Wat zijn je vakantieplannen voor 2023?

Hoe lang wil je er over doen?

Over de snelweg rij je in 1 dag naar Périgueux of Brive-la-Gaillarde. Via Parijs, Orleans en Limoges.

Er zijn best leuke alternatieven maar dan ben je al snel minimaal een dag extra onderweg.
2 dagen heen, 2 dagen terug is prima. En ik neem @Mike Schenk ‘s advies mee, dus Nl en B over de snelweg en dan Frankrijk zo min mogelijk snelwegen. Dat is op mijn Z900RS even leuk, maar niet een hele dag…🌬️
 
Voor het eerst in een jaar of 6-7 terug naar Thailand, 3 jaar terug al geboekt, maar toen begon Corona, mocht niet
Boekingskosten kantoor wilde geen refund geven, enkel nieuw datum boeken, (na 3 jaar zouden ze refund betalen) oke, 2 jaar geduld gehad, vorig jaar zouden we gaan, alleen, we zouden vliegen met Aeroflot -O- Ome putin boos, dus dat werd hem ook niet, niet op gerekend, geld voor vakantie, maar niet voor een 2e set tickets
Afgelopen jaar me rot gespaard, en inmiddels tickets geboekt
Zoonlief heeft examens dit jaar, dus vroeg voor het hoogseizoen uit
24 mei t/m 16 juni, zal daar zeker wel een motortje huren

Betwijfel of ik ooit nog geld terug zie van die eerste tickets, 3 jaar is voorbij, Aeroflot moet refund geven, maar de banken naar Rusland zijn geblokkeerd, dus al zouden ze willen, ze kunnen niet
Ca €2500,- door de plee gespoeld -O-

Goede nieuws......
Dit jaar gaan we *O*
 
Das k*dt met peren.
Mijn zoon is 3K kwijtgeraakt door faillissement van rijschoolhouder eveneens door die nepgriep.
Daar gingen zijn vakantieplannen.
 
Nee, gedraag je in het buitenland.
Je hebt wel een visitekaartje aan de achterkant hangen.
 
Je kan ook gewoon geen 30 te hard rijden, zo'n opgave is dat toch niet?
Jawel,en zeker op de vele plaatsen waar ze op rustige landelijke wegen compleet idiote snelheidslimieten hanteren.
Zoals 50 midden in de bossen in de Noordeifel en 50/70 op de B500 in het Zwarte woud,alleen maar omdat er regelmatig een idioot op zijn gezicht gaat.
Op een weg met een redelijke snelheidslimiet of in de bebouwde kom zal ik geen 30 te snel rijden.
 
Jawel,en zeker op de vele plaatsen waar ze op rustige landelijke wegen compleet idiote snelheidslimieten hanteren.
Zoals 50 midden in de bossen in de Noordeifel en 50/70 op de B500 in het Zwarte woud,alleen maar omdat er regelmatig een idioot op zijn gezicht gaat.
Op een weg met een redelijke snelheidslimiet of in de bebouwde kom zal ik geen 30 te snel rijden.
Ik wist niet dat dat tegenwoordig in Zwitserland lag
 
Ik wist niet dat dat tegenwoordig in Zwitserland lag
Dat waren maar een paar voorbeelden,er liggen overal zo'n wegen.
ELKE snelweg in NL bijvoorbeeld,waarom noemen ze dat eigenlijk nog een SNELweg ?

En on topic : om te beginnen ga ik een week naar Spanje,waar je wat harder dan toegelaten kan rijden op rustige wegen zonder constant angst te moeten hebben op torenhoge boetes. :]*O*
 
Dit jaar wederom een heerlijk motor (vakantie) jaar. In juni naar TT Isle of Man en in juli 1,5 week toeren in Ierland. Kijk er enorm naar uit.
De groep naar Man is behoorlijk: zo'n 8 motoren en ook naar Ierland zijn we met 8 motoren.
Healy-pass-shutterstock.jpg
 
Wij gaan naar Sardinië en Argelès-sur-Mer.



(Ik mag alleen de motor niet meenemen van de vrouw & kids. B|)
 
Huh?

Ik was al vaak in Argelès. (s M)
In 2021 was ik op Sardinië.
Die plekken liggen nog niet zo dicht bij elkaar?

Als je het zo stelt, dan ga ik (deze zomer) naar Noorwegen, Polen en Bulgarije. (en alles wat er tussen ligt)
Ik moet toch mijn AOW-tje goed besteden.
 
Huh?

Ik was al vaak in Argelès. (s M)
In 2021 was ik op Sardinië.
Die plekken liggen nog niet zo dicht bij elkaar?

Nee, dat klopt. Wij hebben de (financieel pijnlijke) keuze gemaakt om dit jaar volop te genieten van de vrijheid die ons hier nog gegund is en gaan als gezin dus twee keer op vakantie. Carpe diem.
 
Tsja, 'pijnlijke' financiële keuzes moeten soms gemaakt worden.
Gelukkig word ik gesponsord door de overheid met AOW, die regelrecht de vakantiepot in gaat.
 
Bevestiging is binnen…..👍
Eind augustus met de boot van de Eemshaven naar Kristiansand, weekje later met de boot van Oslo naar Kiel terug.
We doen dit met zijn 5’n, allen ex-collega’s en gepensioneerd, en nu voor de 4e keer. (Schotland, Nederland wegens Corona, Ierland, en nu dus Noorwegen)
Routes maken kunnen we nu aan beginnen…..met hulp van dit forum….
 
Terug
Bovenaan Onderaan