Wat zijn de betere plak-regenbanden voor op de suzi freewind

kico

MF'er
4 dec 2006
101
0
't stad, Antwerpen, België
dag allemaal,

Rij sinds gisteren met een freewind. Motortje heeft lang stilgestaan voor ik hem begon te gebruiken. Banden tonen nogal wat ouderdomsverschijnselen(rubberbarstjes). Daarmee dus de vraag wat goede banden zijn.

weet ook wel dat banden meestal iets persoonlijks is (qua gebruik dan). Ik rij niet allroad, enkel asfalt, kga doorrijden dus wil ook dat ze bij regenweer naar behoren blijven presteren en er moeten bochtjes mee kunnen gemaakt worden.

iemand advies? en ook waarom dan voor jou die keuze bijvoorbeeld?

alvast merci
 
Aha een nieuwe freewind rijder! Welkom!

Ik rij ook met een Freewind en origineel stonden er pirelli scorpios op. Was ik niet zo tevreden van op de baan gingen ze iets teveel glijden naar mijn goesting. Ik heb er nu Metzeler Tourance EXPs (nieuwe versie van de bekende Metzeler Tournace) opliggen en die presteren een stuk beter. Veel meer vertrouwen ook bij nat weer en zeker wat betreft het voorwiel. En bij mijn bandenboer waren die bandjes ook nog eens mooi bij prijs, dus dat ook altijd handig meegenomen.

Succes ermee!

En kom zeker eens langs in het grote freewind topic hé!
 
Ik ben ook een freewind rijder en heb nu winterbanden (maar erg grof, dus niet gewenst als je niet offroad rijdt). Echter blijft de achterkant wat schuiven bij een nat wegdek. In het freewind topic zijn er gezamelijk over eens geraakt dat we de wegligging van de freewind de schuld kunnen geven. B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan