Wat zijn mijn motor-opties?

Wolve

MF veteraan
16 feb 2005
6.579
0
Kingston upon Hull
M'n motor begint langzaam af te takelen, dus ik ben aan het rondneuzen wat er zoal te vinden is. Nu heb ik al een beetje rond zitten kijken, maar er zijn vast nog opties die ik niet heb bekeken.

Voorkeuren:
Prijs: niet te duur (tot zo'n beetje 2000 euro)
Type: toer of sport-toer
Motorblok: geen 25kw, maar hoeft ook geen beest te zijn
Cardan: zou fijn zijn, maar hoeft niet per se
Kilometrage: niet heel belangrijk, mag best al een eindje onderweg zijn
Doel: moet met 20.000 tot 30.000 per jaar niet te veel benzine drinken en onderhoud moet ook niet al te hoog zijn. Betrouwbaarheid is dus wel belangrijk.

Ik heb nu een zzr 600, waar ik erg tevreden over ben. Maar ik sta volledig open voor andere mogelijkheden. Wat ik zoal al bedacht had:

Kawasaki ZZR 600/1100 (m'n huidige 600 rijdt lekker)
Yamaha XJ900F (cardan is wel handig)
Honda CBR600/1000F (beetje zelfde concept als de zzr)
Honda CB900F (heb een goedkope gezien uit '89)

Een BMW is alleen niet een optie, dan maakt Faithy het uit en ben ik dakloos... :+

Wat zijn zoal mijn overige opties met deze voorbeelden? En wat zijn de zwakke en sterke punten van deze en door jullie te suggereren motoren?
 
Beemer kopen en Honda stickert erop plakken :+


En voor de rest: Honda CB en Yamaha XJ zijn oerdegelijk. Lijkt me weinig mis mee.
 
Ik zou een CBR600F kopen, heb er zelf een uit '87 (klinkt oud he :P) ze rijden zooooooooo lekker. Je zit wel redelijk naar voren (dus op den duur gaan je polsen pijn doen) maar het rijdt geweldig! Die dingen zijn geloof ik ook niet te stoppen, alleen kettingspanners kunnen soms beetje klote zijn. Voor 1000-2000 heb je er een van '87 tot '92 denk ik.
 
Beemer kopen en Honda stickert erop plakken :+

En voor de rest: Honda CB en Yamaha XJ zijn oerdegelijk. Lijkt me weinig mis mee.

Ook de (oude) XJ-F'jes zijn dus een beetje degelijk? Honda stond er sowieso al om bekend natuurlijk. :)

Ik zou een thundercat nemen erg lekkere motor ook.
Die heb je volgens mij al vanaf 2500 ongeveer...

Da's toch eigenlijk net wel boven wat ik er voor wil betalen... Een lagere prijs is geen probleem (mits geen enorm brik), maar veel meer wil ik er niet voor betalen. Het mag namelijk zo zijn dat 'ie in een jaar of 2 afgeschreven wordt, tegen die tijd hoop ik financieel wat ruimer te zitten. O-)

Suzuki Bandit 600/1200 of een SV 650?

De SV is wel leuk, maar die ligt ook buiten bugdet.

Van de Bandit ben ik niet zo'n fan. Wil sowieso lieven ten minste een top-kuip of een volledige kuip. Geen naked, ik rijd ook in de winter en op de snelweg, dus dan is dat toch een stuk minder fijn. En de enige goedkope bandit's die ik zo gauw zag, waren naked.

Een suzuki GSXF is ook een leuke sport/tour fiets :Y

Ik kan natuurlijk niet met dezelfde motor tevoorschijn komen als Faithy... :X
 
Ik zou een thundercat nemen erg lekkere motor ook.
Die heb je volgens mij al vanaf 2500 ongeveer...

Die schijnen niet super betrouwbaar te zijn de blokjes.
Ken iemand die na 150.000 Km al aan zijn 3de blok bezig is ....
Misschien pech, maar toch over na denken als je van plan bent veel km's te maken.
 
Die schijnen niet super betrouwbaar te zijn de blokjes.
Ken iemand die na 150.000 Km al aan zijn 3de blok bezig is ....
Misschien pech, maar toch over na denken als je van plan bent veel km's te maken.

Bovendien met tweedehands loop je met zo'n motor misschien het risico dat 'ie niet altijd even netjes behandeld is, motorisch gezien. Is met de sportievere motoren wellicht een groter risico dan met de toeristischere motoren.
 
Hoe betrouwbaar is de FJ1100 van Yamaha? Wat ik heb gehoord is dat ze wel een slokje olie lusten, maar zijn ze dan ook meteen minder betrouwbaar of dat niet?
 
Als je het oliepeil prima in de gaten hebt is er niets aan de hand, blokken zijn prima, en zolang ze nog verbruiken zit er nog in O-)

Maar... is dat wel wat je wil... echt hard de hoek om willen ze niet vrees ik ;)

Zou persoonlijk eens gaan kijken naar een leuke cbr600... ergens uit '92 oid.... maatje van me heeft er een, leuke fietsjes :)
 
Laatst bewerkt:
... niet te duur...
... toer of sport-toer...
... geen 25kw, maar hoeft ook geen beest te zijn...
... mag best al een eindje onderweg zijn...
... niet te veel benzine drinken... onderhoud niet al te hoog... Betrouwbaarheid...
VFR natuurlijk *O* Een model 90-93 moet je rond de 2000 Euro wel kunnen vinden. Sport-toer met de nadruk op sport. 100 pk. Kilometerstanden van meer dan 100.000 zijn geen uitzondering en ook geen enkel probleem. Verbruik ligt meestal rond de 1 op 16 à 17. Onderhoud is heel eenvoudig zelf te doen en de betrouwbaarheid is spreekwoordelijk. Succes met zoeken naar een mooi exemplaar :]
 
Laatst bewerkt:
VFR natuurlijk *O* Een model 90-93 moet je rond de 2000 Euro wel kunnen vinden. Sport-toer met de nadruk op sport. 100 pk. Kilometerstanden van meer dan 100.000 zijn geen uitzondering en ook geen enkel probleem. Verbruik ligt meestal rond de 1 op 16 à 17. Onderhoud is heel eenvoudig zelf te doen en de betrouwbaarheid is spreekwoordelijk. Succes met zoeken naar een mooi exemplaar :]
wil jij hem niet kwijt? :?

kun je eindelijk een echte motor gaan kopen *O* :P

;)
 
Als je het oliepeil prima in de gaten hebt is er niets aan de hand, blokken zijn prima, en zolang ze nog verbruiken zit er nog in O-)

Maar... is dat wel wat je wil... echt hard de hoek om willen ze niet vrees ik ;)

Zou persoonlijk eens gaan kijken naar een leuke cbr600... ergens uit '92 oid.... maatje van me heeft er een, leuke fietsjes :)

Echt hard de hoek om doe ik niet zo vaak. Ik rijd vooral op toertempo, genietend van de omgeving enzo. Dus 't hoeft niet per se een sportfiets te zijn.

VFR natuurlijk *O* Een model 90-93 moet je rond de 2000 Euro wel kunnen vinden. Sport-toer met de nadruk op sport. 100 pk. Kilometerstanden van meer dan 100.000 zijn geen uitzondering en ook geen enkel probleem. Verbruik ligt meestal rond de 1 op 16 à 17. Onderhoud is heel eenvoudig zelf te doen en de betrouwbaarheid is spreekwoordelijk. Succes met zoeken naar een mooi exemplaar :]

Is een optie. Maar het aantal goedkope VFR'en is vrij dun gezaaid. Dus die moet dan toevallig langskomen.

Juist niet...

:X

En waarom niet... B|


:o
 
toevallig langskomen heb je nú nog de tijd voor, je fiets ligt nog niet uit elkaar.
overigens heeft een bandit (voor mij dan) zeker voldoende windbescherming, heb zelfs een stukkie van het ruitje afgehaald om wat meer in de wind te kunnen zitten (dan is mn helm stiller)
 
Echt hard de hoek om doe ik niet zo vaak. Ik rijd vooral op toertempo, genietend van de omgeving enzo. Dus 't hoeft niet per se een sportfiets te zijn.
okok... als dijkjes rijden niet prio1 is... zullen het best leuke fietsen zijn ;)

alleen ietwat eergh... lomp, een slordige 100kg te zwaar oid -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan