wat zijn mijn opties?

zeg ik heb dit topic niet gestart om beoordeeld te worden, de situatie vroeg erom en ik zal alles doen om veilig te zijn op de weg ook als dat betekent flink gas opentrekken, dus als je nix nuttigs bij te brengen hebt dan hou aub je mond

en dan alsnog bedankt voor het wensen van succes

Toch leuk dat je elk commentaar direct de grond in trapt... :)
Als je niet tegen kritiek kunt moet je niet gaan posten op een forum! Het is namelijk logisch dat men reageert op jouw uitlatingen... ;)

En wat betreft Beerhunter... ik ben het met hem eens! Belachelijke snelheidsovertredingen maak je niet in het kader van je eigen veiligheid... tenzij je wordt achtervolgt door je toekomstige moordenaar... :P

Verder heb je nu je antwoord van Deputy Dog... dus ik neem aan dat je vraag beantwoord is en dat je wilt vermijden dat er nog meer commentaar komt... dus dit topic kan zeker op slot... ;)
 
Ik denk dat je het beste een doorlopend kredietje aan kunt vragen bij de bank, of lenen van je ouders/familie/vrienden...

Maar dit alles schept verplichtingen die na gekomen moeten worden.

Als je het voor laat komen zul je de rechter niet kunnen overtuigen dat jij hier geen schuld aan hebt, je bent zelf kentekenhouder, en als je iemand laat (proef)rijden, dan moet jij wel weten wie het was. De rechter zal (denk ik) weinig boodschap hebben dat je financieel zwaar zit, of je motor nodig hebt, fietsen kan immers ook.

Ik zelf denk dat je het beste dus die 660,- euro kunt betalen, en de verdere rompslomp achterwege kunt laten.

Succes, ben benieuwd hoe dit af loopt.

:)
 
Ik denk dat je het beste een doorlopend kredietje aan kunt vragen bij de bank, of lenen van je ouders/familie/vrienden...

Maar dit alles schept verplichtingen die na gekomen moeten worden.

Als je het voor laat komen zul je de rechter niet kunnen overtuigen dat jij hier geen schuld aan hebt, je bent zelf kentekenhouder, en als je iemand laat (proef)rijden, dan moet jij wel weten wie het was. De rechter zal (denk ik) weinig boodschap hebben dat je financieel zwaar zit, of je motor nodig hebt, fietsen kan immers ook.

Ik zelf denk dat je het beste dus die 660,- euro kunt betalen, en de verdere rompslomp achterwege kunt laten.

Succes, ben benieuwd hoe dit af loopt.

:)
Je hoeft de rechter niet te overtuigen, gewoon volhouden dat je het niet was.
Betalen=bekennen, als je het voor laat komen, duurt het een tijd voor dat je moet voorkomen/betalen x aantal maanden. In de tussentijd kan je gaan sparen. En als je volhoudt dat jij het niet was, krijg je ook geen aantekening bij je rijbewijs, wat weer gevolgen kan hebben voor een eventuele volgende 40km/u+ (of was t nou 30?) overtreding...
Alhoewel ik denk dat je je wel zal bedenken, helemaal omdat je niet voldoende finaciele middelen hebt om de bekeuring te betalen
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft de rechter niet te overtuigen, gewoon volhouden dat je het niet was.
Een weerlegbare leugen vertellen in de rechtzaal? Fijne tips geef jij :X
Als je zover wil gaan (persoonlijk zou ik het geld gewoon gaan regelen, maar wie ben ik :X) houd het dan op dat je niet meer wéét wie de bestuurder was.

Verder, sja... je straf voldoen wanneer het je uitkomt, dat zit nou eenmaal niet echt in ons rechtsysteem. Zou wel lekker zijn op zich :9
 
Toch leuk dat je elk commentaar direct de grond in trapt... :)
Als je niet tegen kritiek kunt moet je niet gaan posten op een forum! Het is namelijk logisch dat men reageert op jouw uitlatingen... ;)


daarom trap ik ze ook de grond in, ik zit al een lange tijd op dit forum en weet dat je hier altijd commentaar krijgt waar je niks aan hebt, ik had gewoon een vraag en ik vroeg er niet om om beoordeeld te worden, lol zowiezo dat beoordelen gewoonte van mensen die er niet bij waren en toch allemaal oordeel hebben pfff.

zo reageer ik ook normaal op mensen die mijn vraag ook proberen te beantwoorden en ben ik hun ook dankbaar.
 
Ik zeg gewoon betalen, ook al moet daar een lening voor komen. Als je in termijnen zou kunnen betalen was t nog mooier, maar ik denk dat dat niet zo makkelijk gaat. T is echt het alom oude verhaaltje van wie z'n billen brand...
 
Die brief van de ovj niet invullen of terug sturen, gewoon niets doen. Je krijgt van zelf wel een dagvaarding (kan max 2 jaar duren), je moet sowiezo nog ff een tijd wachten voordat je de dagvaarding krijgt en naar de kantonrechter moet. In de tussentijd kan je sparen.
Wat je bij de rechter gaat zeggen moet je zelf weten, liegen of niet liegen. Maar als je blijft ontkennen dan krijg je geen aantekening, en geen voorwaardelijke straf.
 
je kan wel zeggen dat jij het niet was, maar dan moet jij wel komen met iemand die het wel was. Anders ben jij verantwoordlijk voor het voertuig en dus de lul.

mijn tip is: goed te kiezen welke tip je gaat gebruiken.
Persoonlijk zou ik gaan voor mensen die er verstand van hebben. bijv Deputy Dog of Baksteen of iemand anders die er voor geleerd hebben.

er zijn een hoop cowboys met tips die heel erg duur kunnen zijn...
 
Een weerlegbare leugen vertellen in de rechtzaal? Fijne tips geef jij :X
Als je zover wil gaan (persoonlijk zou ik het geld gewoon gaan regelen, maar wie ben ik :X) houd het dan op dat je niet meer wéét wie de bestuurder was.

Verder, sja... je straf voldoen wanneer het je uitkomt, dat zit nou eenmaal niet echt in ons rechtsysteem. Zou wel lekker zijn op zich :9
Oja, :o , zeg dan niets, zij moeten bewijzen dat jij het was en niet anders om... sorry
 
Laatst bewerkt:
zeg ik heb dit topic niet gestart om beoordeeld te worden, de situatie vroeg erom en ik zal alles doen om veilig te zijn op de weg ook als dat betekent flink gas opentrekken, dus als je nix nuttigs bij te brengen hebt dan hou aub je mond
als je niet beoordeeld wilt worden moet je hier geen topic over openen, dit is namelijk te verwachten :) :j

en wat The Beerhunter al zei: als jij zo'n overtreding moet begaan om je veiligheid te waarborgen, zoals je zelf zegt, moet je misschien even ergens een verkeersinzicht.zip vandaan zien te halen :)
 
Eerlijkheid duurt het langst,vergeet dat niet,ga je nu de boel lopen belazeren zul je zien dat er weer iets anders gebeurt!Leen dus maar ergens geld en zeg tegen de rechter gewoon dat jij gereden hebt,wees een vent en geen lafbek die niet verantwoordelijk wil zijn voor z'n eigen daden omdat ie het niet kan betalen of een slechte jeugd heeft gehad o.i.d.!Jij draaide immers dat gas open,niet de rechter;wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten :Y
 
Eerlijkheid duurt het langst,vergeet dat niet,ga je nu de boel lopen belazeren zul je zien dat er weer iets anders gebeurt!Leen dus maar ergens geld en zeg tegen de rechter gewoon dat jij gereden hebt,wees een vent en geen lafbek die niet verantwoordelijk wil zijn voor z'n eigen daden omdat ie het niet kan betalen of een slechte jeugd heeft gehad o.i.d.!Jij draaide immers dat gas open,niet de rechter;wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten :Y

Ja, vooral je eigen graf graven, da's handig... :N

Als ik mij niet vergis dan is het aan de OvJ om te bewijzen wie er gereden heeft. Kan hij dat niet omdat het niet duidelijk is op de foto, tsja, dan zou ik ook glashard ontkennen dat ik gereden had, temeer als ik daar mijn rbw zou houden en alleen een flinke boete zou moeten ophoesten.

@TS, kijk eens op flitsservice.nl - Forum - Juridisch. Veel vergelijkbare verhalen als die van jou (wel hoofdzakelijk koekblikkers, maar toch).

Gr. Joules
 
Samengevat: een betaling in termijnen aanvragen, of lenen van een goede bekende.


Desnoods mag je van mij lenen, maar dan wel met een mooie rente :P
 
Laatst bewerkt:
Ja, vooral je eigen graf graven, da's handig... :N

Als ik mij niet vergis dan is het aan de OvJ om te bewijzen wie er gereden heeft. Kan hij dat niet omdat het niet duidelijk is op de foto, tsja, dan zou ik ook glashard ontkennen dat ik gereden had, temeer als ik daar mijn rbw zou houden en alleen een flinke boete zou moeten ophoesten.

@TS, kijk eens op flitsservice.nl - Forum - Juridisch. Veel vergelijkbare verhalen als die van jou (wel hoofdzakelijk koekblikkers, maar toch).

Gr. Joules


over koekblikkers gesprokken.

wie denk je dat er een bekuring thuis krijgt als je met een aanhanger wordt geflitst? je zal dan ook een brief krijgen om eventueel iemand anders te laten betalen.

dus als je zegt dat je zelf niet gereden hebt->wie ga je dan een oor aan naaien?

er was hier een half jaar geleden een topic van iemand die hier een vrijwiliger voor zocht.
 
Laatst bewerkt:
Oja, :o , zeg dan niets, zij moeten bewijzen dat jij het was en niet anders om... sorry
Ze hebben een foto...
Ja ik snap dat ie daar met een helm op zit en ws met een pak aan. Het lijkt mij alleen niet verstandig om tegen een rechter te zeggen dat jij het niet was, maar toevallig iemand op jouw motor, met jouw pak en jouw helm. Allemaal geen glashard bewijs, maar je maakt er geen vrienden mee zeg maar.

Door gewoon te zeggen dat je het niet zeker meer weet bereik je precies hetzelfde, echter zonder heel hard te liegen.

Maar nogmaals, ik zou gewoon dat geld regelen, dat is het makkelijkste, en uiteindelijk moet je toch betalen, hoe je het ook wendt of keert.
 
Laatst bewerkt:
Das pech hebben!

Gewoon betalen en weer verder rijden. Daarnaast zou ik toch in het vervolg even nagaan of je dergelijke risico's wilt en in dit geval kunt lopen!!!
 
over koekblikkers gesprokken.

wie denk je dat er een bekuring thuis krijgt als je met een aanhanger wordt geflitst? je zal dan ook een brief krijgen om eventueel iemand anders te laten betalen.

dus als je zegt dat je zelf niet gereden hebt->wie ga je dan een oor aan naaien?

er was hier een half jaar geleden een topic van iemand die hier een vrijwiliger voor zocht.

Zoals ik het begrijp ben je in dit land niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling. Als de OvJ niet aannemelijk kan maken cq bewijzen wie de bestuurder was en/of de beklaagde weet voldoende onderbouwde argumenten aan te brengen waardoor er gerede twijfel ontstaat bij de rechter dan kun je de dans ontspringen en er met een boete mee weg komen ipv rbw kwijt.

En je kan altijd een verhaal ophangen dat iemand een proefrit maakte maar dat je het papiertje met persoonsgegevens kwijt bent... OvJ is dan weer aan zet.

Dat je als kentekenhouder de boete krijgt is logisch, als iemand anders inderdaad gereden had dan is het je eigen zorg om die centen maar weer terug te krijgen OF je geeft de naw gegevens van de bestuurder door aan Justitie (doen sommige leasemaatschappijen ook).

Maar nogmaals, dat is hoe ik het begrepen heb.

Gr. Joules
 
Zoals ik het begrijp ben je in dit land niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling. Als de OvJ niet aannemelijk kan maken cq bewijzen wie de bestuurder was en/of de beklaagde weet voldoende onderbouwde argumenten aan te brengen waardoor er gerede twijfel ontstaat bij de rechter dan kun je de dans ontspringen en er met een boete mee weg komen ipv rbw kwijt.

En je kan altijd een verhaal ophangen dat iemand een proefrit maakte maar dat je het papiertje met persoonsgegevens kwijt bent... OvJ is dan weer aan zet.

Dat je als kentekenhouder de boete krijgt is logisch, als iemand anders inderdaad gereden had dan is het je eigen zorg om die centen maar weer terug te krijgen OF je geeft de naw gegevens van de bestuurder door aan Justitie (doen sommige leasemaatschappijen ook).

Maar nogmaals, dat is hoe ik het begrepen heb.

Gr. Joules


:^

een bekende van me(ook m-f'er) moest naar aanleiding van een flitsboete(50+ te snel) ook voorkomen en heeft gewoon ontkend. de boete bleef hetzelfde maar geen aantekening of voorwaardelijk iets.

@jundie

balen van de boete, maar 65 te hard na correctie.... das op de teller toch al gauw 70/75km snel en das wel erg veel. als je bij de OvJ op bezoek gaat zou ik ook zeker niet zeggen dat je het deed voor de veiligheid want dat gelooft geen mens(niet met zulke overtredingen iig) dan kun je beter zeggen dat je ff niet op lette, dat je met een dergelijke motor zo op zulke snelheden zit blabla en dat je dr spijt van hebt en t nooit weer zal doen.

ik ben ook niet heilig kwa snelheden, maar jij hebt t gas open getrokken dus gewoon vragen om betaling in termijnen en betalen.....
 
Wat een hoop zeikerds hier weer zeg! Natuurijk, ts heeft te hard gereden maar aangenomen dat hij dat deed op een stuk weg waar dat verantwoord was (snelweg, weinig of geen verkeer bijvoorbeeld, nite in een drukke winkelstraat) hoeft dat helemaal niet onverantwoord te zijn. Echt niet.
In een ander topic hier las ik over een vent die onervaren een wheelie trok binnen de bebouwde kom en niet op tijd voor de kruising zijn wiel weer aan de grond had waardoor hij de controle verloor en over de kruising stuiterde. Zoéén mag je opknopen, als je het overige verkeer zo in gevaar bent dan moet je maar eens een tijdje gaan fietsen.

Ik vind echter wel dat je altijd moet nadenken bij wat je doet dus als je het risico neemt op een forse boete dan moet je die ook kunnen betalen.
 
Volgens mij kun je gewoon in termijnen betalen... Of is dat alleen in bepaalde situaties. Ach, je krijgt vanzelf de rekening en bijbehorende informatie binnen... kan ff duren, gaat via Justitie en niet via de 'lage' bekeuringen afdeling in Groningen.

kun je ondertussen mooi sparen
 
Niet betalen = voorkomen
Bij de rechter ontkennen dat je hebt gereden, zeg dat er een proefrit mee gemaakt is oid en dat jij het niet bent geweest.
Je krijgt sowiezo een boete (jij bent immers de kentekenhouder mits de foto klopt), dus begin alvast met sparen.

Dat helpt je dus niet.
JIJ bent verantwoordelijk voor je motorfiets als kentekenhouder.
Dit gaat enkel op als je aan kan geven wie er dan wel op je motorfiets gereden heeft en dan nog heb je een probleem als de ander zegt dat hij er niet op gereden heeft !

Zo`n proefrit op mijn motorfiets heeft mij een voorwaardelijk opgeleverd tot aug 2007 |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan