Wat zijn de beste motorkleding merken (textiel)

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.497
181
Soest
Mijn ca 10 jaar oude MQP jas en 8 jaar oude Evolution broek zijn aan vervanging toe.

Ik rij woning werk en heb voldoende budget. Het moet textiel worden (ik heb ook een lerenpak voor vrije tijd)

Wat zijn kwalitatief de beste merken? een is laminaat veel beter dan gore tex?

Gaat dus om de kwaliteit ne functionaliteit niet hoe duur of flitsend het er uit ziet.
 
Geen budget. Rukka Armas jas en broek. Ben je 2000 euro verder, maar dat is dan ook het allerbeste wat er momenteel aan textiel te koop is. Voordeel van laminaat is dat hij gelijk droog is na een regenbui.
 
Macna heeft jassen waar ik zelf heel tevreden over ben. Ik heb hem al jaren en het ding blijft er fris uitzien, ritsen blijven heel, enz.
Als broek heb ik er een motorjeans bij van alpinestars.
 
Geen budget. Rukka Armas jas en broek. Ben je 2000 euro verder, maar dat is dan ook het allerbeste wat er momenteel aan textiel te koop is. Voordeel van laminaat is dat hij gelijk droog is na een regenbui.

Moet het wel je pasvorm zijn....
Ik ben 183cm en 78kg en als de mouwen dan lang genoeg zijn pas ik bijna twee keer in de body van de jas en dan nog is de body van de jas te kort.

Ik zou dan ook nooit zomaar wat online bestellen maar ook echt gaan passen en hier de tijd voor nemen.
 
Heb de Armas nu twee seizoenen en ik ben niet geheel tevreden over de set. Afgelopen jaar heb ik er bijna elke werkdag mee gereden.

Het is dan wel wat mensen het 'beste' beschouwen en zeker het duurste maar geheel foutloos is de set niet. Zo heb ik een probleem gehad met de rits van een pocket die aan de voorzijde eraf schoot en de Gore Lockout rits die langzaam loslaat/scheurt van het stof. De rits is kosteloos weer geplaatst, Rukka jassen en broeken komen met 5 jaar garantie, maar ik was de jas wel 4 weken kwijt. Nu moet ik de jas dus weer voor reparatie aanbieden om de Gore Lockout rits te laten repareren. Dit zijn trouwens vaak voorkomende problemen bij dit model, dit is ook online te lezen.

Het dagelijks gebruik ervan is verder fantastisch, de set heeft tot nu nog geen druppeltje water doorgelaten en zit ook lekker comfortabel. In de winter bied de outlast voering goede isolatie en in de zomer kan alles eruit gehaald worden voor wat meer doorstroming van de lucht. Ben er ook al 2x mee gevallen tijdens regen en ijzel maar de set heeft alle klappen gewoon opgevangen en je ziet er ook bijna niks van op de kleding zelf.

In het vervolg zou ik misschien iets willen proberen van Klim of Stadler, dat zijn ook high-end merken.
 
Mijn ca 10 jaar oude MQP jas en 8 jaar oude Evolution broek zijn aan vervanging toe.

Ik rij woning werk en heb voldoende budget. Het moet textiel worden (ik heb ook een lerenpak voor vrije tijd)

Wat zijn kwalitatief de beste merken? een is laminaat veel beter dan gore tex?
merken rukka, klim, stadler
hebben allemaal een erg goed product maar in de aftersales vind je de verschillen.
rukka is 5 jaar garantie behalve bij valschade. het duurt even voor je de spullen terug hebt (paar weken want het moet op en neer naar finland maar verder prima
Klim geeft wel garantie maar je bent erg afhankelijk van hoe goed je winkel is en hoeveel moeite die voor je wil doen.
stadler geeft 10 jaar garantie maar daar heb ik nog geen ervaring mee (heb nog geen stadler.
en als het voor woon werk is gore-tex laminaat punt. het niet zo soepel als een gore-tex liner maar het is 's avonds wel droog als je naar huis gaat als je 's morgens natgeregend bent. met een liner pak trek je 's avonds een klam pak aan en dat voelt smerig vind ik.
Gaat dus om de kwaliteit ne functionaliteit niet hoe duur of flitsend het er uit ziet.
klim is gemaakt voor een wat actievere rijder (offroad) en voorziet vaak niet in isolatie in het pak dat moet je uit speciale onderkleding halen. ze zijn dan vaak wel weer erg goed in de ventilatie zodat je het heel lang kan vol houden als het wat warm wordt. rukka is duidelijk meer gemaakt voor de minder warme dagen maar is dan weer veel beter voor de winter. voeringen met goede isolatie en outlast (fase change temperatuur buffer) is echt heel lekker als het kouder wordt.
 
Heb zelf een textiel pak van Revit. Ben hier zeer goed over te spreken. Is nog steeds waterdicht (jaartje of 3 a 4 oud).
 
De wereld van motor pakken is in die 8 jaar flink veranderd. Als je woon-werkverkeer rijdt (structureel) dan is goretex aan te raden vind ik. Er zijn diverse soorten goretex tegenwoordig (laminaat (goretex pro) of losse liner). Beide hebben voordelen en moeten bij je stijl passen of wat je van het pak verlangt. Een soepele jas en goede ventilatie zijn de goed eigenschappen van een liner, snel drogen en geen gehannes met losse lagen en handschoenen die daar weer in moeten zijn en voordeel van laminaat. Diverse fabrikanten leveren beide soorten goretex.

Rukka heeft overigens twee nieuwe pakken (energator en de roughroad). Ook maakt Rev'it in hun hogere segment goede pakken. (Dominator, Defender).
 
Goretex is wat mij betreft nog steeds de beste waterkerende laag.
Het laminaat is erg fijn. Geheel wordt wel wat stugger, maar neemt
gewoon geen water meer op, wat bij z-liner nog wel gebeurt als buitenlaag
niet waterafstotend meer is.

Rukka is goed, de Armas is fijn, maar zoals hierboven ergens geschreven,
niet zaligmakend.
Andere merken kunnen ook prima pakken maken.
 
Mijn pak is van Lindstrands. Geen idee of die "gegoretext" of "gelaminaat". Ben er wel eg tevreden over.
 
Hangt ook heel erg van je lichaamsvorm af. Ik ben groot en zwaar (1.95 bij 120-130 kg). dat betekent dat het grootste deel van de standaard merken afvalt omdat die alleen kindermaatjes doen.

Dane (merk van Motoport) levert prima betaalbare GoreTex kleding in mijn maat die me ook nog eens goed zit. Voor mij dus al tien jaar de standaard. Vroeger was het gericke maar ja, die pasvorm is veranderd. Rond de 600-700 euro moet je kunnen slagen.

Klim, rukka, stadtler leveren prima kleding in het nog wat duurdere segment. minimaal 1000 euro per setje denk ik zo.

als je een standaard lichaam hebt en niet te groot kun je bij de goedkopere merken natuurlijk prima terecht.

Ik zweer bij goretex vanwege de garantie van GORE. Levenslang op het kledingstuk, al doet de leverancier het niet, GORE wel. De andere membranen hebben deze garanties niet.

Goretex komt gelamineerd (erg fijn in de regen omdat je hele jas droog blijft maar warmer en stugger in de zomer) of als liner (buitenlaag jas wordt nat maar je blijft droog). Keuze is aan jou.

succes,

Benno
 
Vanmorgen tijdens en na een hoosbui weer erg blij met mijn Rukka set (bijna acht jaar oud). Geheel droog en comfortabel. Kost een paar centen maar je hebt er jaren plezier van.
 
Voor het werk draag ik Stadler (politie) en dat is niet slecht. Prive zweer ik het bij Kushitani, het "huismerk" van Motoport. Goede pasvorm en duurzaam. Mijn eerste jack heb ik 5 jaar gedragen, en ik woonde er praktisch in. Mijn tweede jack heb ik nu ook een jaar of 5. Jas zit rond de 500 euro, broek iets minder. Gore-Tex spul. Ik ben er heel tevreden mee.
 
Voor het werk draag ik Stadler (politie) en dat is niet slecht. Prive zweer ik het bij Kushitani, het "huismerk" van Motoport. Goede pasvorm en duurzaam. Mijn eerste jack heb ik 5 jaar gedragen, en ik woonde er praktisch in. Mijn tweede jack heb ik nu ook een jaar of 5. Jas zit rond de 500 euro, broek iets minder. Gore-Tex spul. Ik ben er heel tevreden mee.
Kushitani is volgens mij ook niet meer te koop.
 
Al 4 jaar een gore-tex pak van Hein Gericke. Deze wordt, buitenom de warme dagen, het hele jaar door gebruikt en functioneert erg goed. Pak was ruim €900 en zijn geld meer dan waard. Mijn vader heeft ook een gore-tex pak van HG, koste wel een stuk minder, maar bevalt totaal niet. Dus kan ook nog binnen het merk verschillen.
 
Ik zit zelf ook te lonken naar een nieuwe broek. Jas heb ik afgelopen jaar gekocht, een modelletje van Dane, wel goretex laminaat. Werkt super, is alleen niet erg comfortabel, de stof is gewoon ontzettend stug en wordt ook niet soepel na veelvuldig gebruik.
Dus is de keuze op dit moment maar of een soort motorjeans met een losse regenbroek in de koffer, of een textiele broek met los membraan en dan maar weer weg tiefen na een jaar of 4.
 
Even een update Oma...

Gisteren eindelijk tijd om uitgebreid te gaan shoppen.

Wilde minimaal Stadler en Rukka aanpassen. Helaas geen winkel (in de buurt) kunnen vinden die beide merken heeft hangen.

Plan was om dichtbij te beginnen i.v.m. terugbrengen voor reparaties. Voor mij dus motorkledingshop de watermolen in Zeist. Is een wat kleinere winkel maar hebben wel veel hangen o.a. Stadler.

Heb me overigens beperkt tot coretex laminaat pakken met aanritsbare broek en korte model jas.

Stadler is heel mooi en goed gemaakt met standaard alle protectie stukken me geleverd. Broeken zijn niet gemaakt om over een broek aan te trekken met de wintervoering er in. Het kan natuurlijk wel maar het is proppen. Aangezien ik dit pak voor woning werk verkeer ga gebruiken en het hele jaar door rijd leek het me te onpraktisch.

Daarna een pak van Revit aangepast. Dit zat bij mij beter en kan je makkelijker nog een broek onderaan hebben. Kleurstelling was een beetje aan de saaie kant. Licht grijs is ook beschikbaar maar niet schoon te houden voor een regelmatige rijder. Band van de broek was wat strak door mij lichaamsbouw :-) dus een maat groter was wat beter. Bij Revit is de neksluiting is eenvoudig en goed af stellen waardoor er ook ruimte is om in de winter er een kol om te dragen.

Beide merken kunnen lengte maten leveren. Bij Stadler kan het dan wel even duren voordat je je pak in huis hebt. Komt omdat Stadler met de hand produceert. Afwijkende Revit maten kunnen meestal snel via ene andere dealer geregeld worden.

Was niet helemaal overtuigd van de Revit door de uitstraling en de wat langere jas lengte en wilde ook graag met Rukka vergelijken. Ben overigens prima geholpen in deze winkel door deskundig personeel.

Dus doorgereden naar de Rukka dealer op de route. Dat was Goedhart in Bodegraven. Daar drie verschillende modellen aangehad van Rukka. Het midrange model (van de coretexlaminaat pakken) Armaxion had de beste mouwlengte al had het nog iets langer gemogen. Rukka heeft geen lengtematen voor de jassen wel voor de broeken.

Nog wat andere merken aangepast maar de mouwlengte was daar tekort.

Uiteindelijk gekozen voor de Rukka Armaxion dus missie geslaagd.

Ook bij Goedhart ben ik goed geholpen door deskundig en ervaren personeel.

Tip: Neem net zoals ik een (winter)handschoen en je kol mee.
Tip2 : Ga met het pak op een motor zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan