Wat zijn goede toerlaarzen?

crazybiker46

MF veteraan
18 jul 2005
2.346
1
Sneek
Ik ben op zoek naar een paar goede waterdichte toerlaarzen. Mag met een gesp aan de zijkant of een rits. Als het mogelijk is ff een foto plaatsen. Bvd.
 
Daytona's. Gewoon de beste laars die ik ooit gehad heb. Warm in de winter, niet te warm in de zomer, zitten als pantoffeltjes en zonder meer waterdicht.

Niet goedkoop, maar z'n geld wat mij betreft absoluut waard.
 
Ik ben erg te spreken over deze Alpinestars.

233507_large.jpg
 
Ik heb rev'it laarsjes, niet kopen als ik jou was, slijten heel hard!
na een maandje zagen ze dr al uit alsof ze een jaar oud waren..

Kan iemand een afbeelding linken van die Daytona laars? Ben wel benieuwd
 
Ik heb nog een paar tourlaarzen staan waar niets mee gedaan word en die nog goed zijn.
Maatje 43.

Voor een MF-er gratis op te halen :Y

22973972_1.jpg
 
Ik ben op zoek naar een paar goede waterdichte toerlaarzen. Mag met een gesp aan de zijkant of een rits. Als het mogelijk is ff een foto plaatsen. Bvd.

Als je nu naar de winkel loopt en de Motoplus koopt (nr. 9-2008), staat daar een test in van betaalbare waterdichte laarzen... :)
 
dainesse , die gaan heel heel lang mee hoorde ik ....
 
Net als bij helmen, zijn laarzen voor een ieder net ff anders voor wat betreft pasvorm( drukpunten),......zoveel merken zoveel kansen.
Ik heb een stel Gaerne laarzen gehad ( lijken op Explorer), giga goede motorlaarzen,...sterk,...loopt goed,....wel prijzig,....was niet geheel waterdicht...
Nieuwere G-RT-touring en Aquatech zijn wel waterdicht.

2007_Gaerne_G-RT_Touring_Concepts_Boot_Black.jpg
b6885_1.jpg


Nu rij ik met StylMartin motorlaarzen,...een lichte motorlaars met gesp en klittebandsluiting, geheel waterdicht.

Lijkt hier op...

d4bf14cc09ded9793d664368dd5fdea4.jpg
 
Daytona's. Gewoon de beste laars die ik ooit gehad heb. Warm in de winter, niet te warm in de zomer, zitten als pantoffeltjes en zonder meer waterdicht.

Niet goedkoop, maar z'n geld wat mij betreft absoluut waard.

:^
 
Ik stem ook op daytona's, ff 2x slikken bij het betalen.. maar zitten als gegoten, goed waterdicht en 3 jaar garantie op waterdichtheid ;) (toch?!)
 
Ik stem ook op daytona's, ff 2x slikken bij het betalen.. maar zitten als gegoten, goed waterdicht en 3 jaar garantie op waterdichtheid ;) (toch?!)

Oh? Wist ik niet eens. Ik heb ze nu een jaar of 5, draag ze elke dag. Ze zien er nog steeds prima uit en zijn nog steeds perfect waterdicht.
Wél de Goretex variant nemen.

Daarvoor had ik een toch ook niet goedkoop paar laarzen die na twee jaar aan alle kanten lekten.
 
Ook al 5 jaar gore-tex Daytona's.
Inderdaad perfect.
Nooit iets anders gehad maar kan me niet voorstellen dat er iets beters is.
Zomer en winter vrijwel elke dag aan gehad.
Misschien koop ik wel eens iets luchtigers voor boven de 25 C.
Maar goed, dat is een luxe probleem dat zich in Nederland 10 dagen per jaar voordoet....
en nog een weekje in buitenland......
 
Laatst bewerkt:
Dit is een winnaar in verschillende testen:
-DAYTONA ROADSTAR GTX (perfect waterdicht blablablab)


Heb nu alpinestars en die zijn ook erg goed. Slijten niet snel, zijn nog steeds perfect waterdicht. Alleen het klitteband is waardeloos, maar heb m'n broek d'r overheen, dus dat maakt niet zoveel uit.

Ga hierna ook voor de Daytona's
 
Er staat net een test in deze week's Motorplus. Aanrader allemaal toerlaarzen tot 150 Euro die waterdicht (zouden moeten) zijn.
 
Er staat net een test in deze week's Motorplus. Aanrader allemaal toerlaarzen tot 150 Euro die waterdicht (zouden moeten) zijn.
Je hebt waterdicht en waterdicht. Hoelang? Hoogte waterkolom?

Met Daytona's kun je in 10 cm water staan en toch droge voeten houden :}
 
Als je nu naar de winkel loopt en de Motoplus koopt (nr. 9-2008), staat daar een test in van betaalbare waterdichte laarzen... :)

Tijdje geleden stond er ook een test in de Motoplus en daar kwam de Alpinestars Web goretex als beste er uit. Deze heb ik gekocht en ben er superblij mee. Zitten lekker, lopen lekker (ook belangrijk) en zijn 100% waterdicht en lekker warm in de winter.
 
Zelf rijd ik al jaren met legerkisjes of ME-laarzen, afhankelijk van de dump die ze verkoopt. Zijn ook in waterdichte uitvoering te koop en met goed onderhoud (=geregeld goed invetten en vet er in laten trekken) blijven ze vrij goed waterdicht. In 2006 heb ik een reis door GB gemaakt en toen vrij veel regen gehad. Ze voelden af en toe wel eens wat klam aan, maar echt water doorlaten heb ik niet gehad.
En ze zijn goed bruikbaar als schoenen om wat op te lopen en wandelen.

EgbertO
 
@ GoReTeX, ik heb wel belangstelling voor je laarzen.

Nu heb ik de probiker traveller, ze zitten lekker maar de zool is zo slap en buigzaam dat je bij een rit langer dan 10 km zere voeten krijgt.

Pieter
 
tip; daytona's via MP ofzo.

Zijn zat mensen die 1, 2 of zelfs wel 3 keer gaan motorrijden en dan niet meer.
Deze mensen hebben die laarzen dan als nieuw in de kast staan en willen er voor weinig vanaf.

Zo heb ik een setje Motoplus winnaars op de kop kunnen tikken voor 75,- die in de winkel 300,- kosten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan