Wat zijn de feiten over de onderhoudskosten van een Harley Davidson?

Die snap ik niet helemaal, sleutelen eigenaren van harley davidsons veel zelf?

Die apparaten kosten zo over de 30.000. Lijkt me iets te duur om even uit elkaar te halen en "ik zie wel". Zou toch denken dat je die apparaten voor het grotere onderhoud even wegbrengt.

Als je zo'n aanschafwaarde betaald mag ik hopen dat je genoeg verdient om hem door een dealer te laten onderhouden.
Iedereen in dit topic neemt aan dat je alleen geld heb voor een afgetrapt exemplaar.
 
Er rijden Harley’s rond van 1970 tot nu waar best regelmatig op gereden wordt
Dus ongeveer van de shovel tot de M8
De types daarvoor zijn best kostbaar
Nou bij die shovel en evo daar kun je best wat zelf aan doen plus sportster
Bij de twincam zijn wat kwaaltjes in de waar wat aan gedaan moet worden
En je kunt met alles voor de twincam helemaal niet terecht bij een officiële dealer
 
121388772_969949873516018_8297519046005768268_n.jpg


Lekker zelf sleutelen. Als je niet kan sleutelen, leer je het vanzelf _O-
 
Tjah, wat zijn nou de feiten van de kosten van een Harley-Davidson.
De enige is, en dat is onomstotelijk bewezen, dat ze er zijn.
Maar ja, dat heb je met andere merken ook. Het is wel dat de kosten fluctueren. Een en ander is nogal afhankelijk van wat er gevraagd word en door wie deze uitgevoerd gaan worden. Het is ook dat je het in de hand kan houden door een en ander zelf uit te voeren. Zo moeilijk is het niet. Daar heb je geen bebaarde hipster met een stylish aangebrachte veeg bandenzwart op zijn gezicht om het authentieke monteuruitstraling te veinzen voor nodig
 
Rij al járen met ouwe zijkleppers, en die kosten me ècht geen €1000 om de 2 jaar aan onderhoud.
Aan brandstof... absoluut, maar daar zijn de kilometrages ook naar
 
Mijn zoon heeft een harley,daar was een ventiel van stuk,hij met het losse wiel naar een bekende harley dealer in Amersfoort,om te laten maken,€78 meneer
Ik denk niet dat hij er ooit nog heen gaat,anders is hij knettergek
 
Mijn zoon heeft een harley,daar was een ventiel van stuk,hij met het losse wiel naar een bekende harley dealer in Amersfoort,om te laten maken,€78 meneer
Ik denk niet dat hij er ooit nog heen gaat,anders is hij knettergek
Watte.... :? ....prijs is wel bijzonder.
 
Mijn zoon heeft een harley,daar was een ventiel van stuk,hij met het losse wiel naar een bekende harley dealer in Amersfoort,om te laten maken,€78 meneer
Ik denk niet dat hij er ooit nog heen gaat,anders is hij knettergek
Dat is best aan de prijs voor een ventielvervangingsoperatie, zelf voor een bekende Harley dealer in Amersfoort.
 
Merk-dealers weten meestal hun rekeningen wel flink te schrijven.
Er zijn 2 motorrijders hier vlakbij die ik nog wel eens spreek. Ze rijden BMW en HD.
Gedurig zak ik bijna door de vering van mijn FZ als ik de reparatie-kosten te horen krijg. (nee, de FZ gaat dan NIET stuk hoor!)
Een paar 100 euries voor een kleine reparatie is daar maar heel gewoon....................... :X
 
Laatste rekening was idd 1000 euro maar dat was grote beurt, lekkage oplossen aan een voorvorkkeerring, lekkage achterste rockerboxcover, nieuwe nosecone (chroom liet los), nieuwe grips, stuur inkorten en nieuwe remleiding. En dus ook 8 uur arbeidsloon. Let wel, dat ding van mij heeft 92.000 gelopen dus gezien de kmstand kan er een pakking gaan lekken. Voor gewoon het reguliere onderhoud was ik ruim de helft minder kwijt geweest.
 
Laatste rekening was idd 1000 euro maar dat was grote beurt, lekkage oplossen aan een voorvorkkeerring, lekkage achterste rockerboxcover, nieuwe nosecone (chroom liet los), nieuwe grips, stuur inkorten en nieuwe remleiding. En dus ook 8 uur arbeidsloon. Let wel, dat ding van mij heeft 92.000 gelopen dus gezien de kmstand kan er een pakking gaan lekken. Voor gewoon het reguliere onderhoud was ik ruim de helft minder kwijt geweest.
Daarom zei ook 1000 euro...

In 2018 was ik 800 euro ofzo kwijt, nieuwe banden, achterschijf/remblokken en 199 voor reguliere’ onderhoud’. Hoop geld maar smeer het uit over een paar jaar dan valt het mee, tenminste mijn idee..

Inmiddels staat hij in de werkplaats en ik hou weer rekening met een ‘klapper’...en voor 2021 en de jaren daarna weer klaar.
 
ken een paar HD mannen die zo een 2 a 3 ritjes maken per jaar.
hun zwaarste kosten zijn dan ook de poets spullen.
voor een rit poetsen, na de rit poetsen. met mooi weer poetsen. foto instagram... eerst effe poetsen!,...
en om de 2 jaar gaat de HD naar een detailer...

Maar een maat heeft een HD met +150K op de teller en brengt em gewoon binnen bij de dealer voor onderhoud.
Bij mijn weten heeft ie geen gekke kosten gehad aan reperaties tot nu toe.

Ik doe dik 10 a 12K km per jaar. Laat de grote onderhoud met kleppen controleren/stellen doen bij de Suzuki dealer.
minstens set banden per seizoen.
olie, filter om de 6K. deze winter tandwielen en kettingset...
kom ik ook wel aan 1000 euro
 
5C105998-7346-4974-9485-E497C793AC33.jpeg

Is geen cent aan poets aan opgegaan. Bijna 75000 km gelopen. Die banden gaan ook nog wel wat km’s mee en zo af en toe een scheutje olie. Prognose onderhoud is voor dit jaar zo’n vijf a zes tientjes.
 
ik maak m.b.t. onderhoud en onderhoudskosten duidelijk verschil tussen een nieuwe Harley en een gedateerde gebruikte; ik heb een nieuwe Sport Glide met het M 8 blok waar ik zo'n 10.000 km per jaar mee rij en die gaat voor het noodzakelijke onderhoud naar de dealer, noodzakelijk om 4 jaar op de garantie te kunnen terugvallen; natuurlijk betaal je premie voor die reparatieverzekering in de nieuwprijs maar dat heb ik er wel voor over, heb daar in het verleden nooit spijt van gehad; onderhoudsbeurten kosten tussen de 250 en 350 euro, om de 8000 km. uurtarieven van HD dealers liggen op 80-90 euro
ik heb ook een Softail Heritage uit 1998 met het EVO blok en daar doe ik veel zelf aan en alleen in geval van twijfel of gebrek aan specifieke handigheid, en soms ook domweg uit gemakzucht, gaat die naar een lokale Harley Specialist, die levert goedkopere onderdelen en werkt tegen een schappelijker tarief (ca 55 euro); zo koop je onder de 10.000 euro best nog wel een knappe Harley en heb je redelijke onderhoudsprijzen; dan nog een aspect wat wel eens vergeten wordt: de afschrijving; mijn ervaring is dat de Harley's die ik heb gehad behoorlijk hun waarde hielden.
motorrijden is vnl. emotie en dat is lastig in geld uit te drukken, en als de onderhoudsprijzen zouden verdubbelen blijf ik Harley rijden, want je rijdt Harley of motor...toch?8-)
 
Een street heeft ook helemaal niks met een Harley van doen
Zijn ze ook al weer mee op gehouden
Nee hoor, ze brengen ze niet meer naar Europa maar de Street, Street Rod en de Sportsters blijven in de US en Azië gewoon te koop. Het is alleen het zotte milieubeleid (Lees Euro5) hier in Europa dat er voor zorgt dat ze hier niet meer op de markt komen. En waarom heeft dat niets met een Harley van doen, omdat ze niet meer luchtgekoeld zijn?
 
Nee hoor, ze brengen ze niet meer naar Europa maar de Street, Street Rod en de Sportsters blijven in de US en Azië gewoon te koop. Het is alleen het zotte milieubeleid (Lees Euro5) hier in Europa dat er voor zorgt dat ze hier niet meer op de markt komen. En waarom heeft dat niets met een Harley van doen, omdat ze niet meer luchtgekoeld zijn?
Bijv omdat ze in India gemaakt worden en echt in niks lijken op een stampende v twin
Heb gehoord dat er nog een sportster wordt verkocht in de EU was geloof ik een water gekoelde ( waarschijnlijk de kop )
 
Terug
Bovenaan Onderaan