Wat wordt jouw nieuwe Brik?

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Mensen,

Nog plannen om een nieuwe te kopen? Of een erbij?
Plaats hier je plannen! :)

Ik zelf wil, als ik zat ben van mn cb250 en zwaar RBW heb, een dikke Guzzi in caferace stijl *D
 
Heb er net weer een brikkie bij, maar dat wist je al.
Wil ook nog wel eens een ouwe cafe racer en een HD WLA uit \'42. Maar dat zal wel een droom blijven.
 
Hier is mijn nieuwe brik (?)

Deze pas gekocht, maar dit is mijn volgende droom.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ik zou toch wel eens een Waterbuffel willen hebben, eigenlijk... Suzuki GT750

Mooi hoor: 3 cyl tweetakt, watergekoeld...

gt750-1b.jpg


Het liefst het \'oude\' type dus, met de trommelrem. Mooi! :} Een \'J\' dus.

Kijk en het lijkt me duidelijk waar het uiterlijk op geinspireerd is....
(hint hint: het komt ook uit Japan...)
 
Laatst bewerkt:
heb net een brik gekocht en als die klaar is (hij gaat als de nieuwe schuur er is uit elkaar) zie ik wel wat ik tegen kom.
 
Volgende brik wordt een URAL zijspan. Of een Dnepr. :} :} Tegen die tijd verkoop ik de CB wel weer, dus als iemand interesse heeft mag die zich nu vast melden 8-)

Maar eerst nog even de Triumph fiksen :P .
 
- roept zaggies: \'MELD\' -......... :) .....

Ik hou je in de peiling... :)


Maarrrrr... misschien blijft de Honda ook wel en wordt het een caferacer. Misschien blijft ie wel en wordt het helemaal niets anders dan nu. Misschien misschein. Dus het is maar goed dat je niet te hard geroepen hebt :P

Is je eigen brommer nu weer OK?
 
Mensen,

Nog plannen om een nieuwe te kopen? Of een erbij?
Plaats hier je plannen! :)

Ik zelf wil, als ik zat ben van mn cb250 en zwaar RBW heb, een dikke Guzzi in caferace stijl *D

Jaja dat wil ik natuurlijk uiteindelijk ook. Maar wat een prijzen voor een beetje gezonde Guzzi uit 1970-1977. En wil je dat restaureren of ombouwen dan mag je nog een extra geldboompje planten want onderdelen zijn niet zo voorradig en goed geprijst als die van onze oude Honda\'s. Wil je Guzzi gaan rijden, kun je dus beter een fiets kopen die al voor een groot deel is zolas je wilt...(tip van Floris)

Guzzi is dus de droom, Honda nog steeds de werkelijkheid. Mijn CB500F2 ligt goeddeels uitmekander. Met motorrevisie bezig (voor de tweede keer in half jaar). Had namelijk de nokkenasketting niet zo fraai gemonteerd waardoor het verbindingsplaatje eraf was gelopen, en u raadt het al, koprevisie nodig was.

Ben in het proces de carterdelen te herstellen in nieuwstaat maar ik ben er nog niet helemaal uit. Morgen krijg ik mn polijstset binnen en kan ik beginnen. Ik denk dat ik liever de originele doffe glans op de delen hou dan de meer hoogglans die je wel vaker ziet bij gepolijst alu. Daarbij denk ik toch een beschermlaag aan te brengen zodat het metaal beschermt is, ik wil toch alle dagen kunnen rijden en niet elke week te hoeven poetsen. maar we weten ook dat blanke lak op hete delen vroeg of laat gaat vergelen. Een echt dilemma :?

Oh ja, wete iemand waar je aluminium kunt laten stralen en wat het kost? (omg. amsterdam)

Sjaap, ik kan de foto\'s van de gepolijste delen niet zien maar ben wel benieuwd hoe het is geworden.

Ik zie graag meer tips/ervaringen over glans t.o.v. satijn (OEM) bewerken en wat voor soort lak we zouden moeten gebruiken.

(misschien deze discussie in een ander topic verder voeren?)
 
Eigelijk voor beide. Ik heb hem genomen voor zijn weelderige haardos... maar na een tijdje begon hij het te verliezen. Hij trouwde mij voor het geld en was in de veronderstelling dat ik er had maar dat was verkeerd gegokt van hem :+ :+

Ik ken dat :X ..... }) ... ;) .....(maar dan andersom)...... O-) ..... :X
 
Ik koop geen nieuwe motor, elke winter ondergaat \'ie een metamorfose. Deze winter wordt de fiets weer helemaal verbouwd :9
 
De meeste dromen zijn bedrog.... en ik die dacht dat je nu voor een eindje \"uitgedroomd\" was. Wat een geluk dat je zo rap niet van vrouw verwisselt als van auto/motor. :+

Ahwel KZ ik zie dat uw lief ook aanwezig is hier op het Forum. Gij zult nu wel een beetje moeten uitkijken he manneke! :) :)
 
Ik koop geen nieuwe motor, elke winter ondergaat \'ie een metamorfose. Deze winter wordt de fiets weer helemaal verbouwd :9

Ja het begint er bij mij ook wel een beetjeop te lijken Floris, maar ja we zijn wel lekker bezig toch? :) En minder kwijt als de anderen :) :) of ehhhh....heb ik dat verkeerd?.... :+

mmmmmmhh, zou wel eens tegen kunnen vallen, was wel blij dat ik mijn wielen met banden en volgende week ook mijn ketting heb kunnen verkopen, dat scheelt weer wat pleuro\'s. :)
 
voorlopig geen nieuw brik. Mijn volgende motor wordt een KTM LC4 adventure of een BMW GS (R100 of F650). De R100 zou in aanmerking kunnen komen als brik.
Een Ural zijspan staat ook nog op het lijstje.
 
als tweede brik een CBR 600 uit \'89 -90 erbij lijkt me wel geinig ,ik aas een beetje op de motor van een collega maar die doet hem waarschijnlijk volgend jaar pas weg en dan zijn we allang geen collega\'s meer .
Je hoeft geen collega\'s te zijn om iets van elkaar te kunnen kopen, toch?

Hé Ralf.... ;) ......(waar zit dat streepie die de andere kant opwijst.... }) ..>é<..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan