Wat was jouw eerste motor?

De eerste
 

Bijlagen

  • c73ece5bed2bd42c56153fcc718ccfc4.jpg
    c73ece5bed2bd42c56153fcc718ccfc4.jpg
    91,6 KB · Weergaven: 15
Mijn eerste motor was een Suzuki GN400:
full


Gekocht voor 600 euro, paar dagen na mijn rijbewijs in 2003. 2 keer mee onderuit gegaan, warmloper gehad, een bout van het oliefilterhuis stuk gedraaid, een wiel opnieuw moeten laten spaken omdat alle spaken verrot waren.
2 maanden later verkocht en m’n CB gekocht. En die heb ik bijna 10 jaar gereden.
 
Wat heb ik met jou te maken? Waarom weet jij van bans? Als ik denk dat ik weet wie je bent, ik heb aangeven aan de moderators: Delete mijn account en mijn posts! Ofwel doen jullie normaal ofwel voer je het uit.
Kleuters! Jij kan enkel weet hebben van bans als je moderator bent.
Dan hoop ik dat je op je wenken bediend word.
 
Dat is nogal een beste machine als eerste motor .💪vertel er eens wat over....☺
1998 thundercat. Was voor mij de ideale beginnersmotor reed heerlijk.
Was ook gelijk de motor die het langste gebleven is.
Met de Superpole uitlaat in wit carbon ook heerlijk om naar te luisteren (persoonlijk maar goed)
 
1609873747765.png

Mijn eerste motor, een LC4 620 uit 1994.
Eerste motor en er ging ook van alles mis.
Ik was nog jong en goedgelovig. Ik dacht dat iemand niet een slechte motor zou verkopen wat dat zou je iemand niet aan doen.

Helaas, binnen 3 maanden kreeg ik de rekening binnen. Ik had gelukkig wel een verse motor, maar het vertrouwen was wel weg.
Ook nog de SEM stator kunnen laten wikkelen.
Al met al was het een leuke motor om mee te beginnen en ook om mee te leren crossen.

Het is wel jammer hoe een persoon een topic zo kan verpesten en schijnbaar zo'n plaat voor zijn kop heeft dat hij dit niet ziet.
Tempted om hem te blokkeren, maar alles zien derailen heeft ook wel wat
 
Bekijk bijlage 1581334
Mijn eerste motor, een LC4 620 uit 1994.
Eerste motor en er ging ook van alles mis.
Ik was nog jong en goedgelovig. Ik dacht dat iemand niet een slechte motor zou verkopen wat dat zou je iemand niet aan doen.

Helaas, binnen 3 maanden kreeg ik de rekening binnen. Ik had gelukkig wel een verse motor, maar het vertrouwen was wel weg.
Ook nog de SEM stator kunnen laten wikkelen.
Al met al was het een leuke motor om mee te beginnen en ook om mee te leren crossen.

Het is wel jammer hoe een persoon een topic zo kan verpesten en schijnbaar zo'n plaat voor zijn kop heeft dat hij dit niet ziet.
Tempted om hem te blokkeren, maar alles zien derailen heeft ook wel wat
Niet alleen dit topic hoor...
 
laat t gaan!

m n 2 , 3 en 4de motoren waren z1000 ,en daarna kwam er nog veel meer kawa rommel langs :t
 
  • Leuk
Waarderingen: Ztje
Oké, hier dan een lijstje van de motoren die ik gehad heb...
Voor dat ik een rijbewijs had, deze 3:
Suzuki RM 125 crosmotor, eentje met dubbele schokdempers achter,
KTM 125, ook een crosmotor,
Jawa-CZ 125 1 pitter, uit eind jaren 60. Zonder kenteken, want ik had hem op een sloperij gekocht. Opgeknapt, en illegaal reed ik er m'n rondjes mee. Ben ermee aangehouden ook.. geen rijbewijs, geen kenteken en onverzekerd. Kreeg slechts een waarschuwing, die agent snapte het wel.
T500, en GT500, waarvan ik 1 goede T500 van gebouwd heb. Die stonden al een tijdje in dozen in de openbare stalling in het flatgebouw wat je op de achtergrond ziet op sommige foto's hier.
Erna kocht ik een Honda CB500F K1, de groene, met de zwarte vlakjes op de tank.
CB500F K4, die kwam erbij, maar snel weer verkocht.
Honda CB 400 F uit '75, een rode.
XS 750 driepitter, daar heb ik veel me gereist, net als met de CB500F K1 trouwens.
Honda CB750 K2,
Honda CB750 K4,
Honda CB750 F1,
BSA C10 uit 1950, gekocht van een man waar ik veel op visite bij ging. Die had een hele mooie verzameling Ariels.
BSA B31, 350cc eenpitter uit 1955.
BSA B33, 500cc eenpitter, uit 1954.
Suzuki GT750 met trommelremmen voor, en een Dunstall tankzit combinatie erop, voorzien van een 3-1 expansiepijp.
Lilac LS12 250cc dwars geplaatste V-Twin, a la Guzzi. Eigenlijk was dat een kopie van de Victoria Bergmeister, met wat verbeteringen.
Lilac (Marusho) is later opgegaan in Kawasaki.
Suzuki GS750, die heb ik maar kort gehad, kreeg last met de bekende CDI en electra dingen waar ze bekend om zijn..
BSA A10 RR, uit 1955. Die heb ik opgebouwd uit de onderdelen die erbij zaten, hij kwam in vele kratjes. Maar wel met originele Lyta tank,
veel Eddy Dow accesoires, zoals de in en uitgaande demping op de voorvork, en een RRt2 Close ratio versnellings bak, een nokkenas met grotere lift en een Amal 10TT9 carburateur. En KF2C ontsteking. Het werd dus een A10 RGS replica.
Kawasaki z650 uit '77, een groene. Met aftermarket gietwielen en een laser competition uitlaat die je van verre horen kon..
Suzuki SV 650 S, 2002. Daar heb ik veel plezier mee gehad, en weer verkocht aan een mede M-F er. Die heeft hem nu nog.
Honda CB 750 F Bol d 'Or, een hele nette originele 1982, zelfs de originele uitlaat zat er nog op. Wilde er eigenlijk een Freddy Spencer replica van maken, heb het niet gedaan omdat ie zo origineel was nog.
Jawa 350 twin, een 634. Leuk origineel motorfietsje, die ook bij een M-F er is nu.
Honda CB 450 K1, '69.
Kawasaki z650c3, een zwarte.
Kawasaki z650 b2 uit '78, heb ik nu nog, net als:
Kawasaki z650b1 '77, was een caferacer toen ik hem kocht, redelijk verkloot dus, maar nu is ie weer origineel.
Omdat ik voor de restauratie van de z650b1 3 partijen onderdelen had gekocht, en een kentenloze z650 heb ik nu nog genoeg onderdelen om er nog 1 op te bouwen. Dat word dan een Bimota endurance replica, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen. De spullen, inclusief tank, zitje en kuipje heb ik wel.
Kawasaki ZRX 1100 R, '98. 2 jaar geleden gekocht, en ik ben er nog steeds blij mee.
Kawasaki ZRX 1200 R, uit '01. Gekocht van de weduwe van iemand die ik heb leren kennen op het amerikaanse ZRXOA forum, maar helaas veel te vroeg is overleden. Die loopt nog steeds niet, heeft een tijd stilgestaan ook, maar geeft niet, het komt goed ermee, net als met het z650 endurance projectje. En waarom ben je er niet mee verder zul je je vragen? Nou hierom.
Honda CB 400 F2 uit '78. Gekocht hier op het forum, voor slechts €500, en bijna helemaal origineel, op de tankstickers na dan, maar die heb ik al gekocht in Duitsland.
Eigenlijk heb ik me genoeg werk op de hals gehaald, maar ik kan het niet laten. *O*

Ongetwijfeld ben ik er een paar vergeten, maar het mag de pret niet drukken. Ik heb er al jaren plezier van.

Sorry voor het lange bericht @Honda63 :]🙂
 
Laatst bewerkt:
Oké, hier dan een lijstje van de motoren die ik gehad heb...
Voor dat ik een rijbewijs had, deze 3:
Suzuki RM 125 crosmotor, eentje met dubbele schokdempers achter,
KTM 125, ook een crosmotor,
Jawa-CZ 125 1 pitter, uit eind jaren 60. Zonder kenteken, want ik had hem op een sloperij gekocht. Opgeknapt, en illegaal reed ik er m'n rondjes mee. Ben ermee aangehouden ook.. geen rijbewijs, geen kenteken en onverzekerd. Kreeg slechts een waarschuwing, die agent snapte het wel.
T500, en GT500, waarvan ik 1 goede T500 van gebouwd heb. Die stonden al een tijdje in dozen in de openbare stalling in het flatgebouw wat je op de achtergrond ziet op sommige foto's hier.
Erna kocht ik een Honda CB500F K1, de groene, met de zwarte vlakjes op de tank.
CB500F K4, die kwam erbij, maar snel weer verkocht.
XS 750 driepitter, daar heb ik veel me gereist, net als met de CB500F K1 trouwens.
BSA C10 uit 1950, gekocht van een man waar ik veel op visite bij ging. Die had een hele mooie verzameling Ariels.
BSA B31, 350cc eenpitter uit 1955.
BSA B33, 500cc eenpitter, uit 1954.
Suzuki GT750 met trommelremmen voor, en een Dunstall tankzit combinatie erop, voorzien van een 3-1 expansiepijp.
Lilac LS12 250cc dwars geplaatste V-Twin, a la Guzzi. Eigenlijk was dat een kopie van de Victoria Bergmeister, met wat verbeteringen.
Lilac (Marusho) is later opgegaan in Kawasaki.
Suzuki GS750, die heb ik maar kort gehad, kreeg last met de bekende CDI en electra dingen waar ze bekend om zijn..
BSA A10 RR, uit 1955. Die heb ik opgebouwd uit de onderdelen die erbij zaten, hij kwam in vele kratjes. Maar wel met originele Lyta tank,
veel Eddy Dow accesoires, zoals de in en uitgaande demping op de voorvork, en een RRt2 Close ratio versnellings bak, een nokkenas met grotere lift en een Amal 10TT9 carburateur. En KF2C ontsteking. Het werd dus een A10 RGS replica.
Kawasaki z650 uit '77, een groene. Met aftermarket gietwielen en een laser competition uitlaat die je van verre horen kon..
Suzuki SV 650 S, 2002. Daar heb ik veel plezier mee gehad, en weer verkocht aan een mede M-F er. Die heeft hem nu nog.
Honda CB 750 F Bol d 'Or, een hele nette originele 1982, zelfs de originele uitlaat zat er nog op. Wilde er eigenlijk een Freddy Spencer replica van maken, heb het niet gedaan omdat ie zo origineel was nog.
Jawa 350 twin, een 634. Leuk origineel motorfietsje, die ook bij een M-F er is nu.
Kawasaki z650c3, een zwarte.
Kawasaki z650 b1 uit '77, heb ik nu nog, net als:
Kawasaki z650b2, was een caferacer toen ik hem kocht, redelijk verkloot dus, maar nu is ie weer origineel.
Omdat ik voor de restauratie van de z650b2 3 partijen onderdelen had gekocht, en een kentenloze z650 heb ik nu nog genoeg onderdelen om er nog 1 op te bouwen. Dat word dan een Bimota endurance replica, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen. De spullen, inclusief tank, zitje en kuipje heb ik wel.
Kawasaki ZRX 1100 R, '98. 2 jaar geleden gekocht, en ik ben er nog steeds blij mee.
Kawasaki ZRX 1200 R, uit '01. Gekocht van de weduwe van iemand die ik heb leren kennen op het amerikaanse ZRXOA forum, maar helaas veel te vroeg is overleden. Die loopt nog steeds niet, heeft een tijd stilgestaan ook, maar geeft niet, het komt goed ermee, net als met het z650 endurance projectje. En waarom ben je er niet mee verder zul je je vragen? Nou hierom.
Honda CB 400 F2 uit '78. Gekocht hier op het forum, voor slechts €500, en bijna helemaal origineel, op de tankstickers na dan, maar die heb ik al gekocht in Duitsland.
Eigenlijk heb ik me genoeg werk op de hals gehaald, maar ik kan het niet laten. *O*

Ongetwijfeld ben ik er een paar vergeten, maar het mag de pret niet drukken. Ik heb er al jaren plezier van.

Sorry voor het lange bericht @Honda63 :]🙂
Indrukwekkend! En veelal ook mijn smaak.😍
 
Mijn eerste motor was een Suzuki GN400:
full


Gekocht voor 600 euro, paar dagen na mijn rijbewijs in 2003. 2 keer mee onderuit gegaan, warmloper gehad, een bout van het oliefilterhuis stuk gedraaid, een wiel opnieuw moeten laten spaken omdat alle spaken verrot waren.
2 maanden later verkocht en m’n CB gekocht. En die heb ik bijna 10 jaar gereden.

Zeer gelijklopend verhaal. Was de eerste motor van mijn broer....op mijn aanraden gekocht. Ahum. Ging van alles aan stuk. Hij deed er te veel autostrade mee...
 
Een totaal andere " opvoeding" van motoren dan de mijne. Dat is ook zo leuk om een helemaal andere insteek te zien dan mijn rode draad îmotorfietsen.
Dat vind ik dus ook, heel leuk om andermans ideen en voorkeuren te zien. 🙂
Zo vind ik jou verhalen over endurance racen ook heel leuk om te lezen. Ik ga graag kijken in Oss, voor de 3 uurs endurance, en Spa voor de bikers classics, al is dat dit jaar niet door gegaan helaas.
 
Deze, maar niet zo mooi.
Heb de foto even van internet:

4F971A0A-DE98-44C5-8DC1-26582B262649.jpeg


Accu kapot: geeft niet, trappen we hem aan.
Zijkap verloren, opgelost met de bodem van een oude emmer..
Het ding is geëindigd in het voorspatbord van een afslaande tegemoetkomende automobilist.
Heel veel plezier van gehad.
 
Ik heb eerder een belegen en conservatieve smaak.
Een lukrake greep uit de sportieve suzuki's
20-22x gsxr 750 model 1985-1987
7 x gsxr 750 model 1988-1991
3x gsxr 1100 model 1986/1989/1991
1x sradje de enige waterkoeler.
Op 1 na allemaal weg.

Maar waar ik veeeeel geluk heb gehad is om mensen te ontmoeten die dezelfde passie delen als classic racer EN....met hun 2 voeten op de aarde zijn blijven staan. Een kleine hechte groep die al 10jaar samen raced .
Hierdoor wisselen wij quasi altijd motoren uit. Dat is nog vaak een begrijpelijk taboe in de motorwereld wegens de dure modellen. Maar die van ons gaan zelden boven de 2000-3000€ en met gebreken. We geven tips en wisselen onderdelen uit.
We komen op vrij rijden dagen met minstens 2 motorfietsen de man. We rijden maar 1/3 van de tijd met ons oud ijzer. De rest van de tijd rijden we op de andere zijn motor.
De races die we samen rijden is endurance en is een ploegsport.
Dit vertrouwen heb ik nog nooit ergens anders gezien.
En als je valt? Dan neem je zijn motor mee en herstel je de schade. We zijn allemaal een minimum beslagen op technisch gebied.

Hierdoor heb ik reeds 10tallen en tientallen motoren kunnen testen die ik nooit bezit heb.
Onze telefoongesprekken in de winter / het hele jaar door : "Welke motor heb je verkocht/ gekocht?"

We bezitten allen nog enkele halve motoren want samen gekocht voor de race. Halve eigenaar.
Er zijn zelfs uitzonderlijk motoren die we reeds +8 jaar bezitten waar we eens goed gaan moeten nadenken van wie het is. (nooit ingeschreven!) Totaly absurd. 8-)
Een paar spanningen , maar nooit ruzie tot nu toe.

68756610.jpg
IMGP6210.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dat hoeft niet hoor Han, je zult ongetwijfeld net zo'n grote lijst kunnen maken. Je rijd al wat langer rond op motoren dan ik hé. 👍
Valt mee Coert, ik heb heel lang geen motor mogen rijden van de verzekering, toen ik ondernemer was geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan