wat zijn mijn opties?

1
Wat een hoop zeikerds hier weer zeg! Natuurijk, ts heeft te hard gereden maar aangenomen dat hij dat deed op een stuk weg waar dat verantwoord was (snelweg, weinig of geen verkeer bijvoorbeeld, nite in een drukke winkelstraat) hoeft dat helemaal niet onverantwoord te zijn. Echt niet.
2
Ik vind echter wel dat je altijd moet nadenken bij wat je doet dus als je het risico neemt op een forse boete dan moet je die ook kunnen betalen.

1
Kun je die hoop zeikerds ff quoten? :? Ik heb niet zo veel reacties gehoord over de veiligheid, oftewel de vraag verantwoord tegen onverantwoord. :o
2
Pas op, want nu hoor je voor de topicstarter ook gewoon bij de zeikerds. O-)


@TS: Ik wil je heus niet veroordelen. Ik begrijp best dat je van de adrenaline houdt van het snel optrekken. *D Maar als ik persoonlijk op m'n '75er 400cc-tje vol gas weg accelereer, heb ik aan de 60kmu al 10 auto-lengtes voorsprong op de rij koekblikkers. Ik vraag me dus af (net als sommige andere zeikers) hoeveel voorsprong jij nodig denkt te hebben om je veilig te voelen. :? Denk persoonlijk dat je begint met hard optrekken voor je veiligheid, maar dat je vervolgens lekker nog een beetje doortrekt voor het lekker. :9~

Maar dan een serieuze tip (ook al eerder genoemd) kies je tip uit bovenstaande & vraag een slotje. :W
 
nee hoor, heb genoeg verschillende dingen nu gehoord, eerlijk gezegd ga ik liever 10 dagen in de bak dan dat ik betaal of hun mijn rbw geef. zo kunnen ze tenminste niet profiteren, maar dat zal weer niet kunnen.

hoe dan ook ik zie nog wel wat het wordt. de mensen met serieuze reacties bedankt :} , voor alle moraalridders die hebben zitten zeuren, ontdanks dat ik zo hard heb gereden heb ik niemand in gevaar gebracht behalve mischien mezelf, want als ik te hard rij kies ik wel een goede plek voor en wat jullie ook zeggen ik weet wat ik deed

en van mij mag dit weer dicht ik heb antwoord op mijn vraag gekregen
 
nee hoor, heb genoeg verschillende dingen nu gehoord, eerlijk gezegd ga ik liever 10 dagen in de bak dan dat ik betaal of hun mijn rbw geef. zo kunnen ze tenminste niet profiteren, maar dat zal weer niet kunnen.
10 dagen de bak in... Zit je dan niet meteen aan een strafblad vast?
 
nee hoor, heb genoeg verschillende dingen nu gehoord, eerlijk gezegd ga ik liever 10 dagen in de bak dan dat ik betaal of hun mijn rbw geef. zo kunnen ze tenminste niet profiteren, maar dat zal weer niet kunnen.

Wat je optie's zijn?Ik zie er maar 1;pleeg zelfmoord;weet je zeker dat er niemand maar dan ook niemand van je profiteerd,je hoeft niet te betalen,je hoeft geen wasknijpers te maken als je in de bak zit,je rijbewijs zullen ze dan ook niet meer van je afpakken en je weet zeker dat je nooit meer te hard zal rijden,om andermans veiligheid hoef je ook niet meer in te zitten want vanuit je urn zal het moeilijk zijn iemand plat te rijden.....kortom redenen genoeg om het te doen anders "zeuren"er volgende keer weer andere mensen als jij weer eens een keertje te hard hebt gereden en het niet kunt betalen
 
sinds dit topic nog open is: wie weet er een goede betrouwbare bron voor het regels die nageleeft moeten worden bij flitsen + hoe het voertuig op de foto moet staan?

heb halve MF afgezocht en flitsservice.nl had paar tips maar ik vertrouw hun niet helemaal
 
Laatst bewerkt:
je gaat wel heel erg ver .....

een maatje van me was ook geflitst met 100 km te hard ..
hij bleef ontkennen en ontkennen en ontkennen ondertussen is de zaak al een jaar verder ( weet niet hoelang het normaal duurt ) maar tegen die tijdt heb je het wel bij elkaar gespaard ;) kreeg inderdaad een boete omdat hij de kentekenhouder was maar die boete was (naar horen zeggen) 539,40 euro hihi op de cent toe plus een waarschuwing

dus maybe heb je d`r wat aan succes
 
ja ik weet het tig keer zulke topics geweest maja toch ga ik eens maar niet zoeken maar gewoon vragen.

ik ben geflitst met 65 km/h te hard
krijg dus een transactie voorstel binnen van 660 euro, dat kan ik nooit betalen en ik kan er geen bezwaar van maken heb ik op internet gelezen.

wat staat me nu te wachten als ik die 660 niet betaal en naar de rechter moet? Kun je eventueel in termijnen betalen?


ik kan niet zonder de motor en als me rbw ingetrokken wordt ben ik strax genoodzakt om evengoed de motor te pakken want andere vervoer heb ik niet.
al met al een echt kut situatie

Volgens mij kan je ook kiezen voor een tijdje opgesloten te worden O-) Maar zover ik weet willen ze gewoon je centjes zien, staatskas he ;)
Ohwjah, en niet meer zoveel te hard rijden wil ook wel eens helpen voor je bankrekening :+
 
Volgens mijn bescheiden mening is dit een Mulder-zaak, dus kun je nog niet eens gaan zitten om de boete af te kopen.
Justitie kan je wel in gijzeling nemen, als je tenminste blijft weigeren te betalen, en dat is dan voor 2 of 3 dagen en laten je dan weer gaan, maar ......de boete blijft bestaan.
Ze kunnen dat zo vaak herhalen als ze willen, dus geen verlof opnemen om te gaan zitten....

Tref gewoon een betalingsregeling met het CJIB, vraag gewoon de benodigde formulieren aan, invullen en even afwachten.
Kun je altijd nog verlof opnemen en links of rechts gaan werken voor wat extra geld, kun je dat extra aflossen aan die schuld.

Je hebt vaak genoeg hier al kunnen lezen, wie z'n gat brandt, moet op de blaren zitten.
Och, we weten allemaal die rechter hand in bedwang houden.......

Succes!
 
sinds dit topic nog open is: wie weet er een goede betrouwbare bron voor het regels die nageleeft moeten worden bij flitsen + hoe het voertuig op de foto moet staan?

heb halve MF afgezocht en flitsservice.nl had paar tips maar ik vertrouw hun niet helemaal
Tja, volgens mij zijn er niet zoveel regels, rather than dat het kenteken goed leesbaar moet zijn en het onbetwist moet zijn, dat jouw motor de betreffende snelheid heeft gehaald. Ik geef je weinig kans op een bezwaarschrift...
 
het punt is dat de foto ontzettend bagger is, je kunt nauwelijks de letters lezen, ik maak op de foto een bocht de plek waar de foto gemaakt is en de snelheid wat ik zou hebben gereden zijn lachwekkend want het is onmogelijk, ik WEET dat ik daar nog nooit zo hard heb gereden omdat het gewoon onmogelijk is, mischien als ik rossi was en de straat afgesloten was voor het verkeer en het hartje zomer was.

ik moet die regels weten want dan weet ik ook hoe ik ze terug kan pakken want het klopt niet

voor de venlonaren: burgemeester van rijnsingel nummer 5 op donderdag avond (koopavond) om 18: 48 en 25 januari

denk jij daar op die tijdstip 120 te kunnen halen terwijl je een bocht maakt?

ik hoop eigenlijk dat een v/d agenten hier me kan uitleggen waar ik op moet letten
 
als het je eerste keer is dat je zo hard geflitst bent en nog nooit beroep gedaan hebt op dat betalen in termijnen is dat in belgië best mogelijk, de eerste keer althans...
 
owja het gemmidelde temperatuur was -2.4 graden op die dag bron is knmi

hoe hard ga je dan over een rotonde en de 1e 30 meter daarna?
 
Kan je niet helpen, ben nooit met zulke snelheden geflitsts, maar wat een absurd hoog bedrag zeg. 660 euro is echt niet normaal meer. :(
 
brief schrijven dat je gespreid wil betalen

werkt dat niet:

voor laten komen en eerlijk melden had geen geld dus moest sparen en bidden dat de boete gelijk blijft
 
Terug
Bovenaan Onderaan