Wat zijn de echt goede pakken?

KoffieJunk

MF veteraan
4 nov 2003
3.420
0
*O* Yessss, ik ook een kleding topic! *O*


ok, nu ter zake

mijn trouwe evolution textielpak is na bijna 3 jaar trouwe dienst aan vervanging toe. Ik heb dan ook besloten dat ik voor mezelf bewezen heb dat ik serieus serieus gebruik gemaakt heb van dat pak en het gerechtvaardigd is om een goed nieuw pak te gaan kopen. het mag dus wat kosten (al wil ik natuurlijk wel iets goeds)

nu koop ik niet dagelijks een goed motorpak dus wie weet hier meer over?

- het gaat om een textiel pak waar ik het hele jaar mee rij (dus ook in de winter en ook door de regen)
- zowel toeren als woon-werk

welke merken moet ik beslist bekijken? (scott, ixs, rukka, ....?)
wat zijn de sterke punten waar echt goede pakken zich mee onderscheiden?
wat zijn de sterke (en eventueel zwakke) punten van bepaalde pakken?



voor de duidelijkheid, het hoeft geen welles nietus discussie over leer vs textiel te worden. Ik heb een zeer goed leren pak en ja dat rijdt echt lekkerder. maar ik ga dus textiel kopen omdat dat zeker voor woon-werk enorme voordelen heeft (en mijn textiel pak versleten is).

iets wat ik eventueel in gedachten hou is om er een doorwaai pak bij te kopen voor in de hittegolf.
 
Hoi,voor woon-werk is textiel ideaal,kan je over je gewone kleding aantrekken.Had vroeger een leren overall(textiel had je nog niet)en dat was behoorlijk pielen met je "nette"kleding eronder. :Y
Sinds kort een doorwaai-jasje gekocht,lekker met dit weer :] .
Rij verder zelf het liefst met een leren broek,glijdt ook niet zo op je buddy en voor het koelere weer een textiel jas!!
Daa-grtn 8-)
 
ik heb nu ruim 6jaar een jas van REVIT, broeken gaan niet langer mee dan een jaar of 2.

De jas begint nu regen door te laten maar voor de rest nog erg netjes.
Sinds een paar maanden draag ik leer en is het textiel alleen voor woon werk in gebrui dus het kan nig effe mee.
 
stadler of rukka zijn de "betere" textielpakken (wel diep ademhalen wanneer je de prijzen ziet)
 
stadler of rukka zijn de "betere" textielpakken (wel diep ademhalen wanneer je de prijzen ziet)

juist vanwege dat diepe ademhalen wil ik er wel van overtuigd zijn dat ik dat geld een beetje nuttig over de balk smijt.
 
kijk eens bij bmw eigen merk kleding.. is qua kwaliteit net zo goed als rukka... Rukka is toch wel het topmerk wat betreft textielen kleding..

ik zit bij de bmw club... en bijna iedereen rijdt daar heeeeel veel kilomters... een goed panel dus..

ze hebben uiteindelijk allemaal gekozen voor bmw kleding..of die van rukka..

bmw denk na over motorkleding... waterdicht (20 uur regen rijden) en vooral heel goed zittend....


in de uitverkoop (einde seizoen) kun je de kleding tegen een zeeeer redelijke prijs krijgen.. boonstra motoren...heeft ook veel dingen tegen een lage prijs..

www.boonstramotoren.nl

veel succes met de keuze maken...
 
mocht je nog vragen hebben, mail dan maar ff ....

jobje26apedingeshotmeeeeeel.kom
 
Ik heb een MQP textielpak alweer een kleine 6 jaar en die is nog steeds waterdicht. Het klittenband laat wel wat los, maar dat is vast te naaien. Het is alleen dat de jas en broek te groot worden, dus ik moet ook eens op zoek naar een net nieuw textielpak.. en bij mn leren pak is het net andersom, de broek wordt wat krap :X Maargoed, zo lang het nog allemaal dicht gaat en ik gewoon kan adem halen vind ik het wel best :P

Maar wat is echt een goed merk? Goede vraag.. ik zou niet weten wat ik hierna koop, zo lang hij inderdaad maar goed 'open' kan met hete dagen (maar dan draag ik meestal toch leer). In de Promotor vorig jaar was een test, echter meer om zomerjassen. De Difi Vent Max kwam als beste uit de test (99,95 eur!).
Aanbevolen waren de Evolution TJ2.13, Rukka AirPower R3 (899 eur), Segura Sun...

Maarja, dat zijn zomerjasjes... je wilt iets wat het hele jaar door goed is....
 
Soes boef rijdt al 6 jaar elke dag met een Dainese jas. Erg goed spul wat nog steeds helemaal waterdicht is.
Wel een maal per jaar goed schoonmaken met gore-tex wasmiddel. Broek het ik net een half jaar, een van Dane (motoport). Op zich ook wel een goede broek maar er zit wel een foutje bij de rits van de binnen(winter)voering die snel los gaat maar da's denk ik een productiefoutje waar ik wat laat achter kwam.

Zelf vind ik als je het hele jaar rijdt (ook in het donker en de regen) een beetje reflectie erg belangrijk. Dainese heeft dat over het algemeen wel. Op mijn rug staat dus zo'n grote wolfkop (of is dat een ander beessie bij Dainese ?) van reflecterend spul. Wel een veilig idee.
Sommige textiele pakken zien er overdag wel cool uit (lekker mat zwart past goed bij mijn zwarte bike) maar als het donker wordt wil ik daar echt niet mee rijden :N
 
welke merken moet ik beslist bekijken? (scott, ixs, rukka, ....?)
wat zijn de sterke punten waar echt goede pakken zich mee onderscheiden?
wat zijn de sterke (en eventueel zwakke) punten van bepaalde pakken?
Misschien is Dane wel iets voor jou. Typische allrounder merk, functioneel.
 
Ik heb buiten mijn leren pak een clover pak voor de koude periode, bevalt goed, maar na 5 jaar begint er toch wat vocht doorheen te komen als het hard regent.
 
betere merken: Dane, yoko, ixs, clover, rukka en stadler. dat zijn eigenlijk de topmerken. kijk vooral ook goed naar pasvorm en ga liever naar een speciaalzaak, dan naar een motorzaak die toevallig ook kleding verkoopt.. wat ik daar af en toe van hoor :X
 
Misschien is Dane wel iets voor jou. Typische allrounder merk, functioneel.

Heb ook Dane. Is echt :} . In de zwaarste buien mee gereden, lekker droog gebleven. Ook in de kou heerlijk warm. En zelfs met dit weer rij ik er tevreden in rond dankzij de uitneembare thermovoering. Top dus! En nee, ik werk niet voor dane :P
 
Kijk ook eens naar de Kushitani lijn.
Zit als leer, is perfect textiel :)

Maar jah, of t tegen Rukka op kan...
 
alles wat van leer is en op maat is gemaakt is het beste.

zoals Damen-leathers of Top-skin .

iets wat niet op maat is gemaakt zit altijd ergens te ruim of te krap.

het kost wel wat natuurlijk.
 
wat goede pakken zijn............................. :?
Armani en Hugo Boss............ :+



[me] sheldon heeft niets zinnigs te melden vandaag[/me] :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan