Wat was van alle motoren die je ooit bezat de motor waar je het meest aan gehecht was (of bent)? Vertel wat je hebt beleefd.

De Norton in mijn avatar, die ik kocht in 1966 en weer verkocht in 1970. Maar ik vond het meeste ervan terug in 2014, gedemonteerd en ik kocht hem voor de tweede keer en restaureerde hem.

Nu staat hij in de woonkamer en als het straks mooi weer wordt ga ik er mee rijden en in gedachten zit mijn lieve freule dan bij me achterop.

Hij gaat nooit meer weg, is niet te koop, ook niet voor een ton en straks als ik er niet meer ben blijft hij in dit huis bij mijn zoon.

Tussen de regels door lees ik een heel verhaal in deze reactie. Bedankt, dit raakt me.

(Alle reacties zijn natuurlijk tof, iedereen die heeft gereageerd of nog gaat reageren bedankt, ik had er wel wat verwacht maar zoveel niet. Echt top.)
 
Hmm... Moeilijke keuze..

Ik denk dat ik van alle motoren dan toch kies voor mijn KMZ K750:
img_20190312_125459-jpg.1363955


In 2010 kocht ik een volkomen onrijdbaar wrak ( Inclusief een kapot motorblok en een vaststaande versnellingsbak) als knutselproject/technische uitdaging/om iets te doen te hebben en met het vaste voornemen om er weer een rijdbaar geheel van te maken. Bij nadere beschouwing bleek het te gaan om een vroeg type K750. Gebouwd bij KMZ (later: Dnepr) in de voormalige Sovjetunie in 1958.
Omdat beeld meer zegt dan 100 woorden: filmpje van de "transformatie". :)

Dat "iets te doen hebben" hield me uiteindelijk niet alleen tot 2016 van de straat, maar bleek ook een motor op te leveren die ik onverwachts heel lekker vond rijden en op een bepaalde manier mijn kijk op motorrijden (en ook een paar zaken er buiten) heel erg veranderde. Twee jaar lang/13.000 kilometer lang heeft íe het braaf volgehouden. Helaas heb ik bij het herbouwen van het motorblok de staat van het (een wat mishandeld)vliegwiel niet goed ingeschat en maakte een deugdelijke scheur daarin tijdelijk een einde aan de lol en iets definitiever een einde aan het leven van de krukas....
Voorzien van o.a. een vers vliegwiel en een andere krukas rijdt 'ie nu sinds twee weken weer rond. :]

Wat een prachtige motor.
En een verhaal waar weer veel tussen de regels door te lezen valt. Bedankt voor je reactie.
 
Maar 1 echte favoriet dat was een RD350LC uit 1980,klein wheelie monstertje,de bocht in en er weer uit op het achterwiel:9~
Niet de mooiste of snelste motor die ik gehad heb maar wel de meeste lol mee gehad.
 
De leukste herinneringen koesterde ik aan mijn CB400F, dit was begin jaren '90 mijn eerste motorfiets. Zo'n 25 jaar na verkoop van mijn Honda kwam ik op Speurders exact dezelfde tegen met bijna hetzelfde kenteken in een hele mooie staat, die kon ik niet laten staan. 2 maanden later kwam ik nog een 400 tegen die ik ook wel erg leuk vond en nu heb ik er dus 2 :) Ik ben ook zeker niet van plan om ze ooit nog weg te doen.
 
In 2011 kocht ik een Kymco Like 200i. Een scooter die over de hele linie maar vooral op uiterlijk hoog scoort qua lulligheid. Zo hoefde ik nooit bang te zijn dat ie gejat zou worden of dat ik mijn hand van het stuur zou moeten halen om iemand te groeten. Puur en alleen een vervoermiddel.

In het verkeer stel je geen ene moer voor, wat een nadeel is. In 2013 werd ik van mijn scooter af gereden door twee in beide spiegels opdoemende koplampen. Eerst zag ik hem gewoon en een seconde later was hij bij me en schepte me.

Kennelijk vond hij het niet de moeite om te stoppen want hij reed door. Tamelijk gewond sleepte ik mezelf en mijn scooter naar de kant. Er was niemand in de buurt en het kenteken heb ik niet gezien. Hij reed door rood, er stond daar een camera dus ik dacht, die pakken ze wel. Dat bleek niet het geval. Hulde aan de Amsterdamse politie.

Ik had geen getuigen en geen dader en het stuur van mijn scooter zat tegen het zadel aan. Frame krom, achteras krom, veerpoten krom, band en alle plastic aan barrels en mijn nummerplaat vond ik terug voor op de achterbrug. De boel werd weggesleept en bij de zaak afgeleverd waar ik 'm gekocht heb. Daar heb ik de boel gerepareerd met veel hulp van de eigenaar die het allemaal erg sneu vond. Dat was top.

Ondertussen herstelde ik van mijn verwondingen, één kant helemaal beurs, lang last gehouden van mijn schouder en een jaar later constateerde de huisarts dat er twee middenhandsbeentjes gebroken waren geweest. Deed ook al steeds pijn met remmen.

Het gekke van het hele verhaal: Na die tijd was ik volkomen krankjorem van die scooter. Ik deed er alles aan, poetsen, religieus onderhoud, gewoon naar staren en ik ben er mee door Zweden, Denemarken, Duitsland, Belgie, Frankrijk, Engeland en Ierland gereden. Hartstikke leuke vakantie.

Het verbaasde mij zelf wel een beetje dat een mens zo verliefd op zo'n lullige scooter kan worden maar later hoorde ik van een deskundoloog dat zoiets een stockholm-syndroom heet. Dat is dat je door trauma aan iemand of iets gehecht raakt, zoals ook in gijzelingssituaties wel gebeurd. Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Dat was het volledige verhaal van mijn vaforiete motor ooit. Nou ja, motor. Scootertje.

Uiteindelijk werd hij met 70k op de klok wel wat moe dus mocht hij naar de sloop.
Roest zacht, trouwe scooter.

Tot zwaaien allemaal.:]
 
Maar 1 echte favoriet dat was een RD350LC uit 1980,klein wheelie monstertje,de bocht in en er weer uit op het achterwiel:9~
Niet de mooiste of snelste motor die ik gehad heb maar wel de meeste lol mee gehad.

Om Obelix te citeren: Het is net als met doperwtjes; De kleinste zijn het lekkerst.
 
De leukste herinneringen koesterde ik aan mijn CB400F, dit was begin jaren '90 mijn eerste motorfiets. Zo'n 25 jaar na verkoop van mijn Honda kwam ik op Speurders exact dezelfde tegen met bijna hetzelfde kenteken in een hele mooie staat, die kon ik niet laten staan. 2 maanden later kwam ik nog een 400 tegen die ik ook wel erg leuk vond en nu heb ik er dus 2 :) Ik ben ook zeker niet van plan om ze ooit nog weg te doen.

Heb ik ook nog gehad, een blauwe. Lekkende koppakking, kokende accu, achterlicht telkens kapot maar met vier-in-één-pijp produceerde het echte leMans geluid. Bromvlieg aan de horizon. En dat naslaan als je van het gas afgaat. Te gekke motor.:t
 
Mijn GSX750F in Sydney. Heb een rottijd gehad in Australië (maar goed, 't is dan ook een rot (spatie) land), en hing daar nog veel meer dan hier aan het genot van een eigen motor, zodat ik eindelijk ook een beetje vrijer van de omgeving kon genieten. Dus die betekende verreweg het meest voor me.
Zo'n motor maakt een hoop goed
 
Ik heb er juist minder goede herinneringen aan de CB400,mijn rijinstructeur had die als lesmotor,daar hij in het begin achterop zat moest ik
een eind naar voren zitten en kwam met mijn knieën tegen de uitstekende delen van de cilinderkop en dat was niet aangenaam
want die werden goed heet.'(:Y
Overigens waren het verder prima fietsjes,een maat van mij had er 1 en ik een modernere CB400N,ik dacht ik zal die ouwe CB400F
eens ff zoek rijden:],dat viel vies tegen,ze gingen precies even hard.|( :Y
 
Laatst bewerkt:
Mijn CB600s is niet mijn fijnste motor geweest, maar mijn motormaatje heeft hem met me uitgezocht toen ik nog geen rijbewijs had. Heb een mooie rit nog met hem kunnen maken net voordat hij afgelopen november in een ongeluk is overleden. Daarom zal mijn Hornet altijd een speciaal plekje hebben in mijn hart ten spijten van alle pech die ik met hem had.

1371407
 
Laatst bewerkt:
A
Mijn GSX750F in Sydney. Heb een rottijd gehad in Australië (maar goed, 't is dan ook een rot (spatie) land), en hing daar nog veel meer dan hier aan het genot van een eigen motor, zodat ik eindelijk ook een beetje vrijer van de omgeving kon genieten. Dus die betekende verreweg het meest voor me.
Australie is een prima land!! Je had niet naar Sydney moeten gaan! ;)
Tasmanie is echt geweldig om motor te rijden..
 
Australie is een prima land!!

Je had niet naar Sydney moeten gaan! ;) Tasmanie is echt geweldig om motor te rijden..
Wellicht, maar Brisbane was nog erger :/ Sowieso, alle westerse landen waar de gemiddelde temperatuur tussen de 0 en de 30 graden ligt zijn geweldig om motor te rijden. Dat is het punt niet. Het gaat mij om de inrichting van de maatschappij. Maar goed, als FvD nog even zo doorgaat gaan we er binnenkort hier ook meer op lijken, want Baudet houdt er ook van. Dat is echter meer iets voor andere topics :)

Hoe dan ook, voor mij was Sydney, en daarmee Australie, een aperte k*#$% tijd en mijn theepotje maakte het heel veel draaglijker. Ook in de Sydneysidese stadsdrukte met over de 30 graden was het meestal toch weer leuk.
 
Deze BMW K1200S!
Bekijk bijlage 1371419
Je kunt er alles mee! Op vakantie, circuitdag, woonwerk.. Zitpositie perfect voor iemand van 190 cm en een powerrrrrrrr!!!
Deze gaat niet meer weg, denk ikO-)
Inderdaad een fijne motor,heeft mij ooit eens het leven gered toen er plotseling een vrachtwagen voor mijn neus
naar links schoot,het abs heeft mij toen zeker een flink ongeluk bespaard.
 
de motor waar ik het meest aan gehecht was, was mn vorige motor: de Fazer
full


het leukste wat ik er mee heb beleefd was een gezellige trainingsdag in Lelystad.
in groep trokken we op, en oefenden o.a. bijzondere verichtingen, uitwijk maneuvres en een andere manier van noodstop maken zonder ABS, dan ik op de rijschool heb geleerd.
dit is ook handig gebleken bij auto's die me te laat opmerkten, waarbij de wendbaarheid van de Fazer me van een botsing redde als remmen geen optie meer was..

verder was het heerlijk om solo allerlei binnenwegen te verkennen.
nooit problemen ermee gehad (op een opgezwollen accu na) en met pijn in het hart moeten verkopen.
voor mij is dit de beste motor die Yamaha ooit gemaakt heeft.

Gr.
Lonewulf
 
Mijn CB600s is niet mijn fijnste motor geweest, maar mijn motormaatje heeft hem met me uitgezocht toen ik nog geen rijbewijs had. Heb een mooie rit nog met hem kunnen maken net voordat hij afgelopen november in een ongeluk is overleden. Daarom zal mijn Hornet altijd een speciaal plekje hebben in mijn hart ten spijten van alle pech die ik met hem had.

Bekijk bijlage 1371407
gecondoleerd
 
Mijn XT660Z Ténéré. Toen ik deze motor kocht heb ik het plezier in het motorrijden weer echt gevonden, terwijl ik daarvoor eigenlijk alleen nog maar woon-werk reed en vrijwel nooit meer voor het plezier. Met deze motor ben ik ook echt langere reizen gaan maken en heb ik de mooiste plekken gezien. Als je weken achter elkaar alleen op stap bent en de hele dag op of bij de motor leeft, dan ga je er stiekem toch best aan hechten. Ik heb hem nog, en zoals het er nu voorstaat doe ik hem nooit meer weg. Ik hecht me niet zo aan spullen, maar ik hem door wat voor reden dan ook kwijtraken dan zou ik dat wel heel erg vinden.

Van woon-werkverkeer kan ik ook genieten. Een lekkere bocht blijft een lekkere bocht, al licht ie in de alpen of in de randstad. Maar ik weet heel goed wat je bedoelt, als je op reis gaat wordt de motor een beetje je huis. Elke dag is anders en je bent ergens anders maar de motor is hetzelfde, een vast punt.
Tot zwaaien:]
 
de motor waar ik het meest aan gehecht was, was mn vorige motor: de Fazer
full


het leukste wat ik er mee heb beleefd was een gezellige trainingsdag in Lelystad.
in groep trokken we op, en oefenden o.a. bijzondere verichtingen, uitwijk maneuvres en een andere manier van noodstop maken zonder ABS, dan ik op de rijschool heb geleerd.
dit is ook handig gebleken bij auto's die me te laat opmerkten, waarbij de wendbaarheid van de Fazer me van een botsing redde als remmen geen optie meer was..

verder was het heerlijk om solo allerlei binnenwegen te verkennen.
nooit problemen ermee gehad (op een opgezwollen accu na) en met pijn in het hart moeten verkopen.
voor mij is dit de beste motor die Yamaha ooit gemaakt heeft.

Gr.
Lonewulf

Heb ik er ook 2 van gehad, het eerste model (1999) en het tweede model (2003), hele fijne fietsen.
 
M'n eerste echte motor, de F650 funduro. Ding had veel op de teller staan (heb hem van 89.xxx naar 105.xxx gereden) en nooit problemen mee gehad. Heerlijke fiets, on -en offroad veel avonturen mee beleeft. Twee keer onderuit gegaan (1e keer mezelf geblesseerd, 2e keer de motor (verbogen stuur en naar alle waarschijnlijkheid een verbogen vorkpoot).
1380042


Ding vrat keerringen... dit in combinatie met het feit dat ik ruim een jaar eerder mijn volledig vermogen rijbewijs gehaald had en ik veel snelweg reed, met pijn in het hart ingeruild op een DL650.

Als ik de ruimte had voor twee motoren dan kwam er een F650 terug, met daarnaast nog een Intruder 1400 ofzo.
 
de motor waar ik het meest aan gehecht was, was mn vorige motor: de Fazer
full


het leukste wat ik er mee heb beleefd was een gezellige trainingsdag in Lelystad.
in groep trokken we op, en oefenden o.a. bijzondere verichtingen, uitwijk maneuvres en een andere manier van noodstop maken zonder ABS, dan ik op de rijschool heb geleerd.
dit is ook handig gebleken bij auto's die me te laat opmerkten, waarbij de wendbaarheid van de Fazer me van een botsing redde als remmen geen optie meer was..

verder was het heerlijk om solo allerlei binnenwegen te verkennen.
nooit problemen ermee gehad (op een opgezwollen accu na) en met pijn in het hart moeten verkopen.
voor mij is dit de beste motor die Yamaha ooit gemaakt heeft.

Gr.
Lonewulf

Een opgezwollen accu? Is dat net zoiets als een onsteking van je mengsel? Of een blauw highbeamwaarschuwingslampje? Om nog maar niet van een bandbreuk of zadeldekscheuring te spreken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan