Wat ze al niet proberen om ver onder de vraagprijs te bieden

Louis63

Die hard MF'er
2 dec 2007
813
1
Ik had via MP een leuke chopper te koop voor een vraagprijs die zeer redelijk was.
Komt er een gast een proefritje maken.
Hij bleef best lang weg, 15 minuten of zo, belt ie op dat ie de weg kwijt was.
Leg ik uit dat ie om moet keren en 2 keer links af, duurt het nog een kwartier.
Afijn, bij terug komst klagen dat ie niet boven de 80 wil en dat ie slecht loopt.
Hij liep inderdaad bijna 2000 toeren stationair en zo te horen op 1 cilinder.
Bij gas geven liep hij wel op 2 cilinders.
Hij was ontstemd, maar wilde de motor toch hebben maar dan voor beduidend veel minder dan de vraagprijs.
Ik had allang weg gelopen in zo'n geval.
Uiteindelijk was het verschil 50 euro, maar ik had het idee dat er niet veel mis kon zijn en hield vol.
De koop ging niet door.
Hij weg, ik kijken wat er loos was, bleek het slangetje tussen de benzine kraan (die verbazend op PRI was gezet) los lag.
Bel ik hem op dat het probleem gevonden was, maar hij had nog steeds geen interesse.

Zit ik even 1+ 1 op te tellen: die gladjakker had het slangetje er zelf af getrokken en de kraan op PRI gezet en het stationair toerental opgedraaid zodat ie op 1 cilinder nog bleef lopen :(
Ik had het nog even geprobeerd, maar die slang zat zeker te weten vast met een veertje er omheen.
Je krijgt hem haast niet los zonder tang.
Jaja, het was te proberen denk ik dan.

Iemand meer van die rare dingen meegemaakt bij een verkoop?
 
Ik vind 15 minuten voor een proefrit niet echt lang. Heel kort zelfs.
Wat ie verder mogelijk geflikt heeft kan natuurlijk niet. Mooi dat je hem niet verkocht hebt aan hem.
 
Ik vind 15 minuten voor een proefrit niet echt lang. Heel kort zelfs.
Wat ie verder mogelijk geflikt heeft kan natuurlijk niet. Mooi dat je hem niet verkocht hebt aan hem.



De proefrit duurde een half uur. ;)

Zoiets nog nooit meegemaakt, wel een schofterige actie als je het mij vraagt.
 
De proefrit duurde een half uur. ;)

Zoiets nog nooit meegemaakt, wel een schofterige actie als je het mij vraagt.

Maar hij vond 15 minuten al lang......kan ie blij zijn dat ik geen proefrit op zijn motor gemaakt heb. Dan had ie waarschijnlijk de politie al gebeld en zijn motor als gestolen opgegeven. _O-
 
Hoe het ook zij, na 15 minuten was ie verdwaald en wilde hij weer terug komen.
Het was vanaf het punt waar hij was 2 minuten rijden, omdraaien 2x links.

Ik stond zonder jas buiten..... dan is 15 minuten best lang ;)
 
Laatst bewerkt:
Niet zelf, maatje van me had een 6 pitter bmw te koop. ( auto .. ja ja.. weet het )
Goeie auto, reed er zelf ook regelmatig mee.

Proefritje, komt terug.. ding loopt maar op 5 cilinders !! ( hoop gemopper en gelazer over de prijs )

Dus, maatje trekt kap open, ziet daar de bougie kabel los liggen met een paar overduidelijke vingerafdrukken er op.
( ding was nogal stoffig van binnen )

10 minuten later kwam de politie , heeft nog een hoop gezeur op geleverd.
iets met, je mag mensen niet slaan.
 
Ik rijd uit zekerheid dat ie niet gejat wordt voor de potentiele koper uit om hem in de gaten te houden.
Je hoort tegenwoordig zoveel nare verhalen..
En daarnaast vind de potentiele koper het altijd fijn aangezien deze niet bekent is in de omgeving.
 
Oh`ik verkoop ze als het moet vanaf de werkbok !, en als ze het niet vertrouwen `dan lekker wegwezen . (bij voorkeur Italiaanse motoren met zeer kleine stuuruitslag !)

Heb een hoop motoren verkocht , en nog nooit een wanklank gehad , omdat het verhaal klopt.
Ben het met je eens, als je iets te koop hebt `dat het vreemd gevogelte om de deur in rap tempo stijgt in vergelijking tot een jaar of 7 terug .

:+
 
Ik had via MP een leuke chopper te koop voor een vraagprijs die zeer redelijk was.
Komt er een gast een proefritje maken.
Hij bleef best lang weg, 15 minuten of zo, belt ie op dat ie de weg kwijt was.
Leg ik uit dat ie om moet keren en 2 keer links af, duurt het nog een kwartier.
Afijn, bij terug komst klagen dat ie niet boven de 80 wil en dat ie slecht loopt.
Hij liep inderdaad bijna 2000 toeren stationair en zo te horen op 1 cilinder.
Bij gas geven liep hij wel op 2 cilinders.
Hij was ontstemd, maar wilde de motor toch hebben maar dan voor beduidend veel minder dan de vraagprijs.
Ik had allang weg gelopen in zo'n geval.
Uiteindelijk was het verschil 50 euro, maar ik had het idee dat er niet veel mis kon zijn en hield vol.
De koop ging niet door.
Hij weg, ik kijken wat er loos was, bleek het slangetje tussen de benzine kraan (die verbazend op PRI was gezet) los lag.
Bel ik hem op dat het probleem gevonden was, maar hij had nog steeds geen interesse.

Zit ik even 1+ 1 op te tellen: die gladjakker had het slangetje er zelf af getrokken en de kraan op PRI gezet en het stationair toerental opgedraaid zodat ie op 1 cilinder nog bleef lopen :(
Ik had het nog even geprobeerd, maar die slang zat zeker te weten vast met een veertje er omheen.
Je krijgt hem haast niet los zonder tang.
Jaja, het was te proberen denk ik dan.

Iemand meer van die rare dingen meegemaakt bij een verkoop?


Ik heb het slangetje helemaal niet zelf er af getrokken :(


















:+
 
Je mag nog blij zijn dat ik er niet in gepiest heb!! Of er een handvol suiker in had gestrooid...
 
Voor mij nog een reden om mn motor niet zelf particulier te verkopen.
Ik vertrouw iedereen, maar als het om geld gaat niemand meer.
 
Ik rijd uit zekerheid dat ie niet gejat wordt voor de potentiele koper uit om hem in de gaten te houden.
Je hoort tegenwoordig zoveel nare verhalen..
En daarnaast vind de potentiele koper het altijd fijn aangezien deze niet bekent is in de omgeving.

Ik spreek van te voren af dat hij zijn rijbewijs bij mij achterlaat. Als die deze toevallig vergeten is wordt er ook niet gereden. Ik ben daar zelf gelukkig vrij makkelijk in en schaam mij ook niet op z'n moment om voet bij stuk te houden.

De dag dat zo'n hufter met een vals rijbewijs aan komt kakken waar het niet aan te zien moet ik nog meemaken. Het kan allemaal.

Ik spreek tevens ook nooit bij mijn huis af. Bij geen 1 motor gedaan die ik verkocht heb. Altijd 2 of 3 straatjes verder bij een appartementen complex ofzo.

@TS:
Als diegene dit echt zelf gedaan heeft dan zal ik ook maar oppassen dat 1 deze dagen jouw motor niet verdwenen is uit de tuin of iets dergelijks. Als iemand tot zo iets in staat is dan verwacht ik ook wel tot meer.

Het is in ieder geval bijzonder triest.
 
Laatst bewerkt:
Ik spreek van te voren af dat hij zijn rijbewijs bij mij achterlaat. Als die deze toevallig vergeten is wordt er ook niet gereden. Ik ben daar zelf gelukkig vrij makkelijk in en schaam mij ook niet op z'n moment om voet bij stuk te houden.

De dag dat zo'n hufter met een vals rijbewijs aan komt kakken waar het niet aan te zien moet ik nog meemaken. Het kan allemaal.

Ik spreek tevens ook nooit bij mijn huis af. Bij geen 1 motor gedaan die ik verkocht heb. Altijd 2 of 3 straatjes verder bij een appartementen complex ofzo.

@TS:
Als diegene dit echt zelf gedaan heeft dan zal ik ook maar oppassen dat 1 deze dagen jouw motor niet verdwenen is uit de tuin of iets dergelijks. Als iemand tot zo iets in staat is dan verwacht ik ook wel tot meer.

Het is in ieder geval bijzonder triest.

Ik ken er wel meer die niet thuis willen afspreken maar ergens anders. Maar dat kan ook juist tegen je werken. Ik denk dan gelijk dat de verkoper wel erg wantrouwend is of misschien zelf niet te vertrouwen is. Jij wilt mij niet bij je thuis hebben maar verwacht blijkbaar wel dat ik met een vracht geld ergens bij een vaag appartementencomplex afspreek.......

Bij proefrijden rijd ik ook altijd op een andere motor mee. Dat wordt meestal erg gewaardeerd. Ik rijd meestal ook een aardig stuk. Bebouwde kom, bochtig stuk provinciale weg en terug, als de motor goed warm is, een stukkie snelweg. En dan blaas ik aardig door zodat je ook echt kunt proefrijden i.p.v. wat rond hobbelen.
 
Rijbewijs achterlaten... Betaal jij dan de boete als de politie de proefrijder verrast met een boete? :)

Dat kan maar die kans is natuurlijk heel klein en je kunt het ook aan de agent uitleggen. Is mij (lang geleden) zonder probleem gelukt. Toen ik nog maar 1 motor had en niet mee kon rijden met een proefrit kon je bij mij kiezen, of je rijbewijs achterlaten of het aankoopbedrag. Meestal kozen ze dat eerste.
 
Rijbewijs of pasport / ID-kaart en auto sleutel. Een overeenkomst opstellen voor de proefrit over duur van de proefrit en wie verantwoordelijk is voor schade is ook wel aan te raden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan