Wat was jou spannendste moment? (crash/schuiver/bi

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
wat was jou spannendste moment op de motor?

waar?
wat gebeurde er precies?
op je b*k gegaan? of bijna.....

jou schuld? (natuurlijk nooit..maar vertel)

kom maar op met die smeuige verhalen...laat ons mede forummers
genieten van jou verhaal.>!>!>!>!>! :P


 
eerst streetfighterdag in almere
lees maar na in een oude kicxstart.
beetje water in de uitlaat van de blade
verder zeg ik nix

 
Ooit heb ik een "bijna poep in de broek" ervaring gehad op de motor
Met zo'n dikke 100 over de ringweg om Hoofddorp heen, lekker weer, heel relaxed, waait er van uit de stuiken een 1 of andere K*T ballon voor mijn wiel
Ik schrok mij de t*ring. het scheelde maar heel weinig of of ik had wat huid op het asfalt achter gelaten.
 
waait er van uit de stuiken een 1 of andere K*T ballon voor mijn wiel
niet het spannendste wat ik heb meegemaakt, maar zeker stof tot nadenken was het toen ik in engeland een vrachtwagen op de snelweg aan het passeren was. Ik zag in de verte een voorwerp op de weg liggen, ik dacht dat het een grote spons was oid.
Toen de vrachtwagen er met 1 wiel half overheen reed bleek het een balkje te zijn die vervolgens met een rotgang richting middenberm gelanceerd werd....

als ik een halve seconde eerder was opgestaan, of als of als of als....
 
Zand in de bocht in de route van tweakertoertocht 1.
Dook een blinde bocht in een halverwege lag er zand, motor recht gegooid en geremd maar ik reed al over het zand dus voorwiel vloog bijna onder me vandaan. Op de een of andere tovermanier ben ik niet omgevallen. :}
Gelijk na de bocht gestopt, helm af en sigaretje opsteken :)

_________________
Bijna alle CBR600F op een rijtje, wie vult me aan ?

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-07-08 13:01 ]
 
Op de weg van Harderwijk naar Kootwijk (aansluiting A1) heb je enkele wegen die rechtstreeks aansluitingen hebben op deze B-weg. Je kan dus als je naar rechts wilt om zo'n weg in te slaan, midden op de B-weg afremmen en dan als het fietspad vrij is (wat er rechts parallel meteen naast ligt) rechtsaf slaan. Sommige automobilisten remmen dus geheel af op de B-weg totdat ze HELEMAAL stil staan, kijken dan rechts (fietspad vrij?) en staan vervolgens alles bij elkaar 5 minuten stil op zo'n drukke B-weg.
Wij motorrijders denken dan al snel: ff aan het gas en je bent er langs, toch? als die andere blikbestuurders dan ff kijken als ze willen inhalen is er niks aan de hand. Maar juist degene die niet kijkt (opa en oma) Die worden dan gevaarlijk. Ikke dus inhalen, net als ik de lange rij auto's voorben gaat de enerlaatste auto nog ff inhalen. Ik rijd inmiddels al dik 100, moet dus vol in de ankers om niet te gaan vliegen over zo'n blik. Nadeel was dat er inmiddels een tegemoet komende vrachtauto aankwam, en dat ik dan op minder dan een halve meter breedte tussen de vrachtauto en de rij wachtenden moet remmen van 100 naar 0. het scheelde niet veel, de adrenaline schoot door me heen, maar ik heb het gered. Al scheelde het HEEL, HEEL weinig.

Lang verhaal, een plaatbeschrijving maakt het verhaal toch spannender, of niet? })

_________________
Zon, Zonniger, MOTORRIJDEN!!!!!!!!!!!!

[ Dit Bericht is bewerkt door: Unstable op 2001-07-08 14:10 ]
 
Paar adrelinestoten opgedaan op de Baars.

- Lange bochten richting A58 rijd vrachtwagen voor me, ik de vluchtstrook op om de bocht mooi te pakken en de vrachtwagen voorbij te komen. Alleen die kut moraalridder vond het zo nodig om mij af te snijden, dus midden in de bocht naast een tientonner die je de vangrail probeert in te rammen. :(

- In dezelfde bochten 140 a 150 rijden en dan moet je punt van je schoenen de grond raken, dat schrok ik ook wel van.

- Of afrit van de Baars nemen en hard en heel schuin bocht ingaan en dan begint je motor achter te zwiebelen, had een lekke band :(
Dat gun je ook niemand :(
 
Afdaling in de regen in Italië. Leuk afkomen op een hairpin en er dan achterkomen dat je een tandje teveel hebt teruggeschakeld.... Flink blokkeren die achterkant dus -> zwabberen en harder knijpen in de voorrem en maar hopen dat die niet óók blokkeerd... Ging goed gelukkig.

Dubbel blokkeren heb ik ook wel eens gedaan, maar dan met opzet in de sneeuw. Heel erg kewl! :]
 
op zolder aan het gassen ,uit komen bocht olie op de baan van een voor mij geplofte cbr 600 .met een enorme highsider eraf .zeker 2.5 meter gevlogen en hard neer gekomen .motor alleen krassen ,kruisbanden gescheurd(volgens de dokter) rug gebleseerd et etc
met de ducati club race 2000 ,eerste rij getraind kop start gemaakt als eerste de veenslang op ,denken dat ze vlak achetr je zitten (en een nieuw voorband) de eerste linkde bocht (de bult ) onderuit en dan onder het glijen achter om kijken en zien dat je tegenstanders de bocht nog in moeten sturen.
met 220 km per uur neerkomen van een wheelie en een enrome tankslapper meemaken ,dacht dat het toen echt voorbij was (geen pak aan alleen leren jas en werk pak) na een paar honder meter eindelijk de zaak wer onder controlle krijgen en knikkende knieen .
en dan die paar keer nog dat je lekker aso tussen auto`s aan het rijden bent (links rechts vluchtstrook ,alles om maar zo hard mogelijke te kunnen rijden ) en dan koekblik coureur bij zich zelf denken laat ik een srecht,links vluchtstrook gaan
alles remmen wat het geleerd heeft en vaak maar net wegkomen zonder kleer scheuren (J.W weet wel wat ik bedoel ,meestal afslag baars)
:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
 
Jaaaaaaren geleden op zandvoort bocht(rob slotermaker?)rechts nar boven te ver links het zand in achterwiel klapt direct onder mijn gat weg boem hobbel tollen etc et mijn yamaha rd350 totaal los ik zelf alleen een behoorlijke enkelkneuzing.En dat met een gangetje van zo'n 150/160km poeehhhhhhhhhh.
2 jaar terug ergens in brabant met een maat lekker topspeedden met de r1 op de linker baan ,he' daar gaat een busje ineens naar links volllllllllllllllllllremmen zwabberende achterwiel en op de meter ging het net goed |(
En er zijn meer moments geweest maar deze 2 staan mij het meeste bij.
 
Een maand geleden is mijn vorige motor totall los geraakt omdat een automobilist me de sloot in drukte, dit gebeurde met een lage snelheid, de schrik viel gelukkig iets mee.

Maar waar ik het meest van ben geschrokken is twee jaar geleden gebeurt. Ik reed op een mooi slingerwegje vlak bij mijn woonplaats. Lekker door de bocht. Komt mijn achterwiel in wat vuiligheid (stront) terecht. De achterkant breekt weg, gelukkig had ik dat al snel weer onder controle. Nadeel is wel dat ik toen in de bocht rechtuit ging, en er van de andere kant een auto aankwam. Die ging gelukkig een halve meter meer naar rechts zodat ik de auto met zo'n 10 cm miste. Anders was het een frontale geworden. Ik heb daarna zo'n twee maand niet goed meer kunnen rijden, omdat ik altijd vlak voor me op de weg keek of er niks lag, op die manier kun je dus niet goed een bocht meer insturen.
 
ongelovelijk wat een verhalen allemaal mannen, ik sta er van te kijken...vooral de redbull man, ik ben blij dat ik nog niet echt spannende momenten heb meegemaakt...

nah dat is niet helemaal waar, ik reed vorige week op een b weg bij purmerend, dat is een weg waar je 80 mag, en ik reed met me motormaatje landsaru, lekker inhalen, beetje trappen enzo...

rijden er 3 auto's voor me,kijk in me spiegel om in te halen...vindt de voorste paardel*l het nodig om links af te slaan... :( ik reed gelukkig met de 2 sec regel, uit schrik kneep ik zo hard me voorrem in dat me voorwiel kort blokkeerde, meteen rem los, en weer aanleggen...van 80 naar 0, op 2 meter afstand van de bumper van me voorganger stond ik stil....ik schrok me helemaal de tandjes ;(

dat was mijn ervaring....
 
Afgezien van de spannendste momenten met de motor zoals schuiver, bijna frontale botsingen etc. vond ik mijn spannendste/leukste moment (ik rij taxi als bijbaantje) wel toen ik die politiewagen van rechts met zwaailichten total loss reed.
 
Ik kwam een bus tegemoet en ik haalde een fietser in en die bus haalde aan de andere kant van de weg ook een fietser in.
Ik kon nog net optijd naar rechts, het scheelde 50cm met mij en de bus anders was ik gelijk met het asvalt. Die bussen zijn een stelletje :+
 
Ik reed laatst achter op en auto die eerst naar links ging, en daarna naar in eens naar rechts ging zonder richting aan tegeven en ik zat al naast hem (vuile k*t weggebruiker) dus ik moest door de berm met een gangetje of 85.
Maar ik heb netjes ffies mijn :j op gestoken naar die eikel en ik ben weer door ge :]

Dat soort mensen moeten ze hun rijbewijs laten afpakken van dat soort achterlijke :+
 
Hmm, effe denken:

Genomineerd:
- plat door de bocht op nat wegdek en het gas er te vroeg en te hard op: net niet plat op mijn bek gegaan.
- plat door de bocht op de snelweg en een steentje onder mijn voorwiel: motor springt weg en mist de vangrail op een halve meter.
- in Noorwegen hard door een blinde bocht: staat er een kudde schapen op de weg.
- vorig jaar in Duitsland: motor in een auto geprakt.

En de winnaar is:
- Een klein steentje ter grootte van 4x3x3 mm. Datum: gisteren. Wat: een niersteen... Dat hoop ik dus echt nooit meer te hoeven meemaken ;(
 
lekker soepie....

het voordeel is dat je over een niersteen niet kan rijden...hehehe

 
A4, spits tijd onwijs druk maar iedereen dik 120 km/pu. Alles rijd dicht op elkaar. Kreeg een beetje last van mijn rug en liet ff het stuur los om me op te rekken .... pak me stuur weer vast en net dat ik hem vast heb rij ik over een baksteen heen :? . Een baksteen midden op de A4, ik schrok me de t*ring.

A10 afslag naar de A2, voor me rijd een aannemertje met een aanhanger vol met troep erop. Ik wil van baan wisselen, kijk in me spiegel draai me hoofd om om in me dooie hoek te kijken en zie vaag iets van die aanhanger vallen. Stuur naar links en zie opeens een grote rol staaldraad op een meter voor me over het wegdek in de berm stuiteren.

Een week later op het zelfde punt verliest er iemand een meter of twintig voor me een schep.

Vanaf die tijd rij ik nooit meer achter :+ met een aanhanger. Of van die vrachtwagens met puin of schroot, valt ook altijd wel wat vanaf.

 
We stormden een aantal jaren geleden met een ploegje motoren
met een gangetje van 140 Boerenhol binnen ( Is een klein gehuchtje
in Zeeuws Vlaanderen!).
Komen we plotseling de fanfare tegen!!
Die gasten konden nog net opzij springen met hun trompetoeters en
trommels e.d. Die waren echt nie blij!
Nix of niemand geraakt, dus toch weer goed afgelopen.
De pampers zaten echter wel goed vol!!

Groetjeszzzzz.
 
trommppeeettteerrrrrrr...drum drum drum...roffelroffelfoffel...SPRINNGNGGGSPPRRIINGGG>.....mmmwwwwhhooorraaggghhh...... :] :] :]

*slik*

*broekjevol*

ik zie het al helemaal voor me.... :9

 
Ik optrekken bij het stoplicht de randweg alkmaar op.
Beetje stevig optrekken.
Zwart vizier op beetje schemerig al buiten dus het zicht niet meer optimaal.
Zie ik ineens in mijn linker ooghoek iets over de weg flitsen.
Trek instinctmatig m'n poot omhoog en voel een milliseconde later een vlinke dreun.
Ik achterom kijken, zie ik een kat 5 cm boven het asfalt 200 keer per seconde om zijn lengteas tollen.
Die kat was dus zeer dood en ik schrok me de tering!

Wil ik verder rijden was m'n schakel pook afgebroken!
Hij stond gelukkig nog in zijn drie dus kon nog rustig naar huis rijden. :]

Koste me 170 piek zo'n nieuw schakel pookje! ;(
 
Ik optrekken bij het stoplicht de randweg alkmaar op.
Beetje stevig optrekken.
Zwart vizier op beetje schemerig al buiten dus het zicht niet meer optimaal.
Zie ik ineens in mijn linker ooghoek iets over de weg flitsen.
Trek instinctmatig m'n poot omhoog en voel een milliseconde later een vlinke dreun.
Ik achterom kijken, zie ik een kat 5 cm boven het asfalt 200 keer per seconde om zijn lengteas tollen.
Die kat was dus zeer dood en ik schrok me de tering!

Wil ik verder rijden was m'n schakel pook afgebroken!
Hij stond gelukkig nog in zijn drie dus kon nog rustig naar huis rijden. :]

Koste me 170 piek zo'n nieuw schakel pookje! ;(
in plaats van te zeggen dat je het heel erg vind dat de kat dood is en dat het kut pookje MAAR 170 gulden was
ben buiten motor liefhebber erg groote dieren liefhebber (voornamelijk katten )
ik zou persoonlijk nog liever op mijn bakkes gaan als een dier doorijden (helaas is het niet altijd te voorkomen ;( ;( )
maar goed even goede vrienden
en nu ik het toch op deze topic meld
had afgelopen maandag weer een moment
gassen op zolder (alweer) rijd er bij ons (de snelste groep) een suflul mee met een rsv mille ,die dacht dat hij een hele heer was ,
het ging goed was aan het rijden met mijn mono duc (45pk bij 135 kilo raceklaar)
wat doet die eikel ,elk recht stuk gaat ie me als een gek voorbij om daar na in de eerst volgende bocht bijna stil te staan .
dat ging dus goed tot we in de ziekehuis bocht kwamen,we gaan gezamelijk de bocht hij voor mij ,ik kijk diep de bocht door ,en voor ik er egr in heb staat die eikel weer zowat stil ,ik uit alle macht remmen om die sufkut te ontwijken(volgende keer schep ik hem mee onderuit)
blokerend voorwiel terwijl ik zowat met mijn elleboog over de grond ga
.
en natuurlijk op plat bek hij rijd gewoon door.
bij deze als je dit leest ,je hebt geluk dat ik me kan beheersen ,maar je had gewoon een groep lager moet zitten ,
greetzzz redbull man ,met 11 katten dan en een zere schouder en nek door een aprillia gek
 
Sja, wat can i say about the cat?

Ik vind het lullig voor die kat en deed het echt niet expres. (Hij ook niet)
Shit happends.

We hebben netjes de dierenambulance gebeld die later die kat is gaan ophalen.....
 
Ik heb geen spannendste moment .... Tenminste niet 1 die ik specifiek onthouden heb...
Met de CB750 tijdens het "jagen" in Frankrijk mijn voetsteuntje verloren omdat ik de boutjes had weggesleten... ( da's redelijk paniek.)
Kben met 240 onderuitgeklapt omdat ik in paniek te hard remde voor een stilstaande auto ( die ik gewoon had kunnen inhalen.)
Ik ben in Turkye ( waar ze motoren helemaal niet kennen.) een paar keer bijna doodgereden ( klagen over nederlandse chauffeurs ??? Ga daar eens kijken. Italie/Frankrijk/Portugal is er allemaal niks bij.)
Ik ben in Frankrijk een paar keer op bergweggetjes de bocht uitgeklapt... Steeds de mazzel gehad dat de tegenliggers uitweken.
Kheb 2 jaar geleden een highsider gemaakt bij het opdraaien van een rotonde...
In 10 jaar tijd elk jaar wel de nodige "spannende" momenten gehad. Het laatste is altijd het spannendste....
 
Terug
Bovenaan Onderaan