Wat weer hiervan te denken?

Dit is er wel een voor een Darwin award. Als uit onderzoek blijkt dat als in het hele land de snelheid met gemiddeld 10 km daalt dan zullen er dus 49 minder doden vallen. Dat is dan dus niet 1 per flitspaal per week maar voor alle snelheidsverlagende maatregelen bijelkaar. Wat de bijdrage van de flitspaal daaraan is, wie het weet mag het zeggen, maar het zou weleens 0,000001% kunnen zijn.

Weet jij wel wat een Darwin award is? :?
 
Ja dat is de award voor mensen die zo dom zijn dat ze zich zelf van kant maken en ik vind dat de persoon die dit bijelkaar redeneert zo dom is dat ie dat zou moeten doen :)
 
Laatst bewerkt:
Een goed statisticus weet alles cijfermatig alles goed te praten. :Y


dat is geen bewijs van een goed statisticus, dat is juist het verkeerd interpreteren van je gegevens. Nu wordt gewoon verhaal A aan verhaal B gekoppelt en dat gaat dus niet helemaal op.
Beter kijken ze hoeveel doden er op die weg zijn gevallen in de afgelopen 5 jaar en kijken ze de komende 5 jaar hoeveel doden er vallen. Dan pas kan je concluderen wat het echte effect is.

Misschien gaan door die flitspaal wel juist mensen als een gek op hun rem staan met gevolg dat er weer andere ongelukken gebeuren.
 
Ze vergeten mee te nemen in het onderzoek dat er steeds meer moderne outo's rondrijden met extra kreukelzone's en tig airbags die de dodelijke afloop voorkomen.
Ze rekenen in verkeersslachtoffers en niet van ongevallen.
Kans is groot dat ze het aantal ongelukken op die plek gaan tellen dat er meer ongevallen zijn omdat de mensen als een gek in de ankers gaan als ze hem zien waardoor de achterligger erop knalt.
 
Ja dat is de award voor mensen die zo dom zijn dat ze zich zelf van kant maken en ik vind dat de persoon die dit bijelkaar redeneert zo dom is dat ie dat zou moeten doen :)

Oké... Je weet het min of meer, maar begrijpt het niet. Klok en klepel. Maakt niet uit. :)
 
10 km minder is dus 30 % minder doden...
35 kmh minder betekend volgens hullie dus geen doden meer op de snelweg....

nou waar wachten we op
 
Alle fastfood ketens verbieden redt vast ook 1 leven per week,
alle vervoersmiddelen behalve wandelen redt vast veel meer levens per week :+
 
sinds wanneer is wandelen een vervoersmiddel?

Hoe zou jij het dán willen noemen? Het is én blijft een middel om jezelf/dingen te vervoeren.
Als er nou voertuig had gestaan........ dan was het een ander verhaaltje geweest ;)


10 km minder is dus 30 % minder doden...
35 kmh minder betekend volgens hullie dus geen doden meer op de snelweg....

nou waar wachten we op

Dan zou je -5% doden hebben ... volgens die berekeningen, en dat kán dus niet ... -> Verhaaltje van procenten en doden rammelt dus weer aan alle kanten. })
 
Laatst bewerkt:
Kan het fout hebben maar er staan al zoveel flitspalen dat er helemaal geen doden zouden moeten vallen(op basis van 1 flitspaal redt 1 leven per week.
Sterker nog er staan er zo veel dat flitspalen levens zouden moeten genereren.
Dus iets in de trend van"dankzij de flitspalen is het aantal doden dit jaar -152".



:Y :+

_O- _O-
 
Ze vergeten mee te nemen in het onderzoek dat er steeds meer moderne outo's rondrijden met extra kreukelzone's en tig airbags die de dodelijke afloop voorkomen.

Vertel dat aan al diegenen die ik al naar het graf heb mogen dragen. En dat waren geen klappen van 180/u, gewoon gevalletjes vette pech. Oh ja, in de meest gesofisticeerde Duitse makelijtjes. Vaak helpt een airbag geen drol. Maar mensen wanen zich onsterfelijk omdat ze er hebben. Kijk eens naar die aflevering van Top Gear waar ze dure SUVS testen die crashen met 50 (!) km/u.
Slaapwel! :z

Kans is groot dat ze het aantal ongelukken op die plek gaan tellen dat er meer ongevallen zijn omdat de mensen als een gek in de ankers gaan als ze hem zien waardoor de achterligger erop knalt.

Idioten die zo hard rijden met twee zo dicht op elkaar dat er zo ontzettend hard in de ankers moet gegaan worden bij een paal dat er een ongeluk met dodelijke afloop op volgt, horen niet in een voertuig. :N
 
Gaan we verder: Wat heeft een "object" te maken met een "middel" ? Een middel hoeft niet persé iets fysieks/tastbaars te zijn.
 
Laatst bewerkt:
We zouden 'oorlog' moeten verbieden. Wat zou dat een hoop mensenlevens schelen.
 
Als politici ook maar iets begrepen van statistiek, waren het geen politici.
(heb ik even Plasterk buiten beschouwing gelaten, dat is een uitzondering.)
 
Ze zeggen 1 ding wel juist, een goed geplaatste paal. Alleen op de snelweg is die niet goed geplaatst. Of willen ze ons nu echt wijsmaken dat op een rechte snelweg en op dat stukje van pak em beet 100 meter elke week een dode valt? Een paal in de bebouwde kom op een gevaarlijk kruispunt, natuurlijk gewoon doen maar probeer niet dit soort onzin te verkopen.
 
Jouw reactie is propaganda. Je leest flitspaal en denkt: Spee.

Het gaat over belgie....

Kan zijn, maar alle flitspalen daar zijn naar Nederlands voorbeeld in de grond geprikt.

Zelfs in de VS zag ik een Nederlandse flitspaal kun je nagaan hoever het spee-virus zich verspreid over deze planeet.
 
Dit is geen onderzoek, dit heet propaganda.

pro·pa·gan·da de; v(m) alles wat men doet om aanhangers te winnen: ~ maken


Als je het over het artikel hebt, correct.

Maar het onderzoek op zich is dat niet. Het verzamelt feiten. Dat mensen niet goed lezen, niet goed genoeg nadenken en verkeerde conclusies trekken, doet daar niks aan af.

Je ziet dat verschijnsel ook regelmatig hier op MF.

Gewoon lekker hard roepen, en het liefste in de richting die je zelf het beste uit komt ;)
 
Kan zijn, maar alle flitspalen daar zijn naar Nederlands voorbeeld in de grond geprikt.

Zelfs in de VS zag ik een Nederlandse flitspaal kun je nagaan hoever het spee-virus zich verspreid over deze planeet.


Tis wat he, wat een kut land toch.

Gaan ze ook nog eens de coffeeshops bij jou sluiten.... :r
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat lijkt me stug, of zijn er plekken van ± 20m2 op het wegennet waar minimaal 1 persoon per week overlijdt ?

Het artikel is misleidend: het is niet één flitspaal die per week een leven redt, het zijn álle flitspalen bij elkaar die sámen een leven per week redden. En zelfs dat is dan weer een zwaar vertekend beeld, want ik kan me voorstellen dat sterfgevallen op de snelweg heel anders zijn dan sterfgevallen in de bebouwde kom, dat flitspalen op de snelwegen dus ook een ander effect hebben... Of dat een ongeluk met één auto bijvoorbeeld vier doden als gevolg heeft, en niet één per ongeluk... Blah blah blah, het artikel is zo krom als een cirkel, gaat nergens over, compleet verkeerd gebracht.

Een statisticus zal ook niet zo graag zulke harde conclusies aan onderzoek willen verbinden, aangezien het doorgaans om kansberekening gaat. Journalistiek echter zoekt graag naar opvallende headlines en ik kan me voorstellen dat beleidsmakers / opdrachtgevers ook maar wat graag bepaalde conclusies lezen in de statistiek. Met als gevolg gedegen onderzoek met belachelijk schrijfwerk.
 
Het artikel is misleidend: het is niet één flitspaal die per week een leven redt, het zijn álle flitspalen bij elkaar die sámen een leven per week redden. En zelfs dat is dan weer een zwaar vertekend beeld, want ik kan me voorstellen dat sterfgevallen op de snelweg heel anders zijn dan sterfgevallen in de bebouwde kom, dat flitspalen op de snelwegen dus ook een ander effect hebben... Of dat een ongeluk met één auto bijvoorbeeld vier doden als gevolg heeft, en niet één per ongeluk... Blah blah blah, het artikel is zo krom als een cirkel, gaat nergens over, compleet verkeerd gebracht.

Een statisticus zal ook niet zo graag zulke harde conclusies aan onderzoek willen verbinden, aangezien het doorgaans om kansberekening gaat. Journalistiek echter zoekt graag naar opvallende headlines en ik kan me voorstellen dat beleidsmakers / opdrachtgevers ook maar wat graag bepaalde conclusies lezen in de statistiek. Met als gevolg gedegen onderzoek met belachelijk schrijfwerk.

:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan