Wat zijn goede Ducati dealers?

Hoor hier veel goede zaken over Biggelaar. Persoonlijk vraagt hij mij iets te veel voor bijvoorbeeld een grote onderhoudsbeurt. Heb het dan over een verschil van soms wel 300 euro.........
 
Hoor hier veel goede zaken over Biggelaar. Persoonlijk vraagt hij mij iets te veel voor bijvoorbeeld een grote onderhoudsbeurt. Heb het dan over een verschil van soms wel 300 euro.........

ja, maar bij anderen gaan je cilinders er ook niet vanaf. Als je daarna(half jaar/jaar) later wel last krijgt van een slecht lager of olieverbruik door versleten schraapveer, moet alles nog een keer uit elkaar. En dan is dat niet gedaan voor die 300 euro die je bij de beurt minder hoefde te betalen.

Verder hebben we in het ducatitopic hier ook al eens een rekensommetje op los gelaten, als je dan de officiele ducatibeurten afzet tegen de GB van biggel met de kleine volgende beurten ben je per 40K (testastetta vanaf de 998) goedkoper uit bij biggel dan bij de ducatibeurten. Dit is ook bij de 2 kleppers het geval.

Dit zonder de eventuele extra kosten die versnellingsbakken/lagers e.d. met zich mee kunnen brengen.

Verder kun je bij biggel ook je onderhoud volgens de ducati richtlijnen uit laten voeren hoor. Zij hebben alleen de ervaring op gadaan dat met hun eigen onderhoudsschema je nog meer plezier van je duc hebt.
 
Laatst bewerkt:
is wel off topic Dit las ik vanmorgen in de telegraaf bij de reactie's m.b.t. de garagetest

:"Ik kan hier over meepraten. Enige tijd geleden was mijn airco kapot. De Monteur beweerde dat het aan de benzine lag en vertelde dat ik bij de Shell superformulemoest tanken. Hoe dom kan je zijn!!! Maar gelukkig had ik die prutsers door en is het na lang heen en weer getrek toch hersteld. Stelletje prutsers daar in Hilversum..
|( |(

_O- _O- _O-

Als je dan nog durft te roepen dat je personeel competent is en bijgeschoold wordt, heb je wel erg last van de airco
 
Hoor hier veel goede zaken over Biggelaar. Persoonlijk vraagt hij mij iets te veel voor bijvoorbeeld een grote onderhoudsbeurt. Heb het dan over een verschil van soms wel 300 euro.........

Tsjah..
Ik ben er onlangs achter gekomen dat dit het toch echt wel waard is!!
Biggelaar demonteert echt de halve motor, kijkt alles na, en zet hem dan weer helemaal kloppend in elkaar.. Hierbij halen ze idd ook de cilinders eraf, iets wat ik bij andere ducatidealers voor een simpele grote beurt niet snel zie gebeuren!
Nu bleek dat bij mijn motor in het blok iets losgelopen was, waar ik van op de hoogte werd gesteld terwijl me duc voor een grote beurt bij biggel stond. Hier kom je nooit achter als je de cilinders er niet af haalt!
Dus ja, het kost wat extra, maar ik kon er zeker van zijn dat me blok binnen korte tijd helemaal kapot gelopen was als het niet ondekt was. En probeer eens na te gaan wat het kost als je krukas een kijkje buiten komt nemen via je mooie desmosysteem?
Het kost een enkele maal iets meer, maar door de enorm uitgebreide manier van werken heb je volledige zekerheid van een perfecte motor!
Helaas bleek als student-zijnde dat het mij allemaal wat te veel centjes ging kosten,en heb ik besloten hem in onderdelen op te halen en er zelf mee verder te gaan. Toen ik daar was is mij toen volledig kosteloos alles heel erg uitgebreid uitgelegd over wat ik hoe moest doen. Dit terwijl het enorm druk was in de zaak. Ook waren alle benodigde onderdelen bijgeleverd en alles weer voorzien van uitleg. Zelfs nu ik thuis aan het sleutelen ben en ik heb een vraag word er echt alle tijd voor genomen! Typisch een voorbeeld waar niets aan verdiend word, maar waar absolute top-service verleend word! Service, tevredenheid en liefde voor ducati's staan daar boven het leegkloppen van de zakken van de klant, zoek nog maar eens een motorzaak met die instelling!


Daarnaast ben ik erg goed te spreken over Carl Nengermann. Ik ben er meerdere keren geweest (tsjah, woon zelf in apeldoorn), en ben er altijd erg goed geholpen. Ook hij neemt echt nog de tijd en moeite om problemen op te lossen en mensen te helpen. Hij heeft ook mijn duc750ss uit '93 terug-getuned naar 25kw, andere bedrijven vroegen hier belachelijk hoge bedragen voor, óf wisten niet hoe ze dat moesten aanpakken, óf kwamen met belachelijke oplossingen, óf weigerden er aan te beginnen?
Daarnaast heeft hij nog het een en ander aan mij uitgelegd onder genot van een bakje koffie, en legt hij nog altijd mijn bandjes om.. Vrolijke kerel met liefde voor ducati's!


Als iemand mij vraagt naar goede dealers of adressen, dan zal ik ze altijd naar één van deze twee sturen! Dit zijn ook de enige zaken waar ik echt volledig tevreden over ben.

Een zaak die ik echt iedereen afraad is StarTwin. Ik ben hier destijds zo enorm grof behandelt dat ik er liever niet meer terug kom. Ben er meerdere keren geweest (voor onderdelen, reparaties en tijdens ritjes een bakje koffie) maar ben er nog nooit vriendelijk tot zelfs uiterst onvriendelijk te woord gestaan. Dit is natuurlijk wel een eigen ervaring. Ieder dient zelf te beslissen waar die zich prettig bij voelt.. Wel kan ik beamen dat ze erg veel vakmansschap in huis hebben. Zéker wat betreft het bouwen van uitlaatjes!



Biggel en Nengermann behoren wat mij betreft tot de top :}
 
En zo heeft iedereen z'n eigen ervaringen.
Bij Biggelaar zul je mij niet meer terugzien; juist als student heb ik heel andere ervaringen ("kom maar terug als je wel geld hebt om een duc te rijden" - hoewel ze daarentegen juist wel weer een studentenmotorclub sponsoren). En Star Twin; tjah, daar is geen tussenweg. You love them or you hate them. Ik voel me er wel thuis en kan de botheid wel waarderen. Maar als je te horen krijgt, met je glimmend mooi gepoetste VFR die je wilt komen inruilen, "jongens wat doet 't oud-ijzer tegenwoordig?" kan ik me voorstellen dat niet iedereen daar om kan lachen. Er is altijd koffie en als je geduld hebt hebben zij dat ook voor jou. Maar je moet wel tegen een zekere botheid gecombineerd met nonchalance kunnen ja.
 
5 april Koningsasserdag bij StarTwin.......... Iig een evenement in de buurt waar ze heel druk mee zijn.

 
Laatst bewerkt:
En zo heeft iedereen z'n eigen ervaringen.
Bij Biggelaar zul je mij niet meer terugzien; juist als student heb ik heel andere ervaringen ("kom maar terug als je wel geld hebt om een duc te rijden" - hoewel ze daarentegen juist wel weer een studentenmotorclub sponsoren). En Star Twin; tjah, daar is geen tussenweg. You love them or you hate them. Ik voel me er wel thuis en kan de botheid wel waarderen. Maar als je te horen krijgt, met je glimmend mooi gepoetste VFR die je wilt komen inruilen, "jongens wat doet 't oud-ijzer tegenwoordig?" kan ik me voorstellen dat niet iedereen daar om kan lachen. Er is altijd koffie en als je geduld hebt hebben zij dat ook voor jou. Maar je moet wel tegen een zekere botheid gecombineerd met nonchalance kunnen ja.

Klopt,en botheid is mij niet vreemd hoor, maar wanneer ik daar kom om m'n 750 terug te laten tunen, en ze weigeren gewoon om daar aan te beginnen, dan voel je je niet echt welkom..
Ik moest maar een 600 kopen, daarvoor waren terugvoersetjes in de handel, en dan wouden ze het wel doen. Kijk boven maar ff rond, daar staan er nog twee.." "
Leuk geintje, kon het wel waarderen, maar ze WEIGERDEN serieus mijn 750 te knijpen.. sorry, maar mij zie je er niet meer terug.

Biggelaar heeft mij nu juist enorm goed geholpen met me duc, ze hadden er alle begrip voor dat ik het simpelweg niet kon betalen en het was geen probleem dat ik hem in onderdelen op wou halen. Ze kwamen zelf met het idee me oom mee te nemen (die sleutelt nu aan me duc) zodat ze hem de nodige uitleg konden geven. Dus ze dachten echt mee met m'n studentensituatie.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor mij Affetto.
Behalve dat Leo een toffe kerel is is mijn Duc daar altijd erg goed behandeld.
Kreeg zonder problemen een (bijna nagelnieuwe) leenmotor mee voor 3 dagen.
Proefrijden is bij Leo ook echt proefrijden en niet binnen 15 minuten terug zijn.

Toen ik mijn Duc net gekocht en opgehaald had en hij er na een paar honderd kilometer toeren ineens mee ophield is Leo zelf mij + motor meteen komen ophalen. Vanuit de auto werd naar de zaak gebeld dat er een monteur moest blijven om meteen mijn motor te maken.
En dat op zaterdag rond 17.00 uur. Dat noem ik service.

Wat mij betreft: Affetto rulezz!

(alleen erg beroerde koffie)
 
ik weet het, het is een OMA onderwerpje maar wat zijn de ervaringen met
Motor Mecuur en Bruggeman motoren?

Ik overweeg de aanschaf van een duc en ben opzoek naar rencensies van diverse motorzaken.
Biggelaar kom ik hier in ieder geval vaak tegen... ;)
 
Ze ruilen alles in, maar of je met de inruilprijs eens bent valt te bezien.... ;)

Hehehe....dat begrijp ik ;)
Juist om die reden lijkt het mij beter gebruik te maken van een dealer die ook japanse merken verkoopt en een dealer die een beetje in de randstad zit..
Er blijven er dan alleen niet veel over.....
 
M'n meissie heeft een Duc die door de vorige eigenaar bij Bruggeman is geleverd en onderhouden, heeft heel wat tijd gekost om het ding weer goed te laten lopen wat mij het idee geeft dat ze daar niet heel erg hun best doen....
 
M'n meissie heeft een Duc die door de vorige eigenaar bij Bruggeman is geleverd en onderhouden, heeft heel wat tijd gekost om het ding weer goed te laten lopen wat mij het idee geeft dat ze daar niet heel erg hun best doen....


Bruggeman daar moet je met een hele grote bocht omheen gaan :Y
 
De meeste dealers willen geen pottekijkers omdat ze dan niet met een vork kunnen schrijven inzake de uren. Bij biggel kan je praten, maar je bent er nooit alleen, dus voor je het weet sta je met een mede ducatist te beppen. verder leggen ze je het graag allemaal uit en ik heb niet gemerkt dat er iets levensbedreigends fout is gegaan.

Om aan te geven dat er wel meer goede dealers zijn kan ik je ook nog desmo-pointaanraden. Zit vlakbij hogeveen in nieuw-balinge.

Verder heb ik geen ervaring met duc dealers (oow ja hippolytushoef, maar daar begin ik hier niet over)Ook hier hoor ik goede verhalen over op het ducatitopic(sport) Alleen is hij geen ducatidealer en vervalt je fabrieksgarantie als hij er aan sleutelt ( alleen omdat hij geen dealer is, niet omdat hij niet kan sleutelen)

Zaltbommel hoor/lees ik wisselende dingen over, daar is met name over de oudere carb.modellen naar mijn mening te weinig ervaring.

MCT hoor/lees ik ook wisselend over mbt tot garantie. Tuning wordt daar wel netjes gedaan.

Rotterdam TMC lees ik wel goede dingen over, maar weet niet hoe dit gaat worden nu ze verhuisd zijn.
Desmo point is wat mij betreft echt een beunhaas, daar is het "gereviseerde" vervangingsblok voor mijn 996 vandaan gekomen (nadat het big-end uit mijn oude blok was gelopen). Na enige tijd rijden geen aandrijving meer en het carterdeksel lek, bleek dat de krukasmoer was losgelopen, bij desmo-point onder garantie opgelost. Echter bleek weer enige tijd later dat de krukasmoer weer losliep, deze keer naar biggelaar gegaan en daar lieten ze me zien dat de krukas met een slijptol/hamer in vorm was gebracht omdat de draad beschadigd was en de krukasspie dwars door midden was. Bovendien wezen ze me erop dat de vloeibare pakking onder de kop ook niet de normale gang van zaken was.
Komt er dus op neer dat het door desmo-point gereviseerde blok niet zo lekker was opgebouwd, ik heb liever dat er geen hamer, slijptol en klodders vloeibare pakking aan te pas komen.
 
Laatst bewerkt:
ik weet het, het is een OMA onderwerpje maar wat zijn de ervaringen met
Motor Mecuur en Bruggeman motoren?

Ik overweeg de aanschaf van een duc en ben opzoek naar rencensies van diverse motorzaken.
Biggelaar kom ik hier in ieder geval vaak tegen... ;)

Ik heb geen Duc, maar bij Bruggeman was ik eens maar nooit meer. Heb daar een hele dure beurt laten doen aan mn Diversion (zal niet tegenspreken dat het nodig was, hoor). Na verloop van tijd bleek dat ALLES veel te vast aangedraaid zat. Nog nooit van een momentsleutel gehoord, denk ik.

Daarnaast zat de borging van mijn achterwiel (type 'haarspeld') van onder naar boven door de bout gestoken, kon er dus zo uittrillen.

Daarnaast kreeg ik toen het ding niet lekker bleek te lopen de mededeling dat ze niets konden vinden en dat hij het goed deed op de testbank. Misschien had de stagiair die aan mn motor sleutelde (zie borgpen) nog geen rijbewijs, anders had hij wellicht op de openbare weg kunnen testrijden...

Groet,

Remco
 
Mocht je in de buurt van Amsterdam wonen, ga dan eens kijken bij Motortoer - Ducati Dealer Amsterdam -
Erg relaxte zaak waar ik me onderhoud laat doen. Je kan mee kijken met de monteurs, eventueel zelfs een dag lang.

Mocht je iets kleins hebben, dan kan je ze altijd bellen en langskomen. Monteur daar heeft vanuit Ducati een monteursprijs gewonnen. Wat mij betreft een topzaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan