Wat zijn je vakantieplannen voor 2023?

cb_750_kz

Die hard MF'er
12 apr 2013
924
1.440
Kerst is om de hoek, dus tijd om na te denken over de vakantieplannen voor 2023!

Omdat TS altijd begint: samen met mijn vrouw 4-5 weken motorrijden door Bulgarije, Turkije en Georgië. Het plan tot nu toe (al wijzigt dat meestal nog een paar keer...) is om de motoren met de auto en trailer tot Bulgarije te vervoeren en dat zien als startpunt. In Turkije langs de Zwarte Zee kust naar Georgië en een rondrit langs de highlights van dat land. De terugweg via Turkije is nog een puzzeltje
Nu nog lekker bezig met routes plannen, inlezen en spieken op Google streetview O-)

Tijd: 4 tot 5 weken
Maand: juni / juli 2023
Motoren: XL700V & NC700X

Wie deelt verder zijn plannen?
 
Begin van het jaar (januari) een rondje Catalunya rijden (als die honden bij PostNL mijn pak op tijd daar bezorgen) op een huurfiets.
Daarna thuis ritje naar de dealer om de Strom in te ruilen op een nieuwe Versys
Pinksteren vermoedelijk weekendje ardennen
Zomervakantie kampeertripje via Zwitserland naar Spanje.
 
Begin juni weekje op de motor weg, nog geen bestemming. September naar Amerika, mijn vrouw wil de Niagara watervallen zien. Combi met Washington DC en NY city. In DC wil ik weer naar het Vietnam memorial, reflection pool en1600 Pennsylvania Avenue. In een eerder leven al eens eerder gezien, nu ook met mijn vrouw, erg leuk.
 
Laatst bewerkt:
met de motor wordt het een kalm jaartje qua vakanties.
het zal door het jaar heen bij een paar 2 of 3 daagse blijven richting Moezel, Harz, combinatie van een paar leuke streken in Duitsland..
in Mei met de vrouw het vliegtuig op weekje Kreta.
September met de wagen weekje richting Cote D'azur
 
Begin juni twee weken naar Italië, weet nog niet precies waar. Ik wil naar Amalfi, vrouw naar de Bloemen Riviera. Dat ligt nogal ver uit elkaar om te combineren

Begin juli met een paar vrienden een week naar de Dolomieten

Eind augustus naar Engeland, naar Schotland of naar Ierland, daar moeten we nog over nadenken.

Tussendoor nog een paar weekendjes. Eifel, Ardennen of Luxemburg. Zien we wel als het zover is.

Eerst in de winter de V-strom inruilen. Maar ik weet nog niet wat er in de plaats komt. Keuzes keuzes, het leven is ingewikkeld :):)
 
In Januari eerst mijn Tijger voorzien van nieuwe bandjes en stalen remleidingen.

Ik ben tegenwoordig redelijk flexibel qua werkrooster dus paar keer Ardennen of N France moet wel lukken.
In Mei heb ik sowieso een ruime week voor mijzelf, dus met de motor weg.
Mijn broer heeft een appartement gekocht in de Italiaanse Alpen dus met een beetje mazzel heb ik daar een mooie uitvalbasis.

Dan nog 3 weken vakantie waarin we met de caravan weg gaan, zal Frankrijk of Spanje worden.
 
korte vakantie met motor en kammeraden naar de moezel
met hemelvaart
en dan ergens in juni een fietsvakantie voor een weekje of 2
word weinig Tet gereden in 2023
 
In mei ga ik 10 dagen via België, Frankrijk en Luxemburg naar het Zwarte Woud in Duitsland met mijn zoon. Ik op de nieuwe Tiger, hij op zijn S1000 XR. Hopelijk daarvóór nog een paar dagen naar de Eifel, waarschijnlijk in m'n eentje en in zomer of najaar wil ik ook nog iets plannen, misschien Engeland of Schotland.
 
Heb nog niet echt plannen we krijgen familie uit New Zeeland en uit Australië op bezoek, ze vertrekken van ons naar Singapore voor een aantal dagen.
Nu heeft mijn vrouw familie daar Oma ooms en tantes dus denk dat we met z’n allen die richting heen gaan.
Tijdens de corona natuurlijk niets van gekomen.
 
En natuurlijk al lang bezig... nog niet helemaal; maar wel in grote lijnen uitgewerkt

1671806763803.png
 
1e 3 weken juni met multistrada 1200 via zwarte woud. Tirol Dolomieten naar la Spezia. Daar een weekje rondtoeren. Siena Lucca en ook Elba. Vervolgens via cinque terre naar t Gardameer. Tignale. Daar nog zeker de strada della forra rijden. En via zwarte woud weer terug naar huis.
 
Gepland bij mij is voor komend jaar;
  • wellicht nog even voor een weekend op en neer in april naar Jerez de la Frontera met de ST1100 (motoGP weekend);
  • rondje in Juni langs de gehele Nederlandse grens met de VFR (750);
  • Div. tripjes met de CBR (1000 F) om nieuwe camping spul uit te proberen, en;
  • Eind augustus met de (tiger)fireblade naar Isle of Man voor de Manx Classic TT...
Staat nog los van wat moeders de vrouw nog bedenkt voor het gezinstripje..
 
Wij proberen elke maand wel wat te doen. Lang weekend van der Valk of een paar dagen met de caravan op pad. In juni motortrip Zwitserland en Franse Alpen. Juli en augustus 6 weken met de caravan door Spanje en Portugal trekken. In september paar weken naar de Provence. Sloot aan vakantiedagen opmaken en in november met pensioen.
 
Kerst is om de hoek, dus tijd om na te denken over de vakantieplannen voor 2023!

Omdat TS altijd begint: samen met mijn vrouw 4-5 weken motorrijden door Bulgarije, Turkije en Georgië. Het plan tot nu toe (al wijzigt dat meestal nog een paar keer...) is om de motoren met de auto en trailer tot Bulgarije te vervoeren en dat zien als startpunt. In Turkije langs de Zwarte Zee kust naar Georgië en een rondrit langs de highlights van dat land. De terugweg via Turkije is nog een puzzeltje
Nu nog lekker bezig met routes plannen, inlezen en spieken op Google streetview O-)

Tijd: 4 tot 5 weken
Maand: juni / juli 2023
Motoren: XL700V & NC700X

Wie deelt verder zijn plannen?
Noorden van Turkije is prachtig. Georgie is ook echt geweldig. In 2019 met de auto er doorheen gereden vanuit Baku (Azerbaijan) , door Tblisi richting Batumi en later door turkije naar Sofia Bulgarije. Geweldige bochtenweggetjes overal. Batumi is overigens een zëér aan te raden stad om te bezoeken. Lijkt Las Vegas wel, maar dan aan de zwarte zee. Top Gear heeft er tijdje terug ook een stukje over gemaakt. Veel plezier daar iig!
 
Nog geen idee wat het volgend jaar gaat worden, heb de gewoonte om maximaal twee dagen te rijden kwa afstand, zo'n 1400 kilometer.
Houd van zon en zee, misschien inspiratie opdoen dit topic.
 
Misschien Polen. Of Slovenië. Maar ik kijk tegen de tijd dat ik weg wil naar het weer. Moet eerlijk bekennen dat ik een mooi weer rijder ben, hou van de zon. Colditz en Auschwitz staan nog wel op de lijst.
Mooi weer rijder ben ik eigenlijk ook, maar ik ga er niet vanuit dat ik geen regen krijg als ik in drie dagen tijd naar Zuid-Frankrijk wil rijden. En eigenlijk viel het regentijden reuze mee afgelopen jaar op de terugweg van het Sauerland
 
Terug
Bovenaan Onderaan