Wat zijn de kwalen van een ZZR600?

rvh

MF veteraan
28 nov 2001
10.381
8.272
Ergens in Zuid-Holland
Mogelijk ga ik binnenkort een ZZR600 uit 94 kopen. Maar wat zijn de kwaaltjes die het ding heeft. Heb inmiddels begrepen dat het schakelen niet altijd even soepel gaat. Maar verder niet veel klachten gehoord, terwijl er toch wel enkele minpunten moeten zijn.

Dus...waar moet ik op letten? Ding heeft 26000km gereden, ketting nog niet vervangen waarschijnlijk en laaatste beurt verleden jaar gehad >op kmst.22/23000
 
Mogelijk ga ik binnenkort een ZZR600 uit 94 kopen. Maar wat zijn de kwaaltjes die het ding heeft. Heb inmiddels begrepen dat het schakelen niet altijd even soepel gaat. Maar verder niet veel klachten gehoord, terwijl er toch wel enkele minpunten moeten zijn.

Dus...waar moet ik op letten? Ding heeft 26000km gereden, ketting nog niet vervangen waarschijnlijk en laaatste beurt verleden jaar gehad >op kmst.22/23000

ZZR600 heeft geen kwalen :+

Volgens mij horen de kleppen bij 24000km gesteld te worden. Dus dat is al gedaan (navragen!). Scheelt je weer wat centjes.

Ik vind het een hele fijne fiets. Ook de duo kan prima zitten, wat ik best belangrijk vind.
Prima fiets waarop je sportief op kunt rijden en lekker mee kan toeren :]
 
Is verleden jaar bij de dealer geweest. Weet dus niet of dat gedaan is. Boekjes heeft ie niet.

Wat voor kosten kan ik verwachten als de kleppen gesteld moeten worden. Of kan dat zelf ook gedaan worden eventueel?

Hoe lang gaat zo'n kettting nog mee?
 
Is verleden jaar bij de dealer geweest. Weet dus niet of dat gedaan is. Boekjes heeft ie niet.

Wat voor kosten kan ik verwachten als de kleppen gesteld moeten worden. Of kan dat zelf ook gedaan worden eventueel?

Hoe lang gaat zo'n kettting nog mee?

FF opgezocht. Ik vond het nogal prijzig. Vond ook dat ze er lang mee bezig zijn geweest. Ben ook niet echt tevreden over Motoport.

Bij mij zijn de kleppen eerder gesteld, nl:

MotoPort Den Haag
20.000 KM beurt, kleppen gesteld, luchtfilter uitgewassen, olie en oliefilter, bougies, vernieuwd.
Carburateurs synchroon gezet en CO-uitstoot afgesteld. Met de motor proef gereden.

Gebruikte onderdelen:
Filter-Assy-oil ZX50, 17,95
Bougie u27esr-n, 4stks a 17,20=68,80
Klepstelplaat, 5, 15,00, 75,-
Klein Materiaal, 7,60
Testapparatuur, 10,13
Motorolie, 3,9 L a 23,75= 92,63

Werkplaatstarief (8 uur, 20 min): 816,67
Milieuheffing: 7,88

Totaal: fl. 1.096,65, incl. 175,- BTW (19%)
 
Bij sommige ZZR600's lukt het niet om het kleppen deksel weg te halen. Meestal lukt het net ivm ruimte, maar heb 1 keer gezien dat de ophangpunten van het blok los moesten om het kleppen deksel weg te halen. Het is echt mm werk.
Je kan wel nagaan dat dit veel tijd en € kost.

Ik heb ook wel eens gehoord dat een ZZR600 (te) vel aan het gas hangt. Hierdoor zou de motor zenuwachtig worden.
 
Hoe lang gaat zo'n kettting nog mee?

de keting op mijn fazer600 was bij 24000 helemaal af....
toen werdt mij ook verteld dat 24 a 25000 met een ketting doen redelijk normaal is....

dus als ik daar naar kijk zou ik niet te veel meer verwachten van die ketting en tandwielen

hangt ook zwaar van je rijstijl af natuurlijk,...
ik zou zeggen neem iemandt mee die er een beetje kijk op heeft

sucses ermee !!
 
Motor rijd prima als de bok er af haalt. En geen koffer achterop (Dan gaat het slingeren.). Met passagier rijdt ze (?) beter.

Verder klakt de eerste en de twee versnelling, de derde soms.

Maar dat is het wel, verder een erg lekkere fiets.
 
Goeie fiets, net wat al verteld was de versnelling loopt niet altijd even soepel en de middenbok raakt soms de grond, maar dat slijt })
Verder valt het fel op het gas wel mee, alleen de eerste versnelling is net iets anders als bij de lesmotor. Ik vind hem niet zenuwachtig maar precies fel genoeg.
 
Thanx.

Helaas, de motor gaat niet door. Zou een '94 zijn, maar heb nu de foto's binnen en is het model van ervoor, dus '92 ofzo. Damn, en ik dacht echt dat ik eindelijk eens een buitenkansje te pakken had...

Dat wordt dus nog even wachten, maar de ZZR blijft me meer trekken dan de CBR dus die info was niet voor niets.
 
Thanx.

Helaas, de motor gaat niet door. Zou een '94 zijn, maar heb nu de foto's binnen en is het model van ervoor, dus '92 ofzo. Damn, en ik dacht echt dat ik eindelijk eens een buitenkansje te pakken had...

Dat wordt dus nog even wachten, maar de ZZR blijft me meer trekken dan de CBR dus die info was niet voor niets.

Een FZR is ook mooi :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan