wat zal ik kopen van mijn centjes

fazerboy

Die hard MF'er
7 mrt 2002
667
0
rooi
gisteren dus gevallen (zie topic boerin in jeep kijkt niet uit (vfr800 total loss) )

alles doet zeer en mijn schouder voelt als iets van 100 kilo, ik kan nauwlijks mijn arm optillen !

verders is slapen met van die schaafwonden ook geen pretje

aangezien ik all-risk verzekerd ben komt er dus zeker een nieuwe motor, echter denk ik niet dit jaar meer want als alles is afgerond zijn we al in eind augustus !

de planning is dan ook om in het voorjaar een ander/nieuwe motor te kopen

regelmatig rij ik met demo's en andere fietsen bij mijn dealer en weet dus wel een beetje wat ik wil (zie onder)

-XJR1300 (nieuw, overjarig model uit '02)
-fazer 1000 (nieuw, overjarig model uit '02
-X-11, (gebruikt uit '02 met 28.000km en staat nu voor €8.250 geprijst)
-BMW r1100s met sportdempers (kome rond de €9.000 uit '00, bewuste keuze hoewel de motor vrij flauw is en zeker geen kick factor heeft)

Gezien mijn lengte van 2 meter en gewicht van 110 kilo kan ik helaas niet op de nieuwe fazer 600 :( Want wat rijdt dat ding toch fijn

Een vtr1000 raadt iedereen me af , dus dat zullen we ook maar niet doen


heeft iemand van jullie nog een leuk advies ?

budget is +/- €10.000


maarten
 
Ik zou zeggen, ga voor de VTR Firestorm! Waarom raadt iedereen je dat af? Het is een juweel van een motor! Ongelovelijk sterk, ongelovelijk snel, enige nadeel is dattie een nogal kleine actieradius heeft (kleine tank, geen werelds verbruik).

En volgens mij pas je met je 2 meter er prima op!
 
Ik zou zeggen, ga voor de VTR Firestorm! Waarom raadt iedereen je dat af? Het is een juweel van een motor! Ongelovelijk sterk, ongelovelijk snel, enige nadeel is dattie een nogal kleine actieradius heeft (kleine tank, geen werelds verbruik).

En volgens mij pas je met je 2 meter er prima op!


ik vindt fr motor wel mooi, maar het verschil met een vfr800 in vermogen moet zo weinig zijn. de beleving is wat teld natuulrijk enm die zal zeker groter zijndan de vfr800

ik denk dat ik een nieuwe fazer 1000 ga kopen , ik weet er nog een te staan (overjarig uit '02. nieuw kosten ze iets meer dan €10.000 dus een overjarige moet wel weg kunnen voor €9000 a €9500 lijkt me

heb toch niets in te ruilen ;)
 
KOOP EEN R6 HEB IK GISTER OOK GEDAAN !!! WREED.. maar ja jij was ook al mer gewend dan ik natuurlijk, koop een motor die je mooi vind, en die lekker rijdt KLAAR
 
gisteren dus gevallen (zie topic boerin in jeep kijkt niet uit (vfr800 total loss) )

alles doet zeer en mijn schouder voelt als iets van 100 kilo, ik kan nauwlijks mijn arm optillen !

verders is slapen met van die schaafwonden ook geen pretje

aangezien ik all-risk verzekerd ben komt er dus zeker een nieuwe motor, echter denk ik niet dit jaar meer want als alles is afgerond zijn we al in eind augustus !

de planning is dan ook om in het voorjaar een ander/nieuwe motor te kopen

regelmatig rij ik met demo's en andere fietsen bij mijn dealer en weet dus wel een beetje wat ik wil (zie onder)

-XJR1300 (nieuw, overjarig model uit '02)
-fazer 1000 (nieuw, overjarig model uit '02
-X-11, (gebruikt uit '02 met 28.000km en staat nu voor €8.250 geprijst)
-BMW r1100s met sportdempers (kome rond de €9.000 uit '00, bewuste keuze hoewel de motor vrij flauw is en zeker geen kick factor heeft)

Gezien mijn lengte van 2 meter en gewicht van 110 kilo kan ik helaas niet op de nieuwe fazer 600 :( Want wat rijdt dat ding toch fijn

Een vtr1000 raadt iedereen me af , dus dat zullen we ook maar niet doen


heeft iemand van jullie nog een leuk advies ?

budget is +/- €10.000


maarten



Waarom denk je niet eens aan een zware all-road als bv de v-strom 1000. Vermogen genoeg, comfortabel voor jouw lengte en gewoon een heerlijke all-round fiets
 
aangezien ik all-risk verzekerd ben komt er dus zeker een nieuwe motor, echter denk ik niet dit jaar meer want als alles is afgerond zijn we al in eind augustus !

de planning is dan ook om in het voorjaar een ander/nieuwe motor te kopen

in augustus begint het echte :] weer.
 
als ik zou moeten kiezen zou het tussen de fazer 1000 en de xjr1300 gaan. de xjr vind ik mooier om te zien, maar de fazer rijdt zo fijn. is gewoon een R1 met een andere zithouding. daar kun je lekker sportief op rijden.

maarja. de looks van de XJR he.

ik denk ook dat het comfort van de Fazer (kuipje) iets beter is dan de xjr. tja. als je van een comfortabele VFR af komt is dat misschien iets om te overwegen. met een fazer kan ik nog lekker met 150+ over de snelweg cruisen. met zo'n complete nakedbike hou ik dat niet lang vol. maar ik heb dan ook niet het postuur van NitroMax hierboven ;)

ps. de X11 vind ik niet mooi en de BMW. tja. je kunt er flink mee sturen en met een paar open pijpen zit er een bruut geluid in, maar ik vind hem toch.. tja.. ik weet het niet.

KOOP EEN R6 HEB IK GISTER OOK GEDAAN !!! WREED.. maar ja jij was ook al mer gewend dan ik natuurlijk, koop een motor die je mooi vind, en die lekker rijdt KLAAR
Gefeliciteerd :] . heb ik ook gedaan (overgestapt van een VFR naar een R6, omdat ik toch bijna geen grote tochten rij en wat beter wilde sturen. maarja. das natuurlijk een racebike en niet een naked als wat de topicstarter eigenlijk wil hebben. heel ander concept.)
 
Laatst bewerkt:
Je vergeet de nieuwe BANDIT 1200 (S)
Een beul van een motor, wat meer comfort dan een xjr of X11 door het kuipje.
Bewezen concept. En je houdt ook wat geld in je zak. Is ook altijd mooi meegenomen toch??

Groeten Peter
 
Je vergeet de nieuwe BANDIT 1200 (S)
Een beul van een motor, wat meer comfort dan een xjr of X11 door het kuipje.
Bewezen concept. En je houdt ook wat geld in je zak. Is ook altijd mooi meegenomen toch??

Groeten Peter

he peter ,

ik heb een '02 gehad en destijds nieuw gekocht (zelfs medeoprichter geweest van de banditclub) maar de kwaliteit van de lak was zoooo slecht dat ik hem heb verkocht . ik was zo ziek van de b12 hoewel het een dijk van een fiets is !


nee, geen zus meer

maarten
 
-XJR1300 (nieuw, overjarig model uit '02)
-fazer 1000 (nieuw, overjarig model uit '02
-X-11, (gebruikt uit '02 met 28.000km en staat nu voor €8.250 geprijst)
-BMW r1100s met sportdempers (kome rond de €9.000 uit '00, bewuste keuze hoewel de motor vrij flauw is en zeker geen kick factor heeft)
x11 niet doen, tis helaas geen populaire motor en dus een crime om in te ruilen.(tis een blackbird zonder kuipen)
xjr1300 forse fiets...
fazer1000 snelding breed inzetbaar...
r1100s rijdt erg lekker...

als ik dan zou moeten kiezen uit dit rijtje zou mijn lijst er zo uitzien...
1: 1100s
2: fazer1000
3: xjr1300
4: x11
 
Uit jouw rijtje zou ik voor de fazer 1000 gaan. Is sportief, kan je lekker mee toeren en ruimte zat.

Ik ben zelf erg benieuwd naar de nieuwe Fazer 1000 die naar ik hoop eindelijk aan het einde van dit jaar zal komen. Als die er ongeveer net zo uit komt te zien als de gefotoshopte FZ 10 in Motorrad :9~
 
Waarom denk je niet eens aan een zware all-road als bv de v-strom 1000. Vermogen genoeg, comfortabel voor jouw lengte en gewoon een heerlijke all-round fiets
:^

Ik vind die V-stroms wel geinige dingetjes. Helaas zal een 1000 voor mij voorlopig te duur zijn, maar is denk ik wel een mogelijke opvolger van mijn huidige motor (Diversion 600).

Maar goed, misschien heeft TS niks met dit soort fietsen.
 
de sv 1000 ?
anders zou ik voor de bmw gaan maar die is niet nieuw voor dat geld te krijgen
daarna de fazer 1000
de xjr zou ik persoonlijk niet nemen (vol in de wind en lamme armen)
de x 11 het zelfde probleem
 
de sv 1000 ?
anders zou ik voor de bmw gaan maar die is niet nieuw voor dat geld te krijgen
daarna de fazer 1000
de xjr zou ik persoonlijk niet nemen (vol in de wind en lamme armen)
de x 11 het zelfde probleem


tja, de SV 1000 stata bekend om zijn slechte vering !
moet ik dat ook weer aanpassen :(

de fazer 1000 heeft pas een kleppenstelbeurt nodig bij 40.000km !
kijk das beter zeg ik dan

maarten
 
de sv 1000 ?
anders zou ik voor de bmw gaan maar die is niet nieuw voor dat geld te krijgen
daarna de fazer 1000
de xjr zou ik persoonlijk niet nemen (vol in de wind en lamme armen)
de x 11 het zelfde probleem


tja, de SV 1000 stata bekend om zijn slechte vering !
moet ik dat ook weer aanpassen :(

de fazer 1000 heeft pas een kleppenstelbeurt nodig bij 40.000km !
kijk das beter zeg ik dan

maarten
 
dit zal die dan dus waarschijnlijk gaan worden



full
 
Terug
Bovenaan Onderaan