Wat was jouw eerste motor?

Ik heb het weer even geupdate dat lijstje, was 4 Honda's vergeten. :+
Nog een Honda bijgevoegd aan het lijstje...400F was ik vergeten, de reden dat ik de CB 400F2 er nu weer bijgekocht heb.
Had er al een foto van gedeeld hier. Die oude CB400F dan hé.
 
Gebben Kreidler 1976 -->
gk70.png

Eerst met 60cc, toen 70cc, en daarna kwam de eerste Honda 80 cc
 
Een lijstje van alles? Ehh, dan ben ik wel even bezig.
Zal me beperken tot de hoogtepunten;
1 = Nog ver voordat ik m'n rijbewijs had (was 14), een Norton 16 H (500 zijklepper). Liep op petroleum en ideaal om als "Lauwrence of Arabian" over het strand te rijden (woonde in IJmuiden),
3 = Een zelfgebouwde 'Enduro', de "CDS DKW' staat hier al ergens een stukje over. Begon zijn leven met een bromfietsplaatje achterop,
4 = Dezelfde "CDS", maar nu met een Kreidler RS blokje eronder. Eerst op een bromfietsplaatje en na het behalen van m'n rose briefje, getransformeerd tot motor !!
6 = Is de DKW RT 250 S, maar daar heb ik al over gemeld,
7 = Een Ducati 350 OHC. Een total-los inruiler, welke ik met m'n vader samen (en diverse 'vreemde' onderdelen) winter 1968 / 1969 transformeerde tot Circuit-fiets. Helaas in de eerste MACZ training, in de 3e ronde schakelde ik uitkomende de Hunzerugbocht terug in plaats van op (ff wennen, zo'n omgekeerd schakelpedaal ). Kon de Duc nie tegen, met een flink oliespoor als resultaat (drijfstang door het carter). Pa boos, Ma blij ! !
9 = Een Kawasaki Avenger 350. Helaas maar 3 weken en 620 km oud geworden,
10= Een tragische episode. Wederom een Avenger 350. Helaas is daar een vriend van mij dodelijk op verongelukt,
12 = Een Suzuki T500 (1970). Na 2 jaar 'Standaard'-races, in 1972 verbouwd tot Circuit fiets. Na een stevige crash bij de Int. 600 km Zandvoort (1974) leek dat even einde motor carrière. In 1975 alsnog een jaartje in Engeland in de "British-AMA Formule 750" mee gereden en in 1984 verkocht aan een verzamelaar.

1973 Nivelles  F750-02.jpg

16 = "Eens wordt je wijs, en koop je een BMW", waren de gevleugelde woorden van mijn vader. Dus in 1992 mijn 2e BMW, een BMW R80GS. Geheel verbouwd voor een 'Overland'-trip naar Australië. Bedoeling was om met een vriend (BMW R100GS) door Turkije, Rusland, Mongolië, China, Vietnam en dan met de boot naar Australië. Helaas eerst een zwaar ongeval (Skiën) en daarna de spanning in het Midden-Oosten. Uiteindelijk nooit verder als Syrië gekomen. De R80GS in 2015 (!) via een BMW handelaar verkocht aan een Engelsman (met dezelfde plannen !)
18 = is m'n huidige "Knorretje", een Suzuki RV125 VanVan. En dat zal ook wel mijn laatste zijn.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste was een Suzuki GS 550, een kanon dacht ik toen in 1977, toen ik jaren later zo eentje een beurtje had gegeven en proef ging rijden dacht ik dat ie maar op 3 cilinders liep.
Ik heb in al die jaren met iedere motor plezier gehad en wil dat nog een tijdje zo houden .
Ook oudere motoren zijn me lief , ik heb een R100 uit 1983 een R1100RS uit 1993 en een monster 1000 ie uit 2005.
Hopelijk bliven we allemaal gezond in deze rare tijden en kunnen we nog lang blijven rijden.
Groeten van Cor
IMG_0096.JPG
 

Bijlagen

  • PICT0030.JPG
    PICT0030.JPG
    226,6 KB · Weergaven: 6
Dat is ook zo, ik rij meestal lekker vlot, maar zeker niet als een idioot. Lekker vlot toeren ermee, en kom je in een situatie dat het wat lastig word, drop a gear, and disappear. Ik heb niet echt veel pk's, 127 aan het achterwiel, maar als het nodig is verdwijn je aan de horizon ermee. :] :]
Dat is juist zo fijn van meer CC's, je hoeft geen versnelling terug te tikken.. ;)
 
Weten jullie trouwens nog wat je tweede motor was? En de derde? En hoeveel je er tot nog toe hebt gehad? Ik ben de tel kwijt.

Ik weet nog wel heel goed welke mijn vijfde motor was, want die staat momenteel in de woonkamer.

https://www.motor-forum.nl/threads/norton-dominator-van-1957-leeft-weer.397833/
Ik heb de mijne hier al eens opgesomd en er is nog niets veranderd.
https://www.motor-forum.nl/threads/poll-hoeveel-motoren-heb-jij-al-gekocht.267809/post-29459831
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motor was een Honda CX500 Silverwing.
P9270076.JPG

Ik werd in 2005 overgeplaatst naar een andere werkplek ivm sluiting van mij werkplek. Om steeds in de file te staan werd ik gauw zat. Vandaar de aankoop. Hij koste niet veel. Ook 2e hands helm, motorpak, laarzen en handschoenen gekocht. Ik wist niet helemaal zeker of het zou bevallen. Toen in de zomer collega's vroegen of ik meeging met een tourtocht was het hek van de dam. Dit ging mijn dagelijks vervoer worden. 2 jaar heb ik met de Silverwing gereden. Daarna kwam er een BMW K1100lt. Bijna gelijk overgenomen van de marechaussee met een kilometerstand van 111000 km.
bmwk1100lt 005.jpg
Hij ging weg met een kilometerstand van 178000 km. In 2017 kocht ik een BMW R1200gs en daar rij ik nog dagelijks mee naar het werk.
20150831_153130.jpg
Dit jaar gaan we met z'n drieën naar Oostenrijk met de motor. Ik kan niet wachten!!
 
Een YZ125 uit 2006. Ik heb deze motor in 2017 als nieuw gekocht en had na 1 maand 4 breuken in mijn enkel.
De motor is toen verkocht aan mijn broertje en het jaar erop kocht ik een kx250f.
Na de kx250f wilde ik iets anders en graag weer 2 takt. De YZ125 heb ik toen weer terug gekocht en er is toen van alles aan verandert zodat hij fijn reed en meer vermogen had als standaard.
De YZ125 heb ik vorige week verkocht en nu is het tijd voor iets anders.
 
Ik heb nog niet een al te lange motor-historie, maar mijn eerste motor was een tweedehands Kawasaki ZR7 waar ik een hoop plezier aan heb beleefd. Nu heb ik een Honda CB1000R uit 2019.

Ik heb nog niet een al te lange motor-historie, maar mijn eerste motor was een tweedehands Kawasaki ZR7 waar ik een hoop plezier aan heb beleefd. Nu heb ik een Honda CB1000R uit 2019.

Bekijk bijlage 1580804
Nice, zit nu ook naar de CB1000 neo cafe te kijken. hoe rijd die ?
 
mijn eerste was een onbezonnen aankoop vanuit het hart:
Honda VFR800FI
full

heerlijke machine om de snelweg mee aan flarden te scheuren, maar te log en onhandig voor mij bij het stallen.
ook het DBS systeem (gecombineerde voor/achter rem) was voor mij als beginneling een issue.
helaas kreeg ik pakweg een maand na de aanschaf malheur op financieel gebied, en moest ik m alweer verkopen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan