Wat zijn jullie kwijt voor een grote (motor)beurt

CBRChris

MF'er
28 aug 2003
144
0
rotterdam
Mijn '99 CBR600 moet een grote beurt hebben... ik heb al een koste indicatie maar het leek mij aan de hoge kant..

-Kleppenstellen 200,-
-Beurt 180,-
-Onderdelen: luchtfilter, remblokjes, bougies, vloeistoffen 250,-
-Nieuwe ketting + tandwielen: 240,- incl. montage

Klopt dit een beetje, of wat waren jullie kwijt? ALvast bedankt!!!
(tips voor zaken regio rotterdam zijn welkom!)
 
Thanks! Waren deze beurten incl. slijtage onderdelen (remmen, luchtfilter)? Dat Remblokjes zijn nl. al iets van 50,- en filter iets van 60,-. Dit is natuurlijk wel excl. banden.... (damn it, ik moet waarschijnlijk ook maar gelijk een nieuwe voorband - misschien moet ik hem gewoon maar inruilen voor een nieuwe blade...)
 
Die prijzen die jij noemt zijn imho echt belachelijk... Mijne is nu ook voor eengrote beurt weg waarbij de kleppen gesteld moeten worden en er ook nog s nieuwe balhoofdlagers in moeten.. Ik zal volgende week wel eens laten weten wat ik kwijt was.
 
2 bmw's een moto guzzi.
oliefilter/ luchtfilter/paar liter olie, evt. remolie/ kleppenstellen/ alles nalopen.
middagje werk= ongeveer € 60,- per motorfiets
oja ik heb ook nog een paar wpl's aangeschaft (ooit) :+
 
Mijn '99 CBR600

-Kleppenstellen 200,-
-Beurt 180,-
-Onderdelen: luchtfilter, remblokjes, bougies, vloeistoffen 250,-
-Nieuwe ketting + tandwielen: 240,- incl. montage

als je alles (tank/plastic) hebt uitgebouwd om kleppen te stellen hoef je met opbouwen alleen nog maar de oude bougies en luchtfilter weg te gooien en je hebt die ook vervangen.
de meeste kosten gaan zitten in het slopen van al het plastic.
honda heeft prima kleppen en zittingen er hoeft niet veel aan gesteld te worden dat kost je maar een paar plaatjes.
volgens mij hoort kleppenstellen gewoon bij een beurt, daar hoef je niet nog eens € 200,- voor te betalen.
remolie kost € 5 de liter en vorkolie ook, vervangen is een kwartiertje werk.
ik weet niet wat jij verdient maar er zijn zat mensen die voor dit soort bedragen een week moeten werken en jouw motorboer verdient dat in een middag?

#graaimodus# ik denk dat ik ook motorboer ga worden #graaimodus#
 
Thanks voor de tips... toch staat dynojet ook wel hoogaangeschreven hier in het forum dacht ik. Ik vond het ook erg duur klinken. Ga even verder shoppen (o.a. bij hn in delft, is een collega van Jawe waar ik hem heb gekocht - super zaak!)
 
Probeer zelf ook al het één en ander te doen. Haal je kuipen alvast van de motor, scheelt toch alweer een half uurtje werk dat anders gerekend wordt. Ook het vervangen van de remvloeistof, olie en oliefilter is helemaal niet zo moeilijk. Ik ben zelf ook niet zo handig, maar als je hulp krijgt van iemand die wel wat verstand heeft van sleutelen (en geschikt gereedschap heeft) valt het best mee. Als je zaken zoals remvloeistof, olie en oliefilter zelf koopt en vervangt ben je véél goedkoper uit. De onderdelen zijn niet zo duur, het zijn de werkuren die zo snel oplopen.
 
Afgelopen week een grote beurt gehad: ongeveer 700 euri, exclusief kleppen stellen, inclusief nieuwe voorremschijven + remblokken, en inclusief nieuwe koppelingsplaten.

TIP:
Vraag om een gespecificeerde rekening, dan weet je waar de bedragen vandaan komen!!! En natuurlijk van te voren even informeren wat de geschatte kosten zijn, en ze laten bellen voor ze gaan beginnen aan (dure) extra zaken waar ze tegenaan lopen. :] :] :]
 
ik vind het veel te veel. Volgens mij rekent ie namelijk ook wel dubbel:
Wat verstaat hij onder het woord 'beurt'? Als ik alles zo zie staan denk ik dat ie daar arbeidsloon mee bedoeld aangezien de rest van de kosten al appart staan aangegeven.
Wat betekent dat ie voor alle andere aangegeven dingen geen arbeidsloon meer hoeft te rekenen. Maar als hij 240 euro kwijt is aan remblokjes, vloeistoffen, filter en bougies dan moet ie toch is een andere leverancier vinden. Hetzelfde geld voor kleppen stellen. Volgens mij heeft ie ook daar gewoon weer arbeidsloon bij berekend.
Ik zou hem dus is vragen wat ie bedoelt met kosten voor 'beurt'en als ie zegt dat dat algemene kosten zijn vind ik dat dikke bullshit en zijn dat volgens mij gewoon 'ik wil lekker snel rijk worden' kosten.
 
als iedereen die hier commentaar geeft op de prijzen, ook eens de namen van bedrijven geven, waar het goedkoper is, kunnen we dat controleren.

ik moest 430 betalen, bij Bos in culemborg. die vragen 45 euro per uur incl. verder de gewone onderdelen, dure bougies( waarom moeten die stomme dingen zo duur zijn ) paar setjes remblokken, voor 50 euro aan plaatjes. etc. Zelfs de aprilia inbusboutjes staan op de rekening

hij reed echt lekker toen hij terugkwam. mag ook wel, kerel is er 5 uur mee bezig geweest.

maar de ouwe plaatjes kreeg ik niet mee, dus in het vervolg altijd vragen om de oude onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Zie mijn post hierboven: Ik vind ongeveer 700 euri voor bovengenoemde beurt, inclusief remschijven + koppelingsplaten, een zeer net bedrag. Ik ben erg tevreden over het eindresultaat, mijn motor loopt weer als een zonnetje en remt als een kanon. Heb dit laten doen bij RG-tuning in Almere. Dit is een eenmanszaak die goede kwaliteit levert voor normale prijzen.

:+ bij deze dus aan het verzoek voldaan de goeie dealers bij naam en toenaam te noemen :+
 
Ik sleutel in Zoetermeer en reken de helft van wat een "normale" motorzaak rekend.
Je zal dus ong. 175 a 250 euro aan arbeid kwijt zijn en de rest aan onderdelen wat ik ook kwijt ben, Olie/oliefilter/luchtfilter/kettingset/klepstelplaatjes enz. Remblokken?banden?

Kwaliteit en garantie is okay.
 
laatst € 900,= voor grote beurt, remblokken voor + achter, banden voor + achter en klepstellen. wist dat het duur zou worden beurt + kleppen = 7uur werk

Men, is het niet rendabel om dat zelf te leren doen :? flinke klap geld.
hoewel ik voor remblokken voor de gsx vorige week ook effies 63 € kwijt was. het lijkt wel of ze de slijtageonderdelen expres duur houden |(
 
Laatst bewerkt:
Ik doe alles zelf, behalve kleppen stellen en synchroniseren van de carbs. Kettingsetje laat ik wel altijd even controleren bij de garage, oftie wel goed geborgd is. Je kunt ook zo`n tooltje lenen/kopen waarmee je je ketting echt goed kunt borgen. En het is nog leuk ook, dat sleutelen. :]
 
600 EURIES

24.000u km beurt :

Nieuwe banden (vóór en achter)
Spaken spannen
Nieuwe remblokjes (vóór en achter)
Grote beurt, inclusief kleppen stellen en carbs synchr.
Vloeistoffen (inclusief filters, exclusief remvloeistof)
 
Terug
Bovenaan Onderaan