Wat weer hiervan te denken?

Painter

MF veteraan
26 nov 2005
1.141
107
Oud-turnhout
Volgende waarheid wordt ons weer door alle media meegedeeld. Wat denken jullie hiervan?

"23/10 Flitspaal redt één leven per week"
Een goed geplaatste snelheidscamera redt één leven per week. Dat blijkt uit recent studiemateriaal van het Vlaams Verkeerscentrum. De proef vond plaats op de E19-Noord, tussen Sint-Job-in-’t-Goor en Brasschaat.


Zonder camera registreerden lussen in het wegdek op die plaats in 2006 een gemiddelde snelheid van 126 km per uur. Amper 69% van de auto’s en 65% van de trucks hielden er zich aan de opgelegde snelheden van respectievelijk 120 en 90 km/u.

Dit jaar werd op dezelfde plek een flitspaal gezet. Hierdoor zakte de gemiddelde snelheid van auto’s tot 117 km/u. En plots reden 89% van de automobilisten en 81% van de truckers in de pas.

Veiligheid
“Dit zijn zeer belangrijke cijfers”, aldus minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt (sp. a). “Want voor het eerst wordt duidelijk aangetoond dat het plaatsen van een flitspaal er voor zorgt dat de snelheid daalt. En dat komt de veiligheid ten goede.”

Uit Nederlands onderzoek blijkt dat een reductie van 10 km/u het aantal dodelijke ongevallen met 30% doet dalen. Op onze snelwegen vielen vorig jaar 163 doden. Met juist geplaatste camera’s kan je dus 49 levens, of één per week, redden.
 
Dat is zo'n zelfde onderzoek als dat een alpino petje veiliger is dan een helm....... -O-
 
Volgende waarheid wordt ons weer door alle media meegedeeld. Wat denken jullie hiervan?

"23/10 Flitspaal redt één leven per week"
Een goed geplaatste snelheidscamera redt één leven per week. Dat blijkt uit recent studiemateriaal van het Vlaams Verkeerscentrum. De proef vond plaats op de E19-Noord, tussen Sint-Job-in-’t-Goor en Brasschaat.


Zonder camera registreerden lussen in het wegdek op die plaats in 2006 een gemiddelde snelheid van 126 km per uur. Amper 69% van de auto’s en 65% van de trucks hielden er zich aan de opgelegde snelheden van respectievelijk 120 en 90 km/u.

Dit jaar werd op dezelfde plek een flitspaal gezet. Hierdoor zakte de gemiddelde snelheid van auto’s tot 117 km/u. En plots reden 89% van de automobilisten en 81% van de truckers in de pas.

Veiligheid
“Dit zijn zeer belangrijke cijfers”, aldus minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt (sp. a). “Want voor het eerst wordt duidelijk aangetoond dat het plaatsen van een flitspaal er voor zorgt dat de snelheid daalt. En dat komt de veiligheid ten goede.”

Uit Nederlands onderzoek blijkt dat een reductie van 10 km/u het aantal dodelijke ongevallen met 30% doet dalen. Op onze snelwegen vielen vorig jaar 163 doden. Met juist geplaatste camera’s kan je dus 49 levens, of één per week, redden.
Zou het nie weten,kom d'r nooit dussss :+
 
WAUW! Ik slaap nu veel beter. Dat betekent dus dat als mijn oma morgen oversteekt zij meer kans heeft om te overleven!!!

Nou als dat zo is. Dan plaatsen ze toch om de 50 meter elke keer een flitspaal, dan weet ik haast zeker dat dat wel 99% doden scheelt!! Wat een mooie feiten he. "Flitspaal redt 1 mensenleven per week".

Zullen we dan ook maar gaan flitsen in oorlogsgebieden?? Kunnen ze daar ook mensenlevens redden! Worden ze zo bang van die flitsen, dat ze per abuis om een wapenstilstand vragen! Whoehoee!

:W

Wat een flutnieuwsberichten zeg. Alsof de wereld er nu ECHT beter van wordt.

:')
 
Volgende waarheid wordt ons weer door alle media meegedeeld. Wat denken jullie hiervan?

"23/10 Flitspaal redt één leven per week"
Een goed geplaatste snelheidscamera redt één leven per week. Dat blijkt uit recent studiemateriaal van het Vlaams Verkeerscentrum. De proef vond plaats op de E19-Noord, tussen Sint-Job-in-’t-Goor en Brasschaat.


Zonder camera registreerden lussen in het wegdek op die plaats in 2006 een gemiddelde snelheid van 126 km per uur. Amper 69% van de auto’s en 65% van de trucks hielden er zich aan de opgelegde snelheden van respectievelijk 120 en 90 km/u.

Dit jaar werd op dezelfde plek een flitspaal gezet. Hierdoor zakte de gemiddelde snelheid van auto’s tot 117 km/u. En plots reden 89% van de automobilisten en 81% van de truckers in de pas.

Veiligheid
“Dit zijn zeer belangrijke cijfers”, aldus minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt (sp. a). “Want voor het eerst wordt duidelijk aangetoond dat het plaatsen van een flitspaal er voor zorgt dat de snelheid daalt. En dat komt de veiligheid ten goede.”

Uit Nederlands onderzoek blijkt dat een reductie van 10 km/u het aantal dodelijke ongevallen met 30% doet dalen. Op onze snelwegen vielen vorig jaar 163 doden. Met juist geplaatste camera’s kan je dus 49 levens, of één per week, redden.

Ah dus voor het eerst wordt aangetoond dat de snelheid omlaag gaat (in dit enkele geval dan), daar hangen ze de veiligheid aan vast. Dus eindelijk hebben ze het "feit" dat ze zo graag aanhalen "bewezen".
Namelijk: De flitspalen staan er om de verkeersveiligheid te bevorderen.

:W

Er zijn leugens, grove leugens, en statistiek.
 
dat lijkt me stug, of zijn er plekken van ± 20m2 op het wegennet waar minimaal 1 persoon per week overlijdt ?

Of denken ze dat na de flitspaal niet iedereen weer gas gaat geven (tenminste, diegenen die voor de flitspaal ook al hard reden)
 
Laatst bewerkt:
Kan het fout hebben maar er staan al zoveel flitspalen dat er helemaal geen doden zouden moeten vallen(op basis van 1 flitspaal redt 1 leven per week.
Sterker nog er staan er zo veel dat flitspalen levens zouden moeten genereren.
Dus iets in de trend van"dankzij de flitspalen is het aantal doden dit jaar -152".



:Y :+
 
Ik weet niet of jullie het filmpje hebben gezien maar flitspalen veroorzaken juist ongelukken en doden.

Het is filmpje waar een bus wordt geflitst en dan in paniek op zen dak belandt. Ik kan het filmpje niet vinden op het net.
 
Dit is gewoon weer een mooi stukje propaganda van Koos Spee en zijn roversgilde zodat ze door kunnen gaan met het stelselmatig bestelen van de burger :r
 
Kan het fout hebben maar er staan al zoveel flitspalen dat er helemaal geen doden zouden moeten vallen(op basis van 1 flitspaal redt 1 leven per week.
Sterker nog er staan er zo veel dat flitspalen levens zouden moeten genereren.
Dus iets in de trend van"dankzij de flitspalen is het aantal doden dit jaar -152".
:Y :+
Dat krijg je als je met z'n 2en in de auto zit en zo langzaam rijdt dat je je verveelt...
 
Dit is gewoon weer een mooi stukje propaganda van Koos Spee en zijn roversgilde zodat ze door kunnen gaan met het stelselmatig bestelen van de burger :r
Jouw reactie is propaganda. Je leest flitspaal en denkt: Spee.

Het gaat over belgie....
 
De statistieken kloppen, maar de conclusie niet.

Harder rijden is gevaarlijker, als je het meet in mate van letsel en kans op sterven en überhaupt de kans op een ongeval. Als je het niet gelooft: geeft niks.

Logischerwijze is langzamer rijden dus minder gevaarlijk, gemeten in de mate van letsel bij een ongeval en überhaupt de kans op een ongeval. Als je het niet snapt: geeft niks.

Nu gaat het er om dat vastgesteld is dat het aanwezig zijn van een (werkende) snelheidscontrole, een invloed heeft op de gereden snelheid door weggebruikers. De snelheid gaat kennelijk omlaag.

Nu komt de foutieve conclusie. De twee onderzoeken worden gecombineerd, en dan krijg je: een camera zorgt voor veiligheid.

Maar het is juist de gereden snelheid die hier de factor is, niet de camera.

Het kan best zijn dat mensen zo druk bezig zijn met kijken naar die camera, remmen voor die camera, schelden tegen die camera, bedenken hoe die camera onklaar gemaakt kan worden, enz, enz, dat ze weliswaar langzamer rijden, maar niet meer opletten.

En er zijn vast wel meer factoren te bedenken om de conclusie van de journalist (nee, niet Koos Spee) onderuit te halen.

En we weten allemaal welke invloed niet opletten heeft op de verkeersveiligheid.

De uiteindelijke oorzaak is het gedrag van de individuele weggebruiker. Niks meer en niks minder.
 
Dit is er wel een voor een Darwin award. Als uit onderzoek blijkt dat als in het hele land de snelheid met gemiddeld 10 km daalt dan zullen er dus 49 minder doden vallen. Dat is dan dus niet 1 per flitspaal per week maar voor alle snelheidsverlagende maatregelen bijelkaar. Wat de bijdrage van de flitspaal daaraan is, wie het weet mag het zeggen, maar het zou weleens 0,000001% kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
De statistieken kloppen, maar de conclusie niet.

Harder rijden is gevaarlijker, als je het meet in mate van letsel en kans op sterven en überhaupt de kans op een ongeval. Als je het niet gelooft: geeft niks.

Logischerwijze is langzamer rijden dus minder gevaarlijk, gemeten in de mate van letsel bij een ongeval en überhaupt de kans op een ongeval. Als je het niet snapt: geeft niks.

Nu gaat het er om dat vastgesteld is dat het aanwezig zijn van een (werkende) snelheidscontrole, een invloed heeft op de gereden snelheid door weggebruikers. De snelheid gaat kennelijk omlaag.

Nu komt de foutieve conclusie. De twee onderzoeken worden gecombineerd, en dan krijg je: een camera zorgt voor veiligheid.

Maar het is juist de gereden snelheid die hier de factor is, niet de camera.

Het kan best zijn dat mensen zo druk bezig zijn met kijken naar die camera, remmen voor die camera, schelden tegen die camera, bedenken hoe die camera onklaar gemaakt kan worden, enz, enz, dat ze weliswaar langzamer rijden, maar niet meer opletten.

En er zijn vast wel meer factoren te bedenken om de conclusie van de journalist (nee, niet Koos Spee) onderuit te halen.

En we weten allemaal welke invloed niet opletten heeft op de verkeersveiligheid.

De uiteindelijke oorzaak is het gedrag van de individuele weggebruiker. Niks meer en niks minder.
:o jij nam zelfs de moeite om dit geheel toe te lichten? :} ik had daar echt geen zin in :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan