Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan hoop ik dat je op je wenken bediend word.Wat heb ik met jou te maken? Waarom weet jij van bans? Als ik denk dat ik weet wie je bent, ik heb aangeven aan de moderators: Delete mijn account en mijn posts! Ofwel doen jullie normaal ofwel voer je het uit.
Kleuters! Jij kan enkel weet hebben van bans als je moderator bent.
1998 thundercat. Was voor mij de ideale beginnersmotor reed heerlijk.Dat is nogal een beste machine als eerste motor .vertel er eens wat over....☺
Ik wel op jou, want de bent zo enorme übermensch, je voelt je zoveel beter dan anderen.
Moet ik er een plaatje bij tekenen?
Niet alleen dit topic hoor...Bekijk bijlage 1581334
Mijn eerste motor, een LC4 620 uit 1994.
Eerste motor en er ging ook van alles mis.
Ik was nog jong en goedgelovig. Ik dacht dat iemand niet een slechte motor zou verkopen wat dat zou je iemand niet aan doen.
Helaas, binnen 3 maanden kreeg ik de rekening binnen. Ik had gelukkig wel een verse motor, maar het vertrouwen was wel weg.
Ook nog de SEM stator kunnen laten wikkelen.
Al met al was het een leuke motor om mee te beginnen en ook om mee te leren crossen.
Het is wel jammer hoe een persoon een topic zo kan verpesten en schijnbaar zo'n plaat voor zijn kop heeft dat hij dit niet ziet.
Tempted om hem te blokkeren, maar alles zien derailen heeft ook wel wat
Indrukwekkend! En veelal ook mijn smaak.Oké, hier dan een lijstje van de motoren die ik gehad heb...
Voor dat ik een rijbewijs had, deze 3:
Suzuki RM 125 crosmotor, eentje met dubbele schokdempers achter,
KTM 125, ook een crosmotor,
Jawa-CZ 125 1 pitter, uit eind jaren 60. Zonder kenteken, want ik had hem op een sloperij gekocht. Opgeknapt, en illegaal reed ik er m'n rondjes mee. Ben ermee aangehouden ook.. geen rijbewijs, geen kenteken en onverzekerd. Kreeg slechts een waarschuwing, die agent snapte het wel.
T500, en GT500, waarvan ik 1 goede T500 van gebouwd heb. Die stonden al een tijdje in dozen in de openbare stalling in het flatgebouw wat je op de achtergrond ziet op sommige foto's hier.
Erna kocht ik een Honda CB500F K1, de groene, met de zwarte vlakjes op de tank.
CB500F K4, die kwam erbij, maar snel weer verkocht.
XS 750 driepitter, daar heb ik veel me gereist, net als met de CB500F K1 trouwens.
BSA C10 uit 1950, gekocht van een man waar ik veel op visite bij ging. Die had een hele mooie verzameling Ariels.
BSA B31, 350cc eenpitter uit 1955.
BSA B33, 500cc eenpitter, uit 1954.
Suzuki GT750 met trommelremmen voor, en een Dunstall tankzit combinatie erop, voorzien van een 3-1 expansiepijp.
Lilac LS12 250cc dwars geplaatste V-Twin, a la Guzzi. Eigenlijk was dat een kopie van de Victoria Bergmeister, met wat verbeteringen.
Lilac (Marusho) is later opgegaan in Kawasaki.
Suzuki GS750, die heb ik maar kort gehad, kreeg last met de bekende CDI en electra dingen waar ze bekend om zijn..
BSA A10 RR, uit 1955. Die heb ik opgebouwd uit de onderdelen die erbij zaten, hij kwam in vele kratjes. Maar wel met originele Lyta tank,
veel Eddy Dow accesoires, zoals de in en uitgaande demping op de voorvork, en een RRt2 Close ratio versnellings bak, een nokkenas met grotere lift en een Amal 10TT9 carburateur. En KF2C ontsteking. Het werd dus een A10 RGS replica.
Kawasaki z650 uit '77, een groene. Met aftermarket gietwielen en een laser competition uitlaat die je van verre horen kon..
Suzuki SV 650 S, 2002. Daar heb ik veel plezier mee gehad, en weer verkocht aan een mede M-F er. Die heeft hem nu nog.
Honda CB 750 F Bol d 'Or, een hele nette originele 1982, zelfs de originele uitlaat zat er nog op. Wilde er eigenlijk een Freddy Spencer replica van maken, heb het niet gedaan omdat ie zo origineel was nog.
Jawa 350 twin, een 634. Leuk origineel motorfietsje, die ook bij een M-F er is nu.
Kawasaki z650c3, een zwarte.
Kawasaki z650 b1 uit '77, heb ik nu nog, net als:
Kawasaki z650b2, was een caferacer toen ik hem kocht, redelijk verkloot dus, maar nu is ie weer origineel.
Omdat ik voor de restauratie van de z650b2 3 partijen onderdelen had gekocht, en een kentenloze z650 heb ik nu nog genoeg onderdelen om er nog 1 op te bouwen. Dat word dan een Bimota endurance replica, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen. De spullen, inclusief tank, zitje en kuipje heb ik wel.
Kawasaki ZRX 1100 R, '98. 2 jaar geleden gekocht, en ik ben er nog steeds blij mee.
Kawasaki ZRX 1200 R, uit '01. Gekocht van de weduwe van iemand die ik heb leren kennen op het amerikaanse ZRXOA forum, maar helaas veel te vroeg is overleden. Die loopt nog steeds niet, heeft een tijd stilgestaan ook, maar geeft niet, het komt goed ermee, net als met het z650 endurance projectje. En waarom ben je er niet mee verder zul je je vragen? Nou hierom.
Honda CB 400 F2 uit '78. Gekocht hier op het forum, voor slechts €500, en bijna helemaal origineel, op de tankstickers na dan, maar die heb ik al gekocht in Duitsland.
Eigenlijk heb ik me genoeg werk op de hals gehaald, maar ik kan het niet laten.
Ongetwijfeld ben ik er een paar vergeten, maar het mag de pret niet drukken. Ik heb er al jaren plezier van.
Sorry voor het lange bericht @Honda63
Mijn eerste motor was een Suzuki GN400:
Gekocht voor 600 euro, paar dagen na mijn rijbewijs in 2003. 2 keer mee onderuit gegaan, warmloper gehad, een bout van het oliefilterhuis stuk gedraaid, een wiel opnieuw moeten laten spaken omdat alle spaken verrot waren.
2 maanden later verkocht en m’n CB gekocht. En die heb ik bijna 10 jaar gereden.
Ik heb het weer even geupdate dat lijstje, was 4 Honda's vergeten.Indrukwekkend! En veelal ook mijn smaak.
Bekijk bijlage 1581334
Mijn eerste motor, een LC4 620 uit 1994.
Eerste motor en er ging ook van alles mis.
Ik was nog jong en goedgelovig. Ik dacht dat iemand niet een slechte motor zou verkopen wat dat zou je iemand niet aan doen.
Een totaal andere " opvoeding" van motoren dan de mijne. Dat is ook zo leuk om een helemaal andere insteek te zien dan mijn rode draad îmotorfietsen.Ik heb het weer even geupdate dat lijstje, was 4 Honda's vergeten.
Dat vind ik dus ook, heel leuk om andermans ideen en voorkeuren te zien.Een totaal andere " opvoeding" van motoren dan de mijne. Dat is ook zo leuk om een helemaal andere insteek te zien dan mijn rode draad îmotorfietsen.
Dat hoeft niet hoor Han, je zult ongetwijfeld net zo'n grote lijst kunnen maken. Je rijd al wat langer rond op motoren dan ik hé.Mooie lijst Coert, ik ben onder de indruk.
Valt mee Coert, ik heb heel lang geen motor mogen rijden van de verzekering, toen ik ondernemer was geworden.Dat hoeft niet hoor Han, je zult ongetwijfeld net zo'n grote lijst kunnen maken. Je rijd al wat langer rond op motoren dan ik hé.
BMW sytem3 neusje van de zalm ...............toenBlijkbaar bestaat uw type helm al veel langer dan ik dacht.