Wat zijn je vakantieplannen voor 2023?

Ongeveer hetzelfde rondje heb ik afgelopen zomer gedaan, maar dan andersom. Ik weet niet wanneer je gaat, maar hou er rekening mee dat de Transfagarasan meestal pas vrij laat in juni open gaat.

En in Oktober alweer dicht kan gaan... ik had toevallig afgelopen jaar mazzel.
 
Ik weet niet wanneer je gaat, maar hou er rekening mee dat de Transfagarasan meestal pas vrij laat in juni open gaat.
En in Oktober alweer dicht kan gaan... ik had toevallig afgelopen jaar mazzel.
Daar ga ik dan geen last van krijgen. Ik verwacht daar in augustus te rijden.

Mijn plan is om deze zomer te rijden langs de Donau vanaf de bron in Zwarte Woud tot eindpunt Zwarte Zee.
Het is niet de bedoeling om alle km's vlak langs het water te rijden. Ook soms een bergrug meenemen is in de planning.
Mijn plan is bezoek van diverse (grotere) steden langs deze rivier, maar ook berg-trajecten rijden zoals de Transfagarasan.

Op dit moment ben ik overal info aan het zoeken voor die regio, wat is interessant te bezoeken, te kijken of te rijden.
De oude FZ750 kan weer aan de bak!
 
Daar ga ik dan geen last van krijgen. Ik verwacht daar in augustus te rijden.

Mijn plan is om deze zomer te rijden langs de Donau vanaf de bron in Zwarte Woud tot eindpunt Zwarte Zee.
Het is niet de bedoeling om alle km's vlak langs het water te rijden. Ook soms een bergrug meenemen is in de planning.
Mijn plan is bezoek van diverse (grotere) steden langs deze rivier, maar ook berg-trajecten rijden zoals de Transfagarasan.

Op dit moment ben ik overal info aan het zoeken voor die regio, wat is interessant te bezoeken, te kijken of te rijden.
De oude FZ750 kan weer aan de bak!
Mooi plan! De Donau delta aan de monding van de Zwarte Zee is erg mooi. Tenminste als je van natuur houdt O-)
 
Daar ga ik dan geen last van krijgen. Ik verwacht daar in augustus te rijden.
Op dit moment ben ik overal info aan het zoeken voor die regio, wat is interessant te bezoeken, te kijken of te rijden.
Kasteel Bran, alias het kasteel van Dracula, niet vergeten. Is een hele klim tot boven maar als je toch daar bent kan je't niet links laten liggen.
 
Kasteel Bran, alias het kasteel van Dracula, niet vergeten. Is een hele klim tot boven maar als je toch daar bent kan je't niet links laten liggen.
Dat is een paar jaar gesloten voor renovatie, hoe lang precies weet ik niet maar ik dacht voor meerdere jaren. Nou kom je er toch langs vanaf de Transfagarasan, dus proberen kan natuurlijk altijd.

Edit: Bran is een andere, vriend Dracula had er blijkbaar meer
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips.

Duidelijk is wel dat er veel te zien is onderweg.
Vooral de Donau blijven volgen, maar ook kastelen (zoals Dracula) ga ik zeker niet vergeten.

Mss moet ik er maar eens een maandje voor uittrekken?
 
FR en ES op de brommert, dan IS om daarna in de winter naar SE te gaan, zonder brommert.
 
ga niet zo ver, ergens kijken in het voorjaar, rondje Veluwe.
Niks mis mee!

Vorig jaar in de zomer vakantie ben ik ook in NL gebleven.
Drenthe en Friesland. De hoogste "cols" waren de VAM-berg en de Mirnsumer Klif.
Alles bij elkaar toch een prima vakantie gehad.
(oke, in voorjaar was ik al in Ierland)

Dit jaar de schade (nou ja) inhalen.
April: Est-Let-Lit
Mei: Tsj-Pol
Aug: Oost-Hong-Srb-Roe-Bul en ??
 
In oktober, een rondje in Marokko :)
Schermafbeelding 2023-02-04 om 14.47.30.png
 
Oostblok laat ik ook dit jaar maar gewoon even voor wat het.
Vaak ben je te bang!
Veel journaklisten en hulpverleners zijn ECHT in Oekraïne zelf. Die komen ook (bijna?) allemaal weer terug.

Als Poetin met bommen gaat smijten, dan blijf ik daar wel weg.
Baltische landen komen na Oek als 1e aan de beurt???? <zeggen ze>
Maar ook Roemenië, want daar (als plan) ben ik ca 200km van Odessa. En daar komt nog wel eens een raket omlaag.

Paar jaar teug vonden sommigen dat motorrijden al niet kon door corona.
Met de motor naar buitenland was al helemaal not-done.
Tegen de algemene gedachte ben ik gewoon naar Frankrijk geweest.
Heerlijk en vooral rustige op de motor gereden. Geen NL-er te zien en al helmaal niet op de motor.
Achteraf: Prima op de camping, lekker gereden en geen corona gekregen. Ook toen waren "ze" allemaal te bang!
 
Frankrijk was idd prima te doen afgezien van wat zeurderige reakties onderweg en dan mn in Luxemburg. Maarja die kregen dan ook 4K boete als ze zich niet aan de voorschriften hielden.
Oostblok is leuk maar heb evengoed een voorkeur voor Spanje e.o. :)
 

:P
 
Frankrijk was idd prima te doen afgezien van wat zeurderige reakties onderweg en dan mn in Luxemburg. Maarja die kregen dan ook 4K boete als ze zich niet aan de voorschriften hielden.
Oostblok is leuk maar heb evengoed een voorkeur voor Spanje e.o. :)
Die voorkeur, heeft dat met het weer te maken of zijn er nog andere redenen?
 
Het land, de taal, het weer en nog wel meer.
Afhankelijk van het seizoen, heb een voorkeur voor de lente-begin zomer, zie ik elke keer weer andere mooie zaken en kleuren die me eerder niet opvielen.
Daarnaast spreek ik die talen, een beetje, en dat scheelt enorm.
Oostblok vind ik ook prachtig qua eenvoud en historie (en prijzen!). Heb daar heerlijk rondgereden en gedaan.
Alleen nu even niet, er valt in Spanje (en Frankrijk) nog zoveel te zien dat ik nu kies voor het gemak zeg maar.
 
Frankrijk was idd prima te doen afgezien van wat zeurderige reakties onderweg en dan mn in Luxemburg. Maarja die kregen dan ook 4K boete als ze zich niet aan de voorschriften hielden.
Oostblok is leuk maar heb evengoed een voorkeur voor Spanje e.o. :)
Spanje heb ik in de loop der jaren wel goeddeels gehad.
Hoewel..............? Land is wel groot. Toch altijd nog wel iets (nieuws) te zien.
Nu tijd voor een keer iets anders. :P
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Net ook de 3 dagen voor koningsdag maar vrij gevraagd. Aangezien de vrijdag een collectieve vrije dag is hoef ik er maar 3 extra op te nemen om er 9 op rij vrij te zijn welke mooi zijn voor een rondje Frankrijk. Even creatief zoeken welke campings er open zijn (want dat zijn ze dan nog zeker niet allemaal) en ik vermoed mijn dikke slaapzak mee.
 
Daar ga ik dan geen last van krijgen. Ik verwacht daar in augustus te rijden.

Mijn plan is om deze zomer te rijden langs de Donau vanaf de bron in Zwarte Woud tot eindpunt Zwarte Zee.
Het is niet de bedoeling om alle km's vlak langs het water te rijden. Ook soms een bergrug meenemen is in de planning.
Mijn plan is bezoek van diverse (grotere) steden langs deze rivier, maar ook berg-trajecten rijden zoals de Transfagarasan.

Op dit moment ben ik overal info aan het zoeken voor die regio, wat is interessant te bezoeken, te kijken of te rijden.
De oude FZ750 kan weer aan de bak!
Drie jaar geleden naar Constanta gereden, via Oekraine. Maar wat een regen, meer dan erg. Rit door de dorpen wel leuk, maar niet echt mooi. Laatste stuk van de delta is niet echt toegankelijk, het kan wel maar dan beter met een gids en een bootje de natuur is. Van Constanta in 1 streep naar Boekarest,drukke autoweg waar je goed moet oppassen , maar door de regen er een beetje genoegvan , daat geslapen en volgende dag richting Transfagarasan, maar ook weer slecht weer . Eigenlijk vond ik richting Geiranger in Noorwegen toch wel mooier, kan ook aan het weer gelegen hebben, en daarna heb ik ook de TransAlpina gedaan. Die is toch wat mooier en leuker rijden. Daarna ergens in Hongarije hotel gepakt en via Tsjechie en Polen weer naar huis. Interessante reis, dat is de beste kwalificatie. ( het mooiste vond ik trouwens Wroclaw, op de heenweg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan