Wat zijn je vakantieplannen voor 2023?

Ik dacht mijn plannetjes wel rond te hebben voor deze zomer.
Week op pad met van den Broek naar Spanje in September.
Maar financieel is dat wel echt een aderlating die ik nu niet helemaal wil laten gebeuren.

Alternatieve plannen, Solo trip:
Naar Turino of ergens daar in de buurt en de TET Italië oppakken richting de kust.
Rondje Frankrijk in en weer terug via de TET naar het noorden.
Dit dan wel ergens in Juli of augustus.
Dan kan ik met minder bagage reizen, want beter weer.


Van wat ik er van gezien heb moet dat wel mogelijk zijn op mijn Guzzi.
20230305_113002.jpg
 
Plan is weer een week solo kamperen midden augustus, ditmaal op mijn Transalp 700!!!

Idee is om een nacht te gaan wildkamperen bij dat fort net ten noorden van Demonte, iets ten zuiden van colle preit. (Dank @Frazer voor de tip).
De LGKS heb ik vrij recent al 2x gereden dus weet dat niet zeker. Section4 vd tet, of stukjes daarvan (globaal vanaf de Durance oostwaarts) gezien op YT, lijkt me ook gaaf.
De smokkelroutes bij Andorra zien er ook aantrekkelijk uit en wil graag nog Canfranc zien, de route er naar toe en weer terug is wat minder: minstens 3 dagen op de peages, saaier dan naar Lyon/Grenoble, is wat veel voor 1 week.

Maaaar, mijn transalp700, zeer recent gekocht, heeft nog geen Heidenau's eronder en feitelijk zijn de huidige banden nog erg goed. Dus of nu heel veel rijden of eerder afschrijven of doorrijden... luxe probleem. Hahaha.

Bij grote keuzestres lijkt me een paar dagen in de Drome (camping moto) ook prima en dat is evt te combineren met Demonte.
20230204_105119.jpg
 
Zoals het er nu uitziet wordt het een motorvakantie in Amerika met een collega. 2 weken rondrijden met start en finish in Los Angeles.
Dat heb ik eerder gedaan met de auto, maar die landschappen blijven indrukwekkend. Misschien blijf ik nog wat langer om met de auto nog wat extraatjes te pakken.
In ieder geval staan Joshua Tree NP, Grand Canyon, Death Valley, Zion NP, Yosemite NP en Pacific Coast Highway op het programma.
 
Een 4 dagen Eifel en een 5-6 dagen TET Denemarken-Zweden :]
(+ misschien gaat de motor nog 14 dagen mee naar Sauerland met de familie, kan ik er dan ook nog eens op uit :P)
 
Zoals het er nu uitziet wordt het een motorvakantie in Amerika met een collega. 2 weken rondrijden met start en finish in Los Angeles.
Dat heb ik eerder gedaan met de auto, maar die landschappen blijven indrukwekkend. Misschien blijf ik nog wat langer om met de auto nog wat extraatjes te pakken.
In ieder geval staan Joshua Tree NP, Grand Canyon, Death Valley, Zion NP, Yosemite NP en Pacific Coast Highway op het programma.
Ook gedaan. Met name de overgang van bomen naar cactus in Joshua Tree park is echt waanzinnig. PCH is ook bijzonder, wij hebben LA >SF gedaan, echter met de auto.
Veel plezier.
 
Ook niet meer, er zijn al div. vrienden teruggekomen na er min. 12 jaar gewoond te hebben.
Dit ivm dat Trudje als premier met al zn decreten.
M.n. in die griepperiode.
Was allemaal niet verplicht maar we blokkeren wel al je werk, bankrekeningen als je niet.. enz.
 
ek gaan binnekort per motorfiets suid afrika toe
Da's een beste rit!
Kan je alles daarheen rijden of zijn er onderweg schietgrage krijgsheren die jou het leven zuur gaan maken?
Na Gibraltar heb ik met het vliegtuig gedaan.

In Zuid-Afrika heb ik wel met motor gereden. (huur)
Was super-mooi langs de zuidkust.
 
Vandaag is mijn verlof goedgekeurd voor de laatste 3 weken van mei.

Daarvan wil ik mogelijk 2 weken met de motor weg. Mogelijk Duitsland en een tent mee. Ga wel het weer aankijken en ook het budget.

Qua kampeerspullen heb ik nog een tent en kookgerei nodig.

Alternatief is kortere trip en wat aanvullende traingen doen zoals een bochten training.
 
Het rondje wat ik pas gepost heb gaat in de tegenovergestelde richting gereden worden... le Camping Moto gaat een week eerder open dus zo kan ik die ook nog opnemen in de route. Nog 10 daagjes werken :)
 
Tis een mooi land maar verder.. laat maar.

Het is qua natuur een erg mooi land, maar er wonen is heel wat anders. Ben er vele malen geweest, mag nu dan even niet naar binnen, maar vanaf 11 mei wel weer. Dan mogen de mensen die de kat uit de boom keken weer officieel het land in. Of ze moeten tegen die tijd weer de doelpaal opschuiven. Maar ik heb nu 2 hele jonge kinderen, dus voorlopg ga ik niet. Als de jongste 6 a 7 is, dan denk ik weer. En dan mag ik natuurlijk ook flink diep in de buidel tasten, want in de schoolvakanties vragen ze natuurlijk de hoofdprijs. Al is het nu met inflatie ook onbetaalbaar geworden. Heb wel eens gekeken voor een weekje Florida (zonder rondreis). Dan ben ik voor één week kwijt, wat ik voorheen met drie weken roadtrippen kwijt was.


Ontopic; over een paar weken ga ik terug naar Gran Canaria om daar een paar dagen te motorrijden. Nou ja, motorscooteren. Dit keer op een Beverly 300. Het plan was een XMAX 300, maar dat verhuurbedrijf wil online alleen vanaf 5 dagen verhuren, ik ga 3 volle dagen rijden. Waarom je dan online toestaat om minder dan 5 dagen te huren snap ik niet, zonde van mijn tijd, zonde van de tijd van dat bedrijf. Waarom een motorscooter en niet een motor? Je kan er meer troep in kwijt (wie weet neem ik m'n drone ook weer mee), het is veel goedkoper, rijdt zuiniger, lekker simpel rijden, alleen gas geven en remmen en van de omgeving genieten.
Daarnaast kan je toch niet hard, dus wat moet ik met een 600cc-1000cc'er daar? Een motorscooter is daar veel praktischer en zo lang het geen 125cc is, hoor je mij niet klagen. Dat zou me wel te traag zijn in de bergen.

De max snelheid in de bergen is 40 km/u, in de praktijk kan je wel wat harder. Heb vorig jaar echt genoten daar van de wegen. Zo extreem veel bochten, zoveel haarspeldbochten en prachtige uitzichten. Ben fan geworden van het eiland, terwijl ik er 20 jaar terug alleen kwam om te zuipen, te feesten en te zonnen. Wist ik veel wat voor moois er daar nog meer was.
De GC-200 is een van de gevaarlijkste wegen van Spanje, die moet ik dus rijden. 365 bochten, alleen al die weg. Maar er zijn zoveel mooie wegen daar, ik ga me wel vermaken.
 
Ben er ook div. malen geweest in de jaren 80, in de US en Canada, ivm gevorderde emigratieplannen en toen wist ik het al.. nope.
Buitenkant mooi.. binnenkant ff minder op tal van vlakken.
Daarna, 2000+, in de US geweest op doorreis en was blij dat ik destijds zo beslist had.
 
4 dagen naar luxemburg we gaan naar het plaatsje Bourscheid ( hotel ST FIACRE) en vandaar uit gaan we 2 dagen rond touren door luxemburg en misschien een stukje duitsland als iemand iets leuks of mooi vind wat we zeker moeten bekijken of rijden dan hoor ik dat graag .
Vriendelijke Groet Patrick
 
Het is qua natuur een erg mooi land, maar er wonen is heel wat anders. Ben er vele malen geweest, mag nu dan even niet naar binnen, maar vanaf 11 mei wel weer. Dan mogen de mensen die de kat uit de boom keken weer officieel het land in. Of ze moeten tegen die tijd weer de doelpaal opschuiven. Maar ik heb nu 2 hele jonge kinderen, dus voorlopg ga ik niet. Als de jongste 6 a 7 is, dan denk ik weer. En dan mag ik natuurlijk ook flink diep in de buidel tasten, want in de schoolvakanties vragen ze natuurlijk de hoofdprijs. Al is het nu met inflatie ook onbetaalbaar geworden. Heb wel eens gekeken voor een weekje Florida (zonder rondreis). Dan ben ik voor één week kwijt, wat ik voorheen met drie weken roadtrippen kwijt was.


Ontopic; over een paar weken ga ik terug naar Gran Canaria om daar een paar dagen te motorrijden. Nou ja, motorscooteren. Dit keer op een Beverly 300. Het plan was een XMAX 300, maar dat verhuurbedrijf wil online alleen vanaf 5 dagen verhuren, ik ga 3 volle dagen rijden. Waarom je dan online toestaat om minder dan 5 dagen te huren snap ik niet, zonde van mijn tijd, zonde van de tijd van dat bedrijf. Waarom een motorscooter en niet een motor? Je kan er meer troep in kwijt (wie weet neem ik m'n drone ook weer mee), het is veel goedkoper, rijdt zuiniger, lekker simpel rijden, alleen gas geven en remmen en van de omgeving genieten.
Daarnaast kan je toch niet hard, dus wat moet ik met een 600cc-1000cc'er daar? Een motorscooter is daar veel praktischer en zo lang het geen 125cc is, hoor je mij niet klagen. Dat zou me wel te traag zijn in de bergen.

De max snelheid in de bergen is 40 km/u, in de praktijk kan je wel wat harder. Heb vorig jaar echt genoten daar van de wegen. Zo extreem veel bochten, zoveel haarspeldbochten en prachtige uitzichten. Ben fan geworden van het eiland, terwijl ik er 20 jaar terug alleen kwam om te zuipen, te feesten en te zonnen. Wist ik veel wat voor moois er daar nog meer was.
De GC-200 is een van de gevaarlijkste wegen van Spanje, die moet ik dus rijden. 365 bochten, alleen al die weg. Maar er zijn zoveel mooie wegen daar, ik ga me wel vermaken.
Lief dagboek... :+
 
Weekend van hemelvaart met broer en vader naar luxemburg. Ook deels voor mij om voor het eerst met volledige belading op mijn street triple te rijden. Dan eind mei/begin juni 2/2.5 week solo naar Noorwegen/Zweden/Denemarken. Behalve Trollstigen als verste punt verder nog helemaal geen route uitgestippeld. Aanraders zijn altijd welkom. :)
 
Ook niet meer, er zijn al div. vrienden teruggekomen na er min. 12 jaar gewoond te hebben.
Dit ivm dat Trudje als premier met al zn decreten.
M.n. in die griepperiode.
Was allemaal niet verplicht maar we blokkeren wel al je werk, bankrekeningen als je niet.. enz.

Klinkt bekend, ook daar een beetje rondjes gereden met de 18 wheeler, hier in mijn buurtje nu ook enkele deelnemers uit Ottawa, die alles achter gelaten hebben en op spaargeld leven.
 
Ben er ook div. malen geweest in de jaren 80, in de US en Canada, ivm gevorderde emigratieplannen en toen wist ik het al.. nope.
Buitenkant mooi.. binnenkant ff minder op tal van vlakken.
Daarna, 2000+, in de US geweest op doorreis en was blij dat ik destijds zo beslist had.

Yep, hier is alles ook niet koek en ei, maar daar is het erger. Wel mooie natuur om te motorrijden, niet alles, ook lange saaie rechte stukken. Maar goed, daarom ga ik naar Gran Canaria, waar je alleen maar bochten voor je neus krijgt. Gelukkig hoef ik ze niet te tellen. :]
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Ik ben vandaag met m’n vaste motorreismaat vanaf Groningen naar de Ardennen vertrokken. Een trip vroeg in het jaar, niet mijn keus omdat ik eigenlijk alleen zomerkleding heb maar marktplaats bood uitkomst waardoor ik er redelijk warmpjes bij zit. Morgen een rondje ardennen en dan weer naar huis. Ik wil later dit jaar in mijn eentje naar de Alpen.

AD6FB28E-6D2A-4C38-A3FE-73559B4E7B0E.jpeg
 
Eerste week van September ga ik 7/8 dagen mijn eerste solo reis doen. Het doel is iig de RDGA rijden. De vraag is nog of ik de toeristische route via de Eifel en zwartewoud ga rijden of in één dag naar Grenoble. Gelukkig meerdere verslagen hier op MF over de RDGA, maar tips zijn altijd welkom 😉
 
Ik heb deze kaart voor de RDGA. Is geplastificeerd. Erg makkelijk om bijvoorbeeld 's avonds te kijken waar je uithangt. Met alleen een navigatie scherm verlies ik snel het overzicht. Heb eigenljik altijd wel een kaart bij me.

 
Terug
Bovenaan Onderaan