Wat zijn goede en slechte accu's?

T_Gixxer

MF veteraan
11 mrt 2011
1.641
0
IJmuiden
Wat zijn hedendaags goede en slechte accu's? Is het prijs gerelateerd? Wat kan een doorsnee prima werkende accu kosten?

Na 2 jaar stilstaan probeer ik mijn accu op te laden, maar ik bereid me er op voor dat er geen leven meer in zal zitten.. Motoport heeft accu's vanaf 14 euro van Yuasa e.d. , maar of deze goed zijn...? Geen idee :N
 
Heb er eentje in polen besteld via ebay voor 40,- euro in mijn afmeting ytx12a-bs (suzuki gsx-r1000 K5) een gel accu. Made by Huawei wat een grote batterij leverancier is. http://www.ebay.nl/itm/161332033159?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Maandag besteld en donderdag in huis vanuit Polen. :Y

Koop nu zo'n 5 jaar gel accu's via ebay en worden redelijk misbruikt met doorstarten en half jaar stilstaan etc. en werken allemaal nog prima. In totaal heb ik het over vijf stuks die ik besteld heb voor kennissen.


Ga iig alsjeblieft niet voor eentje met los zuur ed. Zijn misschien 10 a 15 euro goedkoper, maar hebben onderhoud nodig en je moet zelf gaan vullen. Kies gewoon een Gel/AGM accu. Er in zetten en klaar.

@kieskes: Waarom zou je een lithium willen? Dingen zijn drie keer zo duur.
 
Laatst bewerkt:
Heb er eentje in polen besteld via ebay voor 40,- euro in mijn afmeting ytx12a-bs (suzuki gsx-r1000 K5) een gel accu. Made by Huawei wat een grote batterij leverancier is. http://www.ebay.nl/itm/161332033159?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Maandag besteld en donderdag in huis vanuit Polen. :Y

Koop nu zo'n 5 jaar gel accu's via ebay en worden redelijk misbruikt met doorstarten en half jaar stilstaan etc. en werken allemaal nog prima. In totaal heb ik het over vijf stuks die ik besteld heb voor kennissen.


Ga iig alsjeblieft niet voor eentje met los zuur ed. Zijn misschien 10 a 15 euro goedkoper, maar hebben onderhoud nodig en je moet zelf gaan vullen. Kies gewoon een Gel/AGM accu. Er in zetten en klaar.

@kieskes: Waarom zou je een lithium willen? Dingen zijn drie keer zo duur.

Meestal bestel ik ook mn accu's in Duitsland/Polen, heb er nog nooit meer dan 35/40 € voor betaald. tot op heden geen problemen mee ondervonden.

Voor mn reesmaschientje heb ik een tijd geleden ook gezoch naar fatsoenlijke lifepo4 accu's 'lithium' en sinds ik dat ding heb ben ik er zeker van dat zodra er in een andere motor een accu kapot gaat daar ook zo een ding inkomt.

Waarom?
-Veel lichter (ca. 600Gram)
-Sneller te laden
-Heb nu alles om er nog een paar accu's 'klaar te maken'
-stuk kleiner

Ik heb hem zo gemaakt dat ik de accu middels een stekker kan wisselen, geen lastige boutjes etc meer, wel moet je hem 1x per kwartaal ongeveer even aan de balancer hangen. Hiervoor heb ik een lader gekocht met die functionaliteit.

Kosten zijn nagenoeg gelijk(mijne kostte 45€) voor het complete pakket (lader, stekkers, kabel, accu) was ik ong. 80€ kwijt, maar natuurlijk nog een aantal stekkers over.. dus voor 45€ heb ik er nog 1..

Maargoed, in een ultra-cheap fiets zou ik er ook geen zetten...
 
Heb er eentje in polen besteld via ebay voor 40,- euro in mijn afmeting ytx12a-bs (suzuki gsx-r1000 K5) een gel accu. Made by Huawei wat een grote batterij leverancier is. http://www.ebay.nl/itm/161332033159?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Maandag besteld en donderdag in huis vanuit Polen. :Y

Koop nu zo'n 5 jaar gel accu's via ebay en worden redelijk misbruikt met doorstarten en half jaar stilstaan etc. en werken allemaal nog prima. In totaal heb ik het over vijf stuks die ik besteld heb voor kennissen.


Ga iig alsjeblieft niet voor eentje met los zuur ed. Zijn misschien 10 a 15 euro goedkoper, maar hebben onderhoud nodig en je moet zelf gaan vullen. Kies gewoon een Gel/AGM accu. Er in zetten en klaar.

@kieskes: Waarom zou je een lithium willen? Dingen zijn drie keer zo duur.
Een AGM accu wordt met een los zuurpakket verzonden, niet afgevuld.
Dat heeft te maken met het feit dat het zuur is, en deugdelijk verpakt moet zijn in een pakket. regels van pakketdiensten en milieudiensten en zo.
 
Wat zijn hedendaags goede en slechte accu's? Is het prijs gerelateerd? Wat kan een doorsnee prima werkende accu kosten?

Na 2 jaar stilstaan probeer ik mijn accu op te laden, maar ik bereid me er op voor dat er geen leven meer in zal zitten.. Motoport heeft accu's vanaf 14 euro van Yuasa e.d. , maar of deze goed zijn...? Geen idee :N
Prijs van de accu is afhankelijk van het type, en in tweede instantie van de zaak waar je het koopt. De b keuzes hebben ongeveer een gelijk prijsniveau, de top merken ook.
 
Heb er eentje in polen besteld via ebay voor 40,- euro in mijn afmeting ytx12a-bs (suzuki gsx-r1000 K5) een gel accu. Made by Huawei wat een grote batterij leverancier is. http://www.ebay.nl/itm/161332033159?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Maandag besteld en donderdag in huis vanuit Polen. :Y

Koop nu zo'n 5 jaar gel accu's via ebay en worden redelijk misbruikt met doorstarten en half jaar stilstaan etc. en werken allemaal nog prima. In totaal heb ik het over vijf stuks die ik besteld heb voor kennissen.


Ga iig alsjeblieft niet voor eentje met los zuur ed. Zijn misschien 10 a 15 euro goedkoper, maar hebben onderhoud nodig en je moet zelf gaan vullen. Kies gewoon een Gel/AGM accu. Er in zetten en klaar.

@kieskes: Waarom zou je een lithium willen? Dingen zijn drie keer zo duur.


Ja en dat is me een geklooi....
strip van de accu trekken, houder met vloeistof op de accu drukken, en even wachten tot alles in de accu zit...dopjes er weer op

Tjonge jonge...je snapt niet dat er nog motor(rijders) zijn van voor het geltijdperk, die moeten wel zoveel geluk hebben gehad... _O- _O- _O- _O- _O-
 
Ja en dat is me een geklooi....
strip van de accu trekken, houder met vloeistof op de accu drukken, en even wachten tot alles in de accu zit...dopjes er weer op

Tjonge jonge...je snapt niet dat er nog motor(rijders) zijn van voor het geltijdperk, die moeten wel zoveel geluk hebben gehad... _O- _O- _O- _O- _O-

_O- :^
Toevallig van de week de originele Yuasa accu vervangen (met een originele Yuasa zuur accu)na 6 jaar omdat hij de laatste tijd wat zwakker werd. Accu heeft nooit aan een lader gezeten, de motor staat zomer en winter buiten en er hangen ook nog een Garmin en een sigarettenaanstekerplug continu aan.
 
_O- :^
Toevallig van de week de originele Yuasa accu vervangen (met een originele Yuasa zuur accu)na 6 jaar omdat hij de laatste tijd wat zwakker werd. Accu heeft nooit aan een lader gezeten, de motor staat zomer en winter buiten en er hangen ook nog een Garmin en een sigarettenaanstekerplug continu aan.

Ja, zie je als je hem niet goed onderhoud dan gaat een Yuasa ook sneller stuk. Ik zit op 8 jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan