wat was jouw eerste motor?

hayabusa1976

MF'er
11 jun 2008
45
0
oosterhout
hoi allemaal ik was eens benieuwd wat bij jullie je eerste motorfiets was en waarom dat model.
en wat denken jullie als eerste motorfiets een hayabusa ? *D
 
Mijn eerste fiets is een Kawasaki ZX-6R uit 2005. Deze fiets heb ik nu een jaar en ik heb er zeer veel plezier mee :]

De redenen om deze te kopen:
  • Ik vind het een mooi ding
  • Lage kilometerstand
  • De fiets had een mooie prijs (voor zo'n recente motor)
  • En hij is groen natuurlijk :9~

Ik denk dat een hayabusa niet de meest verstandige keus is als eerste fiets. Mijn Kawa was en is nog steeds meer dan sterk/snel genoeg. Zeker de eerste paar maanden had ik de fiets niet volledig in mijn macht, dit kwam gedeeltelijk door foute veerinstelling maar ook door mijn onervarenheid, de sportieve zithouding en het vermogen van de fiets.

Maar als jij de Hayabusa en je rechterpols een beetje in bedwang kunt houden zou het best kunnen.
 
Mijn eerste motor is mijn huidige motor. CBR600F uit 2002. Ik heb deze nu ongeveer 1,5 jaar. Maar ik wil nu (eerder dan verwacht) toch wel één met meer power in het laag.
Ik vind het een mooi en fijn ding, maar ergens heb ik spijt dat ik niet gelijk iets zwaarders heb gekocht.
Als jij helemaal weg bent van een hayabusa en je kan jezelf vooral tijdens je newbe kilometers (in tegenstelling tot velen) inhouden, dan zou ik het doen. Anders is het wellicht verstandiger om te gaan voor een motor die je 'tegenhoud'.

Maargoed, er zijn al zoveel topic voorbij gekomen met een dergelijke vraag...
Je moet gewoon kiezen tussen je gevoel en je verstand.
 
Laatst bewerkt:
Een GS500 E Challenge uit 94! Prima beginfiets moet ik zo zeggen. In de tussentijd wel al overgestapt op een honda CBR 600 uit 2002. Prima vervolgfiets, al wordt de volgende waarschijnlijk iets heel anders. Dus geen blade, R1 of busa; ik denk eerder een Aprilia Shiver 750, Triump Speed Triple, KTM Superduke 990/660 of iets dergelijks.

Advies: begin _niet_ met een hayabusa, dat gaat geheid fout!
 
Prima te doen....

Gewoon jezelf in de hand houden en de motor leren kennen. Trek je je niets aan van dat bangmakerij.....
 
Mijn huidige motor een Honda VTR 1000F Firestorm is de eerste.
Gekozen om het (mooie) uiterlijk en het V-twin geluid. Daarnaast heb ik er ook rekening mee gehouden dat ik er elke dag mee rijd. Bewust geen ZX9R gekozen, dit was de tweede optie, omdat ik niet het gevoel had deze motor onder controle te hebben.

Ikzelf zou nooit een Busa als eerste motor nemen; ieder moet dat uiteraard voor zich weten, maar mij niet gezien.... Zoveel vermogen met zo weinig ervaring, kan haast niet goed gaan denk ik dan......
 
Mijn eerste is een ZZR600 uit 1995. Hij moet nog afgeleverd worden. Ik heb alleen nog maar een proefrit gemaakt en die beviel.
 
hoi bedankt allemaal voor jullie reactie .
het is vandaag toch een hayabusa geworden in de kleur zilver grijs ;)
ja in het begin zeker even rustig aan doen en mijn rechterhand kan ik wel in bedwang houden . maar zeker ook erg leuk om te lezen waar iemand anders mee begonen is .
hoop nog meer te lezen
 
dit is de hayabusa die ik heb gekocht vandaag *D
full
 
Mooie bike hoor ;) Mijn huidige en ook eerste 'echt' (crosser niet meegeteld) is een Fireblade. Het hangt een beetje van de persoon af als je beter eerst licht kan beginnen of niet vind ik. Ik reed al lang op brommers en crossers rond. Maargoed, de eerste keer dat ik echt vol in toeren doorschakelde was toch wel ff een moment ter herinnering moet ik zeggen. ;)
 
ik heb wel een grotere foto maar die kreeg ik er niet op ik weet ook niet waarom ja ik ben er SUPER BLIJ MEE *D .
wil je ook een hayabusa?
 
Ik schaam mij diep daarvoor. Het was een Honda CBR1000F.
Wat een zeldzaam voorbeeld van wansmaak was dat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan