Wat zijn de echt goede pakken?

ik vind kushitani die pakken er goed uitzien, maar ik vind het belachelijke prijzen die ze ervoor vragen.
tja goed textiel pak van rukka zit je ook al snel op de 1200 euro denk ik :X

goede merken qua waterdicht membraan, pasvorm, slijtvastheid en garantie is toch wel rukka en scott... bmw en stadler ken ik alleen goede verhalen over.

het is idd ff slikken om over de prijs heen te komen maar als ik heleboel kennissen moet geloven is het bij veel rijden elke cent waard!
 
ik vind kushitani die pakken er goed uitzien, maar ik vind het belachelijke prijzen die ze ervoor vragen.
Zijn idd fors aan de prijs, maar voor de cominatie zomer-winterpak scoren ze wel erg goed. Had eerst MQP, ook goed maar qua afwerking en pasvorm niet vergelijkbaar.
Ik was ook niet van plan zoveel geld uit te geven aan een pak maar na passen en de bestudering van de specs er toch maar voor gegaan. Nu na een jaar absoluut geen spijt. Prijs/kwaliteit verhouding is gewoon goed.
 
Ben zelf fan van Gericke. Goed spul voor een normaal prijs denk ik. Heb laatst nieuwe jas gekocht. Er rest mij nog een broek en dan ben ik compleet.
:W
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf fan van Gericke. Goed spul voor een normaal prijs denk ik. Heb laatst nieuwe jas gekocht. Er rest mij nog een broek en dan ben ik compleet.
:W
Ja, HG is bijna altijd prima kwaliteit en prettig geprijsd.
De kleding van BMW is vrij duur maar erg goed en praktisch, en (in mijn ervaring) gaat bovendien lang mee dus uiteindelijk misschien toch niet zo heel duur. En de laatste jaren is BMW kleding zelfs redelijk modieus geworden in het geval je dat belangrijk vindt. ;)
 
Zelfde gedachte hier, veel bekende merken voorbij zien komen, maar geen Alpinestars.

Wat betreft textiel Gore-Tex jassen, zul je verschil merken tussen een Alpinestars en eentje van Rukka bv.?
 
Er is een groot verschil... tussen de goedkopere en duurdere merken... als je minder dan 10.000 km per jaar rijdt, en alleen in de zomer, herft of lente, maakt het merk niet zo heel veel uit. Als je in de winter bijna 4 weken achtereen regen, sneeuw of zo mee maakt, dan kiezen nog maar weinig mensen voor de goedkopere merken..

zo ik ook.. meerdere merken aangehad..op een gegeven moment was ik het zo zat om steeds maar weer iets kapot of lekkend er aan te hebben... toen heb ik een tijdje met een rukka jas gereden..super super.. niet meer normaal (de prijs trouwens ook niet!)

uiteindelijk kon ik mijn huidige jas (bmw) krijgen met een flinke korting.. heb er 350 euro voor betaald.. was 800...

dus..

nooit meer een goedkope jas voor mij... de doorrijder in de winter... die dragen het beste spul.. kijk maar eens wat voor merken ze dragen... zeeer vaak is dat rukka..of bmw..
 
Er is een groot verschil... tussen de goedkopere en duurdere merken... als je minder dan 10.000 km per jaar rijdt, en alleen in de zomer, herft of lente, maakt het merk niet zo heel veel uit. Als je in de winter bijna 4 weken achtereen regen, sneeuw of zo mee maakt, dan kiezen nog maar weinig mensen voor de goedkopere merken..

zo ik ook.. meerdere merken aangehad..op een gegeven moment was ik het zo zat om steeds maar weer iets kapot of lekkend er aan te hebben... toen heb ik een tijdje met een rukka jas gereden..super super.. niet meer normaal (de prijs trouwens ook niet!)

uiteindelijk kon ik mijn huidige jas (bmw) krijgen met een flinke korting.. heb er 350 euro voor betaald.. was 800...

dus..

nooit meer een goedkope jas voor mij... de doorrijder in de winter... die dragen het beste spul.. kijk maar eens wat voor merken ze dragen... zeeer vaak is dat rukka..of bmw..


kun je ook wat dingen aangeven waarin die dure pakken zich zo duidelijk onderscheiden


en.... ik heb net een paar winters met mijn evolution pak gereden. ik ken wel wat sterke en zwakke plekken van dit pak, maar zoals je ziet was er tot en met afgelopen winter ook een idioot die niet in een rukka of bmw pak reed ;)
 
Clover maakt ook goede pakken......

Afbeelding%20002.jpg
 
Topkwaliteit = de echte GoreTex

Let er maar eens op: veel merken hebben een budget range en een top serie. De laatste hebben altijd echte Gore. De reden is dat Gore harde eisen stelt aan waar hun membraan in komt. Wat ik bij Gericke hoorde is dat ze op die pakken ook minstens 3 jaar garantie geven op doorlekkende membranen.

Misschien zijn er ook wel goede klonen, maar ik zou je adviseren voor de echte GoreTex te gaan.

Verder zijn een zware Nylon, of nog beter een aramide textiel, ook een teken voor de betere pakken.
 
tja goed textiel pak van rukka zit je ook al snel op de 1200 euro denk ik :X

goede merken qua waterdicht membraan, pasvorm, slijtvastheid en garantie is toch wel rukka en scott... bmw en stadler ken ik alleen goede verhalen over.

het is idd ff slikken om over de prijs heen te komen maar als ik heleboel kennissen moet geloven is het bij veel rijden elke cent waard!


ik vind het persoonlijk een hoop geld, ik rij nu 5 jaar woonwerk verkeer ook `s winters met een pak van clover, dat was bij elkaar zeker geen 1200 euro, en is warm, water-en wind dicht, goede pasvorm en stevig.
 
nou.

1: de pasvorm.. een duur pak heeft een betere pasvorm, flappert daardoor minder, en slijt dus minder
2: het membraam wat water tegenhoud is idd "echte goretex".
3: duurdere pakken hebben waterdichte zakken aan de buitenkant (bmw, rukka)en dan ook echt waterdicht
4: stiksels zijn gemaakt met speciaal draad.. dubbel gestikt en soms ook nog gesealed (om ze nog waterdichter te maken
5: de dikte van de stof waarvan het pak gemaakt is, is meer..beter..
6: er is over details nagedacht. Bmw pakken zijn simpel, maar zeer doeltreffend gemaakt.
7: uitneembare en verstelbare protectie die ook los te verkrijgen is (rukka en bmw)
8: goede ritsen
9: bmw: heeft in de mouw een binnenjas en een buitenjas...daartussen gaan je handschoenen. Nooit meer kloten omdat er water binnenkomt, of wind er tussen.
10 mijn ervaring is dat een duurder pak langer mee gaat.
11: bmw en rukka hebben een naam hoog te houden en dat merk je bij de service naar de klant (Rukkajas van broer was blijven haken--> scheur...had niet mogen gebeuren.. dus..kreeg nieuwe jas.

etc..etc..
 
Goed verhaal Jobbe!

Sluit ik helemaal bij aan.

en dan de tip:
Ga naar Ter Maat in Nijmegen (termaatmotoren.nl)
die hebben zowat alle voorgenoemde merken in huis,
en kunnen zo ongeveer elke maat leveren.
Veel en goed vergelijkingsmateriaal dus.

Wat trouwens niet wegneemt dat ik al drie jaar met veel plezier,
en altijd droog, rondrijd in m'n Hein Gericke pak!
 
Topkwaliteit = de echte GoreTex

Misschien zijn er ook wel goede klonen, maar ik zou je adviseren voor de echte GoreTex te gaan.

Helemaal mee eens. Ik dacht altijd dat het boerenbedrog was, maar ben er inmiddels wel achter gekomen dat je met Goretex gewoon betere kwaliteit pakken hebt. Slijtvastheid, waterdichtheid, pasvorm, alles is gewoon beter bij die pakken.
 
Termaat in Nijmegen (mijn woonplaats)is super... nemen de tijd voor je.. zijn eerlijk in advies..en.. belangrijkste..praten uit ervaring.. die jongens en meiden daar rijden allemaal zelf motor.!
 
Ik heb mij een paar jaar geleden ook laten verleiden tot een Hein Gericke All Weather broek. Na twee jaar (40/50.000 km) was hij dus echt versleten. Vorig jaar heb ik een BMW broek (met gore-tex) gekocht (uitverkoopie *O* ) die gaat nu een jaar mee en hij ziet er werkelijk nog als nieuw uit! Ik vind die BMW broek ook veel comfortabeler in het dragen. Veel minder klef met warm(er) weer.

Bij Hein Gericke kun je perfect terecht voor schappelijke prijzen maar zoek je echt een kwaliteit pak die toch wel een tijdje mee moet gaan dan zou ik toch voor een ander merk gaan.
 
hier nog een Gericke fan, niet te duur en wel 2 jaar garantie op hun eigen membraan en 3 jaar op goretex. Net een lekker Tuareg jack gehaald met thermo voor 99 euri. Voordeel van die prijzen is ook dat ik ondertussen meerdere jassen en broeken heb hangen, ach en als de 1 nat is door een hoosbui pak ik morgen de andere :P

Koffiejunk, doe jezelf een plezier en koop een lekkere waterdichte jas voor niet teveel geld en koop er dan een Gerbing verwamd jack bij voor eronder. Combineer dat met een traploze thermostaat dan ben je in 1 keer van het hele gezeik af, geen rukka of stadler kan tegen verwarmd spul op. Stel je voor dat je bij -10 op de snelweg rijd en het gevoel hebt alsof je in een warm bad ligt, das ongeveer verwarmde kleding :P .
Ik rijd al mijn hele motorcarriere het hele jaar door en ik had 10 jaar eerder op dat spul over moeten stappen.
 
Ik heb mij een paar jaar geleden ook laten verleiden tot een Hein Gericke All Weather broek. Na twee jaar (40/50.000 km) was hij dus echt versleten. Vorig jaar heb ik een BMW broek (met gore-tex) gekocht (uitverkoopie *O* ) die gaat nu een jaar mee en hij ziet er werkelijk nog als nieuw uit! Ik vind die BMW broek ook veel comfortabeler in het dragen. Veel minder klef met warm(er) weer.

Bij Hein Gericke kun je perfect terecht voor schappelijke prijzen maar zoek je echt een kwaliteit pak die toch wel een tijdje mee moet gaan dan zou ik toch voor een ander merk gaan.


Je hebt helemaal gelijk, ik heb ook zo'n gericke broek, maarja, die kost ook maar 89 euro, en ik ben nu met de 2e bezig. De 1e ging idd 2 of 3 jaar mee. Mijn meissie heeft evenwel een gore tex Tuareg broek gekocht bij Gericke, en die houd zich veeeel beter, mja, die was ook weer vele malen duurder. De vraag is ook of je 10 jaar in dezelfde jas en broek wilt rijden. Ik vind een keer een ander kleurtje ofzo ook wel es leuk, verandering van jas doet rijden zeg maar :P
 
Ja eindelijk een echt goed pak gekocht. Dit is helemaal toppie!
Past mij veel beter dan BMW en Rukka. Het is een Stadler Yoogy jack en Reflex broek.
Gekocht in Haarlem bij de funbikers shop. Ik kreeg nog korting ook!! *O*

full
 
Laatst bewerkt:
Glimt goed marrcel.

Ik ben van de week ook nog ff bij je in de buurt geweest, ik was ook wel toe aan een vers winterpak, ik heb een evolution pak gekocht bij jos smit.
 
kijk eens bij bmw eigen merk kleding.. is qua kwaliteit net zo goed als rukka... Rukka is toch wel het topmerk wat betreft textielen kleding..

ik zit bij de bmw club... en bijna iedereen rijdt daar heeeeel veel kilomters... een goed panel dus..

ze hebben uiteindelijk allemaal gekozen voor bmw kleding..of die van rukka..

bmw denk na over motorkleding... waterdicht (20 uur regen rijden) en vooral heel goed zittend....


in de uitverkoop (einde seizoen) kun je de kleding tegen een zeeeer redelijke prijs krijgen.. boonstra motoren...heeft ook veel dingen tegen een lage prijs..

www.boonstramotoren.nl

veel succes met de keuze maken...



Wat is heel veel kilometers.
Ik heb in een jaar pm 20000 km gereden(1 jaar rijbewijs)en gewoon in een textiel pak van Buse, bevalt me prima.
Is wel niet zo duur, maar daarvoor kan ik wel vaker een nieuw pak kopen.wat tot dusver nog niet nodig is. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan