan de motor liggen dat ik al die bochten uitvlieg? toenderijd een FJ1200). Bocht verkeerd ingeschat, ook na een heuveltje. Ook hier geen tegenliggers, en het was zo ongeveer de enige plek waar toevallig geen rotswand was, maar een klein parkeerplaatsje. Toen rookte ik gelukkig nog, wat ik daar van harte gedaan heb.

Maar goed... van je fouten leer je (hoop ik). Ben allang blij dat ik nooit een zware crash met ziekenhuis en zo gehad heb (wel een keer 3500 gulden schade, ook niet leuk :( ).

 
Op 2001-08-15 09:48, schreef Fastcruiser:
Wat nou hard remmen en optrekken! Gewoon doorgaan met die handel (ST1100).


Jaja, als ik zo´n ding reed hoefde ik ook niet te remmen voor een bocht.
En gas geven na de bocht is al helemaal niet mogelijk met zo´n ding.
 
Ik hoef me niet te meten aan een supersport (lijkt me ook erg ongezond...er zullen altijd mensen zijn die sneller zijn, ook al rij je zelf op een superbak), maar met een paar leuke bandjes is het toch leuk bochtjes rossen, gewoon het gas erop houden.
Ik wil niet pretenderen dat ik een snelle rijder ben, maar ik zou niet te snel een motor afzeiken, gezien bijvoorbeeld het feit dat de hele redaxie van Kickstart op supersports, zoals zij het zelf noemen "zijn zoekgereden door een moddervette zwitser op een R80GS":))
Eigenlijk zit ik dus in het foute forum, maar ja, sommige topics zijn nou eenmaal interessant, ook voor zo'n slak zoals ik. Bovendien is het één van de aktiefste forums.
Of mag ik niet reageren omdat ik geen supersport heb

Wat de motor betreft: het blijft 300 kilo met 100 pk, voor mij voorlopig voldoende voor op de openbare weg. Bovendien is de grondspeling een stuk beter dan bij bijvoorbeeld een FJR1300.

Voorlopig zou ik niet zonder het slagschip kunnen, al is het alleen maar omdat het mijn enige vervoermiddel is (o wat erg :) ).
 
Ho Ho, rustig maar, het was alleen maar bedoeld als pesterijtje.
Jij begint over remmen en optrekken, en daar voelde ik me over aangesproken (op een prettige manier)

}) }) :)
 
Is OK.

Al moet ik zeggen dat ik steeds meer zin krijg om een buikschuiver aan te schaffen (naast mijn slagschip dan), maar ik ben bang dat ik dan binnen een week plat lig.
Bovendien ga je toch wel aan comfort en formaat hechten: ik vind een Fazer600 echt klein om op te zitten (overgens kan je er wel lekker mee scheuren, al heb ik me nog ingehouden, want hij reageert voor mijn gevoel best giftig (4-in-lijn karakter).

Dus voorlopig tuffel ik wel verder, en ik moet zeggen dat de nieuwe bandjes (Metzeler Z4) het allemaal weer een stuk leuker maken :P .
 
Maat van mij heeft ook zo´n tuperware :) motor, zo noemt die hemzelf maar rijd er ook erg leuk mee, koffers aan de grond ed.
Hij had eerst ook nog een zx9r, maar die heeft die weg gedaan door de vele bekeuringen en hij hoopte hiermee iets minder te scoren.

Maar ja, die jongen heeft een heel ander probleem, als die gas geeft zie die echt niets meer van wat er om hem heen gebeurd.
Zodoende ook die vele bekeuringen.
 
he giz,

shoot an honda rider???

i m sorry....do i ve to take that as an offence....?????
;)
 
nee hoor, hoeft niet.

ik weet nog wel een andere spreuk:

Beter een zus die de hoer speelt, dan een broer die Honda rijdt.

}) }) }) }) })
 
Het kan iedereen overkomen dat hij onzin vertelt; het wordt pas belachelijk als hij dat plechtig doet.
 
Ach wat moet ik hier van zeggen... helaas kan ik Yahama (is het toch?)niet afkraken, want dat vind ik zelf veel te leuke motoren.
Het schijnt binnenkort wel het grootste merk in Nederland te worden ipv. Honda. Vraag is of die Yamaha-rijders dat wel willen, bij het grootste merk zitten.

Toch tijd voor een Duc?
 
Terug
Bovenaan Onderaan