Wat was jouw eerste motor?

Honda63

MF veteraan
20 dec 2020
2.649
3.932
Almelo
Hoi allemaal. Ik open dit topic omdat ik nieuwsgierig ben naar onze allereerste motor ervaring. Die eerste keer op een motor rijden was toch geweldig? Merk, type en een fotootje (desnoods van het www). Succes en veel plezier!
 
Voor mij was het een Suzuki T500. Mijn brommertje ingeruild en gaan. Olie bijgevuld (zag niks op het kijkglaasje dus nog maar een liter). Hoog fietsstuur erop geknoeit en rijden maar. Een rookwolk van een kilometer achter me (beetje teveel olie bijgevuld) en halverwege de rit begon mijn stuur te verbuigen. De holle uitlaat opgevuld met staalsponsen tegen de herrie maar die waren ook na een paar kilometer spoorloos. Maar wat een unieke ervaring.☺
800px-Suzuki_T500_02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een DR500 uit 1981, 13 jaar gehad.

Omgebouwd zo door de jaren heen, kop lichtelijk bewerkt, dikke uitlaat, stage 2 nokkenas voor laten maken, en een Mikuni HSR42 carburateur er op. Klonk geweldig en ging als een trein, 55pk op het achterwiel. De versnellingsbak vond het wat minder fijn..
Motor reed best fijn.


DR500[1].JPG
 
Voor mij was het een Suzuki T500. Mijn brommertje ingeruild en gaan. Olie bijgevuld (zag niks op het kijkglaasje dus nog maar een liter). Hoog fietsstuur erop geknoeit en rijden maar. Een rookwolk van een kilometer achter me (beetje teveel olie bijgevuld) en halverwege de rit begon mijn stuur te verbuigen. De holle uitlaat opgevuld met staalsponsen tegen de herrie maar die waren ook na een paar kilometer spoorloos. Maar wat een unieke ervaring.☺Bekijk bijlage 1579216
Ging dat nog een beetje?
 
Voor mij was het een Suzuki T500. Mijn brommertje ingeruild en gaan. Olie bijgevuld (zag niks op het kijkglaasje dus nog maar een liter). Hoog fietsstuur erop geknoeit en rijden maar. Een rookwolk van een kilometer achter me (beetje teveel olie bijgevuld) en halverwege de rit begon mijn stuur te verbuigen. De holle uitlaat opgevuld met staalsponsen tegen de herrie maar die waren ook na een paar kilometer spoorloos. Maar wat een unieke ervaring.☺Bekijk bijlage 1579216
mooie stel tweetakten ondanks de honda viertakt die er bij staat
 
1979 Yamaha XS 250
Januari 18 geworden, gelijk gaan lessen motor nieuw gekocht, stond al in de garage van mijn ouders te pronken.
Helaas had mijn vader in zijn vooruitziendheid er een heel dik slot op gedaan.

eigen fotos zitten ergens onderin een doos.

xs-250.jpg
 
2012 :)

j-2.jpg



En omdat motorrijden vaak begint met een schakelbrommer, m'n Derbi Senda met 70cc, Yasuni pijp en wat missende knipperlichten enzo :+

IMG_5599.JPG
 
Yamaha XS 360, samen met mijn broer. Ik had de motor in het weekend (dienstplicht, dus door de weeks niet thuis), hij doordeweeks.

Een eigen motor, wat was ik daar trots op (en dat ben in met ondertusssen motor 22(of zoiets) nog steeds)!
 
Mijn eerste motor was een Suzuki T350. Tweetaktmotor... Het was nog de tijd dat de tweetakten in de meerderheid waren... Daarna 4x een Suzuki GT 750 ( waterorgel) gehad. Fantastische bikes....had ik ze nog maar haha. Eentje met expansiepijpen, geweldige sound. Nu een vermogen waard. Nog Honda CB 500 , 750 F2 , Kawasaki Z900 en nog meer... Te veel om hier neer te plempen. Nu een fantastisch mooie Yamaha Bulldog. Rij al vanaf mijn 18 jaar en nu ben ik 64. Dus wel veel rijervaring . Fijne jaarwisseling nog en een mooi en veilig en vooral gezond 2021. gr Cardanfreak
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan